Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?

Data: 2017-07-05 01:18:54
Autor: Jacek G.
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:51:37 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej
 wymiane na cos lepszego i przy okazji co innego: np na hamulec
 tarczowy (mam widelec z zamocowaniem do tarczowego i tez hamulec
 V brake obecnie), a moze piaste z pradnica?
Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnych
A czy odczuwasz potrzebę posiadania lepszych hamulców? Czy te v-ki za słabo hamują, sprawiają jakieś problemy? Bo jeśli nie, to wydasz niepotrzebnie sporo kasy. Sądzę, że jeśli nie jeździsz po górach, to taka wymiana jest mało uzasadniona.
Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne.
Co do prądnicy - rozważ jak często i ile jeździsz po zmroku - jeśli sporadycznie, to w zupełności wystarczy oświetlenie bateryjne. Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.
--
Jacek G.

Data: 2017-07-05 15:14:14
Autor: WS
On Wednesday, July 5, 2017 at 10:18:57 AM UTC+2, Jacek G. wrote:

[...]

jesli chodzi o sile hamowania, to raczej roznicy nie bedzie... no, moze na mokro - Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode....

Ponadto przy dobrej tarczy z przodu i v-kach z tyłu będziesz miał sporą różnicę w sile hamowania przód - tył, co może nie być korzystne.

hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal...

Data: 2017-07-06 17:41:32
Autor: Yerine Ictimai
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:
Vki na mokrej obreczy kiepsko dzialaja, najpierw musza usuwac wode...

A jak jeszcze dodamy blotko z polnej drogi?

hm... roznica w sile hamowania przod/tyl wynika raczej z praw fizyki, zawsze przod bedzie lepiej hamowal...

A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie
 (zeby miec rownowage)?

A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 12:20:36
Autor: WS
On Thursday, July 6, 2017 at 5:41:35 PM UTC+2, Yerine Ictimai wrote:

A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie
 (zeby miec rownowage)?

e nie, tak to juz zupelnie bez sensu ;)
w pojazdach kolowych glownym hamulcem jest przedni, w rowerze tez, wiec tam powinien byc lepszy / lepiej odprowadzajacy cieplo itd... jakich by nie wsadzic  (pomijajac zepsute ;) ) to hamowanie przodem bedzie skuteczniejsze niz tylem

A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?

na tak zadane pytanie nie da sie odpowiedziec... zalezy co znaczy trwalosc i ktore konkretnie hamulce
w V-kach czesto wymienia sie klocki, co jakis czas trzeba podregulowac, ale za to wszystko jest tansze
tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic...

Data: 2017-07-06 12:26:06
Autor: WS
On Thursday, July 6, 2017 at 9:20:39 PM UTC+2, WS wrote:
ale co pare lat watro plyn zmienic...

...i zawsze zapominam, ze sa tarczowki na linke, ale takich nigdy nie mialem, wiec trudno mi cos powiedziec... jakos wole hydrauliczne

Data: 2017-07-07 14:00:35
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:

tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic...

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-08 14:57:53
Autor: Yerine Ictimai
Yerine Ictimai <ictimai@yandex.ru> Wrote in message:
WS <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> Wrote in message:

tarczowki sa zazwyczaj bezobslugowe, ale co pare lat watro plyn zmienic...

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

Prosze o potwierdzenie jakoby hamulec tarczowy na linke (zamiast
 hydraulicznego) jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech
 mozliwosci?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-08 18:11:14
Autor: ąćęłńóśźż
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
Z jakiej przyczyny klocki do tarczy miałyby być trwalsze od klocków do obręczy?
Tryb filozofowania "On":
Ponieważ tarcza jest stalowa, a obręcze aluminiowe, to klocki do tarcz mogą być twardsze i co za tym idzie trwalsze?

-- -- -
hamulec tarczowy na linke jest najtrwalszym rozwiazaniem sposrod trzech mozliwosci?

Data: 2017-07-11 00:04:43
Autor: Jacek G.
W dniu 2017-07-08 14:57, Yerine Ictimai napisał(a)::
[...]

Ja się tam nie znam, ale można się czegoś dowiedzieć w necie, np. tu:
https://roweroweporady.pl/jakie-hamulce-rowerowe-v-brake-tarczowe-czy-inne/
--
Jacek G.

