Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!

Data: 2010-09-21 08:26:11
Autor: Jarek nie obroni³ k¿y¿a
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!
"Bronek - nie darujemy usuniêcia krzy¿a", "Katyñ 2010" - takie napisy pojawi³y siê na mogile ¿o³nierzy bolszewickich w Ossowie. To kolejna profanacja tego miejsca

Miesi±c temu odwo³ano uroczysto¶æ ods³oniêcia mogi³y - wtedy wymalowano na niej czerwone gwiazdy, a obok ustawi³a siê kilkunastoosobowa pikieta z has³ami "Hañba", "Platforma sprzeda³a Polskê". W¶ród demonstrantów byli m.in. politycy zwi±zani z PiS.

Szef Rady Ochrony Pamiêci Walk i Mêczeñstwa Andrzej Krzysztof Kunert, pomys³odawca upamiêtnienia mogi³y: - Brak mi s³ów. Powiem jedno: nie bêdziemy rejterowaæ przed chamstwem. Oczy¶cimy mogi³ê z czerwonej farby i zorganizujemy oficjalne ods³oniêcie, terminu na razie nie podam

Napisy odkry³ wczoraj rano Piotr Wyszyñski z Urzêdu Miasta w Zielonce. - Jest mi po ludzku wstyd - mówi. - Z³o¿yli¶my zawiadomienie do prokuratury. To jest ordynarne uprawianie polityki na grobach.

Prawos³awny krzy¿ i 22 granitowe bagnety stanê³y w miejscu, gdzie odkryto szcz±tki 22 ¿o³nierzy Armii Czerwonej poleg³ych w 1920 r. w Bitwie Warszawskiej. Ogó³em pod Ossowem zginê³o 25 tys. bolszewików.

Mogi³a mia³a byæ symbolem pojednania i wspólnej refleksji nad losem narodów polskiego i rosyjskiego, które ucierpia³y przez komunizm. Pomys³ realizowany przez Radê Ochrony Pamiêci Walk i Mêczeñstwa wspiera³ - jeszcze jako marsza³ek Sejmu - Bronis³aw Komorowski.

Przeciwko mogile pierwsze zaprotestowa³y "Nasz Dziennik" i Radio Maryja. "Komorowski funduje pomnik naje¼d¼com" - to jeden z tytu³ów w gazecie ojca Rydzyka.

15 sierpnia przed uroczystym ods³oniêciem, na które zaproszono m.in. rosyjskiego ambasadora, kto¶ namalowa³ na mogile czerwone gwiazdy. Od rana kilkana¶cie osób sta³o z has³ami "Platforma sprzeda³a Polskê", "Polska gore". Krzyczeli: "Hañba!". W¶ród demonstruj±cych by³a Hanna Wujkowska (by³a doradc± rz±du PiS ds. rodziny, potem doradc± ministra Giertycha, jest publicystk± "Naszego Dziennika") oraz dzia³acz PiS z Pomorza Waldemar Bonkowski.

Zdecydowano o odwo³aniu uroczysto¶ci. Samochód z rosyjskim ambasadorem zawrócono kilkaset metrów przed pomnikiem. - By³o nam g³upio - mówi Wyszyñski (urz±d miasta bra³ udzia³ w przygotowaniu uroczysto¶ci). - Ambasador zareagowa³ spokojnie, powiedzia³: "Rozumiem" i odjecha³.

Od tego czasu nie podano nowego terminu ods³oniêcia mogi³y. Nieoficjalnie wiemy, ¿e organizatorzy chcieli odczekaæ do listopada. Co teraz?

Wyszyñski: - Nie wiem. To jest mocna, olejna farba. Bêdziemy sprawdzaæ, czy da siê j± zmyæ z granitu. Nie wygl±da to dobrze.

