Picowski Wolski ukradł tytuł Ekiertowi!

Data: 2010-07-27 08:12:33
Autor: mkałrwan jest debilem
Picowski Wolski ukradł tytuł Ekiertowi!
"Co by było, gdyby" - to tytuł nowej audycji Marcina Wolskiego, która zadebiutowała w niedzielę na antenie Programu III. Tyle tylko, że audycja pod identycznym tytułem gościła w "Trójce" już kilka lat temu. Jej współautor chce od prezesa Polskiego Radia wyjaśnień.
Tematem audycji Wolskiego są alternatywne rozwiązania historycznych wydarzeń. Pierwszy odcinek poświęcony był bitwie pod Grunwaldem i rozważaniom o ewentualnym zwycięstwie Krzyżaków. Program będzie emitowany raz w miesiącu w niedzielne wieczory.

Problem w tym, że audycja Wolskiego to żadna nowość. Kilka lat temu cykl audycji historycznych pod identycznym tytułem "Co by było, gdyby" prowadził w "Trójce" Arkadiusz Ekiert z historykami dr. Markiem Urbańskim i nieżyjącym dziś prof. Pawłem Wieczorkiewiczem. W 2004 r. wydali książkę z tymi alternatywnymi historiami.

Dr Urbański już szykuje list do prezesa radia z prośbą o wyjaśnienie. - Wyrażę uprzejme zdziwienie, dlaczego program Wolskiego jest reklamowany jako nowość, skoro pięć lat temu zrobiliśmy z Arkadiuszem Ekiertem i prof. Wieczorkiewiczem ok. 200 odcinków pod tym samym tytułem - mówi "Gazecie" dr Urbański. - I dlaczego moje skromne nazwisko ma być kojarzone ze znanym nazwiskiem Marcina Wolskiego?

Wolski to satyryk sympatyzujący z PiS, ostatnio zasłynął jako autor wiersza "Na śmierć prezydenta Kaczyńskiego". W Programie III prowadzi już "Rekomendacje Marcina Wolskiego" i jest współprowadzącym nadawanej od poniedziałku do piątku audycji "Urywki z rozrywki". Jak twierdzi rzecznik PR Radosław Kazimierski, na autora "Co by było, gdyby" wybrało go sponsorujące audycję Narodowe Centrum Kultury. Jego dyrektorem jest Krzysztof Dudek, adwokat i działacz PiS, nominowany na to stanowisko w 2007 r. przez ministra kultury w rządzie PiS Kazimierza Michała Ujazdowskiego.

"Co by było, gdyby" to kolejna audycja w "Trójce" prowadzona przez prawicowego publicystę. Swoje programy mają tam także m.in. Michał Karnowski, Tomasz Sakiewicz, Bronisław Wildstein, Rafał Ziemkiewicz, Stanisław Janecki. Od maja obowiązki dyrektora "Trójki" pełni Wojciech Poczachowski, kojarzony z PiS wiceprezes zarządu PR.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,8180743,Marcin_Wolski_ma_kolejna_audycje_w__Trojce_.html#ixzz0urOm9XSv

Przemysław Warzywny

--

"Oskarżenie minister Kopacz, że oszukała premiera, mówiąc w Sejmie, że uczestniczyła w sekcji zwłok, było jak strzał kulą w płot, bo minister mówiła nie o sekcji, ale o identyfikacji ofiar".

Picowski Wolski ukradł tytuł Ekiertowi!