Piasty dla grubasa.

Data: 2012-08-28 01:52:40
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR?

Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia
i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)?

A może w ogóle inną firmę? Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać...

Data: 2012-08-28 11:00:54
Autor: Alfer_z_pracy
Piasty dla grubasa.
rmikke napisał:
Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać...

Widzę że się wahasz bo napisałeś "chyba". A więc Cię stać, zapewniam. Kwestia umiejętnych negocjacji z żoną :-)

BTW, czemu upierasz się przy 32 szprychach? Domyślam się że w Twoim przypadku ciężar koła nie jest krytycznym czynnikiem, może jednak zrobić chamskie-odporne-na-wszystko koło 36-szprychowe? Ja wiem, że to niby przód, zresztą sam ujeżdżam w MTB z powodzeniem na tyle koła 32-szprychowe a chudy nie jestem, niemniej chyba 36 byłoby pewniejsze?

A.

Data: 2012-08-28 02:07:23
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 11:01:41 AM UTC+2, Alfer_z_pracy wrote:
rmikke napisał:

> Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać...

Widzę że się wahasz bo napisałeś "chyba". A więc Cię stać, zapewniam. Kwestia umiejętnych negocjacji z żoną :-)

Raczej kwestia tego, że żona już _prawdopodobnie_ długo w tej firmie nie popracuje i znów będziemy jechać na jednej pensji. A Młody już
ze swojego roweru wyrósł i trzeba mu kupić coś w moim rozmiarze.

[...]

Bo z tyłu mam 32 i żadnych problemów, to czemu z przodu ładować 36?

Data: 2012-08-28 11:50:25
Autor: Alfer_z_pracy
Piasty dla grubasa.
rmikke napisał:
Bo z tyłu mam 32 i żadnych problemów, to czemu z przodu ładować 36?

No proszę, zatem kolejny mit pada :-) Niestety nie odnajdę tej dyskusji ale pamiętam że X lat temu był podobny wątek i padła kwestia że 32 szprychy + ciężki zawodnik to nieporozumienie. A tu mamy 140 kg jeźdźca i voila, 32 rules.

A.

Data: 2012-08-28 11:40:38
Autor: bans
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-08-28 11:00, Alfer_z_pracy pisze:

zresztą sam ujeżdżam w MTB z powodzeniem na tyle koła
32-szprychowe a chudy nie jestem, niemniej chyba 36 byłoby pewniejsze?

Przy 90kg obciążeniu wystarczało mi w górach 28 szprych (koła Shimano WH505), chyba 2000km - ani jednego centrowania.

W tej chwili jeździ na nich gość który wazy ponad 100kg (ale w góach był dopiero raz).

--
bans

Data: 2012-08-28 11:19:21
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:
[...]

Novatec d042sb jest nie do zabicia. A jak łożyska zaczną skrzypieć (u mnie po 3 latach intensywnego jeżdżenia) to można nabyć w sklepie z łożyskami po 5zł/szt, wymienić za pomocą młotka i piasta jest jak nowa.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-28 03:54:29
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 11:19:24 AM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:

> [...]

Novatec d042sb jest nie do zabicia. A jak łożyska zaczną skrzypieć (u mnie po 3 latach intensywnego jeżdżenia) to można nabyć w sklepie z łożyskami po 5zł/szt, wymienić za pomocą młotka i piasta jest jak nowa.

Szczerze mówiąc, wolałbym coś, co pojeździ ładnie przez 5 lat, a potem się wymieni. Ja mam Dwie Lewe Ręce(tm) i na razie moje umiejetności
kończą się na rozkuciu i zakuciu łańcucha...

Data: 2012-08-28 12:57:52
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:

[...]

To powinno pojeździć 5 lat. Ja unikam asfaltu jak ognia, do tego ważę dużo no i kupiłem używkę. Napisałem o łożyskach bo dla mnie to dyzy plus, że można je kupić w sklepie z odkurzaczami. Shimano XT ma konusy i miseczki typowe tylko dla siebie.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-28 04:16:28
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 12:57:56 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 12:54, rmikke wrote:

> [...]

To powinno pojeździć 5 lat. Ja unikam asfaltu jak ognia, do tego ważę dużo no i kupiłem używkę. Napisałem o łożyskach bo dla mnie to dyzy plus, że można je kupić w sklepie z odkurzaczami. Shimano XT ma konusy i miseczki typowe tylko dla siebie.

OK, pytanie po guglaniu: to nie jest tak, że na przód jest d041sb, a d042sb na tył?

Data: 2012-08-28 13:21:44
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.

On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:

[...]

Zapewne tak właśnie jest, podałem model tylny bo jakoś mi bardziej utkwił w pamięci, sorry. :]

pozdr.
w.

Data: 2012-08-28 04:49:18
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 1:21:47 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 13:16, rmikke wrote:

> OK, pytanie po guglaniu: to nie jest tak, że na przód jest d041sb,

> a d042sb na tył?

Zapewne tak właśnie jest, podałem model tylny bo jakoś mi bardziej utkwił w pamięci, sorry. :]

A ta Twoja jest pod tarcze?

Bo o ile jedną tylną pod V znalazłem, to wszystkie przednie są na 6 śrub...

Data: 2012-08-28 14:19:34
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.
On 28/08/12 13:49, rmikke wrote:

A ta Twoja jest pod tarcze?
Bo o ile jedną tylną pod V znalazłem, to wszystkie przednie są na 6 śrub...

