Picowski przygłupwpadł we własne sidła.

Data: 2009-05-20 08:49:23
Autor: aRzor
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.
Drwił z kandydatki PO, a teraz ma za swoje. Jeden z czołowych polityków PiS Ryszard Czarnecki występuje na listach do Parlamentu Europejskiego jako... Richard Henry Czarnecki - donosi "Newsweek".

To właśnie Czarnecki ujawnił, że krakowska liderka PO Róża Thun została zarejestrowana przez Państwową Komisję Wyborczą pod swym pełnym nazwiskiem: Róża Maria Gräfin von Thun und Hohenstein.

Dało to politykom PiS - na czele z Jarosławem Kaczyńskim i Zbigniewem Ziobro - okazję do naigrywania się z jej skomplikowanego nazwiska. A Czarnecki wieszczył: "Grafini z niemiecko brzmiącym nazwiskiem może zaszkodzić PO".

Dziś Czarnecki gryzie się pewnie w język. Na bydgoskiej liście PiS do Europarlamentu został bowiem zarejestrowany jako Richard Henry Czarnecki. Czemu? Urodził się w Londynie i pod angielskimi imionami do dziś figuruje w bazie PESEL. Jeszcze niedawno Czarnecki zarzekał się w RMF FM, że w wyborach wystąpi pod polskim imieniem.

- To są moje ósme wybory i zawsze występowałem jako Ryszard Czarnecki - stwierdził. Okazało się, że - tak jak w przypadku Thun - Państwowa Komisja Wyborcza była nieugięta.

Czy kandydat z angielsko brzmiącym imieniem może zaszkodzić PiS? Czarnecki wierzy, że nie: "Wyborcy radiomaryjni, których to mogłoby odrzucać, i tak mają swojego kandydata: drugiego na liście Przemka Przybylskiego. A pozostali zwolennicy PiS zagłosują na mnie".

Czarnecki przyznaje też, że ma jeszcze trzecie imię, które nie znalazło się na listach wyborczych: Francis.

http://fakty.interia.pl/raport/wybory-do-europarlamentu/news/a-smial-sie-z-rozy-richard-henry-czarnecki,1309670

"ł"

--
Brońmy Polskę i Polaków przed picowcami!
To antypolska hołota!

Data: 2009-05-20 08:52:01
Autor: konserwator

Użytkownik "aRzor" <adres@email.pl> napisał w wiadomości news:gv096a$d6i$1inews.gazeta.pl...
[...]

Roza Thun to ta kobieta co dopuscila do powstania szkalujacego Polske spotu KE?

Data: 2009-05-20 08:56:07
Autor: aRzor
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.
Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w

Roza Thun to ta kobieta co dopuscila do powstania szkalujacego Polske spotu KE?

Nie. Róża Thun, to kobieta której wystraszył się picowski poseł, Zbigniewu Ziobru od meblów.

Data: 2009-05-20 09:02:21
Autor: konserwator
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.

http://libertas.eu/pl/emailcamp003/?gclid=CL3aoaXhvZoCFQiF3godKnfPqw
"Naukowcy piszą, że skłonność środowiska polityczno-medialnego (m.in. "Gazety Wyborczej") do terroryzmu ideologicznego nie wygasła"
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6610020,Polscy_naukowcy_o_obronie_konferencji_o_gejach_na.html
Użytkownik "aRzor" <adres@email.pl> napisał w wiadomości news:gv09ia$efu$1inews.gazeta.pl...
[...]

pewnie po prostu zwyczajie nie wiedzial kto to jest ta thun
bo wlasciwie to kto to jest?
ona jakies poarady szumana organizuje czy tez marsze pederastow?

Data: 2009-05-20 09:12:02
Autor: aRzor
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał

pewnie po prostu zwyczajie nie wiedzial kto to jest ...

To nawet nie wiedział kogo się wystraszył, he, he, he!

"ł"

Data: 2009-05-20 09:24:35
Autor: konserwator

Użytkownik "aRzor" <adres@email.pl> napisał w wiadomości news:gv0ag5$i3r$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał

pewnie po prostu zwyczajie nie wiedzial kto to jest ...

To nawet nie wiedział kogo się wystraszył, he, he, he!

wystraszyl? zwyczajnie olal...

rym

Data: 2009-05-20 09:12:19
Autor: cytryna
> [...]

Nie. Róża Thun, to kobieta której wystraszył się picowski poseł, Zbigniewu Ziobru od meblów.

Takiego Belfegora w różowym burdelowym płaszczyku wystraszyłby sie nawet sam Jagiełło pod Grunwaldem. Nasz kochany Zbyniu olewa Rózię, niech sie promuje
z babką klozetową w Sukiennicach.

Data: 2009-05-20 09:32:45
Autor: Vic
Picowski przygłupwpadł we własnesidł a.
cytryna wrote:
Nasz kochany Zbyniu

Kochasz Zbynia?
Ale to nic dziwnego, w koncu sam prezes jest podobnych preferencji...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 08:52:21
Autor: marek czaplicki
aRzor pisze:
- To są moje ósme wybory i zawsze występowałem jako Ryszard Czarnecki
o kurczę. ten pan to zawodowiec-polityk :-)
--
Człowiek może wytrzymać tydzień bez picia, dwa tygodnie bez jedzenia,
całe lata bez dachu nad głową, ale nie może znieść samotności.
     * Autor: Paulo Coelho, Jedenaście minut
http://pl.wikiquote.org/wiki/Cz%C5%82owiek

Data: 2009-05-20 15:23:00
Autor: aRzor
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.

Użytkownik "marek czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

o kurczę. ten pan to zawodowiec-polityk :-)

W zasadzie tak można powiedziec, skoro znalazł miejse w pisuarze.....Zawodowcowi pasuje wszystko, Zjednoczenie Chrześcijańsko - Narodowe, Lewicowa Samoobrona i w końcu katobolszewicki pic. Facet jest uniwersalnie wielicowy, he, he, he!

"ł"

Data: 2009-05-20 09:13:00
Autor: Vic
Picowski przygÂłupwpadÂł we wÂłasne sidÂł a.
aRzor wrote:
DrwiÂł z kandydatki PO, a teraz ma za swoje. Jeden z czoÂłowych politykĂłw PiS Ryszard Czarnecki wystĂŞpuje na listach do Parlamentu Europejskiego jako... Richard Henry Czarnecki - donosi "Newsweek".

Richard Henry Francis? To Ziobru bedzie musial sobie na kartce fonetycznie rozpisac... Ale jak juz sobie rozpisze, kartka moze posluzyc jeszcze prezesowi Jarkowi i wielebnemu Drazkowi :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 09:16:23
Autor: aRzor
Picowski przyg3upwpad3 we w3asne sid3a.

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał

Richard Henry Francis? To Ziobru bedzie musial sobie na kartce fonetycznie rozpisac... Ale jak juz sobie rozpisze, kartka moze posluzyc jeszcze prezesowi Jarkowi i wielebnemu Drazkowi :)

Nie wiem czy to by tym durniom pomogło. Lepiej niech im Konowicz przeczyta ;-))

"ł"

Data: 2009-05-20 12:46:34
Autor: HaMMeR
aRzor wrote:
[...]

;-))

"ł"
-- -- -- -- -- -- -

Najpierw ty sam sie naucz czytac, pisac i pastowac,
bo kto to jest KONOWICZ?
Moze ci chodzilo o Kononowicza.., ktory nota bene,
bije cie na leb w elokwencji..:)))

Data: 2009-05-20 12:51:30
Autor: Vic
HaMMeR wrote:
Moze ci chodzilo o Kononowicza.., ktory nota bene,
bije cie na leb w elokwencji..:)))

Jakos mnie nie dziwi, ze dla Mlotka Kononowicz to wzor elokwencji

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 13:33:24
Autor: cirrus
Użytkownik "HaMMeR" <tranzac@aster.pl> napisał w wiadomości news:1242805718.573209mamut...
aRzor wrote:
[...]

A nic w tym dziwnegp, że przygłup chwali przygłupa.

--
stevep

Data: 2009-05-20 11:43:10
Autor: Hans Kloss
aRzor <adres@email.pl> napisał(a):
Okazało się, że - tak jak w przypadku Thun - Państwowa Komisja Wyborcza była nieugięta.

Nie wystarczy być chyba durniem do tego- trzeba być dodatkowo pełowcem żeby
nie wiedzieć iż imiona )(o ile to możliwe) powinno się tłumaczyć. Z tego m.in.
względu w Wielkiej Brytanii panuje królowa Elżbieta Druga a nie Elisabeth The
Second. A do PE kandyduje Ryszard Franciszek Czarnecki, prosze debilnietych
członków nieugiętej komisji.
J-23
PS. Nazwisk nie tłumaczy się, to tak gwoli jasnosci wszelkim kłameckim,
piepszykoskim i innym palituskoidom

Data: 2009-05-20 14:19:18
Autor: Vic
Hans Kloss wrote:
PS. Nazwisk nie tłumaczy się, to tak gwoli jasnosci wszelkim kłameckim,
piepszykoskim i innym palituskoidom

Ale chodzi o to, ze facet, ktory nazywa sie Richard Henry Francis Czarnecki (bo tak wlasnie nazywa sie oficjalnie, nie Ryszard Henryk Franciszek) szydzi z babki, ze ta nazywa sie Roza Maria Graefin von Thun und Hohenstein.
To jest bardzo zabawne. Cos jak facet ktory nie ma prawej nogi wyszydzajacy faceta nie posiadajacego nogi lewej.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 10:24:24
Autor: mrdevilyn
On 20 Maj, 14:19, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

Ale chodzi o to, ze facet, ktory nazywa sie Richard Henry Francis
Czarnecki (bo tak wlasnie nazywa sie oficjalnie, nie Ryszard Henryk
Franciszek)

Oficjalnie to on się nazywa Czarnecki. A czy jego imiona to Richard
Francis czy Franciszek Ryszard czy też Richard Franz albo Ricardo
Francesco to już zalezy od kraju w którym sie o nim mówi czy pisze.
Ale jeżeli jakas tam komisja wyborczcza w Polsce twierdzi o kims kto
np. urodził się w Anglii że takze w Polsce jego imię brzmi Richard to
owa komisja wydaje jak najgorsze świadectwo. O swoich kompetencjach a
właściwie ich braku.
J-23

Data: 2009-05-21 08:33:18
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
Oficjalnie to on się nazywa Czarnecki. A czy jego imiona to Richard
Francis czy Franciszek Ryszard czy teĹź Richard Franz albo Ricardo
Francesco to juĹź zalezy od kraju w ktĂłrym sie o nim mĂłwi czy pisze.
Ale jeĹźeli jakas tam komisja wyborczcza w Polsce twierdzi o kims kto
np. urodził się w Anglii że takze w Polsce jego imię brzmi Richard to
owa komisja wydaje jak najgorsze świadectwo. O swoich kompetencjach a
właściwie ich braku.

