Data: 2017-07-05 01:18:54 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:51:37 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej.... Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnychA czy odczuwasz potrzebę posiadania lepszych hamulców? Czy te v-ki za słabo hamują, sprawiają jakieś problemy? Bo jeśli nie, to wydasz niepotrzebnie sporo kasy. Sądzę, że jeśli nie jeździsz po górach, to taka wymiana jest mało uzasadniona. Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne. Co do prądnicy - rozważ jak często i ile jeździsz po zmroku - jeśli sporadycznie, to w zupełności wystarczy oświetlenie bateryjne. Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór. -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-05 15:14:14 | |
Autor: WS | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Wednesday, July 5, 2017 at 10:18:57 AM UTC+2, Jacek G. wrote:
A czy odczuwasz potrzebę posiadania lepszych hamulców? Czy te v-ki za słabo hamują, sprawiają jakieś problemy? Bo jeśli nie, to wydasz niepotrzebnie sporo kasy. Sądzę, że jeśli nie jeździsz po górach, to taka wymiana jest mało uzasadniona. jesli chodzi o sile hamowania, to raczej roznicy nie bedzie... no, moze na mokro - Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode.... Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne. hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal... |
|
Data: 2017-07-06 17:41:32 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:
Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode... A jak jeszcze dodamy blotko z polnej drogi? hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal... A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie (zeby miec rownowage)? A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 12:20:36 | |
Autor: WS | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Thursday, July 6, 2017 at 5:41:35 PM UTC+2, Yerine Ictimai wrote:
A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie e nie, tak to juz zupelnie bez sensu ;) w pojazdach kolowych glownym hamulcem jest przedni, w rowerze tez, wiec tam powinien byc lepszy / lepiej odprowadzajacy cieplo itd... jakich by nie wsadzic (pomijajac zepsute ;) ) to hamowanie przodem bedzie skuteczniejsze niz tylem A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy? na tak zadane pytanie nie da sie odpowiedziec... zalezy co znaczy trwalosc i ktore konkretnie hamulce w V-kach czesto wymienia sie klocki, co jakis czas trzeba podregulowac, ale za to wszystko jest tansze tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic... |
|
Data: 2017-07-06 12:26:06 | |
Autor: WS | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Thursday, July 6, 2017 at 9:20:39 PM UTC+2, WS wrote:
ale co pare lat watro plyn zmienic... ...i zawsze zapominam, ze sa tarczowki na linke, ale takich nigdy nie mialem, wiec trudno mi cos powiedziec... jakos wole hydrauliczne |
|
Data: 2017-07-07 14:00:35 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:
tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic... Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-08 14:57:53 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message: Prosze o potwierdzenie jakoby hamulec tarczowy na linke (zamiast hydraulicznego) jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech mozliwosci? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-08 18:11:14 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Z jakiej przyczyny klocki do tarczy miałyby być trwalsze od klocków do obręczy?
Tryb filozofowania "On": Ponieważ tarcza jest stalowa, a obręcze aluminiowe, to klocki do tarcz mogą być twardsze i co za tym idzie trwalsze? -- -- - hamulec tarczowy na linke jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech mozliwosci? |
|
Data: 2017-07-11 00:04:43 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-08 14:57, Yerine Ictimai napisał(a)::
Yerine Ictimai<ictimai@yandex.ru> Wrote in message:Ja się tam nie znam, ale można się czegoś dowiedzieć w necie, np. tu: https://roweroweporady.pl/jakie-hamulce-rowerowe-v-brake-tarczowe-czy-inne/ -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-11 13:15:02 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
czy najt4rwalsze to trudno powiedziec. Hydrauliczne sa z wyzszej polki wiec powinny byc trwalsze. Ale na linke na pewno sa tansze i latwiejsze w ewentualnych naprawach. Niewatpliwa zaleta tarczowek jest nieniszczenie obreczy, co w kolarstwie gorskim(blotnym) jest bardzo istotne. Wydaje mnie sie, ze z tego powodu jest silny nacisk by tarczowki sie zadomowily na szosie przy karbonowych obreczach. Ale tez uwazam, ze proste V-ki sa wystarczajaco skuteczne dla wiekszosci rowerow. Jan Cytawa |
|
Data: 2017-07-11 14:43:06 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach? Ale to marketingowy, jakiz to "argument" ze sa z wyzszej polki? A CocaCola tezc ;) wiec powinny byc trwalsze. Eee tam. Ale na linke na pewno sa tansze A to zalezy ktory model :) i latwiejsze w ewentualnych naprawach A wlasnie, ale pytanie jak czesto trzeba wymieniac/konserwowac linke w pancerzu a jak przewod hydrauliczny? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-07 02:12:13 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu czwartek, 6 lipca 2017 17:41:35 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
