Picowski niedouk.

Data: 2011-08-31 21:14:30
Autor: Przemysław W
Picowski niedouk.
Wiceminister edukacji w rządzie Kaczyńskiego doniósł do prokuratury na sklep ze śląskimi gadżetami. Bo uznał, że np. sprzedając mapę Śląska, autorstwa Karola Miarki, nawołuje do zmiany granic

Sklep internetowy oferujący gadżety propagujące śląskość prowadzi opolanin Piotr Długosz, członek Ruchu Autonomii Śląska. Gdy Sławomir Kłosowski, opolski poseł, wiceminister edukacji w rządzie PiS, zobaczył, czym handluje, zawiadomił prokuraturę o "nawoływaniu do nienawiści na tle różnic narodowościowych poprzez wystawianie na sprzedaż artykułów deklarujących przynależność do narodu śląskiego".

Szczególnie podejrzane wydały się posłowi PiS trzy przedmioty. Mapa Górnego Śląska z 1904 roku, autorstwa Karola Miarki, na której znajduje się też czeska miejscowość Opawa, co jego zdaniem jest nawoływaniem do zmiany granicy polsko-czeskiej.

Koszulki z napisem "Nie Niemiec, nie Polak, Ślązak", które rzekomo nawołują do nienawiści na tle narodowościowym.

Książka Alojzego Lyski "Duchy wojny" opowiadająca o losach Ślązaka przymusowo wcielonego do Wehrmachtu, która ma zdaniem Kłosowskiego gloryfikować udział Ślązaków w hitlerowskim wojsku.

- Pan poseł zapewne tej książki nawet nie czytał, bo inaczej wiedziałby, że to opowieść o dramacie ojca, który - zmuszony do udziału w wojnie - nigdy nie zobaczył syna, bo zginął, zanim zdążył pojechać na swój pierwszy urlop - mówi Długosz. - A co do mapy, to ciekawe, czy jako wiceminister edukacji nawoływał do wycofania z rynku pozycji, w których Kresy Wschodnie określane były jako część Polski - śmieje się.

Został przesłuchany przez policję na wniosek prokuratury, która po trzech dniach odmówiła wszczęcia postępowania. W uzasadnieniu napisała, że celem jego działania nie jest nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych, ale zamanifestowanie odrębności przez osoby postrzegające siebie jako Ślązaków.

- Z okazji rozpoczynającego się właśnie roku szkolnego chciałem śląskim obyczajem wręczyć posłowi Kłosowskiemu tytę ze słodyczami, mającą zachęcić go do nauki. Jest w niej też książka i mapa, które go tak zbulwersowały. Sam też chętnie udzielę mu kilku korepetycji na temat złożoności historii Śląska - ironizuje Długosz.

Posła PiS nie było jednak wczoraj w biurze, by mógł tytę odebrać.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10206687,Posel_PiS_doniosl_na_slaski_sklepik__WIDEO_.html#ixzz1WdSKSzMC

Przemek

--

"Oświadczam, że w dniu 16.08.2011 podczas konferencji prasowej (...) rozpowszechniłem nieprawdziwe informacje..." - tak zaczynają się sprostowania opublikowane przez Adama Hofmana i Tomasza Porębę. Politycy PiS przyznają w nich, że mówili nieprawdę twierdząc, iżPlatforma Obywatelska ma bądź to 'zerowy udział' w niektórych inwestycjach bądź "nie brała w nich udziału" bądź 'ograniczała na nie fundusze".

Data: 2011-08-31 21:20:33
Autor: zdumiony
Picowski niedouk.
W dniu 2011-08-31 21:14, Przemysław W pisze:
Wiceminister edukacji w rządzie Kaczyńskiego doniósł do prokuratury na
sklep ze śląskimi gadżetami. Bo uznał, że np. sprzedając mapę Śląska,
autorstwa Karola Miarki, nawołuje do zmiany granic

Poseł ma rację,
co sądzić o
Koszulki z napisem "Nie Niemiec, nie Polak, Ślązak", które rzekomo
nawołują do nienawiści na tle narodowościowym.

kimś kto nie uważa się już za Polaka ?

Data: 2011-08-31 21:32:32
Autor: Przemysław W
Picowski niedouk.
Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:j3m1hl$jnb$1news.onet.pl...
[...]

Sądzić, że manifestują swoją śląskość.

kimś kto nie uważa się już za Polaka ?

Ma takie prawo. Natomiast pic nie ma prawa decydować o tym kto jest Polakiem i gdzie jest Polska. Robiono to wielkrotnie.

Przemek

Data: 2011-08-31 20:33:24
Autor: HaMMeR
Picowski niedouk.
On 31 Sie, 21:32, PrzemysĹ aw W <brońmy RP przed pi...@op.pl> wrote:
Użytkownik "zdumiony" <zdumi...@jestem.pl> napisał w wiadomościnews:j3m1hl$jnb$1news.onet.pl...

> [...]

Ma takie prawo. Natomiast pic nie ma prawa decydować o tym kto jest Polakiem
i gdzie jest Polska. Robiono to wielkrotnie.

Jak to, bezczelna meska sprzedajna dziwko, nie wolno mowic GDZIE JEST
POLSKA?
Toz to poszedles dalej kapusiu, niz organizacje 'slaskie' w Niemczech!
Zawsze wiedzialem sciero obca, ze z Polska nie masz nic wspolnego!!

Data: 2011-09-01 07:42:13
Autor: Przemysław W
Picowski niedouk.

Użytkownik "HaMMeR" <kd@tranzac.pl> napisał

Jak to, bezczelna meska sprzedajna dziwko, nie wolno mowic GDZIE JEST
POLSKA?

Polacy dobrze wiedzą gdzie jest Polska i żaden antypolski przybłęda bolszewicko - picowskiej proweniencji nie będzie Polakom wskazywał gdzie jest Polska, a gdzie jej nie ma. Ani na Jasnej Górze, ani nigdzie indziej. Rozumiesz podwarszawska szmato?

 Przemek

Data: 2011-09-01 01:46:44
Autor: Sonn
Picowski niedouk.
W dniu 2011-08-31 21:20, zdumiony pisze:
[...]

Polak narodowości śląskiej. Czego tu nie rozumiesz?
Odmawiasz polskim Cyganom bycia Romami?

--
Sonn

Data: 2011-09-01 18:30:07
Autor: =HeÂŽSk=
Picowski niedouk.
On Wed, 31 Aug 2011 21:14:30 +0200, Przemysław W <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Wiceminister edukacji w rządzie Kaczyńskiego doniósł do prokuratury na sklep ze śląskimi gadżetami. Bo uznał, że np. sprzedając mapę Śląska, autorstwa Karola Miarki, nawołuje do zmiany granic

 widzialem w sprzedazy takie plastikowe kaczki przypominajace  do zludzenia prawdziwe. czy to nie nawolywanie do zmian
 na stanowisku glownego kaczora?

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-09-01 21:23:47
Autor: Przemysław W
Picowski niedouk.
pisem@op.pl> wrote:

[...]

A ja mieszkam blisko Wawelu i piłem zimnego Lecha, czy to nie obraza byłego prezydenta?

Przemek