Sekretarz generalny Rady Ochrony Pamiêci Walk i Mêczeñstwa Andrzej Krzysztof Kunert: - Zapewniam, ¿e tê mogi³ê odnowimy. I uroczysto¶ci siê odbêd±. Ka¿dy ¿o³nierz ma prawo do grobu, z wyj±tkiem zbrodniarzy wojennych. To prawo moralne, a tak¿e obowi±zek wynikaj±cy z umów miêdzynarodowych. Dotyczy ono tak¿e ¿o³nierzy armii agresora, naszych wrogów. Zreszt± to prawo obowi±zuje równie¿ wobec rozsianych na ca³ym ¶wiecie mogi³ polskich ¿o³nierzy, którzy nie zawsze traktowani byli jako sojusznicy czy wyzwoliciele.

Budowê mogi³y krytykowa³ m.in. pose³ PiS Zbigniew Girzyñski (na swoim blogu napisa³: "Dlaczego za nasze pieni±dze jest budowany cmentarz dla ¿o³nierzy bolszewickich? Cia³o ka¿dego zmar³ego po ¶mierci zas³uguje na szacunek, ale niech za ten szacunek i cmentarz p³ac± Rosjanie, a nie my!"). Co s±dzi o profanacji mogi³y? - To skandal, ¿e s³u¿by Donalda Tuska nie potrafi± zapewniæ porz±dku i zapobiec aktom wandalizmu. Szef MSWiA Jerzy Miller powinien straciæ pracê.

Przeciwni mogile nie s± mieszkañcy Ossowa. Sami pomogli znale¼æ archeologom to miejsce. Od lat we Wszystkich ¦wiêtych palili tu znicze. Mimo to "Nasz Dziennik" pisa³: "Niedowierzanie i gniew - takie emocje towarzysz± mieszkañcom Ossowa" i: "Przeciwko pomnikowi protestowali mieszkañcy".

Ignacy Rudnicki. - ¯yjê w Ossowie od urodzenia. Z opowie¶ci rodziców wiadomo by³o, ¿e tam oni le¿±. Nie mogli archeolodzy znale¼æ dzieñ, dwa, tydzieñ, to im wskaza³em. Wykopali ko¶ci oczyszczone do bia³ego. I ludzie chodzili, widzieli, ¿e tam le¿± ludzie, nie psy. I ¿e mogi³a byæ powinna.

Gra¿yna Wiêch, so³tys Ossowa: - Od zawsze ludzie wiedzieli, ¿e tu jest ten grób. Jak zdarza³a siê woda, to i ko¶ci wyp³ywa³y. Dwa lata temu by³o u mnie pierwsze spotkanie, przyszli starsi mieszkañcy i historycy. Ludzie spokojnie porozmawiali, powspominali, kawy siê napili i rozeszli w pokoju. Nie my robimy ten ha³as na ca³y ¶wiat.

Wiêcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8403628,Zemsta_obroncow_krzyza_na_pomniku_w_Ossowie.html#ixzz108uEwv2G

Przemys³aw Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jaros³awie Kaczyñskim: nasz dupowaty Hitler ju¿ o Henrykê Krzywonos mo¿e siê potkn±æ w swoim nieudolnym marszu do w³adzy".

Data: 2010-09-21 08:32:42
Autor: Tomek
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!
Podpisali sie? Nie uwierzê...
Tomek

Data: 2010-09-21 08:33:58
Autor: cyc
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!

U¿ytkownik "Jarek nie obroni³ k¿y¿a" <Broñmy RP przed pisem@..pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i79j66$ht6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Po prostu faszysci !.
Dziwie sie , ze pod reke z ideowym przywodca faszystow Rydzykiem nie idzie konus . Byc moze w tej sprawie zachowuje incognito uwazajac , ze swiezemu zalobnikowi nie wypada rozrabiac na cudzych grobach , ma do dyspozycji brata z czego zreszta skwapliwie korzysta .

cyc

Data: 2010-09-21 08:45:40
Autor: awe
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!

U¿ytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i79jkp$3ij$1news.onet.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -
bardzo wam wspolczuje. cycu oddaj nasz zegarek ktory twoj dziadek zaiwanil.
awe

Data: 2010-09-21 14:46:34
Autor: Grzegorz Z.
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!
bardzo wam wspolczuje. cycu oddaj nasz zegarek ktory twoj dziadek zaiwanil.

