Piec naftowy - prosze o opinie

Data: 2010-10-24 17:16:31
Autor: Jackare
Piec naftowy - prosze o opinie
Użytkownik "Ormianin" <ormianin@ciach.epf.pl> napisał w wiadomości news:lc0ee3f0rzqv$.a4zqnair1o7r.dlg40tude.net...
Tak sie sklada ze zamierzam taki piecyk sobie sobie nabyc... Mieszkanie to
adaptowane poddasze okolo 80 m2, w duzej czesci otwarte pomieszczenia...
Mam co prawda CO z piecem gazowym dwufuncyjnym, ale po ostatniej "awarii"
komina, jego naprawa wydaje sie mi teraz zbyt kosztowna (na wiosne ma byc
remont dachu w kaminicy i teraz nie chcialbym w to inwestowac podwójnie),
dlatego nie bede ta zime mogl z tego korzystac. Ogrzewanie za pomoca
elektryki (farelka, promienniki) wydaje mi sie dosc kosztowne, wycztalem ze
ciekawa alternatywa moze byc taki piec naftowy, szczegolnie taki z z
pojedynczym systemem spalania albo jeszcze lepiej z zaawansowanym system
spalania "laser" i nawiewnica...

Co o tym sądzicie? Macie jakieś doświadczenia z takim piecykiem ? A jak
kosztowo to wygląda? Czy nie śmierdzi naftą w pomieszczeniu ogrzewanym,
czego bardzo sie obawiam...

Miałem kiedyś taki piecyk. Kiedyś gdy nafta do nich była tania, czyli gdzieś rok-dwa po pojawieniu się tych pieców na rynku tj gdzieś pomiędzy 1990 a 1992 rokiem.
Jest ciepło ale wali dieslem w całym domu. Piec jest drogi w zakupie, nafta jest BARDZO drogim paliwem które dodatkowo trzeba transportować i przechowywać.
Odpuść.
Kup sobie jakieś elektryczne grzejniki olejowe lub akumulacyjne i nimi grzej. Jeśli masz trzy fazy, kup sobie kocioł elektryczny i dopnij go do swojego CO.
Mimo wszystko naprawiłbym komin. Na poddaszu i tak będzie chyba najtaniej
--
Jackare

Piec naftowy - prosze o opinie