Tak. Ale z przednią piastą jest o tyle łatwiej, że wszystkie na maszynówkach są dość podobne konstrukcyjnie. Więc IMHO jakikolwiek niewylajtowany Novatec powinien dać radę.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-29 08:17:27
Autor: MichałG
Piasty dla grubasa.

On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:
[...]

tnij cytaty plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Data: 2012-08-28 13:19:26
Autor: ...::QRT::...
Piasty dla grubasa.
Dnia Tue, 28 Aug 2012 01:52:40 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):

Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR?

Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia
i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)?

to jeden pies w gruncie rzeczy. O shimano poprostu trzeba dbać. Przeczyścić
nasmarować. Jak chcesz to można, ale ja także polecam novateca. Mam taką piastę z przodu - nie pomne już jaki model - ale to jest iście
pancerny produkt. Ta piasta ma chyba już 8 lat. Przez długi czas (jakieś 5
lat) słuzyła mi do codziennej jazdy (7000km rocznie) przez cały rok -
oczywiście w zimie też. Połowa dystansu w terenie (błoto, śnieg)
Łozysk nie wymieniałem. Nie toczy sie jak nowa ale nie widze potrzeby
grzebania w tym. Gdzieś tak koło 2 albo 3 roku eksploatacji coś tam zaczęło lekko w środku
piszczeć ale przestało i więcej nic takiego się nie zdarzyło :)

Data: 2012-08-28 13:48:25
Autor: cytawa
Piasty dla grubasa.
rmikke pisze:

Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia
i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)?

Z przodu nie ma wiekszego znaczenia co zalozysz. Moze byc i 32 szprychy. Piasty, ktore wymieniles pojezdza bardzo dlugo. Dalbym tylko mocna obrecz, jakas stozkowa i mozliwie szeroka.

Dawno temu turystycznie z sakwami jezdzilem na przednim kole wyscigowym i na szytce. I jak pamietam zadnych problemow z kolem nie mialem. Nawet nie zdazylo mi sie przebic szytki. Nawet teraz przednie kola robie sobie i rodzinie z niezbyt wyszukanych obreczy i to nawet pojedynczych. Sa one niewatpliwie lzejsze i nie ma klopotu z tasma pod detke.

Jan Cytawa

Data: 2012-08-30 22:03:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:12d9fb0c-3dab-49a7-ad17-93868c880b5fgooglegroups.com...
[...]

-- -

Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na dwóch łożyskach.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-08-30 13:14:41
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 22:03:23 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
[...]

Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D

Data: 2012-08-30 22:20:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.
rmikke wrote:
Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na
dwóch

łożyskach.

Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D

Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie spojrzałbyś więcej w stronę osi 9mm :) Amor pod oś 20mm wcale nie musi być mega drogi (patrz mój Duro QLC) a OIDP to sztywne widelce też potrafią być wyposażone w takie mocowanie :)

Data: 2012-08-31 17:03:22
Autor: biodarek
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-08-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
rmikke wrote:
[...]

A wiecie może, przy okazji, jak się rozbiera piastę pod ośkę 20mm? Niby nie potrzebuję rozbierać, ale może po 2 latach zlustrowałbym ją. Piasta firmowana przez Speca - to chyba będzie jakaś Formula. Czy te tulejki z boku trzeba na siłę wyrwać? Podważyć?

--
biodarek

Data: 2012-09-01 07:57:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.
rmikke wrote:
[...]

Nie wiem czy przypadkiem nie masz tego co ja czyli Formula, która wygląda na niezrozbieralną. Póki co to wydaje mi się, że trzeba wszystko wypchnąć przez tulejki w jedną stronę, ale dałem sobie luzu i uznałem, że palcem tego nie ruszę dopóki nie będzie naprawdę potrzeba.

Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na łożyskach" do tej pory ma się świetnie po latach służby a była kupiona używana.

Data: 2012-09-01 21:02:14
Autor: biodarek
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-09-01 07:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Może ze swoją masą nie obciążam mocno piast, ale już z tyłu przy zwykłeś ośce 9mm czuję pływanie koła. Natomiast przy 20mm z przodu to ja dokładnie decyduję o miejscu, w którym znajduje się opona. Jakiś podjazd wypłukaną drogą, wąska koleina - jest bezpiecznie :)

[...]

No to olewam. Może mam przyzwyczajenia z piast na konusach.

--
biodarek

Data: 2012-09-02 20:31:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1tmbs$u24$1mx1.internetia.pl...

[...]

Dokładnie o to chodzi. Przy osi 20mm rower jedzie tam gdzie ja chce a przy 9mm to różnie bywało :)

[...]

W tej chwili wszystkie piasty mam "na łożyskach" i też łapie się na tym, że sprawdzam czy nie ma luzu :) Sprawdzić nie zaszkodzi :)

Data: 2012-09-04 21:34:31
Autor: biodarek
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-09-02 20:31, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Już chyba wiem - te tulejki z obu stron się jakoś wyjmuje. I wiem, że zmieniając je, można dostosować piastę do osi 15mm. Czasami, w kołach firmowych, są w komplecie takie zestawy do konwersji i koła można założyć na jedną z trzech osi.

Ale na razie nie ruszam.

--
biodarek

Data: 2012-09-04 22:41:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k25lce$7a7$1mx1.internetia.pl...

[...]

W moim modelu na 100% tak się nie da. Jakoś wyjmuje to tak samo dobra jak i bardzo zła wiadomość bo OIDP do formuli brak jakichkolwiek manuali :/

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Piasty dla grubasa.