Pieczatka firmy jednoosobowej

Data: 2010-10-31 22:57:05
Autor: KK
Pieczatka firmy jednoosobowej
czy na pieczatce firmy jednoosobowej powinny znalezc sie takze imie i nazwisko czy wystarczy sama nazwa firmy? Sa jakies wymogi ?

Data: 2010-10-31 23:10:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-10-31 22:57, KK pisze:
czy na pieczatce firmy jednoosobowej powinny znalezc sie takze imie i
nazwisko czy wystarczy sama nazwa firmy? Sa jakies wymogi ?

   Może być cokolwiek.

--
Liwiusz

Data: 2010-10-31 23:10:19
Autor:
Pieczatka firmy jednoosobowej
czy na pieczatce firmy jednoosobowej powinny znalezc sie takze imie i nazwisko czy wystarczy sama nazwa firmy? Sa jakies wymogi ?

U mnie jest tylko "Zapłacono gotówką dnia ......".

Nie ma wymogów. Jednak jeśli np. chciałbyś używać jej do stawiania na rachunkach/fakturach w "polu" sprzedawca/nabywca, to wówczas musisz mieć co najmniej: imię i nazwisko,
adres zamieszkania i NIP.

Data: 2010-10-31 23:16:51
Autor: Arek
Pieczatka firmy jednoosobowej
W dniu 2010-10-31 22:57, KK pisze:
czy na pieczatce firmy jednoosobowej powinny znalezc sie takze imie i
nazwisko czy wystarczy sama nazwa firmy? Sa jakies wymogi ?

A do czego Ci potrzebna pieczątka?
Nazwa firmy jednoosobowej to ZAWSZE Twoje imię i nazwisko.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-31 23:20:31
Autor: KK
W dniu 2010-10-31 23:16, Arek pisze:
[...]

No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko
WIec do wystawiania faktur niezbedne na pieczatce jest imie i nazwisko ?

Data: 2010-10-31 23:24:31
Autor: Arek
W dniu 2010-10-31 23:20, KK pisze:
No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

Tak tylko Ci się wydaje.

WIec do wystawiania faktur niezbedne na pieczatce jest imie i nazwisko ?

Nie potrzebujesz pieczątki.
Do NICZEGO nie jest potrzebna.

Chyba, że chcesz przybić pieczątkę zamiast wypisywania danych firmy,
wtedy musi być Twoje imię i nazwisko adres, NIP.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-31 23:27:55
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-10-31 23:24, Użytkownik Arek napisał:

[...]

To się kiedyś zdziwisz jak dostaniesz na firmę przesyłkę kurierem.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-10-31 23:36:46
Autor: Arek
Pieczatka firmy jednoosobowej
W dniu 2010-10-31 23:27, RadoslawF pisze:
[..]
To się kiedyś zdziwisz jak dostaniesz na firmę przesyłkę kurierem.

Nie raz dostawałem.
Jako ciekawostka - ostatnio dostałem paczkę z Chin dwa dni po jej wysłaniu. Normalnie szok!

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-31 23:30:25
Autor: KK
W dniu 2010-10-31 23:24, Arek pisze:
W dniu 2010-10-31 23:20, KK pisze:
No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

Tak tylko Ci się wydaje.
chyba wiem co mam we wpisie do ewidencji w polu NAZWA ;) mam nazwe firmy a nie moje imie i nazwisko

Data: 2010-10-31 23:35:42
Autor: Arek
W dniu 2010-10-31 23:30, KK pisze:
chyba wiem co mam we wpisie do ewidencji w polu NAZWA ;)
> mam nazwe firmy a nie moje imie i nazwisko

Dlatego mówię, że Ci się wydaje.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-01 11:54:56
Autor: SDD

Użytkownik "KK" <nie_mam_m@ila.com> napisał w wiadomości news:iakqm0$ahg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale prawdziwa nazwa Twojej firmy to $NAZWA $Imie $nazwisko, przy czym $NAZWY w obiegu urzedowym mozesz nie podawac wogole.