Alez ty glupoty piszesz... Taki rozsadny na ogol czlowiek, a takie pierdoly pociska...
Jesli w akcie urodzenia masz Jerzy Bobek to przyjezdzajac do UK nie stajesz sie automatycznie George'm Bobkiem. Skad ci to do glowy przyszlo? Gdy bedziesz sie ubiegal o obywatelstwo to - o ile sam nie bedziesz tego chcial - z automatu pozostaniesz Jerzym. Nikt ci tego nie zmieni na George, bo jestes w UK...
Po 10 latach znajomi pewnie beda do ciebie mowic George, ale w swietle dokumentow nadal bedziesz Jerzym.

W przypadku Czarneckiego przypuszczam, ze bylo tak: facet wystapil o potwierdzenie obywatelstwa (po rodzicach) i zlozyl jakis dokument potwierdzajacy tozsamosc, w ktorym oczywiscie figurowal pod imionami jakie dostal na chrzcie, czyli Richard Henry.

Ale ja sie tu produkuje, a przeciez tobie chodzi o to, ze politycy PiS-u moga sie nazywac nawet Farookh Ali ibn Ukelele i zawsze sa najczystszej krwi polskimi patriotami, a politycy jakiejkolwiek innej partii to obca agentura, zwlaszcza jesli ich nazwisko, imie czy cokolwiek innego brzmi z niemiecka...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 02:21:55
Autor: mrdevilyn
On 21 Maj, 08:33, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

Jesli w akcie urodzenia masz Jerzy Bobek to przyjezdzajac do UK nie
stajesz sie automatycznie George'm Bobkiem. Skad ci to do glowy
przyszlo?

Przecież to normalna praktyka jeżeli zmienia się obywatelstwo i osiada
na stałe w anglojęzycznym kraju, chocby w Ameryce.
Chyba tylko jakiś szaleniec żądałby zachowania swoich personaliów w
języku polskim i kazał do siebie Amerykanom mówić Jerzy. Niech mnie
poprawi kto emigrował na stale ale z tego co mi wiadomo to urzedas w
biurze emigracyjnym po prostu kaze wpisac swoje imię w angielskiej
formie i juz. I w ten spośob polski emigrant Jerzy Brzęczyszczykiewicz
przeistacza sie  tam  w George'a Bzevich'a.

Ale ja sie tu produkuje, a przeciez tobie chodzi o to, ze politycy PiS-u
moga sie nazywac nawet Farookh Ali ibn Ukelele i zawsze sa najczystszej
krwi polskimi patriotami,

Nie, szczególnie rysia czarneckiego uwazam za wyjątkowego bęcwała i
mam do tego podstawy znacznie solidniejsze niż wszyscy grupowicze
razem wzięci ;).

a politycy jakiejkolwiek innej partii to obca agentura, zwlaszcza jesli ich nazwisko, imie czy cokolwiek innego brzmi
z niemiecka...

Grafini jako "amasadorzyca" UE na privislanskij kraj to przeciez
ewidentna agentura (być może nieświadoma) brukselska nawet gdyby się
nazywała Sobieska czy Potocka.
J-23

Data: 2009-05-20 14:30:41
Autor: Andrzej Adam Filip
Kandydaci do PE: Richard Henry Czarnecki (PiS) i Róşa von Thun und Hohenstein (PO)
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Hans Kloss wrote:
[...]

Imię to (wielki) palec u nogi. Nazwisko to cała noga :-)

http://www.dziennik.pl/polityka/article382966/Jak_naprawde_nazywa_sie_Ryszard_Czarnecki.html

By się położyć, musisz przedtem choć na moment usiąść.
  -- Przysłowie indiańskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-20 14:46:28
Autor: Vic
Kandydaci do PE: Richard Henry Czarne cki (PiS) i Róşa Maria Gräfin von Thun und H ohenstein (PO)
Andrzej Adam Filip wrote:
Imię to (wielki) palec u nogi. Nazwisko to cała noga :-)

Dobra, to jak facet z krostami na dupie wyszydzajacy faceta z hemoroidami :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 15:53:12
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Kandydaci do PE: Richard Henry Czarnecki (PiS) i Róża Maria Gräfin von Thun und Hohenstein (PO)
Vic wrote:

Andrzej Adam Filip wrote:
Imię to (wielki) palec u nogi. Nazwisko to cała noga :-)

Dobra, to jak facet z krostami na dupie wyszydzajacy faceta z hemoroidami

Z dwojga złego co byś wolał?

--
Pit

Data: 2009-05-20 15:58:40
Autor: Vic
Pit Kowalski albo Nowak wrote:
Imię to (wielki) palec u nogi. Nazwisko to cała noga :-)
Dobra, to jak facet z krostami na dupie wyszydzajacy faceta z hemoroidami

Z dwojga złego co byś wolał?

Zalezy jakie by mialy byc te krosty

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 16:33:45
Autor: Andrzej Adam Filip
Pit Kowalski albo Nowak <pit@poczta.pit> pisze:

Vic wrote:

Andrzej Adam Filip wrote:
Imię to (wielki) palec u nogi. Nazwisko to cała noga :-)

Dobra, to jak facet z krostami na dupie wyszydzajacy faceta z hemoroidami

Z dwojga złego co byś wolał?

Żeby Richard Henry Czarnecki był "przewidujący" i jak ma takie imiona to
do szydzenia z cudzego nazwiska wysłał kogoś innego :-)

Jajka znajdziesz tylko w brudnym kurniku.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-20 16:34:33
Autor: cirrus
Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv0t3b$ivd$1mx1.internetia.pl...
Hans Kloss wrote:
[...]

Raczej jak facet bez włosów wyszydzający łysego.

--
stevep

Data: 2009-05-20 21:14:50
Autor: konserwator

Hans Kloss wrote:
[...]

tak, czy siak Rysiek to Rysiek a Roza to Luxemburg
tak glupia jak tamta...

rym

Data: 2009-05-20 16:33:06
Autor: cirrus
Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv0qce$n1e$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jak ma Richard zapisane imie w dowodzie ekspercie spraw zbytecznych?

--
stevep

Data: 2009-05-20 11:38:48
Autor: mrdevilyn
On 20 Maj, 16:33, "cirrus" <cir...@tinvalid.kdami.net> wrote:

A jak ma Richard zapisane imie w dowodzie ekspercie spraw zbytecznych?

Jeżeli nawet jakiś idiota, tetryku, przepisał bezmyślnie i
automatycznie imiona z angielskiej metryki urodzenia do polskiej
dokumentacji danych personalnych to tylko i wyłącznie z powodu swojej
głupoty.
J-23

Data: 2009-05-20 21:18:55
Autor: konserwator

Użytkownik <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:d9d15623-2761-427b-a8c6-70c36dc0738bt10g2000vbg.googlegroups.com...
[...]

a szczegolnie, ze w Polsce obowiazuja: polskie imiona i ich na polska translacja....
co prawda nie ma tu zastosowania do imion Roza czy Donald... i te ida jak sie pisze...
alieny!

rym

Data: 2009-05-21 08:35:18
Autor: Vic
konserwator wrote:
[...]

Buachachachachachacha!!!! Nie masz pojecia o czym mowisz.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 08:40:49
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

Jesli rodzice nadali ci imie Richard to jestes Richard, nie Ryszard. Gdy potwierdzasz obywatelstwo, to nikt nie ma prawa ci zmienic twojego imienia. Chyba ze sam o to wystapisz.
A idiota bylby nadgorliwy urzedas, ktory by pozwalal sobie na zmienianie ludziom imion.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 02:47:49
Autor: mrdevilyn
On 21 Maj, 08:40, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

Jesli rodzice nadali ci imie Richard to jestes Richard, nie Ryszard.

Nieprawda, we Włoszech jesteś Ricardo. A włoski Benedetto Sedicessimo
w Polsce bedzie Benekdyktem Szesnastym i żebyś pękł to tego nie
zmienisz.

Gdy
potwierdzasz obywatelstwo, to nikt nie ma prawa ci zmienic twojego
imienia. Chyba ze sam o to wystapisz.

Nikt ci go nie zmienie- jedynie TŁUMACZY na język tubylczy.
J-23

PS. OK, wyobraź sobie że do Polski emigruje pani Agatha Smith. Idiota
urzędas wydaje jej polskie dokumenty z  anglojęzyczną forma jej
imienia pisana przez "th". Czy ty uważasz że sprawa jest załatwiona i
kobieta zachowała w ten sposób swoje oryginalne angielskie imię?
Konia  z rzędem Polakowi nie znającemu angielszczyzny, który na
podstawie tej jednej literki "h" w imieniu będzie wiedział że należy
się do niej zwracać per "pani Ejgassa", bo jej angielskie imie tak
chyba należałoby w polskiej transkrypcji zapisać ;). Btw. nazwisko też
jej ludzie zmienią, bo 90% znających jezyk ang Polaków nie jest w
stanie prawidłowo wymówić agielskiej głoski "th".
Btw2. imiona zapisane jako  "Richard Francis" w języku polskim
nalezałoby czytać zgodnie z polskimi zasadami wymowy. Ja bym się wcale
nie zdziwił gdyby pan Rysio Franio na tak wymówione personalia nie
zareagował, mysląc ze chodzi o zupełnie inną osobę.

Data: 2009-05-21 12:07:14
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
Nieprawda, we Włoszech jesteś Ricardo.

Nie wiem jak jest we Wloszech, ale zastanawia mnie, co bedzie jesli do Wloch trafi Mscislaw Zbigniew Kowalski...

