Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?

Data: 2009-07-02 22:25:24
Autor: DFpawel
Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?
Witam,

Interesuje mnie co sądzicie o takim rozwiązaniu: piec gazowy który pełni funkcję ogrzewania mieszkania i ciepłej wody. Czy rzeczywiście to jest dobre rozwiązanie? Bo nie spotkałem się z czymś takim, a będę miał takie rozwiązanie w nowo wybudowanym mieszkaniu. Czy to nie będzie droga eksploatacja czasem? Mieszkanie ma być małe - niecałe 50 m2 na parterze.

PS. Szkoda tylko że w kuchni nie będę miał gazu, bo mimo wszystko gaz tańszy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-07-03 09:28:41
Autor: pablo
DFpawel <0.pawel@STOP.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

jesli nie masz mozliwosci podpiecia sieciowego CO, to chyba jednak piec dwufunkcyjny jest nienajdrozszym rozwiazaniem, na pewno tanszym niz olejowy.
sam mam dwufunkcyjnego viessmana i jestem zadowolony. jesli budynek jest dobrze ocieplony, rachunki za gaz nie powinny byc powalajace, szczegolnie, ze to tylko 50m2.

pzdr.,
pablo

--
Bicycle races are coming your way, so forget all your duties oh yeah!

Data: 2009-07-03 18:11:35
Autor: DFpawel
pablo pisze:

[...]

Dziękuje za informacje. Nie pytałem o możliwość podpięcia, ale sądze że to jest nierealne z uwagi na to że to małe budynki (mój ma 9 mieszkań). Piec ma być w mieszkaniu w cenie mieszkania.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-07-03 09:33:20
Autor: Jackare
[...]

Normalnie, powszechnie stosowane i dobrze sprawdzające się rozwiązanie. Przy małej powierchni koszty ogrzewania nie powinny byc duże. Na pietrze, gdybyś był obstawiony dookoła innymi ogrzewanymi mieszkaniami byłoby jeszcze taniej.
Dlaczego nie będziesz miał gazu w kuchni skoro będzie instalacja gazowa w mieszkaniu? Zbyt mała kubatura? Brak wentylacji? Brak wyodrębnionej kuchni czyli aneks w pomieszczeniu przewidziałym na pobyt stały ludzi ?
Jeżeli tak, to wg mnie niezłą popelinę teraz się odstawia w budownictwie. Nie dość że się za ciężkie pieniądze wcika ludziom marne 50 m.kw, to jeszcze się obniża standard.
Gotowanie na gazie nie dość że tansze, to jest znacznie sprawniejsze i bardziej komfortowe ze względu na małą bezwładność i natychmiastową reakcję na zmianę mocy palnika...
--
Jackare

Data: 2009-07-03 17:34:36
Autor: Marek Dyjor
Jackare wrote:
[...]

chyba ze sobei da płyte indukcyjną za 1500 zeta i bedzie miał lepiej niż na gazie.

Data: 2009-07-03 18:18:25
Autor: DFpawel
Marek Dyjor pisze:

chyba ze sobei da płyte indukcyjną za 1500 zeta i bedzie miał lepiej niż na gazie.

Czy robił już ktoś wyliczenia ile faktycznie się oszczędza na płycie indukcyjnej po przejściu z pieca gazowego? Bo szukanie coś mi nie wychodzi na wyszukiwarce. Gaz moim zdaniem mimo wszystko tańszy w eksploatacji.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-07-03 23:27:55
Autor: HANA

Użytkownik "DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h2lara$jtf$2inews.gazeta.pl...
Marek Dyjor pisze:

[...]

wypasiona plyta indukcyjna (mam taka za 2500pln) wychodzi jednak taniej
sam bylem zdziwiony, (wczesniej byl gaz)
a jak kobita jeszcze podobierala garki odpowiednie (tez nie tanie)
ful wypas
w sumie zadowolony jestem
plyta juz sie zwrocila (6 lat)
a no i oczywiscie cena tez sprzed 6 lat
teraz z takimi parametrami dorwiesz za 1500 jak nie taniej

--
Andrzej
www.hana.com.pl

Data: 2009-07-09 15:48:29
Autor: aliali
[...]

Takie wyliczenia robi się dla stołówek lub gastronomii w większej skali. W
skali domu stosuje się to co jest wygodniejsze lub bardziej się podoba. Nawet
jak paliwo jest dwa razy droższe to i tak jest to różnica pomiędzy 5 a 10 zł
miesięcznie, więc nawet szkoda czasu na obliczenia.

Data: 2009-07-03 18:15:48
Autor: DFpawel
Jackare pisze:

Dlaczego nie będziesz miał gazu w kuchni skoro będzie instalacja gazowa w mieszkaniu? Zbyt mała kubatura? Brak wentylacji? Brak wyodrębnionej kuchni czyli aneks w pomieszczeniu przewidziałym na pobyt stały ludzi ?

Po prostu nie brali pod uwagę takiego rozwiązania bo powiedzieli że teraz już się od tego odchodzi i ludzie kupują elektryczny/indukcyjny piec.

Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak b.długo będzie sie zwracać :(.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-07-03 23:54:09
Autor: Jackare
Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?

Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak
b.długo będzie sie zwracać :(.

To może na etapie "gdy się jeszcze buduje" jest możliwość zmiany.
--
Jackare

Data: 2009-07-04 07:55:30
Autor: DFpawel
Jackare pisze:

Więc pozostaje mi nic innego jak kupić piec indukcyjny, ale to i tak
b.długo będzie sie zwracać :(.

To może na etapie "gdy się jeszcze buduje" jest możliwość zmiany.

Już pytałem o to, powiedzieli że to wymagałoby zmian w projekcie, zgody - ogólnie to za dużo problemów i koszta by wzrosły dla mnie.

Pogodziłem się już z tym, kupię indukcję i mam nadzieję że będę zadowolony.

PS. Zawsze można kupić butle z gazem (tak jak na wsi) i co jakiś czas uzupełniać :D

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2009-07-05 09:35:31
Autor: Marek Dyjor
DFpawel wrote:
Jackare pisze:

[...]

możliwe że prościej będzie to przeprowadzić już po objęciu lokalu w posiadanie. Wtedy ty będziesz musiał przeprowadzić wszelkie formalności i koszty.

Data: 2009-07-06 13:29:03
Autor: Jackare
Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?

PS. Zawsze można kupić butle z gazem (tak jak na wsi) i co jakiś czas uzupełniać :D

Nie wolno eksploatować butli gazowych w lokalu w którym czynna jest instalacja gazowa zasilana z sieci gazowniczej...
--
Jackare

Data: 2009-07-06 21:24:15
Autor: DFpawel
Jackare pisze:

PS. Zawsze można kupić butle z gazem (tak jak na wsi) i co jakiś czas uzupełniać :D

Nie wolno eksploatować butli gazowych w lokalu w którym czynna jest instalacja gazowa zasilana z sieci gazowniczej...

Tego to nie wiedziałem, ale dziękuję za informację. Zresztą nie pisałem tego na poważnie bo to wyglądałoby dosyć komicznie w dobie 21 wieku.

Pozdrawiam
Paweł

Piec gazowy na ogrzewanie mieszkania i CW - opinie?