To ma tylko i wylacznie znaczenie dla marketingu, dla PR, etc.
Dla urzedow, prawa, itp. jestes nadal tylko i wylacznie Ty jako $imie $nazwisko

Np. na PIT-ach, ktore bedziesz skladal za siebie czy tez w zwiazku z wyplatami wynagrodzen dla Twoich pracownikow czy zleceniobiorcow bedziesz wpisywal tylko swoje imie i nazwisko, czasem np. date urodzenia.
Dla zadnej $NAZWY miejsca tam nie ma.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-11-02 02:44:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Nov 2010, SDD wrote:

[...]

  Dla porządku protestuję:
- przeciwko używaniu określenia "nazwa firmy". Firma to *jest* nazwa,
  tym samym "nazwa firmy" to pleonazm :)
- w wielu miejscach faktycznie nie jest wymagane podawanie "pełnej firmy"
  (w szczególności - na fakturach VAT), nie umniejsza to faktu, że
  opcjonalność dotyczy *tylko* zadeklarowania "innego dowolnie wybranego
  określenia", ale (owa opcjonalność) nie dotyczy już *używania* go
  po zarejestrowaniu w miejscach w których jest wymagane! (acz jak
  poprzednio, nie wszędzie jest wymagane).

Dla urzedow, prawa, itp. jestes nadal tylko i wylacznie Ty jako $imie
$nazwisko

Np. na PIT-ach,

  Naciągasz.
  PITy VATy i inne ZUSy określone są dla "podatnika" i "ubezpieczyciela",
tudzież "płatnika" i "ubezpieczającego" - faktycznie, tam *firma*
potrzebna nie jest.
  Przykład jest zły :)
  Poproszę o przykład miejsca, w którym *prawo* nakazuje podanie firmy... :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-02 08:48:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pieczatka firmy jednoosobowej
 Dla porządku protestuję:
- przeciwko używaniu określenia "nazwa firmy". Firma to *jest* nazwa,
 tym samym "nazwa firmy" to pleonazm :)

W systemie prawnym. W języku polskim już niekoniecznie.

http://sjp.pwn.pl/slownik/2459256/firma

na pierwszym miejscu jest:
1. «przedsiębiorstwo handlowe, usługowe lub przemysłowe»

więc nazwa firmy to nazwa przedsiębiorstwa handlowego, usługowego lub
przemysłowego i z punktu widzenia językowego jest to poprawne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 04:32:52
Autor: Czarek
On 2 Lis, 08:48, Przemysław Adam Śmiejek <niec...@spamu.pl> wrote:

http://sjp.pwn.pl/slownik/2459256/firma
na pierwszym miejscu jest:
1. <<przedsiębiorstwo handlowe, usługowe lub przemysłowe>>

A na drugim:
2. <<zarejestrowana urzędowa nazwa przedsiębiorstwa>>

Czarek

Data: 2010-11-02 12:52:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.11.2010 12:32, Czarek pisze:
[...]

A na trzecim jeszcze coś innego. Co nie sprawia, że używanie w znaczeniu
1 jest błędne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 23:53:17
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 2 Nov 2010 02:44:11 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

  Poproszę o przykład miejsca, w którym *prawo* nakazuje podanie firmy... :D

 KSH, art. 206
 (a co, nie uszczegółowiłeś ;)

 Co do 1osDG to na szybko znalazłem w rozporządzeniu o ZUS:
http://prawo.money.pl/akty-prawne/ujednolicone-akty-prawne/prawo-pracy/ustawa;z;dnia;13;pazdziernika;1998;r;o;systemie,1998,137,887,DU,505.html
 Art.43 ust.4

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-11-01 15:39:26
Autor: Kotlet
Pieczatka firmy jednoosobowej
W dniu 2010-10-31 23:24, Arek pisze:
W dniu 2010-10-31 23:20, KK pisze:
No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