Powtarzam tu co jaki¶ czas - wg "prawdziwie polskich patriotów" krzy¿e
dzieliæ nale¿y na te s³uszne, polskie. I na te nies³uszne, bolszewickie.

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-21 05:49:55
Autor: DJ MC Donald Musk
On 21 Wrz, 14:46, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Powtarzam tu co jaki¶ czas - wg "prawdziwie polskich patriotów" krzy¿e

nikt nie jest przeciwnikiem stawiania krzyzy poleglym za to wielu jest
przeciwnikami stawiania najezdzca pomnikow.
To duza roznica...

Data: 2010-09-21 14:53:13
Autor: Grzegorz Z.
[...]

Ró¿nica w ilo¶ci elementów z jakich sk³ada siê "bolszewicki" krzy¿ w
porównaniu z "polskim" ? --
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-21 05:58:09
Autor: DJ MC Donald Musk
On 21 Wrz, 14:53, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> To duza roznica...

Ró¿nica w ilo¶ci elementów z jakich sk³ada siê "bolszewicki" krzy¿ w

zostales "obronca krzyza"?
jak ci jeszcze raz powtorze to juz zapamietasz?

Data: 2010-09-21 15:03:34
Autor: Grzegorz Z.
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!
zostales "obronca krzyza"?

Tak! Wszyscy musimy go broniæ! Bez k¿y¿a wolska zginie!

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-21 06:13:01
Autor: DJ MC Donald Musk
On 21 Wrz, 15:03, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:
> zostales "obronca krzyza"?

Tak! Wszyscy musimy go broniæ! Bez k¿y¿a wolska zginie!

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

gdyby nie krzyz to juz dawno bys u jakiegos baszy wielblady pasal albo
pilnowal haremu nie posiadajac jajec...

Data: 2010-09-21 15:30:59
Autor: Grzegorz Z.
[...]

To islamu te¿ by nie by³o.

Poczytaj sobie.

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-22 10:44:04
Autor: awe
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1cepyerntl0nt$.adqdae2szsym$.dlg40tude.net...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -
ty jestes duzo glupszy niz mozna sie spodziewac a do tego tak niewinnie nieswiadomy tego. uwazaj bo ci ktos naszczy
awe

Data: 2010-09-24 00:44:47
Autor: Grzegorz Z.
[...]

Mnie wtedy jeszcze na ¶wiecie nie by³o, gdy powstawa³ islam, wiêc nie
weksluj na mnie.

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-22 10:43:01
Autor: awe
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!

U¿ytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hxcpelhjc7e5.lu95s4ghf9ha.dlg40tude.net...

[...]

-- -- -- -- -- -- --
na razie nikt jeszcze nie budowal pomnikow SS-manom. Pomnik Hitlera tez by sie w takim razie przydal.
awe

Data: 2010-09-21 18:55:52
Autor: kochamspamWYTNIJTO
bolszewicki krzy¿???
> [...]

Powtarzam tu co jaki¶ czas - wg "prawdziwie polskich patriotów" krzy¿e
dzieliæ nale¿y na te s³uszne, polskie. I na te nies³uszne, bolszewickie.

Nie by³o i nie ma bolszewickiego krzy¿a.
O ile pamiêtam nawet ¿adne odznaczenie za mordowanie w³asnego ludu nie mia³o w nazwie s³owa "krzy¿"

-- "Zostawcie bzdety g¿ego¿u"

Data: 2010-09-24 00:45:50
Autor: Grzegorz Z.
[...]

Wypowiadasz siê w imieniu "katolickiego narodu" czy w imieniu tych którzy
krzy¿ pod Ossowem zniszczyli?

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-24 05:59:51
Autor: kochamspamWYTNIJTO
Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!

Wypowiadasz siê w imieniu "katolickiego narodu" czy w imieniu tych którzy
krzy¿ pod Ossowem zniszczyli?

