Piasta ze składaka (nie ciągnie koła)

Data: 2015-02-17 16:09:55
Autor: TheGhost
Piasta ze składaka (nie ciągnie koła)
Witam!

Otóż problem jest następujący. Rozleciałosię łożysko w piaście ze składaka. Dostałem koło wlaśiwie w komplecie. Rozłożyłem piastę, przeczyściłem, przesmarowałem i po złożeniu (jak na zdjęciu) łańcuch nie ciągnie koła (zaś zębatka obraca się bez oporów w obie strony. Mam wrażenie, że w miejscu gdzie na ilustracji znajduje się znak zapytania powinny być wałki blokujące (w tym miejscu nic nie blokuje koła). Dobrze myślę? Skąd wziąć takie wałeczki i czy stanowi to jakiś problem?

http://w907.wrzuta.pl/obraz/7aisJio9BKh/ukl_ham4

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-02-17 16:52:39
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 17 Feb 2015 16:09:55 +0100, TheGhost napisał(a):

[...]

Dobrze myślisz. Przejdź się na duże złomowisko albo do warsztatu
rowerowej "złotej rączki".

--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-02-17 16:57:09
Autor: TheGhost
Piasta ze składaka (nie ciągnie koła)
Dobrze myślisz. Przejdź się na duże złomowisko albo do warsztatu
rowerowej "złotej rączki".

Dobra, to już wiem. W takim razie pytanko numer 2. Jaki rozmiar, bo podobno są w kilku różnych rozmiarach. Średnica 0,4 będzie ok?

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-02-17 17:01:41
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-02-17 o 16:57, TheGhost pisze:

Dobra, to już wiem. W takim razie pytanko numer 2. Jaki rozmiar, bo
podobno są w kilku różnych rozmiarach. Średnica 0,4 będzie ok?

W porzadnym sklepie rowerowym maja. I doradza Ci rozmiar. Sa bodajze 3 rozmiary. Ja zamontowalem kiedys w swojej Wiagrze nr 2, czyli nastepny po nominalnym.

Data: 2015-02-17 17:01:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 17 Feb 2015 16:57:09 +0100, TheGhost napisał(a):

[...]

Raczej 4, bo chyba podałeś w cm nie po inżyniersku :) A jaka konkretnie
średnica chyba nikt ci nie powie. Kieruj się podpisem producenta.

Data: 2015-02-17 17:04:32
Autor: TheGhost
Piasta ze składaka (nie ciągnie koła)
Raczej 4, bo chyba podałeś w cm nie po inżyniersku :) A jaka konkretnie
średnica chyba nikt ci nie powie. Kieruj się podpisem producenta.

Podobno ten najbardzie uniwersalny. Zmierzyłem suwmiarką i 4 mm. Nie wiem który to rozmiar po nominalnym :-)

Pozdro, M.

Data: 2015-02-17 12:29:20
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 17 lutego 2015 17:04:35 UTC+1 użytkownik TheGhost napisał:
> [...]

Podobno ten najbardzie uniwersalny. Zmierzyłem suwmiarką i 4 mm. Nie wiem który to rozmiar po nominalnym :-)

To ten chyba za duży będzie:
http://www.sporti.pl/product-pol-8414-Rolka-zabieraka-6-5-mm.html

Data: 2015-02-18 08:07:31
Autor: cytawa
TheGhost pisze:

Dobra, to już wiem. W takim razie pytanko numer 2. Jaki rozmiar, bo
podobno są w kilku różnych rozmiarach. Średnica 0,4 będzie ok?

0.4 cala to tak. Walki sa w wymiarach: 6.6, 6.7 i 6.8 mm

Jan Cytawa

Data: 2015-02-19 01:23:24
Autor: TheGhost
Piasta ze składaka (nie ciągnie koła)
0.4 cala to tak. Walki sa w wymiarach: 6.6, 6.7 i 6.8 mm

Pasuje idealnie. Kółeczko już skręcone, śmiga elegancko. A swoją droga jak tak człowiek popatrzy na te miski w idealnym stanie i hartowane konusy, to teraz jak się przejdzie do rowerowego i rzuci okiem na taką przeciętną ośkę, to aż się łezka w oku zakręci jakie to teraz badziewie produkuja. Dwudziestoletnia piasta praktycznie brak śladów rdzy. Po potraktowaniu odrdzewiaczem i przeczyszczeniu prawie jak nowa. Teraz ośka potrafi pęknąć na byle krawężniku, a taki sprzęt praktycznie nie do zajechania.  Robiłem ostatnio fabrycznie nowego średniej klasy trekkinga, ale jednak grzebanie przy takich zdezelowanych staruszkach to jednak chyba sprawia mi największą przyjemność :-)

Pozdrawiam, M.

Piasta ze składaka (nie ciągnie koła)