Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka

Data: 2010-08-26 10:30:28
Autor: krzysiek82
Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
Profesor Sparks pisze:
http://www.break.com/index/awesome-russian-airbag-explosion

Jak oni odpalili tę poduszkę? Czy to może fejk?

po tym co widziałem, mam zamiar wymontować z mojego auta wszelkie poduszki, aż strach spoglądać w stronę kierownicy ;D

--
krzysiek82

Data: 2010-08-26 13:07:50
Autor: Michał Gut
Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
i pomysl ze podczas dzwona nie dostaniesz z niej w dupsko tylko w twarz:P

Data: 2010-08-26 13:17:16
Autor: MZ
W dniu 2010-08-26 13:07, Michał Gut pisze:
i pomysl ze podczas dzwona nie dostaniesz z niej w dupsko tylko w twarz:P
Panowie, ale trochę fizyki. Normalnie poduszka się napełnia bez
przeszkód (teoretycznie) w dużej przestrzeni i gaz ma ujście. Tutaj
miszczowie umieścili ją w feldze, przykryli materiałem, który dodatkowo
ograniczył rozprężanie i posadzili kolesia, który to d.. uszczelnił. To
jak z petardą, odpalana umiejętnie na zewnątrz narobi huku, a odpalona w
małej zamkniętej butelce będzie udawać granat.
--
MZ

Data: 2010-08-26 13:50:44
Autor: Michał Gut
[...]

jes ofkors ale to z usmiechem bylo:)
ciekawe swoja droga jak to jest dostac w pysk z poduchy - ciekawe czy się kontaktuje po takim uderzeniu.

Data: 2010-08-26 15:50:34
Autor: WS
Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
On 26 Sie, 13:50, Michał Gut
ciekawe swoja droga jak to jest dostac w pysk z poduchy - ciekawe czy się
kontaktuje po takim uderzeniu.

obawiam sie, ze jest bardzo nie ciekawie ;)
bylo juz sporo przypadkowych odpalen w samochodach - jesli trafilo w
twarz to w najlepszym wypadku szpital...
normalnie, to ma sie napelnic i dopiero pozniej glowa/twarz uderza w
napelniony balon - jesli trafi sie podczas napelniania to
kieeeeepsko ;) (np. jadac bez zapietych pasow tym sie ryzykuje)

WS

Data: 2010-08-27 01:29:10
Autor: Lewis
Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
W dniu 2010-08-27 00:50, WS pisze:
On 26 Sie, 13:50, Michał Gut
[...]

Hmm a to nie jest tak że jak komp wykrywa niezapięte pasy to nie detonuje poduchy?

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-08-27 08:35:25
Autor: bratPit[pr]
[...]

w "mądrzejszych" autach to może i owszem, ale np. u mnie (Astra G) w ogóle nie ma styków w zamkach pasów do kontroli zapięcia pasów więc i moduł nie może wiedzieć czy one są zapięte czy też nie, a kontrolkę niezapiętych pasów (a ściślej przypominajkę o konieczności ich zapięcia) aktywowałem sobie na zasadzie czasowej w zegarach kompem,

brat

Data: 2010-08-27 11:01:34
Autor: J.F.
Pištek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka
On Fri, 27 Aug 2010 08:35:25 +0200,  bratPit[pr] wrote:
[...]

Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ? Bo jeszcze powinien miec jakis system sprawdzania ktory fotel jest
zajety [zasiedzony :-)], zeby nie odpalac wszystkich poduch przy byle
stluczce :-)

J.

Data: 2010-08-27 03:03:48
Autor: WS
On 27 Sie, 11:01, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ?

U mnie w Astrze F tez nie ma zadnego czujnika  - jest tylko
"kontrolka" , tzn. po wlaczeniu zaplonu zapala sie czerwona lapka
"pasy" i niezaleznie od tego czy sie je zapnie, czy nie gasnie po
kilku sekundach ;)

WS

Data: 2010-08-27 11:19:50
Autor: MZ
W dniu 2010-08-27 11:01, J.F. pisze:
Moze ma umieszczone np w zwijaczach pasow ? Bo jeszcze powinien miec jakis system sprawdzania ktory fotel jest
zajety [zasiedzony :-)], zeby nie odpalac wszystkich poduch przy byle
stluczce :-)

Czasami dziwnie to realizują. Nie dalej jak przedwczoraj mijałem
stłuczkę, gdzie w nowej Foce jechał tylko kierowca, a po uderzeniu w bok
od strony pasażera wystrzeliła poducha pasażera oraz przednia i tylna
kurtyna. Samo auto ładnie to wzięło (uszkodzone drzwi przód i tył i
tyle, nawet na upartego dałoby się wyklepać). Podejrzewam że szkody
zrobione poduszkami (poduchy, konsola) wyniosą więcej.

--
MZ

Data: 2010-08-27 11:37:54
Autor: bratPit[pr]
[...]

na schematach nie ma to i w rzeczywistości nie ma ;p
(jeżeli były "czujniki zapięcia pasów" to w A-G są one w zamkach pasów bezpieczeństwa i były na niektóre rynki np. Japonia)

brat

Piątek się zbliża - rosyjscy mechanicy i poduszka