Pięć Stawów zim±?

Data: 2012-12-12 06:57:40
Autor: przezswiat
Pięć Stawów zim±?
Witam,
Planujemy wybrać się do Doliny Pięciu Stawów Polskich w który¶ z zimowych weekendów. Chciałbym zapytać jak wygl±da ta trasa, na ile jest trudna? Do¶wiadczenia zimowego nie mamy, ale kondycyjnie bez problemu.

Co powinni¶my wiedzieć, jak się przygotować? Czy jest szansa na to, że szlak będzie wydeptany w weekend? Czy oprócz odpowiedniej odzieży potrzebujemy co¶ jeszcze? Raki?

Dzięki i pozdrowiania
--
Bartek
www.lbtu.blogspot.com

Data: 2012-12-12 21:10:15
Autor: stes
Pięć Stawów zim±?

Co powinni¶my wiedzieć, jak się przygotować? Czy jest szansa na to, że szlak będzie wydeptany w weekend? Czy oprócz odpowiedniej odzieży potrzebujemy co¶ jeszcze? Raki?

Raki

Data: 2012-12-12 21:11:30
Autor: stes
Pięć Stawów zim±?
Raki

Data: 2012-12-13 10:22:13
Autor: Wojo
Pięć Stawów zim±?
Hey,
Tutaj masz mapę zimowego przej¶cia do 5stawów:

http://www.piecstawow.pl/file/droga%20zimowa.jpg

raki obowi±zkowo

Pozdr
Wojtek

Data: 2012-12-13 03:42:30
Autor: Artur Krupiński
Pięć Stawów zim±?
W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 10:22:13 UTC+1 użytkownik Wojo napisał:
[...]

Jak raki, to i czekan.
Zwłaszcza, że łatwiej hamuje się ewentualny (odpukać) zjazd
czekanem nawet bez raków, niż rakami bez czekana,
je¶li rozumiesz, co mam na my¶li.

pzdr
Artur Krupiński

Data: 2012-12-14 03:17:54
Autor: Epesz
Pięć Stawów zim±?

Ale jak czekan - > to trzeba posiadać
p r a k t y c z n ±    umiejętno¶ć
posługiwania się nim  w terenie .

Data: 2012-12-13 16:31:27
Autor: Piotr
Pięć Stawów zim±?

Użytkownik <przezswiat@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:24a4de45-1816-44ca-b940-63fbdcf0393bgooglegroups.com...
[...]

Je¶li zadajesz takie pytania to sobie odpu¶ć.
Bez do¶wiadczeni zimowego lepiej zacznij bezpieczniejszych lawionowo ternów.
Pozdrowienia.

Data: 2012-12-15 02:27:30
Autor: Dziobak
Pięć Stawów zim±?
Użytkownik "Piotr"  napisał

Je¶li zadajesz takie pytania to sobie odpu¶ć.
Bez do¶wiadczeni zimowego lepiej zacznij bezpieczniejszych lawionowo ternów.

Tak sobie tylko gło¶no my¶le: jak to onegdaj bywało, że się w regularnej zimie dało parę rzeczy wokół "5" zrobić bez raków i czekana:
 bieda, głupota , czy szczę¶cie i może jaki¶ zmysł równowagi?
I nie przypisuje sobie nadludzkich możliwo¶ci, poza tym sam nie byłem.

Dinozaury pasały się na halach i nawet kijków trekingowych nie było. ;)

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2012-12-15 13:25:32
Autor: szufla
Pięć Stawów zim±?
[...]

W zimie w 5 bylem z kilkanascie razy . Jesli chodzi o podejscie z Roztoki, raki + kijki potrzebowalem jeden raz. Przez Zawrat tak sie zdarzylo, ze nigdy nie zalozylem. Przez Krzyzne potrzebowalem jeden raz, ale wtedy nie dotarlem bo byla taka mgla, ze na dupie zlebem zjechalem wprost do szlaku w dolinie.
Raki byc moze warto miec w plecaku i byc na biezaco z pogoda i warunkami tam panujacymi.

PS. Niektore z tych kartuszy pamietaja ubiegly wiek. Byly juz ladowane kilka razy, rowniez przez Ciebie, wiec trzeba sie zastanowic, :) Z drugiej strony ze 2 mam takie pelne, a nawet troche przepelnione i nic sie nie dzieje :)

sz.

Data: 2012-12-15 14:21:29
Autor: Doczu
Pi�� Staw�w zim�?
W dniu 2012-12-15 02:27, Dziobak pisze:
UĹĽytkownik "Piotr"  napisaĹ‚

Jeśli zadajesz takie pytania to sobie odpuść.
Bez doświadczeni zimowego lepiej zacznij bezpieczniejszych lawionowo
ternĂłw.

Tak sobie tylko głośno myśle: jak to onegdaj bywało, że się w regularnej
zimie dało parę rzeczy wokół "5" zrobić bez raków i czekana:
bieda, głupota , czy szczęście i może jakiś zmysł równowagi?
I nie przypisuje sobie nadludzkich możliwości, poza tym sam nie byłem.

Ja sobie myślę, że Piotrowi chodziło o zupełnie coś innego.
Autor wątku pisze : "Chciałbym zapytać jak wygląda ta trasa, na ile jest trudna?"
Jak można odpowiedzieć na tak zadane pytanie ?

