Piate :)

Data: 2010-01-17 10:58:45
Autor: J.F.
Piate :)
On Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100,  MarcinJM wrote:
http://www.allegro.pl/item884672196.html

To jak to bylo - dogadaliscie sie ze sprzedawca i wycofal licytacje, czy wystawil jak auto bylo jeszcze w Anglii ?
Przekladm wszystko: silnik, skrzynie, instalacje, zegary.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
1500 dalem. Auto juz w garazu
:)

Ty to masz duzy garaz :-)

Ale nie taniej bylo ci kupic od razu golfa 2.8 czy 1.8t ? :-)

J.

Data: 2010-01-17 11:15:18
Autor: MarcinJM
Piate :)
J.F. pisze:
On Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100,  MarcinJM wrote:
http://www.allegro.pl/item884672196.html

To jak to bylo - dogadaliscie sie ze sprzedawca i wycofal licytacje, czy wystawil jak auto bylo jeszcze w Anglii ?

Zadzwonilem, powiedzialem, ze daje 1500 i czy mu pasuje, bo jak tak to biore lawete i jade. Reszta to nie moj problem.

Przekladm wszystko: silnik, skrzynie, instalacje, zegary.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
1500 dalem. Auto juz w garazu
:)

Ty to masz duzy garaz :-)

Z osiem aut by weszo, szeroki na 6m a dlugi to nie wiem.

Ale nie taniej bylo ci kupic od razu golfa 2.8 czy 1.8t ? :-)

To sie tak mowi: kup od razu xxxxxx.
2.8, czy 1.8t przy rajdowej jezdzie spala pewnie okolo 40-50ltr/100km (w BMW kumpla dalem rade dobic do prawie 70/100)
Sejacz z relatywnie mniej, z 25/100. No i silniki, skrzynie, czesci sa tansze
Niestety, krezusem nie jestem i musze sie liczyc z kosztami. Chcialbym kupic od razu impreze, czy innego ciroena WRC i nie bawic sie w sejczenta :)

MarcinJM

Data: 2010-01-17 11:23:51
Autor: Tomasz Pyra
Piate :)
MarcinJM pisze:

[...]

Cento ma tylko t膮 wad臋, 偶e je藕dzi to chyba najgorzej ze wszystkich samochod贸w - przynajmniej z tych kt贸rymi ja je藕dzi艂em.
Ale poza tym to ju偶 same zalety :)

No tylko w艂a艣nie w innych autach inny poziom koszt贸w utrzymania.

Data: 2010-01-17 12:55:26
Autor: Krzysztof Niemkiewicz
Piate :)
U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hiup4o$9f3$2nemesis.news.neostrada.pl...
MarcinJM pisze:
[...]

No w艂asnie - jaka jest odczuwalna pr臋dko艣c w czym艣 takim przy, powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wraca艂em do DC z Radomia i mnie takie 偶贸艂te g贸wnienko z czerwonym napisem sporting wyprzedzi艂o ze spor膮 przewag膮, a ja mia艂em ~170. A偶 si臋 zdziwi艂em, 偶e toto tyle pojedzie...

--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja艂y[at]post.pl

Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY艁U - TAK POWIEDZIA艁!

Data: 2010-01-17 13:37:29
Autor: Tomasz Pyra
Piate :)
Krzysztof Niemkiewicz pisze:

[...]

Seria tyle nie pojedzie, ale ludzie w to wk艂adaj膮 rozmaite silniki, bo we Fiacie pasuje wszystko do wszystkiego.
Maj膮c w cento 90KM, jak si臋 uda trafi膰 ze skrzyni膮, to mo偶na my艣le膰 o zbli偶eniu si臋 nawet do 200km/h przy sprzyjaj膮cym wietrze :)

Je偶eli chodzi o odczucia to w wyprutym ze wszystkich wyg艂usze艅 jest strasznie g艂o艣no. Przy 170-180 sk艂adaj膮 si臋 lusterka.
Do tego twarde zawieszenie, kube艂ki i ciasne pasy powoduj膮 偶e dok艂adnie czujesz po czym i z jak膮 pr臋dko艣ci膮 jedziesz :)

Jednym s艂owem - w d艂u偶szej trasie robi si臋 koszmar.

Data: 2010-01-17 19:20:24
Autor: BartekK
Piate :)
W dniu 2010-01-17 13:37, Tomasz Pyra pisze:
[...]
No i dobrze, domy艣lam si臋 偶e w膮tkotw贸rca nie kupuje tego do cel贸w d艂ugich wyjazd贸w rodzinnych na wczasy do Bu艂garii, tylko po to w艂a艣nie, by czu膰 po czym i jak jedzie :)
Wg. mnie - do wprawiania si臋 w sporcie sprz臋t i podej艣cie idealne. Czego sam si臋 cz艂owiek dowie metod膮 pr贸b i (mo偶liwie tanich) b艂臋d贸w, to sto razy cenniejsze ni偶 wyczytane/nauczone, zw艂aszcza jak samemu si臋 co艣 zmajstruje skr臋ci zespawa, wg swojego pomys艂u i przemy艣le艅, i wida膰 z tego jaki艣 efekt i mo偶na wyci膮ga膰 wnioski.

Data: 2010-01-17 19:41:58
Autor: Tomasz Pyra
Piate :)
BartekK pisze:
[...]

Oczywi艣cie.
Jak si臋 kiedy艣 przejecha艂em na ko艂ach z Gdyni do W艂oc艂awka na rajd, to nast臋pnym zakupem by艂a laweta :)

[...]

Z jednej strony tak, a z drugiej nie.
Bo ja mam w miar臋 dobrze przygotowane CC - dobry zawias, wzmocnienia, sztywna buda, do艣膰 mocny silnik i je藕dzi to ca艂kiem dobrze.

Ale np. nie prowadzi si臋 tak dobrze jak moja cywilna, zupe艂nie seryjna 12-to letnia Corolla, nawet na ju偶 mocno zu偶ytym zawieszeniu.

Niedu偶ym nak艂adem si艂 i 艣rodk贸w mo偶na by Coroll臋 przygotowa膰 do rajd贸w tak, 偶e Cento nie mia艂oby szans.

Data: 2010-01-17 22:15:46
Autor: BartekK
Piate :)
W dniu 2010-01-17 19:41, Tomasz Pyra pisze:
[...]
No ale to pytanie o cel ca艂ego tego 艣cigania si臋. Czy dla przyjemno艣ci, nauki i idei, czy dla wyniku? Bo to 偶e auto jedno drugiemu nie r贸wne, to od dawna wida膰 w wielu sportach.
Sam si臋 troch臋 wkurza艂em, jak "dla jaj" przejecha艂em odcinek wy艣cig贸w g贸rskich (g.艣w.Anny) swoim dostawczakiem (!) i si臋 okaza艂o 偶e jad膮c na cywilnym zawieszeniu i marnych oponach pustym blaszakiem dieslem, uwazaj膮c na ruch na drodze (tzn czy co艣 nie jedzie) zrobi艂em prawie tak samo dobry czas jak "rajd贸wk膮" udoskonalan膮 przez kilka sezon贸w, o podobnej mocy... co prawda uzyskany czas i tak by艂 pewnie troche gorszy ni偶 najgorszy czas w tej klasie, ale r贸偶nica kilku sekund na paru minutach to nic, w por贸wnaniu do r贸偶nicy wk艂adu pracy i koszt贸w ;)

Data: 2010-01-17 22:46:56
Autor: J.F.
Piate :)
On Sun, 17 Jan 2010 22:15:46 +0100,  BartekK wrote:
Sam si troch wkurza砮m, jak "dla jaj" przejecha砮m odcinek wy禼ig體 g髍skich (g.秝.Anny) swoim dostawczakiem (!) i si okaza硂 縠 jad眂 na cywilnym zawieszeniu i marnych oponach pustym blaszakiem dieslem, uwazaj眂 na ruch na drodze (tzn czy co nie jedzie) zrobi砮m prawie tak samo dobry czas jak "rajd體k" udoskonalan przez kilka sezon體, o podobnej mocy...

Zaraz .. ale przeciez to autostrada, zakrety dosc lagodne, zawieszenie
i opony mniej istotne, za to moc potrzebna zeby pod gore predkosc
utrzymac...

J.

Data: 2010-01-18 09:33:05
Autor: BartekK
Piate :)
W dniu 2010-01-17 22:46, J.F. pisze:
[...]

Nie. Wy艣cigi g贸rskie na torze/odcinku "g贸ra 艣w. Anny" odbywaj膮 si臋 na drodze (krajowej?gminnej?) Zdzieszowice-Osiedle - 艢w.Anna, kt贸ra jest typow膮 g贸rsk膮 drog膮 o szeroko艣ci 'dwie osob贸wki si臋 jako艣 mijaj膮', do艣膰 kr臋t膮 (z tego co pami臋tam 11 lewych i 12 prawych zakr臋t贸w, w tym "p臋telki" o 180st).

Data: 2010-01-18 11:51:48
Autor: J.F.
Piate :)
U偶ytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisa艂
[...]

A to przepraszam - niezorientowany bylem i zle skojarzylem.

To co - kiedy zawstydzasz kierowcow i startujesz w dostawczaku ? ;-)

J.

Data: 2010-01-18 19:25:58
Autor: Tomasz Pyra
Piate :)
BartekK pisze:

[...]

To jest troch臋 nie do rozdzielenia.

Tzn. oczywi艣cie s膮 ludzie kt贸rzy je偶d偶膮 okazjonalnie, seryjnym samochodem kt贸rym je偶d偶膮 do pracy, wybieraj膮 imprez臋 pod k膮tem nierozwalenia samochodu na jaki艣 wyrypach.

Ale jak idzie si臋 ju偶 krok dalej, kupuje rajd贸wk臋 tylko do tego, to ju偶 robi si臋 tak 偶eby to je藕dzi艂o - wywala si臋 wszystkie zb臋dne kilogramy.
Do tego (zw艂aszcza w przypadku bolid贸w typu 126p/CC/SC) dochodzi bezpiecze艅stwo, a raczej jego brak w seryjnym autku, a wstawienie klatki to ju偶 droga w jedn膮 stron臋.

[...]

Ale to tak jest.
Te kilka procent to w艂a艣nie r贸偶nica mi臋dzy przejazdem doskona艂ym, a mizernym. 10% r贸偶nicy to ju偶 miazga.
Z czego r贸偶nica mi臋dzy samochodem za 100.000z艂 a 10.000z艂 to mo偶e kilka procent.

Ale to si臋 tak m贸wi - jak na 2min odcinku przegrywa si臋 z kim艣 o 5s to wiadomo 偶e si臋 przegra艂o bo si臋 by艂o gorszym.
Natomiast jak przegrywa si臋 o 0.069s, to si臋 wie 偶e wystarczy艂o zrobi膰 cokolwiek, jakkolwiek lepiej. 呕e w zasadzie wizyta za艂ogi w toalecie mog艂aby przechyli膰 szal臋 zwyci臋stwa ;)

Potem si臋 leci do gara偶u i robi tak 偶eby te 0.069s by艂y nast臋pnym razem po mojej stronie.

Data: 2010-01-17 19:19:07
Autor: Czabu
Piate :)

U偶ytkownik "Krzysztof Niemkiewicz" <inicjaly[at]post.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4b52fab8news.home.net.pl...

[...]

Tak swoja drog膮, to jestem ciekawy co przewa偶a u takiego kierowcy seja jad膮cego z takimi pr臋dko艣ciami: g艂upota, odwaga, brak instynktu samozachowawczego? ;-) Nie pisz臋 o sejach przygotowanych do zabawy (klatki bezpiecze艅stwa, lepsze hamulce, zawieszenie, itp.) tylko seryjnych na drogach publicznych.

Jecha艂em seryjnym sejem 1100 (n贸wka sztuka, na liczniku mia艂 przejechane ze 2000km) na katowickiej i nie odwa偶y艂em si臋 przekroczy膰 120km/h, a tak naprawd臋 wi臋kszo艣膰 drogi przejecha艂em w okolicach 100km/h z dusz膮 na ramieniu. To ma艂e, lekkie g贸wienko skaka艂o na koleinach jak pi艂eczka, a kr贸tka maska powodowa艂a, 偶e przed oczami pojawia艂y si臋 obrazy sprasowanych samochod贸w ;-) Przy 120km/h kontrola toru jazdy by艂a mocno ilozoryczna...

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-01-17 19:46:52
Autor: Tomasz Pyra
Piate :)
Czabu pisze:

[...]

Jak kto艣 seryjnego rozp臋dza do 180, to u niego przewa偶a nachylenie stoku i tylny wiatr.
Najmocniejsza seria si臋 rozp臋dza do 155-160km/h (inna bajka co tam wtedy pokazuje pr臋dko艣ciomierz).

[...]

No to nie jest drogowa bestia.
W膮ski i do艣膰 wysoki, dzi臋ki temu ze sk艂onno艣ci膮 do szlifowania lusterek.
Do tego kr贸tki i nier贸wno wywa偶ony, przez co prz贸d i ty艂 w zupe艂nie inny spos贸b pokonuje nier贸wno艣ci.

Na dobrym zawieszeniu jedzie si臋 lepiej, ale nadal trzeba by膰 czujnym.

Data: 2010-01-17 22:17:37
Autor: BartekK
Piate :)
W dniu 2010-01-17 19:46, Tomasz Pyra pisze:
W膮ski i do艣膰 wysoki, dzi臋ki temu ze sk艂onno艣ci膮 do szlifowania lusterek.
Do tego kr贸tki i nier贸wno wywa偶ony, przez co prz贸d i ty艂 w zupe艂nie inny
spos贸b pokonuje nier贸wno艣ci.
Ja kr贸tko SCs je藕dzi艂em, nie mog艂em znie艣膰 niepewno艣ci, czy na kolejnej hopie ty艂 wyprzedzi prz贸d stron膮 praw膮, lew膮, a mo偶e g贸r膮...

Data: 2010-01-17 22:27:48
Autor: Czabu
Piate :)

U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:hivm3p$5cc$1atlantis.news.neostrada.pl...

Jak kto艣 seryjnego rozp臋dza do 180, to u niego przewa偶a nachylenie stoku i tylny wiatr.

Niech to b臋dzie i nitro ;-) Takim samochodem to i tak bez sensu...

Najmocniejsza seria si臋 rozp臋dza do 155-160km/h (inna bajka co tam wtedy pokazuje pr臋dko艣ciomierz).

Niech to b臋dzie i gps-owe 155km/h. W tym aucie i tak przy takiej pr臋dko艣ci 艣mier膰 siada na miejscu pasa偶era ;-)

[...]

Ja wiem dlaczego ma takie w艂a艣ciwo艣ci jezdne (a w艂a艣ciwie ich brak ;-). Mnie chodzi艂o tylko o to, 偶e trzeba mie膰 niepokolei w g艂owie, 偶eby z takimi pr臋dko艣ciami je藕dzi膰 po polskich koleinach tak膮 konstrukcj膮. Ona si臋 po prostu do tego nie nadaje. Tak jak producenci ograniczaj膮 maksymaln膮 pr臋dko艣膰 do 250km/h w swoich topowych modelach, tak samo powinni ogranicza膰 w bolidach typu seicento do 110km/h. ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2010-01-17 22:53:53
Autor: Rafa Grzelak
Piate :)
Dnia Sun, 17 Jan 2010 22:27:48 +0100, Czabu napisa(a):

Tak jak producenci ograniczaj maksymaln pr阣ko舵 do 250km/h w swoich topowych modelach, tak samo powinni ogranicza w bolidach typu seicento do 110km/h. ;-)

Wyprzedzanie tirow CC, ktore rozpedza sie do 140 to jest wyzwanie, a gdyby
tak mial limit na 110 to juz tylko wozy drabiniaste dalo by sie 'lyknac' ;]

Ale niestety jest jak pisales: do 80kmph jest wzglednie cicho (jak na CC),
a do 120kmph wzglednie ma sie kontrole nad autem.
Jedyne pocieszenie to spalanie w trasie - mnie wychodzi 5,5-5,7l/100. Ale w
miescie pali juz jak 2x wiekszy motor ;/

--
Pozdrawiam, Rafa.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-01-18 06:49:36
Autor: MarcinJM
Piate :)
Tomasz Pyra pisze:
MarcinJM pisze:

[...]

Eeee, kwestia przywzwyczajenia. Nagorsze jest to, ze jest krotki i kontry musza byc blyskawiczne i idealnie wyliczone.
Wydaje mi sie, ze takie reakcje w pelnowymiarowym aucie zachodza przy duzo wiekszych predkosciach. Przynajmniej takie mam wrazenia po przegonieniu OS'a RP Xsara. Tyle, ze Xsara to kompletnie inne koszty i inna klasa do startow.

No tylko w艂a艣nie w innych autach inny poziom koszt贸w utrzymania.

Wzmiankowana powyzej Xsara tylko czychala na moje banknoty ;)

Na razie trzymam sie SC, swap silnika wyjdzie mnie praktycznie zero zl. Sejaczowy sprzedalem za 700zl, punciawka kupiona za 1500, mysle, ze brakujace 800zl pozyskam ze sprzedazy czesci punto. Mozliwe, ze nawet pare stow na gorke bedzie.

MarcinJM

Piate :)