Tak tylko Ci się wydaje.

nie wydaje , nazwe firmy tworzy imie i nazwisko ewentualnie imie i nazwisko z przedrostkiem lub dopiskiem.

http://nowedopalacze.eu/
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-11-01 08:14:11
Autor: Czarek
Pieczatka firmy jednoosobowej
Czy kilka osób, które powiela tu określenie "nazwa firmy" może mi
podać jakąś podstawę prawną, że taki dziwoląg istnieje?
Odsyłacie do art. 43 kodeksu cywilnego, ale kto z Was go przeczytał,
że nie wspomnę o zrozumieniu?
"Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
działania przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
dowolnie wybranych".
Nie ma czegoś takiego, jak "nazwa firmy", mimo że to określenie
powielane jest przez urzędników. Jest "firma"; w przypadku osoby
fizycznej tworzy ją imię i nazwisko tej osoby. Działasz pod firmą "Jan
Kowalski". Możesz firmę uatrakcyjnić, dodając (prawie) dowolne
określenie, np. "Jan Kowalski usługi seksualne dla starszych pań".
Pieczątka nie jest do niczego potrzebna. Są instytucje, które prawem
kaduka domagają się jej, np. Biblioteka Narodowa przy wydawaniu ISBN,
ale - w moim przypadku - wystarczyło zwrócić uwagę pani kierownik, że
nie ma przepisu, który nakazywałby mi posiadanie pieczątki i od
żądania odstąpiono.
Pieczątka również nie ma żadnej mocy prawnej, w przeciwieństwie do
podpisu, o czym niektórzy nie pamiętają...

Czarek

Data: 2010-11-01 16:43:56
Autor: Arek
W dniu 2010-11-01 16:14, Czarek pisze:
Czy kilka osób, które powiela tu określenie "nazwa firmy" może mi
podać jakąś podstawę prawną, że taki dziwoląg istnieje?[..]

Bo to jakby powiedzieć  "masło masło".
W końcu "firma" to nazwa własna podmiotu :)

Ale to słowo powszechnie ma raczej znaczenie jako przedsiębiorstwo/podmiot_prowadzący działałność_gospodarczą.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-01 20:42:50
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 01.11.2010 16:14, Czarek pisze:
Nie ma czegoś takiego, jak "nazwa firmy", mimo że to określenie
powielane jest przez urzędników.

Bo ludzie posługują się językiem i SJP. A jak już Gotfryd udowadniał,
nie bardzo jest lepsze określenie niż firma w znaczeniu słownikowym,
więc prawna firma ewoluowała do nazwy firmy.

Pieczątka również nie ma żadnej mocy prawnej,

Nie jest prawdą jakoby. W wielu miejscach stosuje się pieczątki.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 02:46:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Nov 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  Gotfryd zawsze udowadniał coś przeciwnego - że "nazwa firmy" to
błąd językowy, pleonazwem zwany. Dość częsty, podobnie jak nieodróżnianie
biernika od dopełniacza, niemniej błąd.

pzdr, Gotfryd
(we własnym imieniu)

Data: 2010-11-02 11:08:14
Autor: mvoicem
(11/02/2010 02:46 AM), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Powszechny błąd po jakimś czasie przestaje być błędem, co w przypadku "firmy" chyba już zaszło.

Wśród znaczeń słowa "firma" jest "przedsiębiorstwo" i co poradzisz że w KC jest inaczej?

p. m.

Data: 2010-11-02 11:14:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-02 11:08, mvoicem pisze:

Powszechny błąd po jakimś czasie przestaje być błędem, co w przypadku
"firmy" chyba już zaszło.

   A czy kiedykolwiek było to błędem? Mogę zaryzykować twierdzenie, że już w momencie uchwalania "firma=nazwa" w potocznym znaczeniu firma to było zawsze przedsiębiorstwo. Jeśli zatem ktokolwiek dopuścił się błędu, to ustawodawcy ;)

Wśród znaczeń słowa "firma" jest "przedsiębiorstwo" i co poradzisz że w
KC jest inaczej?