--
  Pozdrawiam Doczu
http://www.doczu.pl

Data: 2012-12-15 17:45:29
Autor: Titus Atomicus
Pięć Stawów zimą?
In article <50cc7965$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>,
 Doczu <doczu@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Autor wątku pisze : "Chciałbym zapytać jak wygląda ta trasa, na ile jest trudna?"
Jak można odpowiedzieć na tak zadane pytanie ?
Pytanie jak pytanie.
Nie widze w nim nic niestosownego.
Ja odpowiedzialem.
--
TA

Data: 2012-12-15 17:28:15
Autor: adam
Pięć Stawów zim±?
Tak sobie tylko gło¶no my¶le: jak to onegdaj bywało, że się w regularnej
zimie dało parę rzeczy wokół "5" zrobić bez raków i czekana:
bieda, głupota , czy szczę¶cie i może jaki¶ zmysł równowagi?

:):):)

I na tym bym zakończył, bo za chwilę przeczytamy że jeszcze GPSa, łopatę ¶nieżn±, sondę lawinowa, detektor, telefon satelitarny i ....

Data: 2012-12-27 15:17:05
Autor: J.F.
Pięć Stawów zim±?
Dnia Sat, 15 Dec 2012 02:27:30 +0100, Dziobak napisał(a):
Tak sobie tylko gło¶no my¶le: jak to onegdaj bywało, że się w regularnej zimie dało parę rzeczy wokół "5" zrobić bez raków i czekana:
 bieda, głupota , czy szczę¶cie i może jaki¶ zmysł równowagi?

Bieda, glupota i szczescie :-)

I nie przypisuje sobie nadludzkich możliwo¶ci, poza tym sam nie byłem.

Bo to nadludzkich mozliwosci nie wymaga, ale jak cos pojdzie zle ... to
czlowiek mysli ze glupi byl :-)

Duzo szczescia tez nie wymaga, bo inaczej dawno by zamkneli.
Ale nieszczescia chodza po ludziach ..

J.

Data: 2012-12-30 23:16:56
Autor: Dziobak
Pięć Stawów zim±?
Użytkownik "J.F."  napisał

Bo to nadludzkich mozliwosci nie wymaga, ale jak cos pojdzie zle ... to
czlowiek mysli ze glupi byl :-)

Człowiek był młody, teraz człowiek używa, bo juz taki pewien siebie nie jest.

Pieszy

Data: 2012-12-30 23:26:10
Autor: Zbynek Ltd.
Pięć Stawów zim±?
Dziobak napisał(a) :
Użytkownik "J.F."  napisał

Bo to nadludzkich mozliwosci nie wymaga, ale jak cos pojdzie zle ... to
czlowiek mysli ze glupi byl :-)

Człowiek był młody, teraz człowiek używa, bo juz taki pewien siebie nie jest.

Jak był młody to był pewien siebie, teraz jest pewien swoich możliwo¶ci :-)

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2012-12-15 11:39:10
Autor: Titus Atomicus
Pięć Stawów zim±?
In article <50c9f4b9$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Piotr" <antyspam@p0czta.tp.pl> wrote:

Je¶li zadajesz takie pytania to sobie odpu¶ć.
Bez do¶wiadczeni zimowego lepiej zacznij bezpieczniejszych lawionowo ternów.

Znaczy, ile lat powinni trenowac na Drodze pod Reglami?
E, nie desperuj.
Wystarczy sluchac komunikatow, miec sporo czasu (znaczy, ruszyc w miare wczesnie) i kierowac sie zdrowym rozsadkiem.
Dolina Roztoki i nawet Zawrat to w sumie latwe i bezpieczne przejscia.
--
TA

Data: 2012-12-15 12:17:22
Autor: Dziobak
Pięć Stawów zim±?
Użytkownik napisał

Znaczy, ile lat powinni trenowac na Drodze pod Reglami?
E, nie desperuj.

Hvala , Titus!

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-01-01 18:25:48
Autor: www.fijak.pl
Pięć Stawów zim±?

Co powinni¶my wiedzieć, jak się przygotować? Czy jest szansa na to, że szlak będzie wydeptany w weekend? Czy oprócz odpowiedniej odzieży potrzebujemy co¶ jeszcze? Raki?
1. Raki i czekan będ± przydatne, ale tylko razem i w parze z umiejętno¶ciami ich użycia.
2.Sprzęt lawinowy - sonda, łopata i detektor lawinowy- działa to tylko razem i oczywi¶cie, też musicie umieć się tym posługiwać - OBOWIˇZKOWO! Możecie to pożyczyć np. w Zakopanem na Rondzie KuĽnickim lub w Krakowie polecam www.trango.pl

Trasa przez dol. Roztoki nie jest jako¶ relatywnie trudna (jak zawsze wszystko zależy od warunków), ale zagrożona lawinami - warto w ogóle przed wyj¶ciem w tego typu góry nabyć nieco umiejętno¶ci - kursy turystyki wysokogórskiej, kurs lawinowy - to wiedza, która procentuje i przyda się zawsze w górach zim±. Nie musi być to formalne szkolenie - na pocz±tek wystarczy nauczyć się tego od kogo¶ bardziej do¶wiadczonego.
Najważniejsze s± umiejętno¶ci praktyczne, a tego z internetu się nie nauczycie (ani z ksi±żek).

Pozdrowienia
--
Sebastian Fijak
*Międzynarodowy Przewodnik Górski UIMLA*

Pięć Stawów zim±?