1) Zniszczyli? O ile dobrze wyczyta³em, nikt tam niczego nie zniszczy³ - tylko domalowano czerwone gwiazdy (no, niby to te¿ mo¿na uznaæ za niszczenie) 2) "bolszewicki krzy¿" (tak napisa³e¶) - to sprzeczno¶æ sama w sobie
3) krzy¿ na grobie bolszewików to pewnego rodzaju ¶wiêtokradztwo
4) a ci których tam pochowano zapewne nie ¿yczyliby sobie krzy¿a 5) podobnie ¯ydzi - oburzyliby siê gdyby na grobie ¿ydowskim postawiono krzy¿
6) oczywi¶cie wypowiadam siê tylko za siebie
7) a ty? w czyim imieniu? - "postêpowej" czê¶ci narodu?
Ogólnie: nale¿y lepiej pomy¶leæ zanim siê co¶ napisze.

Data: 2010-09-24 15:19:20
Autor: Grzegorz Z.
[...]

Ciekawe co by¶ wyczyta³ jakby ten krzy¿ przeniesiony do kaplicy pa³acu
prezydenckiego kto¶ pomaza³ czerwon± farb±.

2) "bolszewicki krzy¿" (tak napisa³e¶) - to sprzeczno¶æ sama w sobie

Mi on nie przeszkadza. Nie przeszkadza mi te¿ krzy¿ na grobie bolszewików.

3) krzy¿ na grobie bolszewików to pewnego rodzaju ¶wiêtokradztwo

Nie zostan± zbawieni? Krew Chrystusa nie odkupi³a ich grzechów?

4) a ci których tam pochowano zapewne nie ¿yczyliby sobie krzy¿a

Ci których tam pochowano zostali wcieleni do wojska i wys³ani na front.

5) podobnie ¯ydzi - oburzyliby siê gdyby na grobie ¿ydowskim postawiono krzy¿
6) oczywi¶cie wypowiadam siê tylko za siebie

Jak to ? Przecie¿ wypowiadasz siê w³a¶nie i w imieniu ¯ydów i w imieniu
"tych którzy zostali tam pochowani".

7) a ty? w czyim imieniu? - "postêpowej" czê¶ci narodu?

Nie, w imieniu NWO, masonerii, cyklistów, gejów i kosmitów.
Ogólnie: nale¿y lepiej pomy¶leæ zanim siê co¶ napisze.

Tak trzymaj.

--
"Zostawcie k¿y¿a mjastu"

Data: 2010-09-21 09:25:53
Autor: kochamspamWYTNIJTO
To ¿aden wstyd
Gdyby to by³a zwyk³a skromna ¿o³nierska mogi³a, zapewne nie by³oby oburzenia.
Ale jest to w gruncie rzeczy pomnik - pomnik który mia³ byæ uroczy¶cie ods³oniêty przy obecno¶ci oficjeli, pomnik postawiony ¿o³nierzom armii zbrodniczej (ju¿ z samej ideologii i praktyki bolszewizmu).
[...] Prawos³awny krzy¿ i 22 granitowe bagnety stanê³y w miejscu, gdzie odkryto szcz±tki 22 ¿o³nierzy Armii Czerwonej poleg³ych w 1920 r. w Bitwie Warszawskiej. Ogó³em pod Ossowem zginê³o 25 tys. bolszewików.
Krzy¿ na grobie tych którzy zaciekle walczyli z krzy¿ami.
Zapewne sami by siê oburzyli.

Mogi³a mia³a byæ symbolem pojednania i wspólnej refleksji nad losem narodów polskiego i rosyjskiego, które ucierpia³y przez komunizm. [...]
Niewa¿ne czym ta "mogi³a" mia³a byæ - wa¿ne czym jest.
A wygl±da raczej na symbol pojednania z bolszewizmem.

Data: 2010-09-21 10:32:50
Autor: Lorn
W dniu 2010-09-21 08:26, Jarek nie obroni³ k¿y¿a pisze:
Napisy odkry³ wczoraj rano Piotr Wyszyñski z Urzêdu Miasta w Zielonce. -
Jest mi po ludzku wstyd - mówi. - Z³o¿yli¶my zawiadomienie do
prokuratury. To jest ordynarne uprawianie polityki na grobach.

Zdemoralizowane ko³tuñstwo...

Picowskie byd³o zniszczy³o pomnik w Ossowie!