Piasta planetarna bez manetki - jak obslugiwac ?ana biegow pedalami przerzutka

Data: 2010-03-28 03:59:46
Autor: makar
Piasta planetarna bez manetki - jak obslugiwac ?ana biegow pedalami przerzutka
Z racji przedziwnego pomyslu nabycia ropweru typu skladak na
koleczkach 20' stalem sie wlascicielem dziwa o nazwie K2000...
( http://www.foto.iq.pl/rowerek.jpg ) mniejsza z tym, szalony to
pomysl byl.
Po przejechaniu kilku km zaowazylem ze toto ma przerzutke planetarna,
uruchamia sie ja przekreceniem pedalow do tylu - brak manetkui - , ale
ciezo skumac jak wrzucci biegi ( sa chyba 2 ) - czy ktos cos takiego
mial kiedys w uzyciu ? nie chce robic nic na sile lub chaotycznie

Data: 2010-03-28 04:18:26
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 28 Mar, 12:59, makar <makaronmusze...@gmail.com> wrote:
[...]
Nie jest to czasem zwykle torpedo? Ruch do tylu powoduje hamowanie.
Rower nie wyglada jakby mial oferowac cos wiecej niz 1 bieg.
Zobacz czy sa jakies napisy na tylnej piascie.

Data: 2010-03-28 13:31:21
Autor: Saurus
W dniu 2010-03-28 12:59, makar pisze:
[...]

Czy to jest może piasta Duomatic? Jeśli tak to są 2 biegi i właśnie tak się zmienia - niewielki ruch korbami do tyłu przełącza na inny bieg. Hamowanie torpedo poprzez większy ruch do tyłu (tzn. jak każde torpedo), wtedy też następuje zmiana biegu.

Data: 2010-03-29 11:37:46
Autor: Mxer
On 28 Mar, 13:31, Saurus <saurus8USUN...@gmail.com> wrote:
> [...]

się zmienia - niewielki ruch korbami do tyłu przełącza na inny bieg.
Hamowanie torpedo poprzez większy ruch do tyłu (tzn. jak każde torpedo),

http://rwm.org.pl/art/?mode=art&id=30    -> artykol o planetarnej
pt:ROZBIERAMY PRZERZUTKĘ PLANETARNĄ

Moze sie przyda. Pozdrawiam

Piasta planetarna bez manetki - jak obslugiwac ?ana biegow pedalami przerzutka