rower jezdzony raczej rzadko (raz na Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode... hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze Masz rację, ja mówiłem o zwiększeniu tej różnicy gdy z przodu będzie tarcza - ale nie próbowałem, więc tylko przypuszczam, że może to być niezbyt komfortowe. A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę, po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę, po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie. W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;) Ja jeździłem trochę po górkach z v-kami i da się, choć zdarzyło się kilka razy przy długich zjazdach w terenie (takich rzędu kilku km), że musiałem się zatrzymać i dać odpocząć palcom od ciągłego i mocnego zaciskania na klamkach. I wtedy tarcze pewnie by się przydały. Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana hamulców się nie opłaci. To już prędzej zmieniłbym cały rower, gdybym więcej zaczął jeździć po górach. A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?Przy przebiegach o jakich wspominasz i charakterze tras sądzę, że oba są wystarczająco trwałe. -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-07 13:56:56 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę Pewnie ze sprzwdzone: ma :) po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę, Piasta tez ma :) po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie. I wlasnie malo plaskim, mieszkam w takich bardziej gorzystych okolicach W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;) Eee tam, moj rower i tak wyglada bardzo oryginalnie ;) Ja jeździłem trochę po górkach z v-kami i da się, choć zdarzyło się kilka razy przy długich zjazdach w terenie (takich rzędu kilku km), że musiałem się zatrzymać i dać odpocząć palcom od ciągłego i mocnego zaciskania na klamkach. I wtedy tarcze pewnie by się przydały. I wlasnie, ale wtedy z tylu czy z przodu (jezeli chce to wymieniac na raty)? > Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana hamulców się nie opłaci. Ale wlasnie i tak mam juz osprzet: mocowania itp a przednia piaste i tak chce wymienic (poniewaz tylna jest przystosowana do tarczowego) > To już prędzej zmieniłbym cały rower, Ee, bez przesady, moj rower jest cooltowy, wypieszczony ;) a wymiana piasty i dodanie hamulca tarczowego to koszt ciut ponad stowke :) A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy? Po tym co piszecie to chyba najtrwalsza jest tarcza na linke? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 17:56:44 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór. Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 18:41:18 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Dnia Thu, 06 Jul 2017 17:56:44 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?Aż taka ciężka nie jest ale wszystko się zbiera. A opór jest lekko odczuwalny. Ale posiadanie ciągle dostępu do zasilania jest fajne. Do tego możesz sobie dokupić lub dorobić układ do zasilania USB i w ogóle jest super. Mi niestety piasta Shimano z prądnicą ciągle się rozkręca, kontra przy konusie i nie wiem dlaczego. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2017-07-06 21:19:59 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
Dnia Thu, 06 Jul 2017 17:56:44 +0200, Yerine Ictimai napisał(a): Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to razem? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-06 19:39:18 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Dnia Thu, 06 Jul 2017 21:19:59 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? PoniewazNo można a czemu miało by nie dać się zdobyć? Ja mam tarcze pod IS, 6 śrub. Fakt że Shimano robi raczej pod Center Lock. https://www.forumrowerowe.org/topic/124763-dynamo-w-piascie-kompendium- wszystko-o-doswiadczenia-opinie-porady-dodatki/ -- piecia aka dracorp pisz na: piotr.r.public at gmail dot com |
|
Data: 2017-07-08 20:29:38 | |
Autor: Andrzej W. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-06 o 21:19, Yerine Ictimai pisze:
Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz Tak, Shimano ma takowe, tylko, że pasują do nich tarcze Shimano (Center Lock). Np. DH-3D71, ale za specjalne wymagania się specjalnie płaci... Co do oporów ja tego nie odczuwam, wnosi to kilka watów jak jest obciążone. -- AWa. |
|
Data: 2017-07-06 22:03:15 | |
Autor: Coaster | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai wrote:
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:Na najlepszej drodze do... http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/#IV.6 -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." - Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2017-07-07 02:09:18 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Coaster <manypeny@mac.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai wrote: Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby w normalnym i niewinnym pytaniu dopatrywac sie, hmm, zlej woli! Ilez trzeba wykazac wyobrazni pokierowanej agresywna motywacja zeby zbudowac tak bogata filozofie i tworzyc byty o ktorych sam podejrzany nawet nie pomyslal? Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie? Po co podjerzenia o "podbudowanie swojego ego" itp, chyba sam autor tego wypracowania podbudowuje tak swoje ego! -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-07 10:22:47 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby Nie przejmuj sie. Pytaj dalej. Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie? Wole po raz 10 odpowiadac na podobne pytania komus nowemu niz pisac czy czytac: Nie na temat lub to juz bylo idioto. szukaj w googlach itd |
|
Data: 2017-07-07 14:08:53 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Wole po raz 10 odpowiadac na podobne pytania komus nowemu niz pisac czy czytac: Poniewaz wylawianie z przeszlych postow jest problematyczne: - serwery news przetrzymuja tylko nowsze posty, - technologia idzie do przodu adaptujac ceny i w kazdym sezonie sytuacja wyglada inaczej! :) - jezeli nawet temat przewalkowano to i tak ktos mogl przemyslec, "przespac sie z tym", cos nowego przeczytac, zauwazyc, zobaczyc i miec juz teraz zupelnie nowe konkluzje! :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-07 09:14:26 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór. Bez obciazenia praktycznie opor jest niezauwazalny. Pod obciazeniem latwo przewidziec. Pradnica daje 3W mocy, ty stracisz pewno z 5W. Jesli jadac generujesz sredno 100W przy duzym wysilku wiec latwo porownac, to ok 5% spadek mozliwosci. Dla niektorych duzo. Jan Cytawa |