Data: 2017-07-09 21:59:03 | |
Autor: __Maciek | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Tue, 4 Jul 2017 21:51:32 +0200 (GMT+02:00) Yerine Ictimai
<ictimai@yandex.ru> napisał: Poniewaz planuje konserwacje przedniej piasty to rozwazam jej Ja zmieniłem z przodu na tarczę, wbrew strasznym krzykom odradzających mi to mędrków grupowych i uważam że to była dobra zmiana :-) Hamulce faktycznie znacznie bardziej odporne na deszcz (chociaż niewielki spadek siły hamowania w deszczu daje się odczuć), w dodatku nie trzeba tego zbyt często regulować - jak raz dobrze ustawisz to nic z tym nie trzeba robić, poza wymianą klocków i tarcz od czasu do czasu. Ogólnie kultura pracy takiego hamulca jest dużo lepsza. Hamulce skuteczniejsze od V-ek. Można lekko jednym palcem rower zatrzymać. Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni). Szczególnie że wcale nie jest to szczególnie drogie. BR-M446 plus przewód plus klamka to jakieś 120zł-150zł, oczywiście dochodzi jeszcze koło z odpowiednią piastą i tarcza. W jakichś 300-400zł da się wyrobić. Nie oglądaj się na odradzających ci to mędrków, którzy podniecają się rowerami, i którym psujesz obraz świata, montując tarczówkę w swoim rowerze do jeżdżenia na zakupy i po lesie. :-) Taki hamulec jest po prostu nowocześniejszy i lepszy, tak jak V-ki były lepsze od linkowych cantileverów. To po prostu kolejny etap rozwoju hamulca rowerowego. |
|
Data: 2017-07-09 22:41:22 | |
Autor: Andrzej W. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-09 o 21:59, __Maciek pisze:
Nie oglądaj się na odradzających ci to mędrków, którzy podniecają się No nie, na zakupy to tarczówki się nie nadają stanowczo... W wyrwikółka nie da się roweru wstawić jak się tarczę ma. -- AWa. |
|
Data: 2017-07-09 23:47:44 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> Wrote in message:
No nie, na zakupy to tarczówki się nie nadają stanowczo... Aaa ja to zawsze bojkotuje, jakiz glupi wynalazek i naprawde przy niewielkiej sile (np wiatru) moze zniszczyc kolko lub piaste! -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-09 23:44:04 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> Wrote in message:
Tak, warto zmienić, przynajmniej ten główny (przedni). Szczególnie że Ale to jest hydrauliczny, a jak dziala iczy lepszy mechaniczny (na linke w pancerzu)? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-10 08:05:38 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
IMHO przód dobrze działa i na linkę (krótka jest).
Problemy z jakością linek to raczej przy tylnych hamulcach (długie linki i pancerze lub dużo końcówek/przelotek). Można dać piastę pod tarczę, a o samym hamulcu pomyśleć w dalszej przyszłości. -- -- - i czy lepszy mechaniczny (na linke w pancerzu)? |
|
Data: 2017-07-11 12:00:11 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow> Wrote in message:
IMHO przód dobrze działa i na linkę (krótka jest). Ale w necie ludzie pisali o innym problemie: tarczowy mechaniczny trudniej wyregulowac i wprzeciwienstwie do hydraulicznego nierownomiernie sie zaciska. Prawdopodobnie zalezy od jakosci danego modelu duzo, prosze o porade ktory wybrac zeby zminimalizowac te slabosc mechanicznych? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-11 15:04:20 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> Wrote in message:
jak raz dobrze ustawisz to nic z tym nie Ale wiesz, mam Vbrake jakis najlepszy i najdrozszy i klamki Tektro, linki i pancerze Shimaho i powiem ze tez jednym paluszkiem zatrzymuje rower (jezeli przednim hamulcem).