A włoski Benedetto Sedicessimo
w Polsce bedzie Benekdyktem Szesnastym i żebyś pękł to tego nie
zmienisz.

To nie jest nazwisko.

PS. OK, wyobraĹş sobie Ĺźe do Polski emigruje pani Agatha Smith. Idiota
urzędas wydaje jej polskie dokumenty z  anglojęzyczną forma jej
imienia pisana przez "th". Czy ty uważasz że sprawa jest załatwiona i
kobieta zachowała w ten sposób swoje oryginalne angielskie imię?
Konia  z rzędem Polakowi nie znającemu angielszczyzny, ktĂłry na
podstawie tej jednej literki "h" w imieniu będzie wiedział że należy
się do niej zwracać per "pani Ejgassa", bo jej angielskie imie tak

Tu nie chodzi o to jak sie do niej zwracac. Ludzie moga do niej mowic nawet "pani Stefanio". Ale jak bedzie PIT'a wypelniac to musi napisac "Agatha Smith". To samo jesli zapragnie kandydowac.
I nie ma znaczenia czy ktokolwiek bedzie potrafil wymowic "th".

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 03:39:54
Autor: mrdevilyn
On 21 Maj, 12:07, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

> A włoski Benedetto Sedicessimo
> w Polsce bedzie Benekdyktem Szesnastym i żebyś pękł to tego nie
> zmienisz.

To nie jest nazwisko.

Oczywiście ze nie, to jest imię i dlatego podlega tłumaczeniu.
Richard, Francis i Henry to są też imiona ;).
J-23

Data: 2009-05-21 04:00:57
Autor: mrdevilyn
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.
On 21 Maj, 12:07, Vic <bjor...@o2.pl> wrote:

Nie wiem jak jest we Wloszech, ale zastanawia mnie, co bedzie jesli do
Wloch trafi Mscislaw Zbigniew Kowalski...

Jak nie ma włoskiej/międzynarodowej  formy to z rozpaczy trzeba uĹźywać
oryginalnej. Btw. wiele imion słowiańskich taką zagraniczną formę ma,
np. Władysław to Ladislao.

[...]

He... a co zrobić z emigrantem o wdzięcznym imieniu Ива́н? Kierujac
się  twoim poglądem... będzie ciekawie ;).
J-23

Data: 2009-05-21 14:03:33
Autor: Vic
mrdevilyn@gmail.com wrote:
He... a co zrobić z emigrantem o wdzięcznym imieniu Ива́н? Kierujac
się  twoim poglądem... będzie ciekawie ;).

Uzywa sie transkrypcji lacinskiej, nie tlumaczy sie imienia na np. John.

Tak BTW, zawsze mnie zastanawialo dlaczego Rosjanie gdy zapisuja swoje nazwiska alfabetem lacinskim, nie uzywaja zapisu jaki stosuja inne narody slowianskie, tylko pisza je w formie anglosaskiej.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 12:11:07
Autor: Panslavista
mrdevilyn@gmail.com wrote:
> [...]

Wloch trafi Mscislaw Zbigniew Kowalski...

> A włoski Benedetto Sedicessimo
> w Polsce bedzie Benekdyktem Szesnastym i żebyś pękł to tego nie

To nie jest nazwisko.

> [...]

"Agatha Smith". To samo jesli zapragnie kandydowac.
I nie ma znaczenia czy ktokolwiek bedzie potrafil wymowic "th".

Też macie problem. Niektóre imiona nie mają w języku polskim odpowiedników.
Rodzice mojego wnuka to Polacy, ale wybrali mu imiona Connor Wilem. Jakoś mi
to nie przeszkadza...

Data: 2009-05-21 12:29:01
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
mrdevilyn@gmail.com wrote:

[...]

O kurde, nie wiedziałem, że Papież ma na nazwisko Sedicessimo.

--
Pit

Data: 2009-05-21 03:43:01
Autor: mrdevilyn
On 21 Maj, 12:29, Pit Kowalski albo Nowak <p...@poczta.pit> wrote:

O kurde, nie wiedziałem, że Papież ma na nazwisko Sedicessimo.

Papież chyba w ogóle nie ma nazwiska ;). Btw. faktycznie ciekawe co w
watykańskich dokumentach (bo przecież ma watykańskie obywatelstwo)
urzędnicy wpisali mu w rubryce "nazwisko".
J-23

Data: 2009-05-21 14:04:29
Autor: Vic
Picowski przygłupwpadł we własne sidł a.
mrdevilyn@gmail.com wrote:
PapieĹź chyba w ogĂłle nie ma nazwiska ;). Btw. faktycznie ciekawe co w
watykańskich dokumentach (bo przecież ma watykańskie obywatelstwo)
urzędnicy wpisali mu w rubryce "nazwisko".

Pewnie Ratzinger...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 14:14:42
Autor: Hans Kloss
Picowski przygłupwpadł we własne sidła.
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Pewnie Ratzinger...

Prawie na pewno nie.
J-23

Data: 2009-05-22 08:10:05
Autor: Vic
Picowski przygłupwpadł we własne sidł a.
Hans Kloss wrote:
Pewnie Ratzinger...

Prawie na pewno nie.

Nawet Elzbieta II ma formalnie nazwisko :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 10:14:25
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv2tkm$tvf$1mx1.internetia.pl...
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

I tu pozwolę sobie zapytać kibiców piłki nożnej (niestety nie jestem kibicem) czy przypadkiem nie wiedzą jakie imię i nazwisko figuruje w DO naszego piłkarza (teraz Polaka), o którym mówił nasz przezydent "Pereiro", czy też tak jakoś. Sądzę, że nieco rozjaśniłoby to nam nasze wątpliwości.

Data: 2009-05-21 11:59:14
Autor: cirrus
mrdevilyn@gmail.com wrote:
[...]

Skad inąd znany jest kibicom jako Jasiu Rodżerski. :)

--
stevep

Data: 2009-05-20 21:15:42
Autor: konserwator

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:gv11te$800$1news.vectranet.pl...
[...]

no, nie ma Stefan...
to by byla tragedia....

rym

Data: 2009-05-20 16:48:42
Autor: Andrzej Adam Filip
"Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> pisze:

[...]

No to dlaczego mówimy o Jerzym Waszyngtonie zamiast używać George
Washington? Chociaż Jerzy Krzak zamiast George Bush jakoś się nie
pojawia :-) Praktyka "tłumaczenia" nazwisk *zanika* ale nie zanikła.

Głupich nie sieją, sami się rodzą.
  -- Przysłowie polskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-20 11:45:32
Autor: mrdevilyn
On 20 Maj, 16:48, Andrzej Adam Filip <a...@xl.wp.pl> wrote:

No to dlaczego mówimy o Jerzym Waszyngtonie zamiast używać George
Washington?

Bo żesmy spolszczyli jego nazwisko, zgodnie z (zanikającą juz)
tradycją staropolską a imie podalismy, zgodnie z zasadami naszego
języka, w formie polskiej. Wciąż dość często mozna spotkać spolszczone
formy wielu nazwisk: Waszyngton, Szopen, Szekspir itditp. Nie sa to
bynajmniej żadne tłumaczenia, nikt ci nigdy nie napisze o Wilhelmie
Trzęsiwłóczni ;).
J-23

Data: 2009-05-20 21:21:08
Autor: konserwator

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:whnv7dlz78david.huge.strangled.net...
[...]

no juz nie badzmy tacy...
ot. Wozniakoska zamiast Thun (śmun...)

Data: 2009-05-21 08:56:37
Autor: Vic
konserwator wrote:
> no juz nie badzmy tacy...
> ot. Wozniakoska zamiast Thun (Âśmun...)

Wiecie panowie, ja wyczuwam u was taka delikatna nutke plebejskiej zazdrosci i zawisci skierowanej przeciw "jasniepanstwu"...
Albo moze zazdrosci i zawisci zakompleksionego polaczka pod adresem jakiejkolwiek nacji, ktora w glebi duszy uwaza za lepsza.

Bedziecie zmieniac tej calej Rozy Marii nazwisko na panienskie, zeby pokazac "patrzcie, taka niby niemiecka arystokratka a to zwykla taka Wozniakowska jak i my wszyscy". Tak samo jak odmawiacie Slazakom prawa do uwazania sie za Niemcow "jaki on tam Niemiec, urodzil sie w Polsce, mowi po Polsku - toz on taki sam jak my wszyscy, nie zaden Niemiec [w domysle: wcale nie jest lepszy]".
Za to jakiegos tam Petrucinescu, Dmitrija czy Wasiljewa olejecie, bo nie macie kompleksu wobec Rumunow czy Rosjan. Ale wobec Niemcow i szeroko pojetego Zachodu kompleksy macie wielkie jak Bajkal.

Kompleksy - straszna rzecz.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-21 09:26:49
Autor: Andrzej Adam Filip
Czy Róşa wstydzi nazwiska?
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

konserwator wrote:
[...]

Ja ja wyczuwam dwulicowość. Ja się Thun (PO) *wstydzi* swojego nazwiska [Róża Maria Gräfin von Thun und Hohenstein] powinna je zmienić dawno.
Jak się nie wstydzi to powinna je podawać przy *formalnych* okazjach
jakie jest w dowodzie osobistym (/bazie PESEL).

Albo rybka albo pipka. Albo duma z nazwiska albo *samooskarĹźenie* o "wstyd und obciach" przez prĂłby jego maskowania/skracania.

Ja szczerze nie cierpię politykierów co na "spotkaniach arystokracji"
mają jedno nazwisko a na wybory "dla plebsu" już inne.

Nie kupuj skórki, póki łasica na drzewie.
  -- Przysłowie abchaskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-21 12:02:21
Autor: cirrus
Czy Róża Maria Gräfin von Thun und Hohenstein się wstydzi nazwiska?
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:6cpa6dlz78saundra.huge.strangled.net...
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
konserwator wrote:
no juz nie badzmy tacy...
ot. Wozniakoska zamiast Thun (?mun...)
[...]
Albo rybka albo pipka. Albo duma z nazwiska albo *samooskarżenie*
o "wstyd und obciach" przez próby jego maskowania/skracania.
Ja szczerze nie cierpię politykierów co na "spotkaniach arystokracji"
mają jedno nazwisko a na wybory "dla plebsu" już inne.

