Data: 2012-08-28 01:52:40 | |
Autor: rmikke | |
Piasty dla grubasa. | |
Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR?
Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)? A może w ogóle inną firmę? Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać... |
|
Data: 2012-08-28 11:00:54 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Piasty dla grubasa. | |
rmikke napisał:
Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać... Widzę że się wahasz bo napisałeś "chyba". A więc Cię stać, zapewniam. Kwestia umiejętnych negocjacji z żoną :-) BTW, czemu upierasz się przy 32 szprychach? Domyślam się że w Twoim przypadku ciężar koła nie jest krytycznym czynnikiem, może jednak zrobić chamskie-odporne-na-wszystko koło 36-szprychowe? Ja wiem, że to niby przód, zresztą sam ujeżdżam w MTB z powodzeniem na tyle koła 32-szprychowe a chudy nie jestem, niemniej chyba 36 byłoby pewniejsze? A. |
|
Data: 2012-08-28 02:07:23 | |
Autor: rmikke | |
Piasty dla grubasa. | |
On Tuesday, August 28, 2012 11:01:41 AM UTC+2, Alfer_z_pracy wrote:
rmikke napisał: Raczej kwestia tego, że żona już _prawdopodobnie_ długo w tej firmie nie popracuje i znów będziemy jechać na jednej pensji. A Młody już ze swojego roweru wyrósł i trzeba mu kupić coś w moim rozmiarze. BTW, czemu upierasz się przy 32 szprychach? Domyślam się że w Twoim przypadku ciężar koła nie jest krytycznym czynnikiem, może jednak zrobić chamskie-odporne-na-wszystko koło 36-szprychowe? Ja wiem, że to niby przód, zresztą sam ujeżdżam w MTB z powodzeniem na tyle koła 32-szprychowe a chudy nie jestem, niemniej chyba 36 byłoby pewniejsze? Bo z tyłu mam 32 i żadnych problemów, to czemu z przodu ładować 36? |
|
Data: 2012-08-28 11:50:25 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Piasty dla grubasa. | |
rmikke napisał:
Bo z tyłu mam 32 i żadnych problemów, to czemu z przodu ładować 36? No proszę, zatem kolejny mit pada :-) Niestety nie odnajdę tej dyskusji ale pamiętam że X lat temu był podobny wątek i padła kwestia że 32 szprychy + ciężki zawodnik to nieporozumienie. A tu mamy 140 kg jeźdźca i voila, 32 rules. A. |
|
Data: 2012-08-28 11:40:38 | |
Autor: bans | |
Piasty dla grubasa. | |
W dniu 2012-08-28 11:00, Alfer_z_pracy pisze:
zresztą sam ujeżdżam w MTB z powodzeniem na tyle koła Przy 90kg obciążeniu wystarczało mi w górach 28 szprych (koła Shimano WH505), chyba 2000km - ani jednego centrowania. W tej chwili jeździ na nich gość który wazy ponad 100kg (ale w góach był dopiero raz). -- bans |
|
Data: 2012-08-28 11:19:21 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Piasty dla grubasa. | |
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:
Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR? Novatec d042sb jest nie do zabicia. A jak łożyska zaczną skrzypieć (u mnie po 3 latach intensywnego jeżdżenia) to można nabyć w sklepie z łożyskami po 5zł/szt, wymienić za pomocą młotka i piasta jest jak nowa. pozdr. w. |
|
Data: 2012-08-28 03:54:29 | |
Autor: rmikke | |
Piasty dla grubasa. | |
On Tuesday, August 28, 2012 11:19:24 AM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote: Szczerze mówiąc, wolałbym coś, co pojeździ ładnie przez 5 lat, a potem się wymieni. Ja mam Dwie Lewe Ręce(tm) i na razie moje umiejetności kończą się na rozkuciu i zakuciu łańcucha... |
|
Data: 2012-08-28 12:57:52 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Piasty dla grubasa. | |
On 28/08/12 12:54, rmikke wrote:
On Tuesday, August 28, 2012 11:19:24 AM UTC+2, Wojciech Waga wrote: To powinno pojeździć 5 lat. Ja unikam asfaltu jak ognia, do tego ważę dużo no i kupiłem używkę. Napisałem o łożyskach bo dla mnie to dyzy plus, że można je kupić w sklepie z odkurzaczami. Shimano XT ma konusy i miseczki typowe tylko dla siebie. pozdr. w. |
|
Data: 2012-08-28 04:16:28 | |
Autor: rmikke | |
Piasty dla grubasa. | |
On Tuesday, August 28, 2012 12:57:56 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 12:54, rmikke wrote: OK, pytanie po guglaniu: to nie jest tak, że na przód jest d041sb, a d042sb na tył? |
|
Data: 2012-08-28 13:21:44 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Piasty dla grubasa. | |
On 28/08/12 13:16, rmikke wrote:
On Tuesday, August 28, 2012 12:57:56 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote: Zapewne tak właśnie jest, podałem model tylny bo jakoś mi bardziej utkwił w pamięci, sorry. :] pozdr. w. |
|
Data: 2012-08-28 04:49:18 | |
Autor: rmikke | |
Piasty dla grubasa. | |
On Tuesday, August 28, 2012 1:21:47 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 13:16, rmikke wrote: A ta Twoja jest pod tarcze? Bo o ile jedną tylną pod V znalazłem, to wszystkie przednie są na 6 śrub... |
|
Data: 2012-08-28 14:19:34 | |
Autor: Wojciech Waga | |
Piasty dla grubasa. | |
On 28/08/12 13:49, rmikke wrote:
A ta Twoja jest pod tarcze? Tak. Ale z przednią piastą jest o tyle łatwiej, że wszystkie na maszynówkach są dość podobne konstrukcyjnie. Więc IMHO jakikolwiek niewylajtowany Novatec powinien dać radę. pozdr. w. |
|
Data: 2012-08-29 08:17:27 | |
Autor: MichałG | |
Piasty dla grubasa. | |
rmikke pisze:
On Tuesday, August 28, 2012 1:21:47 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote: tnij cytaty plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz |
|
Data: 2012-08-28 13:19:26 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Piasty dla grubasa. | |
Dnia Tue, 28 Aug 2012 01:52:40 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR? to jeden pies w gruncie rzeczy. O shimano poprostu trzeba dbać. Przeczyścić nasmarować. Jak chcesz to można, ale ja także polecam novateca. Mam taką piastę z przodu - nie pomne już jaki model - ale to jest iście pancerny produkt. Ta piasta ma chyba już 8 lat. Przez długi czas (jakieś 5 lat) słuzyła mi do codziennej jazdy (7000km rocznie) przez cały rok - oczywiście w zimie też. Połowa dystansu w terenie (błoto, śnieg) Łozysk nie wymieniałem. Nie toczy sie jak nowa ale nie widze potrzeby grzebania w tym. Gdzieś tak koło 2 albo 3 roku eksploatacji coś tam zaczęło lekko w środku piszczeć ale przestało i więcej nic takiego się nie zdarzyło :) |
|
Data: 2012-08-28 13:48:25 | |
Autor: cytawa | |
Piasty dla grubasa. | |
rmikke pisze:
Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia Z przodu nie ma wiekszego znaczenia co zalozysz. Moze byc i 32 szprychy. Piasty, ktore wymieniles pojezdza bardzo dlugo. Dalbym tylko mocna obrecz, jakas stozkowa i mozliwie szeroka. Dawno temu turystycznie z sakwami jezdzilem na przednim kole wyscigowym i na szytce. I jak pamietam zadnych problemow z kolem nie mialem. Nawet nie zdazylo mi sie przebic szytki. Nawet teraz przednie kola robie sobie i rodzinie z niezbyt wyszukanych obreczy i to nawet pojedynczych. Sa one niewatpliwie lzejsze i nie ma klopotu z tasma pod detke. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-08-30 22:03:25 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Piasty dla grubasa. | |
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:12d9fb0c-3dab-49a7-ad17-93868c880b5fgooglegroups.com... Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR? Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)? A może w ogóle inną firmę? Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać... -- - Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na dwóch łożyskach. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50 |
|
Data: 2012-08-30 13:14:41 | |
Autor: rmikke | |
Piasty dla grubasa. | |
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 22:03:23 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:12d9fb0c-3dab-49a7-ad17-93868c880b5fgooglegroups.com... Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D |
|
Data: 2012-08-30 22:20:11 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Piasty dla grubasa. | |
rmikke wrote:
Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie spojrzałbyś więcej w stronę osi 9mm :) Amor pod oś 20mm wcale nie musi być mega drogi (patrz mój Duro QLC) a OIDP to sztywne widelce też potrafią być wyposażone w takie mocowanie :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50 |
|
Data: 2012-08-31 17:03:22 | |
Autor: biodarek | |
Piasty dla grubasa. | |
W dniu 2012-08-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
rmikke wrote: A wiecie może, przy okazji, jak się rozbiera piastę pod ośkę 20mm? Niby nie potrzebuję rozbierać, ale może po 2 latach zlustrowałbym ją. Piasta firmowana przez Speca - to chyba będzie jakaś Formula. Czy te tulejki z boku trzeba na siłę wyrwać? Podważyć? -- biodarek |
|
Data: 2012-09-01 07:57:25 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Piasty dla grubasa. | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1qjvt$f9r$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-08-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze: Nie wiem czy przypadkiem nie masz tego co ja czyli Formula, która wygląda na niezrozbieralną. Póki co to wydaje mi się, że trzeba wszystko wypchnąć przez tulejki w jedną stronę, ale dałem sobie luzu i uznałem, że palcem tego nie ruszę dopóki nie będzie naprawdę potrzeba. Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na łożyskach" do tej pory ma się świetnie po latach służby a była kupiona używana. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50 |
|
Data: 2012-09-01 21:02:14 | |
Autor: biodarek | |
Piasty dla grubasa. | |
W dniu 2012-09-01 07:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie Może ze swoją masą nie obciążam mocno piast, ale już z tyłu przy zwykłeś ośce 9mm czuję pływanie koła. Natomiast przy 20mm z przodu to ja dokładnie decyduję o miejscu, w którym znajduje się opona. Jakiś podjazd wypłukaną drogą, wąska koleina - jest bezpiecznie :) A wiecie może, przy okazji, jak się rozbiera piastę pod ośkę 20mm? No to olewam. Może mam przyzwyczajenia z piast na konusach. -- biodarek |
|
Data: 2012-09-02 20:31:34 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Piasty dla grubasa. | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1tmbs$u24$1mx1.internetia.pl...
Może ze swoją masą nie obciążam mocno piast, ale już z tyłu przy zwykłeś ośce 9mm czuję pływanie koła. Natomiast przy 20mm z przodu to ja dokładnie decyduję o miejscu, w którym znajduje się opona. Jakiś podjazd wypłukaną drogą, wąska koleina - jest bezpiecznie :) Dokładnie o to chodzi. Przy osi 20mm rower jedzie tam gdzie ja chce a przy 9mm to różnie bywało :) Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na W tej chwili wszystkie piasty mam "na łożyskach" i też łapie się na tym, że sprawdzam czy nie ma luzu :) Sprawdzić nie zaszkodzi :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50 |
|
Data: 2012-09-04 21:34:31 | |
Autor: biodarek | |
Piasty dla grubasa. | |
W dniu 2012-09-02 20:31, kamil/Endurorider.pl pisze:
Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na Już chyba wiem - te tulejki z obu stron się jakoś wyjmuje. I wiem, że zmieniając je, można dostosować piastę do osi 15mm. Czasami, w kołach firmowych, są w komplecie takie zestawy do konwersji i koła można założyć na jedną z trzech osi. Ale na razie nie ruszam. -- biodarek |
|
Data: 2012-09-04 22:41:52 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Piasty dla grubasa. | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k25lce$7a7$1mx1.internetia.pl... Już chyba wiem - te tulejki z obu stron się jakoś wyjmuje. I wiem, że zmieniając je, można dostosować piastę do osi 15mm. Czasami, w kołach firmowych, są w komplecie takie zestawy do konwersji i koła można założyć na jedną z trzech osi. W moim modelu na 100% tak się nie da. Jakoś wyjmuje to tak samo dobra jak i bardzo zła wiadomość bo OIDP do formuli brak jakichkolwiek manuali :/ -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 02/09/2012 Ashima PM 203mm |
|