Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm

Data: 2011-04-23 01:40:05
Autor: rzymo
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Na pewno Sturmey Archer robi piasty wielobiegowe o niskim rozstawie,
ale dostępność w Polsce... ;)

Testowałem Nexusa 3 z torpedo właśnie w ramie alu o standardowym
rozstawie.
10mm załatwiały podkładki, brakujące kilka mm rama. Od razu dopiszę -
nie, przez parę
tysięcy kilometrów żadnych negatywnych skutków mocniejszego ściśnięcia
widełek
nie odnotowałem.

Data: 2011-04-23 11:07:46
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 23 kwi 2011 w liście [news:594d7ddc-044a-4423-859e-
a0644a095f0d@a26g2000vbo.googlegroups.com] rzymo [rzymo0@gmail.com] napisał(a):

Na pewno Sturmey Archer robi piasty wielobiegowe o niskim rozstawie,
ale dostępność w Polsce... ;)

Mowisz masz! http://www.sklep-milou.pl/piasty-k14-0-- default.html

:)

W ich sklepie w Warszawie na Wiśniowej mają całkiem spory wybór. --
Pozdrawiam,
Rafał W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2011-04-23 11:57:45
Autor: Wojtek Sobociński
napisał(a):

[...]

A ja nawet mam dorobiony klucz do otwierania sturmeya...

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-23 12:37:18
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 23 kwi 2011 w liście [news:iou7q4$2op$1inews.gazeta.pl] Wojtek
Sobociński [sobos6@gazeta.pl] napisał(a):
W ich sklepie w Warszawie na Wiśniowej mają całkiem spory wybór.

A ja nawet mam dorobiony klucz do otwierania sturmeya...

Się powoli zaczynam zastanawiać, czy nie zmienić ostrego (kolanka bolą, tak, tak) właśnie na dwu-, trzybiegówkę z torpedo i być może nie SRAM/Nexus trzeba będzie wybrać, jeno właśnie Sturmeya.

Data: 2011-04-24 12:15:58
Autor: Coaster

Zamien na to: http://tinyurl.com/3j35xyb ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-04-24 16:29:21
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 24 kwi 2011 w liście
[news:4db3f85e$0$2441$65785112news.neostrada.pl] Coaster
[manypeny@mac.com] napisał(a):
Zamien na to: http://tinyurl.com/3j35xyb ;-)

No właśnie przyszedł chyba czas na całkowite zrezygnowanie z ostrego. Gdybym miał piastę ostre/torpedo, to i tak pewnie bym jeździł na ostro. A tu rzecz idzie o możliwość chodzenia w podeszłym wieku.

:)

Data: 2011-04-24 21:14:17
Autor: Wojtek Sobociński
[manypeny@mac.com] napisał(a):

[...]

Pieścisz się ;)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-25 11:46:30
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 24 kwi 2011 w liście [news:ip1spd$kf1$3inews.gazeta.pl] Wojtek
Sobociński [sobos6@gazeta.pl] napisał(a):
Pieścisz się ;)

Wiem, wiem, twardym trza być, nie miętkim. Najwyżej czołgać się do sklepu po bułki będę ;)

Data: 2011-04-25 14:20:05
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-04-25 11:46, Rafał Wawrzycki pisze:
[...]

;)

Ty, gadasz jakbyś już miał w ręku swoją historię choroby na x lat w naprzód ściągniętą przez maszynę czasu :D
A poważnie to zmień sobie przełożenie na razie, zanim zanabędziesz piastę.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-25 15:36:29
Autor: Rafał Wawrzycki
Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm
Dnia 25 kwi 2011 w liście [news:ip3osk$fp6$1inews.gazeta.pl] Wojtek
Sobociński [sobos6@gazeta.pl] napisał(a):
Ty, gadasz jakbyś już miał w ręku swoją historię choroby na x lat
w naprzód ściągniętą przez maszynę czasu :D

Tak sobie przewiduję na bazie dotychczasowego bólu ;)

A poważnie to zmień sobie przełożenie na razie, zanim zanabędziesz
piastę.

Się pomyśli. Na dzień dzisiejszy i tak jeżdże prawie wyłącznie dom -> robota -> dom, czyli jakieś 8-10 km.

Data: 2011-04-26 10:20:10
Autor: Coaster
On 4/25/11 11:46 AM, Rafał Wawrzycki wrote:
[...]

No cos Ty - bierzesz kijki narciarskie i uprawiasz 'nordyk uokin'. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-24 12:11:47
Autor: Wojtek Paszkowski
"Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote in message news:Xns9ED071379E978rwawrzyckiwppl127.0.0.1...

Na pewno Sturmey Archer robi piasty wielobiegowe o niskim rozstawie,
ale dostępność w Polsce... ;)
Mowisz masz!
http://www.sklep-milou.pl/piasty-k14-0-- default.html

hmm, zapomniałem zrobić dopisek o "umiarkowanej cenie" ;). No i tu widzę tylko piątki (choć cena 8ek i tak byłaby nieakceptowalna w tym przypadku, a i rozmiar zaczyna się bodajże od 127mm). "Piątki" S-A za to na pierwszy rzut oka mają mechanizm sterujący podobny do sramowych T3 - czyli jest szansa, że da się je wsadzić do typowych ram z pionowymi hakami, w odróżnieniu od P5/S7 (i Nexusów chyba też?)

P5 Srama też gdzieś widziałem na 120 czy 124mm i może na tym bym poprzestał, ale w PL akurat ciężko je dostać za znośną cenę - w odróżnieniu od T3/S7, które u nas można bezproblemowo (w komplecie, nowe) za jakieś 120/290zł.

pozdr

Data: 2011-04-24 13:48:14
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

typowych ram z pionowymi hakami, w odróşnieniu od P5/S7 (i Nexusów
chyba teĹź?)

Czemu czegoś miałoby się nie dać wsadzić do ram z pionowymi hakami,
pomijając konieczność stosowania napinacza albo innych wynalazków?

sram t3/p5/s7, nexus 3 - clickbox
sram i-motion, nexus 7 i 8, alfine - wyprowadzone inaczej
reszta świata - łańcuszek albo clickbox?

--
Krzyś

Data: 2011-04-24 16:58:56
Autor: Wojtek Paszkowski

"Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> wrote in message

Czemu czegoś miałoby się nie dać wsadzić do ram z pionowymi hakami,
pomijając konieczność stosowania napinacza albo innych wynalazków?

Też bym nie przypuszczał, że będzie problem i się zdrowo zdenerwowałem
(mówiąc eufemistycznie), po przełożeniu całej zawartości mieszczucha z
pękniętą ramą na ramę mtb. Clickbox w P5/S7 jest tak masywny, że rurki
tylnego trójkąta nie pozwalają na prawidłowe nasadzenie go na oś. Testowałem
na kilku egzemplarzach ram stalowych i alu, w sieci też natknąłęm się na
wzmianki o problemach.
Przy poziomych hakach, z racji na nieco inną konstrukcję okolic haka, tego
problemu nie ma.

Łańcuszek w T3 powinien być ok, podobnie jak konstrukcja S-A. Shimano się nie przyglądałem.

Pozdr

Piasty 7-biegowe na szerokość 120mm