I wlasnie po wczorajszym incydencie przyznam ze rozwazam jak lepiej zrobic: przod-tarcza i tyl-Vbrake, a moze odwrotnie (przod-V, tyl-tarcza)? A incydent byl taki ze zjezdzam wczoraj po dlugich schodach (ale co pare metrow z czesciami poziomymi dla wytchnienia) po tych takich pochylniach dla wozkow etc., nachylenie <30° (mieszkam w gorzystym miescie) i w pewnym momencie uznawszy ze rozpedzam sie za bardzo naciskam tym jednym palcem na klamke hamulca PRZEDNIEGO i wnet lapie szczupaka z glowa w dol na tej pochylni (dobrze ze maja nawierzchnie z jakiegos tworzywa sztucznego, sprezysta wiec zamortyzowala twarde ladowanie) a rower mam na plecach! Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego to rower nie zrobilby tak spektakularnego przewrotu ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-11 06:16:09 | |
Autor: rmikke | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
On Tuesday, 11 July 2017 15:04:32 UTC+2, Yerine Ictimai wrote:
naciskam tym jednym palcem na klamke hamulca PRZEDNIEGO Nie ma znaczenia, który hamulec jest mocniejszy, jeśli zablokujesz przednie koło to polecisz zupełnie niezależnie od rodzaju hamulca z tyłu. Tu przewagą hamulca hydraulicznego jest stopniowalność siły hamowania, hamulcem hydraulicznym da się to robić precyzyjniej. Niezależnie od tego, czy hamujesz taczę, czy obręcz (hydrauliczne hamulce na obręcz też istnieją), tyle że tarczowe są nieczułe na scentrowanie obręczy. |
|
Data: 2017-07-12 10:20:33 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
rmikke <spamcatch@mailinator.com> Wrote in message:
Tu przewagą hamulca hydraulicznego jest stopniowalność siły hamowania, Aha, jeszcze kolejna zaleta hydraulicznego, i jaki brac: hydrauliczny czy mechaniczny? Poniewaz jeszcze ponoc mechaniczny zaciska nierownomiernie: jeden zacisk sie zaciska bardziej niz drugi, to powoduje ponoc wykrzywianie tarczy itp, potwierdzicie to? Niezależnie od tego, Prosze dokladniej pisac, jak to rozumiec? :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 11:03:09 | |
Autor: Ä ÄÄĹĹóşş | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Akurat to mnie w mechanicznych bardzo denerwuje (tylko jeden ruchomy klocek hamulcowy). Może jakieś topowe modele maja dwa ruchome klocki?
-- -- - ponoc mechaniczny zaciska nierownomiernie: jeden zacisk sie zaciska bardziej niz drugi |
|
Data: 2017-07-12 14:13:00 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 12.07.2017 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze:
Akurat to mnie w mechanicznych bardzo denerwuje (tylko jeden ruchomy klocek hamulcowy). Może jakieś topowe modele maja dwa ruchome klocki? Ale w czym problem? O ile nieruchomego nie ustawisz 5mm od tarczy nie widzę wady w tego typu rozwiązaniu. Nie zauważyłem nierównomiernego zużywania klocków. Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. Wydaje mi się że o wadach mechanicznych tarczówek najwięcej piszą ci, którzy ich nigdy nie mieli. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-12 15:59:07 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
W dniu 12.07.2017 o 11:03, ąćęłńóśźż pisze: Ale tarcza sie musi wyginac przy hamowaniu, nie znieksztalca jej to? Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. Polecasz akurat te marke i model? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 17:10:45 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 12.07.2017 o 15:59, Yerine Ictimai pisze:
Przy dobrym ustawieniu wygina się mniej niż 1mm. Stalowej tarczy nie robi to szkody. Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. Nie narzekam. Siła hamowania jest wystarczająca (używam tarcz 203mm). Serwisowanie zajmuje chwilę. Trwałość - dla mnie bardzo dobra. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-23 16:30:38 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
Regulacja OBU zacisków w Avidach BB7 jest banalna. A dotyczy to Avidow BB5 tez, jak sie roznia BB5 od BB7? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-24 15:19:07 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 23.07.2017 o 16:30, Yerine Ictimai pisze:
BB5 nie miałem. Przede wszystkim BB7 mają dwa pokrętła do regulacji obu klocków. W BB5 pokrętłem reguluje się tylko klocek wewnętrzny. Zewnętrzny reguluje się zmieniając długość linki - czyli tak jak dla V-ek. Druga istotna sprawa to klocki. BB7 mają większe klocki, które pasują również do innych modeli hamulców. Stąd ich większy wybór i możliwa niższa cena -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-24 18:25:01 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
BB7 mają większe klocki, które pasują również do innych modeli hamulców. Stąd ich większy wybór i możliwa niższa cena Aha, wieksza cena produktu ale nizsze koszty eksploatacji? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-25 12:19:04 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 24.07.2017 o 18:25, Yerine Ictimai pisze:
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message: Też. Ale również, a może przede wszystkim, łatwiejsza regulacja. Tak jak pisałem, nie znam BB5, ale wszelkie opinie internetowe wskazują przewagę BB7 nad BB5. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-25 12:54:41 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
Ale również, a może przede wszystkim, łatwiejsza regulacja. Alez widze widze, ale cene tez maja wielokrotnie wyzsza ;) A powiedz jaszcze jak myslisz o Hayes MX-5? -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-25 18:27:37 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 25.07.2017 o 12:54, Yerine Ictimai pisze:
Nie znam. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-11 22:27:03 | |
Autor: Jacek G. | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 2017-07-11 15:04, Yerine Ictimai napisał(a)::
No właśnie, więc po co ci te tarcze ;) ?od V-ek. Można lekko jednym palcem rower zatrzymać. I wlasnie po wczorajszym incydencie przyznam ze rozwazam jakPrzekombinowujesz. A incydent byl taki ze zjezdzam wczoraj po dlugich schodach (aleNo jeśli Ty zamierzasz po schodach jeździć i po 30° pochylniach (ok 57 %), to nie lepsze hamulce ci są potrzebne, tylko dobry kask i zbroja, no i zdrowy rozsądek ;) (mieszkam w gorzystym miescie)A tu nie rozumiem, co ma górzystość miasta do nachylenia zjazdów dla wózków :) Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniegoGdybyś miał hydrauliczne tarcze, to fiknąłbyś może jeszcze szybciej :) Ale oczywiście zmień sobie te hamulce, bo widzę, że chcesz to koniecznie zrobić. Ja bym jednak wszedł na Twoim miejscu w hydrauliki. Nie wybierasz się zdaje się na wyprawę w Tybet, czy na Łuk Karpat, więc kwestia łatwości naprawy nie ma wielkiego znaczenia, a nie słyszałem, żeby takie hamulce były jakoś bardzo awaryjne. -- Jacek G. |
|
Data: 2017-07-11 23:03:45 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
"Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> Wrote in message:
Ale wiesz, mam Vbrake jakis najlepszy i najdrozszy i klamkiNo właśnie, więc po co ci te tarcze ;) ? Poniewaz: - atmosrerycznie trudne warunki, - trwalosc, - latwosc regulacji. -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 14:24:09 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 11.07.2017 o 22:27, Jacek G. pisze:
zrobić. Ja bym jednak wszedł na Twoim miejscu w hydrauliki. Nie wybierasz się zdaje się na wyprawę w Tybet, czy na Łuk Karpat, więc kwestia łatwości naprawy nie ma wielkiego znaczenia, a nie słyszałem, żeby takie hamulce były jakoś bardzo awaryjne. Z mojego doświadczenia dużo mniej roboty serwisowej mam z Avidami BB7 niż Juicy Five. Poza tym koszt modernizacji z V-ek do tarcz jest znacznie niższy przy mechanikach. Zwłaszcza gdy masz klamkomanetki (co się tyczy większości tanich rowerów). Oczywiście hydrauliki to inna jakość hamowania. Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-12 16:27:53 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Albert Stonoga <albert.stonoga@jest.tu> Wrote in message:
Oczywiście hydrauliki to inna jakość hamowania.Prosze wyjasnij troche jak to wyglada w praniu (zanim cos kupie) ;) Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki. Ale i koszt i trwalosc, serwisowanie i inne zawracanie ***! ;) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 16:36:55 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Jeśli koszt nie ma znaczenia, wybrałbym dobre hydrauliki. Powiedzmy sobie wprost jasno, chce miec rower WORKHORSE, trwaly, mocny, stabilny, bezobslugowy, zeby mozna nim pojechac na przykladowy Tybet bez potrzeby pielegnowania go pare razy na sezon, bez obchodzenia sie z nim jak z niemowleciem: wymiany olejow, smarowania kazdego trybika, chce raz zrobic co trzeba i zajac uwage innymi rzeczami o odleglej tematyce! :) -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2017-07-12 17:47:01 | |
Autor: Albert Stonoga | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
W dniu 12.07.2017 o 16:36, Yerine Ictimai pisze:
Bezobsługowy rower to taki co wiecznie w piwnicy stoi. Konstrukcja mechaników jest prostsza niż hamulców hydraulicznych. Czy to zaleta? Chyba nie często jest okazja by to weryfikować, gdyż hamulce to raczej awarioodporny układ w rowerze. -- Albert Stonoga |
|
Data: 2017-07-12 08:22:01 | |
Autor: cytawa | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
Yerine Ictimai pisze:
Pewnie gdyby sila hamowania tylnego przewyzszala ciut przedniego Wymagasz niemozliwego. Przy takiej stromiznie tylny hamulec w ogole nie hamuje. Kolo sie od razu slizga. A przedni hamuje za mocno, czego skutki odczules. I praw fizyki nie zmienisz. Jan Cytawa |
|
Data: 2017-07-12 10:14:07 | |
Autor: Yerine Ictimai | |
Piasta na TARCZOWY zamiast Vbrake, warto? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Yerine Ictimai pisze: Ale jeszcze wazna technika hamowania, jezeli pochylac sie do tylu wowczas tylni hamuje z pelna moca i jakos wiele bardziej niz przy jezdzie w poziomie -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|