A ja nie wiem czy ja sie Thun wstydzi się swojego nazwiska bo dopiero czytalem jej wypowiedź, ze jest dumna zarystokratycznego nazwiska, przecież to chyba lepsze jak jakiś Ziobra.

--
stevep

Data: 2009-05-21 12:22:48
Autor: Andrzej Adam Filip
Czy Róşa wstydzi nazwiska?

Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
konserwator wrote:
[...]

Gdyby się go nie "wstydziła/maskowała" to "przekomarzania" z komisją
wyborczą która wpisała ją na liście wyborczej nie trwałyby 2 godziny
ale (*góra*) paręnaście minut.

http://www.dziennik.pl/polityka/article368038/Roza_Thun_w_wyborach_austriacka_grafinia.html
<cytat>
  niedziela 26 kwietnia 2009 13:56
  Jak donosi na swoim blogu Czarnecki, PKW po *dwugodzinnych* sporach z
  przedstawicielami Platformy odmĂłwiła rejestracji numeru 1 w Krakowie
  pod proponowanym nazwiskiem. PO chciała, by brzmiało ono Róşa
  Thun. Komisja uznała jednak, Ĺźe zgodnie z prawem niezbędna jest pełna
  pisownia nazwiska byłej ambasador UE w Polsce.
  "I tak grafini Róşa Maria Gräfin von Thun und Hohenstein pokaĹźe się
  wyborcom w całej okazałości. Nazwiskowej, rzecz jasna..." - pisze
  Czarnecki i dodaje, Ĺźe w tej sytuacji "trudno się będzie dziwić
  wyborcom, kogo skreślą w Krakowie, Kielcach czy Nowym Sączu". </cytat>

http://www.ryszardczarnecki.pl/pl/?page=blog_tresc&id=1821
  Grafini von Hohenstein, czyli problem PO z PKW --
Pijanemu niebo i ziemia zdają się olbrzymie, na dnie dzbana dni i
miesiące wydają się długie.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-21 16:05:24
Autor: cirrus
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
konserwator wrote:
[...]
 przedstawicielami Platformy odmówiła rejestracji numeru 1 w Krakowie
 pod proponowanym nazwiskiem. PO chciała, by brzmiało ono Róża
 Thun. Komisja uznała jednak, że zgodnie z prawem niezbędna jest pełna
 pisownia nazwiska byłej ambasador UE w Polsce.
 "I tak grafini Róża Maria Gräfin von Thun und Hohenstein pokaże się
 wyborcom w całej okazałości. Nazwiskowej, rzecz jasna..." - pisze
 Czarnecki i dodaje, że w tej sytuacji "trudno się będzie dziwić
 wyborcom, kogo skreślą w Krakowie, Kielcach czy Nowym Sączu".
</cytat>
http://www.ryszardczarnecki.pl/pl/?page=blog_tresc&id=1821
 Grafini von Hohenstein, czyli problem PO z PKW

A jaki to problem, nie ma praw wyborczych?

--
stevep

Data: 2009-05-21 16:47:14
Autor: Andrzej Adam Filip
Czy Róşa wstydzi nazwiska?

Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
konserwator wrote:
[...]
czytalem jej wypowiedĹş, ze jest dumna zarystokratycznego nazwiska,
przecieĹź  to chyba lepsze jak jakiś Ziobra.
[...]

Dwugodzinnym "problemem" było dla PO że według PKW miała bierne prawo
wyborcze tylko pod "pełnym 'urzędowym' nazwiskiem" a nie wybranym
"skrĂłtem nazwiska".

Sto razy mówiłem, że wolno mieć poglądy liberalne.
  -- Kaczyński, Lech (1949-)

Data: 2009-05-21 16:57:09
Autor: cirrus
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
konserwator wrote:
[...]
"skrótem nazwiska".

No i co?

--
stevep

Data: 2009-05-21 12:39:54
Autor: konserwator

Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
konserwator wrote:
[...]

dla zakompleksionych steverpow na pewno lepsze!

rym

Data: 2009-05-21 13:05:59
Autor: Panslavista
Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości

> A ja nie wiem czy ja sie Thun wstydzi się swojego nazwiska bo dopiero
> czytalem jej wypowiedź, ze jest dumna zarystokratycznego nazwiska,
> przecież to chyba lepsze jak jakiś Ziobra.

Woźniakowski  z  TYCH  furmanów?!

Data: 2009-05-21 13:07:08
Autor: Panslavista

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości

Woźniakowski  z  TYCH  furmanów?!

A Różia brzmi tak dumnie i jewropejsko jak Luxsembourg !!!

Data: 2009-05-21 16:10:55
Autor: cirrus
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gv3cov$3jb$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A panslavista powinno być pankretyn.

--
stevep

Data: 2009-05-21 16:10:10
Autor: cirrus
[...]

A z których?

--
stevep

Data: 2009-05-21 12:39:11
Autor: konserwator

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv2uib$u1e$1mx1.internetia.pl...
konserwator wrote:
> [...]

Za to jakiegos tam Petrucinescu, Dmitrija czy Wasiljewa olejecie, bo nie macie kompleksu wobec Rumunow czy Rosjan. Ale wobec Niemcow i szeroko pojetego Zachodu kompleksy macie wielkie jak Bajkal.

bredzisz. Kompleksy to ma Thun bo nie wie jak sie ma komu przedstawiac.

Data: 2009-05-20 17:13:39
Autor: Andrzej Adam Filip
Richard Henry Czarnecki (PiS) wpadł w sidła które zastawiła na Róż ę Marię Gräfin von Thun und Hohenstein (PO)
[...]

Czy pozwolisz że nie zgodzę się z tobą w kwestii tłumaczenia imion "z dosadnym przykładem" dlaczego? :-)
* http://en.wikipedia.org/wiki/Ryszard_Kuklinski
* http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Kuklinski

Z tego m.in.  względu w Wielkiej Brytanii panuje krĂłlowa ElĹźbieta
Druga a nie Elisabeth The Second. A do PE kandyduje Ryszard Franciszek
Czarnecki, prosze debilnietych członków nieugiętej komisji.
J-23

Członkowie "nieugiętej komisji" zapisali w *formalnych* dokumentach tak
jak jest wpisane w dowodzie toższamości i bazie PESEL żeby nie było
*żadnych* wątpliwości po wyborze kto kandydował i kto został wybrany.
"Czepiać się" można co najwyżej tego w ilu poprzednich wyborach
startował *Ryszard* Czarnecki i tego że akurat w tych wyborach komisje
się zrobiły super pedantyczne. A czepić się Czarneckiego "musieli" żeby
im *rządzący* nie mogli zarzucić wybiórczego pedantyzmu co do
karokowskiej grafinii numer jeden. Teraz "łączna praktyka komisji" "jest kryta" :-)

PS. Nazwisk nie tłumaczy się, to tak gwoli jasnosci wszelkim kłameckim,
piepszykoskim i innym palituskoidom

Sporo nazwisk się "przekręca" dostosowując do ograniczeń alfabetu
konkretnego języka albo usuwając "niewymawialne" w danym języku zbitki
liter innego języka.

Pion z poziomem mają z sobą krzyż.
  -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

Data: 2009-05-20 13:56:29
Autor: CYC
[...]

Boze , wekzsego matola jak on polska polityka nie widziala . Przy nim nawet Lepper i J. Kaczynski geniuszem !.

cyc

Data: 2009-05-20 21:22:59
Autor: konserwator

Użytkownik "CYC" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:gv0r6a$f55$1news.onet.pl...

[...]

zaczniesz sie merytorycznie wypowiadac czy ciagle jadem komuszym plul bedziesz?

Data: 2009-05-21 08:45:54
Autor: CYC

Użytkownik "konserwator" <djmac§don¨Čald@algonet.se> napisał w wiadomości news:gv1ls5$dse$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Kazda moja wypowiedz jest merytoryczna a to , ze czesto  kasa pisomatolkow to inna sprawa . Saczacy sie z pyska jad to domena tych ostatnich a ocena Richarda i porownywanie jego z innymi jest tez wypowiedzia  , jak najbardziej , merytoryczna !.

cyc

Data: 2009-05-20 14:57:35
Autor: Stary Belfer
[...]

O narodowości świadczy nazwisko - a nie imię. W ww. przypadku jedno wskazuje Polskę jako ojczyznę a w drugim - Niemcy.
RP IV

Data: 2009-05-20 15:15:33
Autor: Vic
Stary Belfer wrote:
O narodowości świadczy nazwisko - a nie imię. W ww. przypadku jedno wskazuje Polskę jako ojczyznę a w drugim - Niemcy.

Mam nadzieje, ze jako nauczyciel to juz na emeryturze jestes...
Nie chcialbym, zeby moje dzieci uczyl ktos kto twierdzi, ze nazwisko swiadczy o narodowosci... chyba, ze ewentualnie WF-u...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-20 16:36:22
Autor: cirrus
Użytkownik "Stary Belfer" <bluesman1952@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gv0v9p$bhb$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

G-no prawda znajdziesz wielu cudzoziemców z polskimi nazwiskami i odwrotnie.

--
stevep

Data: 2009-05-20 21:24:51
Autor: konserwator

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:gv123h$8au$1news.vectranet.pl...
[...]

jak na przyklad Pieprzykoski!

rym

Data: 2009-05-20 16:50:09
Autor: cirrus
[...]

Jeżeli rzeczywiscie jesteś nauczycielem to dobrze, że twoi uczniowie nie wiedzą, że piszesz na psp- wg ciebie m/ innymi gen. Emil Fieldorf, gen. Wiktor Thomme,
adm. Józef Unrug, gen Julian Zulauf nie byli Polakami.

--
stevep

Data: 2009-05-20 21:26:34
Autor: konserwator

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:gv12tc$936$1news.vectranet.pl...
[...]

Polakiem sie jest przez deklareacje.
Nie klamliwa...a od reszty sa trybunaly narodowe...
ew. moge kogos za Polaka uznac (nie dotyczy Piieprzykoskich i Kałeckich)

Data: 2009-05-20 21:24:22
Autor: konserwator
[...]

czyli ta Thun und Jungingen to niemka rasowa?

rym

Picowski przygłupwpadł we własne sidła.