  Zawsze można trochę pobłyszczeć na grupach ;) Podobny problem ma KP z definicją pracownika, mimo że KP błędnie definiuje pojęcie pracownika, są nadal osobnicy, którym się wydaje, że to definicja kodeksowa jest prawidłowa i powszechna :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-02 11:33:06
Autor: mvoicem
(11/02/2010 11:14 AM), Liwiusz wrote:
[...]

Wydaje mi się że u zarania dziejów to słowo znaczyło mniej więcej to samo co marka, a więc oznaczenie przedsiębiorstwa/przedsiębiorcy, renoma itd...

Ale to tylko moje wrażenie z lektury różnej starej literatury, nie poparte żadnymi twardymi dowodami.

p. m.

Data: 2010-11-02 11:51:56
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-02 11:33, mvoicem pisze:
[...]

   Nie trzeba szukać tak daleko. Sam kpc (art. 901) używa zwrotu firma jako przedsiębiorstwo, a nie nazwa.

   Tych wszystkich prawników teoretyków dobrze oddaje fraszka "na mędrca" Jana Sztaudyngera ;)

"Nawet o tym nie wiedział,
Że ma na dupie przedział."

--
Liwiusz

Data: 2010-11-02 06:06:27
Autor: Marzena

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:iakqav$8f5$2inews.gazeta.pl...
[...]

(....)

Mam pytanie trochę z tym związane. Załóżmy, że w listopadzie założe firmę - własnie jednoosobowa działalność gospodarczą. Mam w tej chwili telefon komórkowy (abonament), który chciałam przepisać na firmę, aby móc odliczać koszty. Czy w tym konktekście ma to sens? Skoro obecnie moja faktura przychodzi na moje imię i nazwisko - to co się zmieni po cesji?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Marzena
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2010-11-02 10:57:36
Autor: Herald
Dnia Tue, 2 Nov 2010 06:06:27 +0100, Marzena napisał(a):

Mam pytanie trochę z tym związane. Załóżmy, że w listopadzie założe firmę -

Heheh, czytałaś wątek?
Chcesz się urodzić?
Co najwyżej w listopadzie możesz rozpocząć PROWADZENIE DG :)

Mam w tej chwili telefon komórkowy (abonament), który chciałam przepisać
na firmę, aby móc odliczać koszty.

Odliczać koszty... :)))

Skoro obecnie moja faktura

Faktura nie jest Twoja :)

przychodzi na moje imię i nazwisko

A ja myślałem że "na adres korespondencyjny" ;)

- to co się zmieni po cesji?

Będziesz "lżejsza" o kwotę którą zapłacisz za cesję?  ;)

A tak poważnie, na fakturze od OPa jest Twój NIP?
Mam poważne wątpliwości by tam był.
Musisz jeszcze wieeeele poczytać o przepisach i zasadach panujących na
"wolnym rynku" ;)))

Data: 2010-11-02 11:02:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-02 10:57, Herald pisze:
[...]

   Nie każdy potworek prawny jest wart tego, aby go propagować. Niech sobie prawnicy mówią o firmie w miejsce nazwy, czy o rejestrowaniu DG zamiast zakładaniu firmy, szanujemy ich i ich ograniczone pojęcie świata :)

--
Liwiusz

Data: 2010-11-02 04:34:12
Autor: Czarek
On 2 Lis, 11:02, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

   Nie każdy potworek prawny jest wart tego, aby go propagować. Niech
sobie prawnicy mówią o firmie w miejsce nazwy, czy o rejestrowaniu DG
zamiast zakładaniu firmy, szanujemy ich i ich ograniczone pojęcie świata :)

Ale to nie prawnicy, lecz słownik języka polskiego :)

Czarek

Data: 2010-11-02 12:46:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-02 12:34, Czarek pisze:
[...]