Data: 2017-07-11 13:15:02
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

czy najt4rwalsze to trudno powiedziec. Hydrauliczne sa z wyzszej polki wiec powinny byc trwalsze. Ale na linke na pewno sa tansze i latwiejsze w ewentualnych naprawach. Niewatpliwa zaleta tarczowek jest nieniszczenie obreczy, co w kolarstwie gorskim(blotnym) jest bardzo istotne. Wydaje mnie sie, ze z tego powodu jest silny nacisk by tarczowki sie zadomowily na szosie przy karbonowych obreczach.

Ale tez uwazam, ze proste V-ki sa wystarczajaco skuteczne dla wiekszosci rowerow.

Jan Cytawa

Data: 2017-07-11 14:43:06
Autor: Yerine Ictimai
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:

Potwierdzicie wiec ze najtrwalsze sa tarczowe na linke w pancerzach?

czy najt4rwalsze to trudno powiedziec. Hydrauliczne sa z wyzszej polki

Ale to marketingowy, jakiz to "argument" ze sa z wyzszej polki?
A CocaCola tezc ;)

wiec powinny byc trwalsze.

Eee tam.

Ale na linke na pewno sa tansze

A to zalezy ktory model :)

i latwiejsze w ewentualnych naprawach

A wlasnie, ale pytanie jak czesto trzeba wymieniac/konserwowac
 linke w pancerzu a jak przewod hydrauliczny?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-07 02:12:13
Autor: Jacek G.
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
W dniu czwartek, 6 lipca 2017 17:41:35 UTC+2 użytkownik Yerine Ictimai napisał:
rower jezdzony raczej rzadko (raz na
tydzien latem, kilkanascie razy na jesieni, 5 razy w tym roku, po
miescie tylko). Planuje jezdzenie po miescie i lakach ;) np drogach polnych

[...]

Masz rację, ja mówiłem o zwiększeniu tej różnicy gdy z przodu będzie tarcza - ale nie próbowałem, więc tylko przypuszczam, że może to być niezbyt komfortowe.
A to moze zrobic z przodu V-brake a z tylu tarczowy w takim razie
(zeby miec rownowage)?

Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę, po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę, po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie. W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;) Ja jeździłem trochę po górkach z v-kami i da się, choć zdarzyło się kilka razy przy długich zjazdach w terenie (takich rzędu kilku km), że musiałem się zatrzymać i dać odpocząć palcom od ciągłego i mocnego zaciskania na klamkach. I wtedy tarcze pewnie by się przydały. Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana hamulców się nie opłaci. To już prędzej zmieniłbym cały rower, gdybym więcej zaczął jeździć po górach.
A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?
Przy przebiegach o jakich wspominasz i charakterze tras sądzę, że oba są wystarczająco trwałe.
--
Jacek G.

Data: 2017-07-07 13:56:56
Autor: Yerine Ictimai
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Po pierwsze sprawdź czy rama ma z tyłu mocowanie pod tarczę

Pewnie ze sprzwdzone: ma :)

po drugie musiałbyś również z tyłu wymienić piastę,

Piasta tez ma :)

po trzecie - po co? Z tego co piszesz jeździsz niezbyt wiele, głównie po mieście i po płaskim terenie.

I wlasnie malo plaskim, mieszkam w takich bardziej gorzystych okolicach

W takich warunkach v-ki są całkowicie wystarczające. No chyba, że chcesz podrasować wygląd roweru ;)

Eee tam, moj rower i tak wyglada bardzo oryginalnie ;)

[...]

I wlasnie, ale wtedy z tylu czy z przodu (jezeli chce to wymieniac
 na raty)?

> Ale i tak przy sporadycznych wypadach w góry uznałem, że zmiana
 hamulców się nie opłaci.

Ale wlasnie i tak mam juz osprzet: mocowania itp a przednia piaste
 i tak chce wymienic (poniewaz tylna jest przystosowana do
 tarczowego)

> To już prędzej zmieniłbym cały rower,

Ee, bez przesady, moj rower jest cooltowy, wypieszczony ;) a
 wymiana piasty i dodanie hamulca tarczowego to koszt ciut ponad
 stowke :)

A ktory jest trwalszy: vbrake czy tarczowy?

Po tym co piszecie to chyba najtrwalsza jest tarcza na linke?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 17:56:44
Autor: Yerine Ictimai
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.

Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 18:41:18
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 06 Jul 2017 17:56:44 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):
Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?
Aż taka ciężka nie jest ale wszystko się zbiera.
A opór jest lekko odczuwalny. Ale posiadanie ciągle dostępu do zasilania jest fajne. Do tego możesz sobie dokupić lub dorobić układ do zasilania USB i w ogóle jest super.
Mi niestety piasta Shimano z prądnicą ciągle się rozkręca, kontra przy konusie i nie wiem dlaczego.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-07-06 21:19:59
Autor: Yerine Ictimai
Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> Wrote in message:
[...]

Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz
 widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to
 razem?

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-06 19:39:18
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 06 Jul 2017 21:19:59 +0200, Yerine Ictimai napisał(a):

Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz
 widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to razem?
No można a czemu miało by nie dać się zdobyć? Ja mam tarcze pod IS, 6 śrub. Fakt że Shimano robi raczej pod Center Lock.

https://www.forumrowerowe.org/topic/124763-dynamo-w-piascie-kompendium-
wszystko-o-doswiadczenia-opinie-porady-dodatki/

Data: 2017-07-08 20:29:38
Autor: Andrzej W.
W dniu 2017-07-06 o 21:19, Yerine Ictimai pisze:
Ale czy mozna dostac piaste z pradnica i pod tarcze? Poniewaz
  widze ze sa albo takie albo takie, ale zeby bylo i to i to
  razem?

Tak, Shimano ma takowe, tylko, że pasują do nich tarcze Shimano (Center Lock).
Np. DH-3D71, ale za specjalne wymagania się specjalnie płaci...
Co do oporów ja tego nie odczuwam, wnosi to kilka watów jak jest obciążone.

--
AWa.

Data: 2017-07-06 22:03:15
Autor: Coaster
Yerine Ictimai wrote:
"Jacek G." <jginter@wp.pl> Wrote in message:
Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.

Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?

Na najlepszej drodze do...
http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/#IV.6

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-07-07 02:09:18
Autor: Yerine Ictimai
Coaster <manypeny@mac.com> Wrote in message:
Yerine Ictimai wrote:
[...]

Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby
 w normalnym i niewinnym pytaniu dopatrywac sie, hmm, zlej
 woli!
Ilez trzeba wykazac wyobrazni pokierowanej agresywna motywacja
 zeby zbudowac tak bogata filozofie i tworzyc byty o ktorych sam
 podejrzany nawet nie pomyslal?
Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie?
Po co podjerzenia o "podbudowanie swojego ego" itp, chyba sam
 autor tego wypracowania podbudowuje tak swoje ego!

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-07 10:22:47
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Alez PRZEKOMBINOWANE! Ilez trzeba posiadac zapasow zlej woli zeby
 w normalnym i niewinnym pytaniu dopatrywac sie, hmm, zlej
 woli!

Nie przejmuj sie. Pytaj dalej.

Po to chyba jest grupa zeby zadawac pytania i czegos dowiedziec sie?
Po co podjerzenia o "podbudowanie swojego ego" itp, chyba sam
 autor tego wypracowania podbudowuje tak swoje ego!

Wole po raz 10 odpowiadac na podobne pytania komus nowemu niz pisac czy czytac:

Nie na temat
lub
to juz bylo idioto.
itd

Data: 2017-07-07 14:08:53
Autor: Yerine Ictimai
[...]

Poniewaz wylawianie z przeszlych postow jest problematyczne:
- serwery news przetrzymuja tylko nowsze posty,
- technologia idzie do przodu adaptujac ceny i w kazdym sezonie
 sytuacja wyglada inaczej! :)
- jezeli nawet temat przewalkowano to i tak ktos mogl przemyslec,
 "przespac sie z tym", cos nowego przeczytac, zauwazyc, zobaczyc i
 miec juz teraz zupelnie nowe konkluzje! :)

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-07-07 09:14:26
Autor: cytawa
Yerine Ictimai pisze:

Piasta z prądnicą jest dość ciężka i daje dodatkowy opór.

Ale jest to odczuwalne w jezdzie po drgach polnych i lesnych?

Bez obciazenia praktycznie opor jest niezauwazalny. Pod obciazeniem latwo przewidziec. Pradnica daje 3W mocy, ty stracisz pewno z 5W. Jesli jadac generujesz sredno 100W przy duzym wysilku wiec latwo porownac, to ok 5% spadek mozliwosci. Dla niektorych duzo.

Jan Cytawa

Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto?