Pieczątka koniecznie w kolorze

Data: 2010-05-25 14:13:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pieczątka koniecznie w kolorze
Witam,

od 3 tygodni się wożę z OpenFinance żeby wydali mi kartę Kip it simple
stiupidzie. I co? Najpierw dowiedziałem się, że ulica Makoszowska jest
złą ulicą i wniosek nie zostanie przetworzony. A teraz dowiaduję się, że
dostarczyłem KOPIĘ zaświadczenia o zarobkach, bo pieczątka zakładu pracy
na tymże jest czarna. I pewnie będę musiał wysłać im kolorowy druczek.

To tak jako suplement do tych namiętnych dyskusji o pieczątkach.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-25 08:26:48
Autor: SzalonyKapelusznik
On 25 Maj, 14:13, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:
[...]

Zawsze mozna napisac ze prezes firmy jest daltonista i powodu uzywania
kolorwej pieczatki nie widzi. Poza kosztami, a jest kryzys.

Data: 2010-05-25 15:03:59
Autor: mvoicem
(25.05.2010 14:13), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Nie korzystać z OF :)

p. m.

Data: 2010-05-25 17:29:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pieczątka koniecznie w kolorze
W dniu 2010-05-25 15:03, mvoicem pisze:
Nie korzystać z OF :)

Tyż tak myślę, ale dali darmowy kredyt krótkoterminowy a potrzebuję taki
teraz. Inna sprawa, że potrzebuję na piątek, więc jak tak dalej pójdzie,
to i tak zostanę bez. Obiecali, że na piątek może już będzie aktywne....

Swoją szosą, ciekawe z czego żyją, skoro dają to całkiem za darmo.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-25 18:26:58
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 25.05.2010 17:29, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Od kazdej platnosci placisz prowizje (tzn. sprzedawca placi, czyli w efekcie klient).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-05-25 20:45:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-25 18:26, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

No ale banki nie dają tak korzystnie. Zwłaszcza, że jak wybiorę kasę w
bankomacie, to nie będzie żadnej prowizji od sprzedawcy. A tak zamierzam
zrobić, bo kasę muszę wydać w miejscu bezkartowym.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-25 20:48:20
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 25.05.2010 20:45, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Ale to juz nie bedzie kredyt.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-05-25 20:48:46
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 25.05.2010 20:48, Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

(przynajmniej darmowy).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-05-25 20:52:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pieczątka koniecznie w kolorze
W dniu 2010-05-25 20:48, Tomasz Chmielewski pisze:

Ale to juz nie bedzie kredyt.
(przynajmniej darmowy).

Dlaczego? Co za różnica czy wydam go płacąc kartą czy gotówką? Tak samo
zakupię sprzęt, tak samo dostarczę do klienta i tak samo spłacę jak
klient zapłaci za sprzęt. A o to chodziło. Tylko, że dostawca sprzętu
jest bezkartowy, to zapłacę gotówką. Owszem, mnie to będzie kosztowało
wyjazd do bankomatu, więc może tak całkiem darmo nie będzie, ale
kredytodawca tak samo będzie miał z tego nic.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-25 21:10:36
Autor: Tomasz Chmielewski
Am 25.05.2010 20:52, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
wyjazd do bankomatu, więc może tak całkiem darmo nie będzie, ale
kredytodawca tak samo będzie miał z tego nic.

W 99,99% wyplaty gotowkowe z karty kredytowej nie sa objete "darmowym", 30-40-50 dniowym kredytem (czyli: sprawdzic warunki).

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2010-05-26 06:15:03
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 25 May 2010 20:52:54 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

Dlaczego? Co za różnica czy wydam go płacąc kartą czy gotówką?
Owszem, mnie to będzie kosztowało
wyjazd do bankomatu, więc może tak całkiem darmo nie będzie, ale
kredytodawca tak samo będzie miał z tego nic.

Poczytaj trochę o kartach kredytowych, nim zrobisz sobie krzywdę.

AK

Data: 2010-05-26 07:53:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-26 06:15, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Poczytałem. Nie widzę, gdzie ma być ta krzywda. Mam 59 dni na spłacenie
kredytu i mam wtedy bez odsetków.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 07:59:45
Autor: mvoicem
(26.05.2010 07:53), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Nie dotyczy transakcji *gotówkowych*, czyli np. wypłat z bankomatu.

A tak poza tym, to jako wytrawny grupowicz (w tym także pl.biznes.banki)
- żartujesz sobie i prowokujesz, prawda? :)

p. m.

Data: 2010-05-26 08:51:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-26 07:59, mvoicem pisze:
[...]

A gdzie to wyczytałeś? Bo szukam i nie umiem znaleźć. Wszędzie tylko, że
okres bezodsetkowy do 59 dni. Patrzyłem w regulaminie i w TOiP i wciąż
nie widzę tego zastrzeżenia. Możliwe, że jest, ale gdzie je znalazłeś?

A tak poza tym, to jako wytrawny grupowicz (w tym także pl.biznes.banki)

Mylisz mnie z kimś innym. na banki byłem z 3 razy w życiu z doskoku w
ciągu ostatnich 14 lat. Z czego ostatnio pewnie z 4 lata temu.

- żartujesz sobie i prowokujesz, prawda? :)

Nie wiem czemu, jak ja czegoś nie wiem albo źle rozumiem, to od razu
jest podejrzenie, że specjalnie udaję. Aż taki cudowny i wspaniały
jestem, że się nie mieści w głowie, że się nie znam na jakiś niuansach
kart?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 09:10:18
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pieczątka koniecznie w kolorze
Nie dotyczy transakcji *gotówkowych*, czyli np. wypłat z bankomatu.
A gdzie to wyczytałeś?

Miałeś rację. Dzwoniłem do nich i faktycznie za wypłaty z bankomatu
liczą sobie od razu odsetki. No nic, pozostanie zrezygnować z tej karty.
Kurde, a nigdzie tego jawnie nie napisali mendaki.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 09:15:07
Autor: Arek
[...]

Kup coś od siebie przez allegro płacąc kartą... Minus - prowizje allegro ale technicznie chyba da się kupić coś za 10PLN (od tego prowizja) z opłatą za przesyłkę 2000 PLN.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-05-26 11:10:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-26 09:15, Arek pisze:
Kup coś od siebie przez allegro płacąc kartą... Minus - prowizje allegro ale technicznie chyba da się kupić coś za 10PLN (od tego prowizja) z opłatą za przesyłkę 2000 PLN.

Myślisz, że Allegro się nie dowali za taką proporcję ?
Poza tym, od siebie się chyba nie da, musiałbym od kogoś znajomego.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 21:08:49
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Wed, 26 May 2010 09:10:18 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

Miałeś rację. Dzwoniłem do nich i faktycznie za wypłaty z bankomatu
liczą sobie od razu odsetki. No nic, pozostanie zrezygnować z tej karty.
Kurde, a nigdzie tego jawnie nie napisali mendaki.

Napisali w regulaminie karty, mendaku.

AK

Data: 2010-05-26 21:25:23
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-26 21:08, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Może tak, ale wciąż nie umiem w nim tego znaleźć.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 21:52:40
Autor: Ikselka
Dnia Wed, 26 May 2010 21:25:23 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

[...]

Obowiązkiem banku jest uprzedzenie ustne (prócz warunków regulaminu) przy
przyjmowaniu wniosku o wydanie karty kredytowej, a już najpóźniej przy jej
wydawaniu. Musiałeś nie zwrocić uwagi, choć trudno na to nie zwrócić uwagi
raczej.

Data: 2010-05-27 04:36:00
Autor: Andrzej Kubiak
[...]

Bo to dopiero pod koniec dokumentu, na szóstej stronie.

AK

Data: 2010-05-27 10:27:24
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-27 04:36, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Bo to dopiero pod koniec dokumentu, na szĂłstej stronie.

No tak, napisane jest na zasadzie odwrotności:

Odsetki od Transakcji bezgotówkowych nie są pobierane,
jeśli ZadłuŜenie zostało spłacone przed upływem terminu dnia spłaty
wskazanego na Wyciągu.

a ja szukałem wprost.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-27 21:35:55
Autor: mvoicem
(27.05.2010 10:27), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 2010-05-27 04:36, Andrzej Kubiak pisze:
[...]
[...]

Bo normą jest płacenie odsetek od kredytu, a od tej normy jest wyjątek.
Normalne można powiedzieć.

A że norma stała się marginesem, a wyjątek regułą - to inna sprawa (tak
jak u niektórych z VATem, kasami fiskalnymi, pełną księgowością(chyba)
itd...)

p. m.

Data: 2010-05-27 16:03:22
Autor: Jacek Osiecki
[...]

No to pozostaje się cieszyć że zadałeś tu pytanie ;)

A z karty zrezygnować dopiero jak trzeba będzie zapłacić za kolejny rok
(oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem), bo płatności sklepowe jak
najbardziej są bezodsetkowe w ramach grace period. Oczywiście należy
pamiętać, że umorzenie odsetek ZAWSZE wymaga spłaty 100% kwoty z wyciągu.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-27 19:58:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-27 18:03, Jacek Osiecki pisze:

No to pozostaje się cieszyć że zadałeś tu pytanie ;)
A z karty zrezygnować dopiero jak trzeba będzie zapłacić za kolejny rok

Cholera... Gdzie znów nie doczytałem, że kolejne roki są płatne?

(oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem), bo płatności sklepowe jak
najbardziej są bezodsetkowe w ramach grace period. Oczywiście należy
pamiętać, że umorzenie odsetek ZAWSZE wymaga spłaty 100% kwoty z wyciągu.

No to wiem, rozumiem. Tylko miałem nadzieję na skredytowanie zakupu
sprzętu dla klientów. A tak to mi ta karta średnio potrzebna, zwłaszcza
z tak dużym limitem. Zwłaszcza, że mówisz, że kolejne roki są płatne.
Gdzie to tym razem ukryli?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-31 08:43:17
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 27 May 2010 19:58:20 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):
[...]

Nie wiem, nie patrzyłem w regulamin - ale w zasadzie każda KK jest płatna co
rok (szukaj kolumny "opłata za wydanie/wznowienie"), choć często jest to
anulowane przy spełnieniu różnych warunków: czasami minimalny obrót
miesięczny/roczny, czasami ilość transakcji, czasami ot tak po prostu po
szczerej rozmowie anulują opłaty roczne (przy odrobinie szczęścia - na
zawsze).

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-31 11:02:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-31 10:43, Jacek Osiecki pisze:
[...]

Dzwoniłem. Mówią, że wznowienie za darmo. Tylko wciąż nie chcą jej
aktywować, bo wciąż ich drażni czarna pieczątka.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 09:20:42
Autor: mvoicem
(26.05.2010 08:51), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Z grubsza wszystkie karty kredytowe działają w ten sam sposób, więc
pewnie także i ta.

A tak poza tym, to jako wytrawny grupowicz (w tym także pl.biznes.banki)

Mylisz mnie z kimś innym. na banki byłem z 3 razy w życiu z doskoku w
ciągu ostatnich 14 lat. Z czego ostatnio pewnie z 4 lata temu.

Wytrawny grupowicz w ogólności, a na p.b.banki pisałeś 513 razy między
1998 a 2002 rokiem (http://preview.tinyurl.com/pasonpbb ) . Wtedy były
już karty kredytowe ;).

[...]

Wybacz, ale wydało mi się nieprawdopodobne że akurat Ty tego nie wiesz.

p. m.

Data: 2010-05-26 11:21:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-26 09:20, mvoicem pisze:
[...]

A widzisz, nie wiedziałem tego.

[...]

No właśnie, 2002 było 8 lat temu :D Wtedy to ja byłem bezrobotny na
paszczecie :D

Wybacz, ale wydało mi się nieprawdopodobne że akurat Ty tego nie wiesz.

Ano nie wiedziałem. Do tej pory nie korzystałem z kart kredytowych.
Przejściowo miałem kiedyś ale taką, co miała drogie wypłaty z bankomatu
i korzystałem z niej generalnie tylko do płatności przez sieć. Ale
zrezygnowałem, bo przestałem kupować przez sieć z USA.

A teraz się skusiłem, bo było wszystko za darmo, tylko nie wpadłem na
to, że wypłata nie jest za darmo.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-25 17:18:54
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:htget2$tk7$1news.onet.pl...
[...]

a ja mam czerwoną i nie mam takich problemow wbrew temu co mi wczesniej na grupie mowili (straszyli, zusem i us)  :)

--
Szukasz programu do firmy? Zobacz DUMPINGOWIEC
Wszystkomający program dla firm - HIT !!!

Data: 2010-05-25 17:43:05
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pieczątka koniecznie w kolorze
a ja mam czerwoną i nie mam takich problemow wbrew temu co mi wczesniej na
grupie mowili (straszyli, zusem i us)  :)

A ja w ogóle nie mam. I też nie mam problemów :)
Czasem jakiś kurier marudzi, ale i bez pieczątki też jakoś doręcza. Poczta już zrezygnowała z pytania mnie w kółko o pieczątkę.

--
Krzysztof

Data: 2010-05-25 22:38:07
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htgr7p$5cl$1news.onet.pl...
[...]

pogadamy jak wezmiesz tel. na firme w orange :-)

Data: 2010-05-26 07:43:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Piecz�tka koniecznie w kolorze
W dniu 2010-05-25 22:38, wspolna-flaszka.pl pisze:
U�ytkownik "Krzysztof Jod�owski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisa� w wiadomo�ci news:htgr7p$5cl$1news.onet.pl...
a ja mam czerwonďż˝ i nie mam takich problemow wbrew temu co mi wczesniej na
grupie mowili (straszyli, zusem i us)  :)

A ja w og�le nie mam. I te� nie mam problem�w :)
Czasem jaki� kurier marudzi, ale i bez piecz�tki te� jako� dor�cza. Poczta ju� zrezygnowa�a z pytania mnie w k�ko o piecz�tk�.

pogadamy jak wezmiesz tel. na firme w orange :-)

zanim pogadacie, ustaw czytnik na MIME, a najlepiej zmień na inny, bo
ten psuje polskie znaki w temacie nawet z MIME (ale przynajmniej w
treści nie będzie psuł, jak ustawisz).

http://www.grzegorz.net/oe/config.php

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-26 10:00:36
Autor: wspolna-flaszka.pl
Piecz?tka koniecznie w kolorze
nudzi ci sie ?

Data: 2010-05-26 07:45:29
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pieczątka koniecznie w kolorze
pogadamy jak wezmiesz tel. na firme w orange :-)

Nie wystraszysz mnie :) Tak samo jest w Erze.

--
Krzysztof

Data: 2010-05-26 08:06:18
Autor: mvoicem
(25.05.2010 22:38), wspolna-flaszka.pl wrote:
[...]

Wziąłem, pieczątki nie miałem. Wygrałem coś?

p. m.

Data: 2010-05-26 17:46:34
Autor: wspolna-flaszka.pl
Pieczątka koniecznie w kolorze
no to korekta, bierz telefon w sklepie online, nie w salonie ani nie u opiekuna firmy

Data: 2010-05-27 16:05:21
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 25 May 2010 17:43:05 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):
a ja mam czerwoną i nie mam takich problemow wbrew temu co mi wczesniej na
grupie mowili (straszyli, zusem i us)  :)
A ja w ogóle nie mam. I też nie mam problemów :)

Masz problemy, bo musisz pisać dane firmy i adres :> A ja po prostu
przywalam pieczątkę i mam spokój...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-27 20:46:02
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pieczątka koniecznie w kolorze
Masz problemy, bo musisz pisać dane firmy i adres :>  A ja po prostu
przywalam pieczątkę i mam spokój...

Nie piszę, tylko drukuję :)
Przy formularzach urzędowych i tak trzeba trafić w odpowiednie rubryczki. Wtedy pieczątka nie pomoże - trzeba ręcznie.

--
Krzysztof

Data: 2010-05-27 21:15:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-05-27 20:46, Krzysztof Jodłowski pisze:
Nie piszę, tylko drukuję :)
Przy formularzach urzędowych i tak trzeba trafić w odpowiednie
rubryczki. Wtedy pieczątka nie pomoże - trzeba ręcznie.

Ja używam nagminnie na kopertach i na potwierdzeniach nadania listu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-31 08:45:12
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 27 May 2010 20:46:02 +0200, Krzysztof Jodłowski napisał(a):
[...]

Na kopercie po prostu przybijam pieczątkę. To samo na tych śmiesznych
pocztowych świstkach do listów poleconych. Tak samo na wszystkich
formularzach kurierów itd...

Jak dla mnie - wystarczające ułatwienie, by mieć pieczątkę.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-05-25 17:43:38
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Piecz�tka koniecznie w kolorze
W dniu 2010-05-25 17:18, wspolna-flaszka.pl pisze:
a ja mam czerwonďż˝ i nie mam takich problemow wbrew temu co mi wczesniej na grupie mowili (straszyli, zusem i us)  :)

To jeszcze skonfiguruj właściwie czytnik. A najlepiej zmień na inny, bo
ten nawet przy konfiguracji MIME będzie psuł tematy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-05-29 10:24:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 25 May 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

I co? Najpierw dowiedziałem się, że ulica Makoszowska jest
złą ulicą i wniosek nie zostanie przetworzony.

  Tak z ciekawości - na czym ta "złość" polega?

dostarczyłem KOPIĘ zaświadczenia o zarobkach, bo pieczątka zakładu pracy
na tymże jest czarna. I pewnie będę musiał wysłać im kolorowy druczek.

To tak jako suplement do tych namiętnych dyskusji o pieczątkach.

  Chyba już wyrażałem opinię, że dobrowolną umowę o korzystanie z pieczątek
wolno zawrzeć :]
  Skoro piszesz o "zakładzie pracy", to jak mniemam występujesz w roli
konsumenta (a nie przedsiębiorcy), więc być może wersję z wymogiem
kolorowej pieczątki dałoby się podciągnąć pod klauzulę niedozwoloną
albo inne naruszenie prawa konsumenta.
  Ale "tutejsze" dyskusje raczej dotyczą urzędowego obowiązku posiadania
pieczątki, a nie możliwości zawarcia umowy że pieczątka będzie :)
(która to umowa może być częścią innej umowy - stanowić jej warunek).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-29 16:38:57
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
[...]

Nie wiem. Widać to zła ulica była :D
https://wnioski.openonline.pl/karty/
Spróbuj sobie sam... Zaznacza na czerwono i nie przechodzi dalej. A jak
wklepać Pojebana, to przechodzi. Widać mają słownik Worda podpięty, bo
on ją ciągle przerabia na Smakoszowska :D

[...]

Tak, ale ja nie że te dyskusje są złe, ale że jako zakład pracy lepiej
sobie zrobić ładną i kolorową :D Dla dobra pracowników.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Pieczątka koniecznie w kolorze