Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skr ócona?

Data: 2011-05-02 13:51:43
Autor: Rafal T.
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skr ócona?
Witam

Jak w temacie. Czy musi być nazwa pełna czy może być skrócona? NIP, wiadomo, ale czy musi być REGON? Jakieś przepisy to regulują?

pozdr
rafal

Data: 2011-05-02 12:58:04
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
A po jaki ch.. NIP?
Lepiej dać telefon, faks i mail.
Regon (kiedyś?) był numerem wymaganym przez jakąś ustawę czy rozporządzenie, ale zdaje się już nieobowiązuje.

-- -- -

NIP, wiadomo, ale czy musi byc REGON?

Data: 2011-05-02 14:31:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-02, =?ISO-8859-2?B?ILHm6rPx?= <j666@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

A po jaki ch.. NIP?

Można sobie życie ułatwić jak ktoś ma Ci fakturę ręcznie wypisać.
Pieczątka wtedy załatwia sprawę.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-02 19:31:35
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Właśnie to mam na myśli:  szczególnie jak towaru/usługi nie zamawiałeś, nie widziałeś na oczy i nagle dostajesz zaocznie nakaz zapłaty.

-- -- -

Data: 2011-05-02 20:01:12
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-02, =?ISO-8859-2?B?ILHm6rPx?= <j666@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

Właśnie to mam na myśli:  szczególnie jak towaru/usługi nie zamawiałeś, nie widziałeś na oczy i nagle dostajesz zaocznie nakaz zapłaty.

Od samej pieczątki? Nakaz zapłaty? Raczysz żartować.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-02 14:05:46
Autor: Daniel Stalica
W dniu 2011-05-02 13:51, Rafal T. pisze:
Witam

Jak w temacie. Czy musi być nazwa pełna czy może być skrócona? NIP,
wiadomo, ale czy musi być REGON? Jakieś przepisy to regulują?

Możesz sobie napisać tam co tylko chcesz...

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2011-05-02 14:08:59
Autor: Rafal T.
W dniu 11-05-02 14:05, Daniel Stalica pisze:
[...]

Ok:) Chodzi mi o to że muszę mieć taka pieczątke, która jest czytelna dla obcokrajowców, więc walę pełny polski adres, a że mam długą polską nazwę to dawanie jej jeszcze dłuższej powoduje że cieżko to upakować - i już wychodzi mi 24mm na 70mm ...

pozdr
rafal

Data: 2011-05-02 07:49:23
Autor: witek
On 5/2/2011 7:08 AM, Rafal T. wrote:

Ok:) Chodzi mi o to że muszę mieć taka pieczątke, która jest czytelna
dla obcokrajowców

obcokrajowcy i pieczątka?
z ruskimi handlujesz?

Data: 2011-05-02 17:11:32
Autor: Rafal T.
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
W dniu 11-05-02 14:49, witek pisze:

obcokrajowcy i pieczątka?
z ruskimi handlujesz?

nie - z Belgami, Niemcami, i Anglikami - pięczątka musi zawierać pełny adres, czyli miasto województwo kraj i pełną nazwę ulicy (3 członowa) + eu vat etc. Nazwę firmy mam długą (3 członowa) i jeszcze jak miałbym nazwisko dawać to byłaby masakra. Mam dokumenty z ich pieczątkami i wiem jak wyglądają - ale chciałbym mieć jedną pieczątkę a nie 3 na różne okazje. Dlatego pytam czy w Polsce jest to zdefiniowane jakimiś przepisami.

pozdr
rafal

Data: 2011-05-02 17:18:21
Autor:
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Nazwę firmy mam długą (3 członowa) i jeszcze jak miałbym nazwisko dawać to byłaby masakra.

Jeśli w nazwie twojej  sp. z o. o. lub S.A. występuje jakieś nazwisko to też bym je podał.

Data: 2011-05-02 18:18:32
Autor: cef
Rafal T. wrote:

[...]

Nazwisko to raczej zostaw. W końcu to najważniejsze jest.
Zwłaszcza jak zamierzasz handlować w UE.
Wiesz, że jak sprawdzą VAT na VIES to tam jest tylko nazwisko teraz.

Data: 2011-05-02 18:31:34
Autor: Rafal T.
W dniu 11-05-02 18:18, cef pisze:
Rafal T. wrote:

[...]

Wiem. Nazwisko mam w nazwie i tak:)

pozdr
rafal

Data: 2011-05-02 19:51:33
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Zadziwjające więc, że ONI (no kokretnie Anglicy) niemal nigdy pięczatek na wystawianych przez siebie fakturach nie stawiają.
PS. Jak ja uwielbiam naszych poje...ch radnych i 3,4,5-członowe nazwy ulic ;-
))

-- -- -
nie - z Belgami, Niemcami, i Anglikami - pięczątka musi zawierać pełny
adres, czyli miasto województwo kraj i pełną nazwę ulicy + eu vat etc.

Data: 2011-05-02 14:33:38
Autor: Piotrek
On 2011-05-02 14:08, Rafal T. wrote:
[...]

Pieczątka jest potrzebna wyłącznie do tego, ażeby ułatwić sobie życie i zastąpić ręczne wpisywanie informacji. I w dzisiejszych czasach do niczego więcej nie jest potrzebna.

Tak więc na pieczątce powinieneś mieć dokładnie to, co musiałbyś wpisać ręcznie, gdybyś pieczątki nie miał.

Piotrek

Data: 2011-05-02 14:47:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.05.2011 14:33, Piotrek pisze:

Pieczątka jest potrzebna wyłącznie do tego, ażeby ułatwić sobie życie i
zastąpić ręczne wpisywanie informacji. I w dzisiejszych czasach do
niczego więcej nie jest potrzebna.

Nieprawda.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-02 14:56:27
Autor: Liwiusz
[...]

Do czego jest zatem niezbędna pieczątka?

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 13:00:02
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Do oszczędzania po 6 zł/stronę + vat przy stemplowaniu "za zgodność z oryginałem".
Serio.
Działa.

-- -- -

Data: 2011-05-02 15:05:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-02 15:00,  ąćęłń pisze:
Do oszczędzania po 6 zł/stronę + vat przy stemplowaniu "za zgodność z
oryginałem".
Serio.
Działa.

Gdzie działa? Serio pytam.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 14:02:06
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Np. w sądzie rejonowym.

-- -- -

Gdzie działa?
Serio pytam.

Data: 2011-05-02 16:03:04
Autor: Liwiusz
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
W dniu 2011-05-02 16:02,  ąćęłń pisze:
Np. w sądzie rejonowym.

Ale jest jakiś konkretny przepis, czy tylko takie zabobony pań z sekretariatu?

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 19:37:12
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Coś tam chyba jest, o odformalizowaniu, i jeżeli żadna ze stron nie zgłasza zastrzeżeń do takich dokumentów.

-- -- -

Data: 2011-05-02 15:11:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.05.2011 14:56, Liwiusz pisze:
[...]

na przykład do stemplowania świadectw ukończenia szkoły.

Na przykład do stemplowania dokumentów wystawianych przez egzaminatora
prawa jazdy. Ba, nawet wzór takiej pieczątki jest zdefiniowany w
rozporządzeniu.

Wiele przepisów wymaga stosowania pieczęci/pieczątek określonego rodzaju.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-02 15:14:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Na przykład do stemplowania dokumentów wystawianych przez egzaminatora
prawa jazdy. Ba, nawet wzór takiej pieczątki jest zdefiniowany w
rozporządzeniu.

Albo na przykład pieczątka ośrodka szkolenia kierowców.

Albo np. pieczątka instruktora. Co prawda już bez wzoru, ale wymagana na
określonych drukach.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-04 13:46:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 May 2011, Liwiusz wrote:

[...]

  Niezbędność z przezorności procesowej poddaję ;)
  Ale użyteczność to co innego.

1. W zakresie tematyki grupy znam cały jeden przypadek, mianowicie
  paragon (niefiskalny) dający się na tej podstawie zaliczyć w koszty
  (wziąć rozporządzenia i CTL-F "pieczątka" :))
  Oczywiście to jest sprawa "dogodzenia klientowi", więc można się
  uprzeć i twierdzić że to przypadek 2. albo zaproponować fakturę
  (a to osobna sprawa, bo "faktury wystawia tylko szef w czwartki
  o 15" nie jest w .pl niczym nadzwyczajnym)

2. w przypadkach umownych.
  Wywodziłem kiedyś na .prawo, pieczątka *ma* sens, ale oczywiście
  tylko w przypadku kiedy ktoś sprawdza jej *wzór*.
  I jeszcze powinna to być osoba, która odróżni odcisk pieczątki
  od wydruku skanu odcisku tejże pieczątki ;)

  To się czasem zdarza - przy umowach bankowych na przykład.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-04 14:16:29
Autor: Michal Jankowski
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> writes:

[...]

U mnie dział socjalny przy wypłatach z tzw. "wczasów pod gruszą"
wymaga podania podbitego imienną pieczątką "kierownika". I przecież
nie będę się kopać z koniem.

  MJ

Data: 2011-05-02 14:58:44
Autor: Piotrek
On 2011-05-02 14:47, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Ale z którym konkretnie fragmentem mojego postu się nie zgadzasz i dlaczego? :-)

Piotrek

Data: 2011-05-02 15:16:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.05.2011 14:58, Piotrek pisze:
On 2011-05-02 14:47, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

z zacytowanym.

dlaczego? :-)

Bo istnieje wiele ustawowo lub rozporządzeniami określonych zastosowań
pieczątek/pieczęci, więc powyższe zdanie jest fałszywe. A to, że owszem,
bywa tak, że jest ono prawdziwe przy pewnych warunkach, to nie zmienia
faktu, że w ogólności jest ono fałszywe.

Poza ustawowymi istnieją także ,,życiowe'' zastosowania. Np. gdy szef
pewnego OSK pojechał na wczasy, a przyszła do nas paczka na adres
firmowy, to Poczta Polska odmówiła jej wydania synowi szefa, ale już mi
(zupełnie obcemu i niezatrudnionemu w OSK) wydała, bo dzierżyłem w ręku
pieczątkę z nazwą tego OSK. :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-02 15:27:08
Autor: Liwiusz
[...]

A gdybyś zrobienie tej pieczątki zamówił w okienku 2 na poczcie, a potem z tą pieczątką odebrał paczkę w okienku 1, to też byłoby ok? ;)

(jak ja lubię absurdy poczty polskiej :) )

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 20:47:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.05.2011 15:27, Liwiusz pisze:

[...]

Pewnie tak. Ważne, że zadziałało.

(jak ja lubię absurdy poczty polskiej :) )

Ja też. Dzięki temu można normalnie funkcjonować

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-03 10:07:08
Autor: Maciek
W dniu 2011-05-02 15:27, Liwiusz pisze:
A gdybyś zrobienie tej pieczątki zamówił w okienku 2 na poczcie, a potem z tą pieczątką odebrał paczkę w okienku 1, to też byłoby ok? ;)
Albo lepiej: co by było, gdybyś taką pieczątkę złożył sobie na oczach
panienki z okienka, z zestawu do budowy pieczątek (mam na myśli zestaw
literek, które wciska się w podstawę pieczątki) kupiony w kiosku obok ;-)

PS: Na mojej poczcie też są takie absurdy - nie chcieli wydać paczki
"firmowej" bez pieczątki.
Maciek

Data: 2011-05-06 15:47:17
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
A czy "firma" ma złożone na tej poczcie pełnomocnictwo stałe do odbioru przesyłek?

-- -- -
Na mojej poczcie też nie chcieli wydać paczki "firmowej" bez pieczątki.

Data: 2011-05-02 15:38:20
Autor: Piotrek
On 2011-05-02 15:16, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Ale my tu nie dyskutujemy o pieczęciach urzędowych tylko o pieczątce, którą chce sobie wyrobić osoba fizyczna prowadząca DG ...

[...]

Czyli (prawdopodobnie) urzędnik pocztowy kwalifikuje się do wymiany na jakiegoś bardziej douczonego w kwestii pełnomocnictw i tyle w tym temacie.

Piotrek

Data: 2011-05-02 19:22:00
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.05.2011 15:38, Piotrek pisze:
On 2011-05-02 15:16, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

A pieczątkę OSK to wyrabia kto?

A pieczątkę szkoły do stemplowania świadectw to sobie wyrabia kto?
Dla niepewności podpowiem, że szkoła, w której uczę i która wystawia
świadectwa, indeksy itp. prowadzona jest przez ,,Videorejestracja Iks
Ygrekowski''

[...]

Wolałbym nie. Paczka była ważna i potrzebna, a szef był na pielgrzymce w
Ziemi Świętej. Po 2 tygodniach Poczta Polska by paczkę odesłała, a
kontrahent by nas uznał za ciulów.
Więc suma sumarum to pozytywnie, że piecząteczka zadziałała.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-02 17:32:17
Autor: witek
On 5/2/2011 12:22 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
A pieczątkę szkoły do stemplowania świadectw to sobie wyrabia kto?

pieczatke to sobie moze wyrobic szkoła, nawet w gumce do ołowka

okrągłą pieczęć (tą kretyńską metalową co się tak kiepsko odbija) dostali odgórnie (jeśli w ogóle to jest szkoła).

Data: 2011-05-03 09:43:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.05.2011 00:32, witek pisze:
[...]

Poza okrągłą, stempluje się świadectwa również ,,firmówką''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-03 10:08:29
Autor: Maciek
[...]
Problem by był, gdyby piecząteczka fizycznie nie istniała, jak w mojej
DG przez pierwsze 2 lata.

Maciek

Data: 2011-05-03 10:12:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.05.2011 10:08, Maciek pisze:
[...]

No to wtedy trzeba by było czekać na szefa, ryzykować, że miną 2
tygodnie i poczta odeśle paczkę i w ogóle mieć masę problemów z brakiem
rzeczy z paczki oraz wściekłym kontrahentem.

Mi się akurat takie działanie PP bardzo podoba, bo wykonanie ich
hakuna-matata jest całkiem tanie, wygodne i jedynie co, że syn szefa nie
pomyślał od razu o zabraniu sztempelka, to dwa wyjazdy na pocztę wyszły.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-03 12:58:49
Autor: Maciek
[...]
Problem szefa, że nie zostawił pisemnego upoważnienia dla syna, czy
jakiegoś pracownika.

Mi się akurat takie działanie PP bardzo podoba, bo wykonanie ich
hakuna-matata jest całkiem tanie, wygodne i jedynie co, że syn szefa nie
pomyślał od razu o zabraniu sztempelka, to dwa wyjazdy na pocztę wyszły.
A mi nie, bo okazuje się, że byle łepek z byle pieczątką jest w stanie
odebrać moją paczkę.

Maciek

Data: 2011-05-03 15:24:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.05.2011 12:58, Maciek pisze:
[...]

Nie, problem mój, bo ja zamawiałem paczkę i ja ją potrzebowałem.

[...]

A ile razy tak ci się zdarzyło? Bo gościu jest legitymowany i spisywany
jest numer jego DO i pobierany podpis. Więc można dość łatwo namierzyć
złodzieja.

Za to myślenie o lataniu do notariusza i udzielaniu pełnomocnictw  czyni
świat chorym... Jak się firma zajmuje obrotem masowym paczkami, to
można, ale jak przychodzi 1 paczka na rok, to wersja z pieczątką jest
megastycznie przyjemna.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-04 01:52:58
Autor: Maciek
[...]
No to na cholerę mu jeszcze pieczątka??? :->

Maciek

Data: 2011-05-04 07:57:03
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 04.05.2011 01:52, Maciek pisze:
[...]

Bo łatwiej zapobiegać niż leczyć?
Zawsze to eliminuje gościa, co przyszedł z ulicy i se wziął paczkę, bo
jest psychicznie chory.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-04 09:06:29
Autor: Maciek
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Bo łatwiej zapobiegać niż leczyć?
Zawsze to eliminuje gościa, co przyszedł z ulicy i se wziął paczkę, bo
jest psychicznie chory.
A awizo do takiego odsiania nie wystarczy?
Maciek

Data: 2011-05-04 09:12:54
Autor: Jarek Andrzejewski
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
On Wed, 04 May 2011 07:57:03 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
<niechce@spamu.pl> wrote:

Zawsze to eliminuje gościa, co przyszedł z ulicy i se wziął paczkę, bo
jest psychicznie chory.

O, wypraszam sobie :-)
Ostatnio dostałem paczkę w zamian za awizo, bez pieczątki i bez d.o. Ale to pewnie dlatego, żem miły facet i wzbudzam zaufanie :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-05-04 09:33:54
Autor: mvoicem
<niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

A może byłeś po prostu osobiście znany pani w okienku?

p. m.

Data: 2011-05-04 11:23:44
Autor: Jarek Andrzejewski
On Wed, 04 May 2011 09:33:54 +0200, mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:

Ale to pewnie dlatego, żem miły facet i wzbudzam zaufanie :-)

A może byłeś po prostu osobiście znany pani w okienku?

hmmm, czyżbym do tego jeszcze byl przystojny? I skromny :-)
Wątpię, raz na parę miesięcy tam bywam najwyżej.

Data: 2011-05-04 11:58:45
Autor: mvoicem
(04.05.2011 11:23), Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

Albo Cię zapamiętała, wtedy jest wszystko w porządku, albo granda
totalna że zupełnie obcej osobie wydała przesyłkę, bez cienia
uwierzytelnienia.

Czy bardzo musiałeś prosić o wydanie bez DO, awizo itd..? Czy też
dostałeś ot tak?

p. m.

Data: 2011-05-04 12:31:52
Autor: Jarek Andrzejewski
On Wed, 04 May 2011 11:58:45 +0200, mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote:

Czy bardzo musiałeś prosić o wydanie bez DO, awizo itd..? Czy też
dostałeś ot tak?

awizo miałem. Podałem je i odebrałem paczkę.
W sumie nawet nie pamiętam czy pokwitowałem :-)

Data: 2011-05-06 05:10:50
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Podejrzewam, że to nie była paczka, lecz przesyłka zwykła ponadgabarytowa (nie mieszcząca sie do uszczęśliwiających tubylczy naród nadwiślański Euroskrzynek).

-- -- -

Data: 2011-05-06 08:52:07
Autor: Jarek Andrzejewski
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
On Fri, 6 May 2011 05:10:50 +0000 (UTC), " ąćęłń"
<j666@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

To była paczka zagraniczna. Gabaryty miała całkiem normalne, jak na
paczkę, oczywiście.

Data: 2011-05-06 14:19:48
Autor: ąćęłń
Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
Prawdopodobnie tzw. pakiet (pakiecik) do 2 kg.
Teoretycznie nie podlega poświadczeniu odbioru.
W praktyce różnie.

W "paczkę" jako prawdziwą paczkę raczej nie wierzę, bo zanim byś dostał awizo to prywatny doręczyciel (mają umowy z pocztą) próbowałby Ci ją dostarczyć wielokrotnie (z dostarczenia do domu ma kasę, z zostawienia na poczcie nie ma).

No ale w przyrodzie różne rzeczy się dzieją.

-- -- -