Picowski łapówkarz zatrzymany! Szykuje się potęzna sprawa korupcyjna.

Data: 2011-08-29 15:21:17
Autor: Przemysław W
Picowski łapówkarz zatrzymany! Szykuje się potęzna sprawa korupcyjna.
Prezydent Starachowic Wojciech Bernatowicz (PiS) został w poniedziałek rano zatrzymany przez Centralne Biuro Antykorupcyjne - dowiedziała się "Gazeta". - Szykuje się potężna sprawa korupcyjna - mówi nasz informator. Prokuratura: zarzuty dotyczą niemal 100 tys. zł łapówek. Oprócz prezydenta funkcjonariusze CBA zatrzymali także pracownicę urzędu miejskiego w Starachowicach oraz miejscowego biznesmena

Informacje "Gazety" potwierdza Jacek Dobrzyński, rzecznik CBA. - Prezydent i jego urzędniczka zostali zatrzymani z samego rana w swoich mieszkaniach, a biznesmen w należącej do niego firmie. Jeszcze dzisiaj wszyscy zatrzymani zostaną przewiezieni do Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie - powiedział "Gazecie" Dobrzyński.

Prezydent Starachowic zatrzymany przez CBA

Prezydent wziął co najmniej 96 tys. złotych łapówek?

- Prezydent Starachowic został zatrzymany pod zarzutami o charakterze korupcyjnym związanymi z działalnością miejskich spółek w Starachowicach. Materiał dowodowy, który do tej pory został zgromadzony wskazuje, że prezydent przyjął korzyści majątkowe w kwocie co najmniej 96 tys. zł. Choć nie wykluczamy, że ta kwota może być większa - mówi Gazecie" prokurator Piotr Kosmaty z Prokuratury Apelacyjnej w Krakowie. Zarówno Wojciech Bernatowicz jak i pozostałe dwie zatrzymane w tej sprawie osoby są teraz przesłuchiwane przez krakowskich śledczych.

Przekręty na węglu?

Zatrzymany biznesmen to według naszych informacji radny z pobliskiej gminy Pawłów Marian Słowiński, który handluje opałem. CBA prześwietlało działalność jego firmy od początku lipca, agenci CBA równocześnie wkroczyli wtedy także do Zakładu Energetyki Cieplnej w Starachowicach. Funkcjonariuszy interesował fakt, że Słowiński od lat był głównym dostawcą opału dla miejskiej spółki. Tylko w ostatnim sezonie grzewczym jego firma sprzedała ZEC-owi 22 tys. ton miału węglowego. Całe zamówienie opiewające na 29 tys. ton było wprawdzie podzielone na trzech dostawców, ale to Słowińskiemu przypadła największa część.

- Agenci CBA nic nie znajdą, bo nie ma żadnej korupcji ani żadnych machlojek. Ja wygrywam, bo jestem najtańszy, biorę towar prosto z kopalni. A inni biorą od pośrednika, ceny mają wyższe i nie mogą mnie przeskoczyć - tłumaczył nam w lipcu Słowiński. - Ja jestem człowiekiem poważnym i nie robię żadnych machlojek. Ktoś napisał jakieś bzdury do CBA - podkreślał. Z jego firmy oraz z ZEC-u agenci CBA zabrali jednak do weryfikacji potężną dokumentację przetargową.

CBA w miejskich spółkach

W sierpniu funkcjonariusze CBA wkroczyli do kolejnych miejskich spółek w Starachowicach - Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji oraz Miejskiego Zakładu Komunikacji, gdzie poprosili o listę wszystkich przetargów od 2008 roku. Prezydent Wojciech Bernatowicz tak komentował wszystkie kontrole CBA: Idą wybory i ktoś donosami próbuje odwrócić uwagę w inną stronę, a odciągnąć tę uwagę od siebie - mówił kilka tygodni temu "Gazecie". - My nie mamy nic od ukrycia. A ze źródeł kontrolujących wiemy, że to wszystko ma podłoże polityczne - dodał wtedy Bernatowicz.

Beata Kempa: Bernatowicz nie jest już członkiem PiS

Wojciech Bernatowicz wywodzi się z PiS, jest prezydentem Starachowic drugą kadencję. W ubiegłym roku w wyborach uzyskał w Świętokrzyskiem największe poparcie wśród urzędujących prezydentów (ponad 64 proc. głosów). Ale choć był członkiem Prawa i Sprawiedliwości, startował z własnego komitetu Forum 2010, a oprócz list do starachowickiej rady miasta wystawił też własnych kandydatów do rady powiatu. Taka sytuacja była skutkiem konfliktu Bernatowicza z posłem Krzysztofem Lipcem, prezesem struktur powiatowych PiS-u. Beata Kempa, szefowa świętokrzyskiego PiS powiedziała dziś Radiu Kielce, że Bernatowicz nie jest już członkiem PiS. A to dlatego, że został skreślony z listy po tym, jak poparł w nadchodzących wyborach do Sejmu kandydatkę Polskiego Stronnictwa Ludowego - Jolantę Kręcką. Kempa dodała, że takie było także życzenie samego prezydenta. - Beata Kempa informuje, że z listy PiS skreślono jeszcze kilka osób, które zadeklarowały poparcie dla kandydatki innego ugrupowania. Wojciech Bernatowicz i grupa osób zrzeszonych wokół niego domagała się zdjęcia z listy kandydatów do Sejmu posła Krzysztofa Lipca - podało Radio Kielce.

Zatrzymana urzędniczka to rodzina biznesmena od węgla?

Urzędniczka zatrzymana dziś przez CBA to najprawdopodobniej 28-letnia naczelnik wydziału finansowego w starachowickim urzędzie miasta, Justyna Zapała. Według nieoficjalnych informacji kobieta jest bliską rodziną zatrzymanego biznesmena Mariana Słowińskiego. - To jego wnuczka - mówi nasz informator. Na stanowisko naczelnika w UM w Starachowicach awansowała kilka miesięcy temu.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10190992,100_tys__zl_lapowek__CBA_zatrzymalo_prezydenta_Starachowic_.html#ixzz1WQJvMv5T

Przemek

--

"Oświadczam, że w dniu 16.08.2011 podczas konferencji prasowej (...) rozpowszechniłem nieprawdziwe informacje..." - tak zaczynają się sprostowania opublikowane przez Adama Hofmana i Tomasza Porębę. Politycy PiS przyznają w nich, że mówili nieprawdę twierdząc, iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach bądź "nie brała w nich udziału" bądź 'ograniczała na nie fundusze".

Data: 2011-08-29 08:57:12
Autor: HaMMeR
On 29 Sie, 15:21, PrzemysĹ aw W <brońmy RP przed pi...@op.pl> wrote:
[...]
ciach

To niewiele mniej od kwoty, ktora zadala  cielebak (50 tys. w torebce
plastykowej
i 100 tys na cele 'rozwojowe'.., bo nie bedzie 'robila za fryko'..;))
Poniewaz wlos jej ze lba platfonsiego nie spadl, to rowniez ten z pisu
nie ma sie czego bac!
 Nieprawdaz kupecki, scierwenko?

Data: 2011-08-29 09:57:24
Autor: Leszczur
On 29 Sie, 17:57, HaMMeR <k...@tranzac.pl> wrote:
On 29 Sie, 15:21, PrzemysĹ aw W <brońmy RP przed pi...@op.pl> wrote:> Prezydent Starachowic Wojciech Bernatowicz (PiS) został w poniedziałek rano
> [...]

Poniewaz wlos jej ze lba platfonsiego nie spadl, to rowniez ten z pisu

Jesli faktycznie Wojciech B. otrzymał łapówki to doszło do popełnienia
przestępstwa i powinien ponieść konsekwencje przewidziane prawem.
Cielebąk też powinna za to co jej udowodniono, ale proces chyba
jeszcze trwa?

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-08-29 10:49:25
Autor: Hans Kloss
Picowski łapówkarz zatrzymany! Szykuje się potęzna sprawa korupcyjna.
On 29 Sie, 17:57, HaMMeR <k...@tranzac.pl> wrote:
On, to rowniez ten z pisu
nie ma sie czego bac!
 Nieprawdaz kupecki, scierwenko?

Taki on z PiS-u jak ja z tuskodoństwa. Kaczyści poznali się na nim
dużo wcześniej-  został wyjebany z PiS w zeszłym roku i w wyborach
samorządowych startował PRZECIW  kandydatce tej partii.
J-23

Data: 2011-08-29 19:53:15
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:493d09a2-4d2f-440b-a148-a7cfb9e6d971s2g2000vby.googlegroups.com...
[...]

Posracie się ze szczęścia. Wataha ujadających kundli. Rozpocznie jeden, dołącza Hans, HaMMer, u2 i nne pisowski oszołomy.

BoMbel

Data: 2011-08-30 10:29:16
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Leprechaun" <brudypolityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4e5bd1fd$1$2452$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ujadaliście, że taki morderca z Łodzi należał do PO i to PO obciąża. Bądźcie więc konsekwentni i przyjmijcie z honorem fakt, że ten domniemany przestępca był w PiS.

Picowski łapówkarz zatrzymany! Szykuje się potęzna sprawa korupcyjna.