Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Piasty dla grubasa.

Piasty dla grubasa.

Data: 2012-08-30 22:03:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:12d9fb0c-3dab-49a7-ad17-93868c880b5fgooglegroups.com...
Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR?

Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia
i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)?

A może w ogóle inną firmę? Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać...
-- -

Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na dwóch łożyskach.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50

Data: 2012-08-30 13:14:41
Autor: rmikke
Piasty dla grubasa.
W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 22:03:23 UTC+2 użytkownik kamil/Endurorider.pl napisał:
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:12d9fb0c-3dab-49a7-ad17-93868c880b5fgooglegroups.com...

Jak się maja piasty (i w ogóle grupa) Shimano LX do XT i XTR?



Które wybrać na przód, że by się ładnie toczyły pod ~140 kilogramami obciążenia

i były możliwie bezobsługowe (a do tego najlepiej czarne i na 32 szprychy)?



A może w ogóle inną firmę? Ale na DT Swiss to mnie już chyba nie stać...

-- -



Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na dwóch łożyskach.

Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D

Data: 2012-08-30 22:20:11
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.
rmikke wrote:
Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na
dwóch

łożyskach.

Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D

Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie spojrzałbyś więcej w stronę osi 9mm :) Amor pod oś 20mm wcale nie musi być mega drogi (patrz mój Duro QLC) a OIDP to sztywne widelce też potrafią być wyposażone w takie mocowanie :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50

Data: 2012-08-31 17:03:22
Autor: biodarek
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-08-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
rmikke wrote:
Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na
dwóch

łożyskach.

Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D

Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie
spojrzałbyś więcej w stronę osi 9mm :) Amor pod oś 20mm wcale nie musi
być mega drogi (patrz mój Duro QLC) a OIDP to sztywne widelce też
potrafią być wyposażone w takie mocowanie :)

A wiecie może, przy okazji, jak się rozbiera piastę pod ośkę 20mm? Niby nie potrzebuję rozbierać, ale może po 2 latach zlustrowałbym ją. Piasta firmowana przez Speca - to chyba będzie jakaś Formula. Czy te tulejki z boku trzeba na siłę wyrwać? Podważyć?

--
biodarek

Data: 2012-09-01 07:57:25
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1qjvt$f9r$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-08-30 22:20, kamil/Endurorider.pl pisze:
rmikke wrote:
Widelec pod oś 20mm i temat zamknięty. Piasta dowolnej firmy, na
dwóch

łożyskach.

Taaaak, namów mnie na wymianę całego roweru na czołg :D

Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie
spojrzałbyś więcej w stronę osi 9mm :) Amor pod oś 20mm wcale nie musi
być mega drogi (patrz mój Duro QLC) a OIDP to sztywne widelce też
potrafią być wyposażone w takie mocowanie :)

A wiecie może, przy okazji, jak się rozbiera piastę pod ośkę 20mm? Niby nie potrzebuję rozbierać, ale może po 2 latach zlustrowałbym ją. Piasta firmowana przez Speca - to chyba będzie jakaś Formula. Czy te tulejki z boku trzeba na siłę wyrwać? Podważyć?

Nie wiem czy przypadkiem nie masz tego co ja czyli Formula, która wygląda na niezrozbieralną. Póki co to wydaje mi się, że trzeba wszystko wypchnąć przez tulejki w jedną stronę, ale dałem sobie luzu i uznałem, że palcem tego nie ruszę dopóki nie będzie naprawdę potrzeba.

Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na łożyskach" do tej pory ma się świetnie po latach służby a była kupiona używana.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50

Data: 2012-09-01 21:02:14
Autor: biodarek
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-09-01 07:57, kamil/Endurorider.pl pisze:
Mogę się z Tobą założyć, że gdybyś raz miał taki patent to nie
spojrzałbyś więcej w stronę osi 9mm :) Amor pod oś 20mm wcale nie musi
być mega drogi (patrz mój Duro QLC) a OIDP to sztywne widelce też
potrafią być wyposażone w takie mocowanie :)

Może ze swoją masą nie obciążam mocno piast, ale już z tyłu przy zwykłeś ośce 9mm czuję pływanie koła. Natomiast przy 20mm z przodu to ja dokładnie decyduję o miejscu, w którym znajduje się opona. Jakiś podjazd wypłukaną drogą, wąska koleina - jest bezpiecznie :)

A wiecie może, przy okazji, jak się rozbiera piastę pod ośkę 20mm?
Niby nie potrzebuję rozbierać, ale może po 2 latach zlustrowałbym ją.
Piasta firmowana przez Speca - to chyba będzie jakaś Formula. Czy te
tulejki z boku trzeba na siłę wyrwać? Podważyć?

Nie wiem czy przypadkiem nie masz tego co ja czyli Formula, która
wygląda na niezrozbieralną. Póki co to wydaje mi się, że trzeba wszystko
wypchnąć przez tulejki w jedną stronę, ale dałem sobie luzu i uznałem,
że palcem tego nie ruszę dopóki nie będzie naprawdę potrzeba.

Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na
łożyskach" do tej pory ma się świetnie po latach służby a była kupiona
używana.

No to olewam. Może mam przyzwyczajenia z piast na konusach.

--
biodarek

Data: 2012-09-02 20:31:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k1tmbs$u24$1mx1.internetia.pl...

Może ze swoją masą nie obciążam mocno piast, ale już z tyłu przy zwykłeś ośce 9mm czuję pływanie koła. Natomiast przy 20mm z przodu to ja dokładnie decyduję o miejscu, w którym znajduje się opona. Jakiś podjazd wypłukaną drogą, wąska koleina - jest bezpiecznie :)

Dokładnie o to chodzi. Przy osi 20mm rower jedzie tam gdzie ja chce a przy 9mm to różnie bywało :)

Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na
łożyskach" do tej pory ma się świetnie po latach służby a była kupiona
używana.

No to olewam. Może mam przyzwyczajenia z piast na konusach.

W tej chwili wszystkie piasty mam "na łożyskach" i też łapie się na tym, że sprawdzam czy nie ma luzu :) Sprawdzić nie zaszkodzi :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
18/08/2012 kompresor Scheppach HC 50

Data: 2012-09-04 21:34:31
Autor: biodarek
Piasty dla grubasa.
W dniu 2012-09-02 20:31, kamil/Endurorider.pl pisze:
Wobec powyższego proponuję to olać :) Moja pierwsza piasta przednia "na
łożyskach" do tej pory ma się świetnie po latach służby a była kupiona
używana.

No to olewam. Może mam przyzwyczajenia z piast na konusach.

W tej chwili wszystkie piasty mam "na łożyskach" i też łapie się na tym,
że sprawdzam czy nie ma luzu :) Sprawdzić nie zaszkodzi :)

Już chyba wiem - te tulejki z obu stron się jakoś wyjmuje. I wiem, że zmieniając je, można dostosować piastę do osi 15mm. Czasami, w kołach firmowych, są w komplecie takie zestawy do konwersji i koła można założyć na jedną z trzech osi.

Ale na razie nie ruszam.

--
biodarek

Data: 2012-09-04 22:41:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
Piasty dla grubasa.

Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k25lce$7a7$1mx1.internetia.pl...

Już chyba wiem - te tulejki z obu stron się jakoś wyjmuje. I wiem, że zmieniając je, można dostosować piastę do osi 15mm. Czasami, w kołach firmowych, są w komplecie takie zestawy do konwersji i koła można założyć na jedną z trzech osi.

Ale na razie nie ruszam.

W moim modelu na 100% tak się nie da. Jakoś wyjmuje to tak samo dobra jak i bardzo zła wiadomość bo OIDP do formuli brak jakichkolwiek manuali :/


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
02/09/2012 Ashima PM 203mm

Piasty dla grubasa.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona