Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?

Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?

Data: 2010-12-01 04:30:38
Autor: rzymo
Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?
Szukam jakiejś sensownej piasty do tylnego koła, pod tarczę
(centerlock), 36 dziurek. Zacząłem przeglądać shimanowskie PDFy i czym
tak właściwie różni się takie Deore (np. M526/M595) od LX (M585), czy
od SLX (M665) - kulki są bardziej okrągłe? :)
Rozważam też nowsze XT (M755), waga mi się podoba, cena znośna, ale
problemy z bębenkami są znane. Z drugiej strony najlżejsze przełożenie
wyjdzie niewiele ponad 1.5, więc może zapadki nie zastrajkują? :)

Patrzyłem też na Onyxa/370'tkę, ale raz że drogie, dwa że znajduję
tylko wersje z 32-oma otworami.

(dla ciekawskich: piasta taka, a nie inna, gdyż mam obręcze 36H,
pasujące szprychy i tarcze CL)

Data: 2010-12-01 04:34:52
Autor: rzymo
Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?
Wkradły się dwa błędy, miało być:
- przełożenie niewiele poniżej 1.5,
- nowsze XT (M775).

Data: 2010-12-01 14:42:14
Autor: ...::QRT::...
Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?
Dnia Wed, 1 Dec 2010 04:30:38 -0800 (PST), rzymo napisał(a):

Szukam jakiejś sensownej piasty do tylnego koła, pod tarczę
(centerlock), 36 dziurek. Zacząłem przeglądać shimanowskie PDFy i czym
tak właściwie różni się takie Deore (np. M526/M595) od LX (M585), czy
od SLX (M665) - kulki są bardziej okrągłe? :)
Rozważam też nowsze XT (M755), waga mi się podoba, cena znośna, ale
problemy z bębenkami są znane. Z drugiej strony najlżejsze przełożenie
wyjdzie niewiele ponad 1.5, więc może zapadki nie zastrajkują? :)

Patrzyłem też na Onyxa/370'tkę, ale raz że drogie, dwa że znajduję
tylko wersje z 32-oma otworami.

(dla ciekawskich: piasta taka, a nie inna, gdyż mam obręcze 36H,
pasujące szprychy i tarcze CL)

nie wiem jak to jest teraz ale ZTCP kiedyś LX miał takie same bębenki co
XT, za to XT miały dodatkowo te polerowane bieżnie czy coś takiego. Troche
też mogą sie różnić uszczelnieniami. Jak na moje jesli bedziesz o piasty dbał - konerwował raz, dwa razy do roku
i potrafisz je odpowiednio wyregulować to nawet najtańsze odwdzięczą sie
długą zywotnością. Moja tylna M525 ma już ponad 25kkm i nadal sie toczy.

Data: 2010-12-01 15:10:17
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?
Dnia 01 gru 2010 w liście
[news:a8b403eb-f022-4f57-b2a3-7f601c22d77cs5g2000yqm.googlegroups.co
m] rzymo [rzymo0@gmail.com] napisał(a):
Szukam jakiejś sensownej piasty do tylnego koła, pod tarczę
(centerlock), 36 dziurek. Zacząłem przeglądać shimanowskie PDFy i
czym tak właściwie różni się takie Deore (np. M526/M595) od LX
(M585), czy od SLX (M665) - kulki są bardziej okrągłe? :)

Moja tylna piasta XT dostała wżerów po kilku tysiącach kilometrów. Nigdy więcej piast bez łożyszk maszynowych.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadając na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

Piasta tył, centerlock, 36H - co wziąć?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona