Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm

Data: 2011-04-22 22:27:59
Autor: Wojtek Paszkowski
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Czołem,

czy popularne piasty wielobiegowe (znaczy się S7/Nexus) występują też w wersji na mniejszy rozstaw widelca? Wszędzie widzę tylko na 130. Zastanawiam się nad wymianą T3 na S7 w Jubilacie, a nie bardzo mam ochotę ryzykować wyginanie widłów. Jak na mój gust, z S7 nie bardzo jest co zdjąć / odkręcić, aby zmniejszyć rozstaw.

I z drugiej mańki - czy ktoś testował mocowanie T3 (rozstaw 120mm), wersji z kontrą, w ramie alu 135mm? Dodanie podkładek po lewej stronie powinno załatwić sprawę? Lepsze byłyby podkładki, czy nakrętki? Na pierwszy rzut oka, na ośce jeszcze ciut zapasu jest, wiec teoretycznie powinno starczyć miejsca.

pozdr

Data: 2011-04-23 01:40:05
Autor: rzymo
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Na pewno Sturmey Archer robi piasty wielobiegowe o niskim rozstawie,
ale dostępność w Polsce... ;)

Testowałem Nexusa 3 z torpedo właśnie w ramie alu o standardowym
rozstawie.
10mm załatwiały podkładki, brakujące kilka mm rama. Od razu dopiszę -
nie, przez parę
tysięcy kilometrów żadnych negatywnych skutków mocniejszego ściśnięcia
widełek
nie odnotowałem.

Data: 2011-04-23 11:07:46
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 23 kwi 2011 w liście [news:594d7ddc-044a-4423-859e-
a0644a095f0d@a26g2000vbo.googlegroups.com] rzymo [rzymo0@gmail.com] napisał(a):

Na pewno Sturmey Archer robi piasty wielobiegowe o niskim rozstawie,
ale dostępność w Polsce... ;)

Mowisz masz! http://www.sklep-milou.pl/piasty-k14-0-- default.html

:)

W ich sklepie w Warszawie na Wiśniowej mają całkiem spory wybór. --
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2011-04-23 11:57:45
Autor: Wojtek Sobociński
napisał(a):

[...]

A ja nawet mam dorobiony klucz do otwierania sturmeya...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-23 12:37:18
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 23 kwi 2011 w liście [news:iou7q4$2op$1inews.gazeta.pl] Wojtek
Sobociński [sobos6@gazeta.pl] napisał(a):
W ich sklepie w Warszawie na Wiśniowej mają całkiem spory wybór.

A ja nawet mam dorobiony klucz do otwierania sturmeya...

Się powoli zaczynam zastanawiać, czy nie zmienić ostrego (kolanka bolą, tak, tak) właśnie na dwu-, trzybiegówkę z torpedo i być może nie SRAM/Nexus trzeba będzie wybrać, jeno właśnie Sturmeya.

Data: 2011-04-24 12:15:58
Autor: Coaster

Zamien na to: http://tinyurl.com/3j35xyb ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-04-24 16:29:21
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 24 kwi 2011 w liście
[news:4db3f85e$0$2441$65785112news.neostrada.pl] Coaster
[manypeny@mac.com] napisał(a):
Zamien na to: http://tinyurl.com/3j35xyb ;-)

No właśnie przyszedł chyba czas na całkowite zrezygnowanie z ostrego. Gdybym miał piastę ostre/torpedo, to i tak pewnie bym jeździł na ostro. A tu rzecz idzie o możliwość chodzenia w podeszłym wieku.

:)

Data: 2011-04-24 21:14:17
Autor: Wojtek Sobociński
[manypeny@mac.com] napisał(a):

[...]

Pieścisz się ;)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-25 11:46:30
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 24 kwi 2011 w liście [news:ip1spd$kf1$3inews.gazeta.pl] Wojtek
Sobociński [sobos6@gazeta.pl] napisał(a):
Pieścisz się ;)

Wiem, wiem, twardym trza być, nie miętkim. Najwyżej czołgać się do sklepu po bułki będę ;)

Data: 2011-04-25 14:20:05
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-04-25 11:46, Rafał Wawrzycki pisze:
[...]

;)

Ty, gadasz jakbyś już miał w ręku swoją historię choroby na x lat w naprzód ściągniętą przez maszynę czasu :D
A poważnie to zmień sobie przełożenie na razie, zanim zanabędziesz piastę.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-25 15:36:29
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 25 kwi 2011 w liście [news:ip3osk$fp6$1inews.gazeta.pl] Wojtek
Sobociński [sobos6@gazeta.pl] napisał(a):
Ty, gadasz jakbyś już miał w ręku swoją historię choroby na x lat
w naprzód ściągniętą przez maszynę czasu :D

Tak sobie przewiduję na bazie dotychczasowego bólu ;)

A poważnie to zmień sobie przełożenie na razie, zanim zanabędziesz
piastę.

Się pomyśli. Na dzień dzisiejszy i tak jeżdże prawie wyłącznie dom -> robota -> dom, czyli jakieś 8-10 km.

Data: 2011-04-26 10:20:10
Autor: Coaster
On 4/25/11 11:46 AM, Rafał Wawrzycki wrote:
[...]

No cos Ty - bierzesz kijki narciarskie i uprawiasz 'nordyk uokin'. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-24 12:11:47
Autor: Wojtek Paszkowski
"Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote in message news:Xns9ED071379E978rwawrzyckiwppl127.0.0.1...

Na pewno Sturmey Archer robi piasty wielobiegowe o niskim rozstawie,
ale dostępność w Polsce... ;)
Mowisz masz!
http://www.sklep-milou.pl/piasty-k14-0-- default.html

hmm, zapomniałem zrobić dopisek o "umiarkowanej cenie" ;). No i tu widzę tylko piątki (choć cena 8ek i tak byłaby nieakceptowalna w tym przypadku, a i rozmiar zaczyna się bodajże od 127mm). "Piątki" S-A za to na pierwszy rzut oka mają mechanizm sterujący podobny do sramowych T3 - czyli jest szansa, że da się je wsadzić do typowych ram z pionowymi hakami, w odróżnieniu od P5/S7 (i Nexusów chyba też?)

P5 Srama też gdzieś widziałem na 120 czy 124mm i może na tym bym poprzestał, ale w PL akurat ciężko je dostać za znośną cenę - w odróżnieniu od T3/S7, które u nas można bezproblemowo (w komplecie, nowe) za jakieś 120/290zł.

pozdr

Data: 2011-04-24 13:48:14
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

typowych ram z pionowymi hakami, w odróşnieniu od P5/S7 (i Nexusów
chyba teĹź?)

Czemu czegoś miałoby się nie dać wsadzić do ram z pionowymi hakami,
pomijając konieczność stosowania napinacza albo innych wynalazków?

sram t3/p5/s7, nexus 3 - clickbox
sram i-motion, nexus 7 i 8, alfine - wyprowadzone inaczej
reszta świata - łańcuszek albo clickbox?

--
Krzyś

Data: 2011-04-24 16:58:56
Autor: Wojtek Paszkowski

"Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> wrote in message

Czemu czegoś miałoby się nie dać wsadzić do ram z pionowymi hakami,
pomijając konieczność stosowania napinacza albo innych wynalazków?

Też bym nie przypuszczał, że będzie problem i się zdrowo zdenerwowałem
(mówiąc eufemistycznie), po przełożeniu całej zawartości mieszczucha z
pękniętą ramą na ramę mtb. Clickbox w P5/S7 jest tak masywny, że rurki
tylnego trójkąta nie pozwalają na prawidłowe nasadzenie go na oś. Testowałem
na kilku egzemplarzach ram stalowych i alu, w sieci też natknąłęm się na
wzmianki o problemach.
Przy poziomych hakach, z racji na nieco inną konstrukcję okolic haka, tego
problemu nie ma.

Łańcuszek w T3 powinien być ok, podobnie jak konstrukcja S-A. Shimano się nie przyglądałem.

Pozdr

Data: 2011-04-24 19:42:50
Autor: ToMasz
Wojtek Paszkowski pisze:
[...]

że co proszę?  10mm tzn (5mm na strone) Jubilat nie wytrzyma? w szoku jestem

ToMasz

Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm