Piasty dla grubasa.

Data: 2012-08-28 11:19:21
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:
Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR?

Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia
i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)?

A może w ogóle inną firmę? Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać...

Novatec d042sb jest nie do zabicia. A jak łożyska zaczną skrzypieć (u mnie po 3 latach intensywnego jeżdżenia) to można nabyć w sklepie z łożyskami po 5zł/szt, wymienić za pomocą młotka i piasta jest jak nowa.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-28 03:54:29
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 11:19:24 AM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:

> [...]

Novatec d042sb jest nie do zabicia. A jak łożyska zaczną skrzypieć (u mnie po 3 latach intensywnego jeżdżenia) to można nabyć w sklepie z łożyskami po 5zł/szt, wymienić za pomocą młotka i piasta jest jak nowa.

Szczerze mówiąc, wolałbym coś, co pojeździ ładnie przez 5 lat, a potem się wymieni. Ja mam Dwie Lewe Ręce(tm) i na razie moje umiejetności
kończą się na rozkuciu i zakuciu łańcucha...

Data: 2012-08-28 12:57:52
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.
On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:

[...]

To powinno pojeździć 5 lat. Ja unikam asfaltu jak ognia, do tego ważę dużo no i kupiłem używkę. Napisałem o łożyskach bo dla mnie to dyzy plus, że można je kupić w sklepie z odkurzaczami. Shimano XT ma konusy i miseczki typowe tylko dla siebie.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-28 04:16:28
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 12:57:56 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 12:54, rmikke wrote:

> [...]

To powinno pojeździć 5 lat. Ja unikam asfaltu jak ognia, do tego ważę dużo no i kupiłem używkę. Napisałem o łożyskach bo dla mnie to dyzy plus, że można je kupić w sklepie z odkurzaczami. Shimano XT ma konusy i miseczki typowe tylko dla siebie.

OK, pytanie po guglaniu: to nie jest tak, że na przód jest d041sb, a d042sb na tył?

Data: 2012-08-28 13:21:44
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.

On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:

[...]

Zapewne tak właśnie jest, podałem model tylny bo jakoś mi bardziej utkwił w pamięci, sorry. :]

pozdr.
w.

Data: 2012-08-28 04:49:18
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
On Tuesday, August 28, 2012 1:21:47 PM UTC+2, Wojciech Waga wrote:
On 28/08/12 13:16, rmikke wrote:

> OK, pytanie po guglaniu: to nie jest tak, że na przód jest d041sb,

> a d042sb na tył?

Zapewne tak właśnie jest, podałem model tylny bo jakoś mi bardziej utkwił w pamięci, sorry. :]

A ta Twoja jest pod tarcze?

Bo o ile jedną tylną pod V znalazłem, to wszystkie przednie są na 6 śrub...

Data: 2012-08-28 14:19:34
Autor: Wojciech Waga
Piasty dla grubasa.
On 28/08/12 13:49, rmikke wrote:

A ta Twoja jest pod tarcze?
Bo o ile jedną tylną pod V znalazłem, to wszystkie przednie są na 6 śrub...

Tak. Ale z przednią piastą jest o tyle łatwiej, że wszystkie na maszynówkach są dość podobne konstrukcyjnie. Więc IMHO jakikolwiek niewylajtowany Novatec powinien dać radę.

pozdr.
w.

Data: 2012-08-29 08:17:27
Autor: MichałG
Piasty dla grubasa.

On 28/08/12 10:52, rmikke wrote:
[...]

tnij cytaty plizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Piasty dla grubasa.