   A co ma słownik poradzić, posłowie uchwalili swoje własne znaczenie, to i słowniki to odnotowały.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-02 12:53:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.11.2010 12:46, Liwiusz pisze:
  A co ma słownik poradzić, posłowie uchwalili swoje własne znaczenie,
to i słowniki to odnotowały.

Ale OBOK znaczenia powszechnego, więc nijak powszechne znaczenie nie
staje się przez to błędne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 15:20:13
Autor: Arek
Pieczatka firmy jednoosobowej
Ale OBOK znaczenia powszechnego, więc nijak powszechne znaczenie nie
staje się przez to błędne.

Tylko, że już pisanie firma "Firma" jest masłem maślanym :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-02 16:13:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.11.2010 15:20, Arek pisze:
Ale OBOK znaczenia powszechnego, więc nijak powszechne znaczenie nie
staje się przez to błędne.

Tylko, że już pisanie firma "Firma" jest masłem maślanym :)

Dlaczego? Nazwa jak każda inna. Zresztą,  gdzie tak ktoś napisał?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 22:12:24
Autor: mvoicem
(11/02/2010 12:46 PM), Liwiusz wrote:
[...]

Nie sądzę żeby posłowie wymyślili sobie całkiem nowe znaczenie słowa "firma", raczej w pracach legislacyjnych brali ludzie którzy na tyle wcześnie się urodzili, że dla nich znaczyło ono "oznaczenie przedsiębiorcy".

p. m.

Data: 2010-11-02 15:03:13
Autor: Marzena

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:m3ub5y0bucba$.1fp9ryaod2q6t$.dlg40tude.net...
[...]

Jak widać są tacy, którzy muszą sie uczyć, a są racy - którzy już urodzili się z tą wiedzą. Ja należę akurat do tej pierwszej grupy.
Za to w dziedzinach, w których czuję się ekspertem - staram się pomagać innym, a nie pokazywać - jaka to jestem mądra.
Spróbuj kiedyś, to daje satysfakcję.

A wracajac do meritum - czy różnicą jest tylko NIP? Moja DG będzie prowadzona w miejscu zamieszkania, ale co byłoby w przypadku - gdyby chodziło np. o sklep z innym adresem?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-11-02 13:07:27
Autor: januszek
Pieczatka firmy jednoosobowej
Marzena napisa?(a):

Za to w dziedzinach, w których czuję się ekspertem - staram się pomagać innym, a nie pokazywać - jaka to jestem mądra.

Czy możesz wskazać jakiś wątek na dowolnej grupie, w którym tak pomagasz jak napisałaś?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-11-02 15:12:04
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.11.2010 15:03, Marzena pisze:
A wracajac do meritum - czy różnicą jest tylko NIP? Moja DG będzie
prowadzona w miejscu zamieszkania, ale co byłoby w przypadku - gdyby
chodziło np. o sklep z innym adresem?

Nic. Adresem przedsiębiorcy jest jego adres zamieszkania. Na umowach
stosujesz swój adres. Podobnie na fakturach. Przecież jak będziesz miała
10 sklepów w całej Polsce, to nie poprosisz o 10 faktur na 1/10 kwoty na
każdy sklep. Księgowość prowadzisz jedną, jako przedsiębiorca.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-02 16:55:54
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-11-02 15:12, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

[...]

Chyba nie, jest coś takiego jak adres prowadzonej działalności
gospodarczej i nie musi to być adres domowy przedsiębiorcy.
Jeśli sobie biuro założy w jednym ze sklepów i poda jako adres
prowadzenia działalności to na ten adres będą wystawiane faktury
i tam przyjdą kontrolerzy ze skarbówki.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-02 16:12:54
Autor: tomek
On 02.11.2010 10:57, Herald wrote:
[...]

Ah ci laicy.. "Prowadzenie DG" wg definicji z której ustawy ?

;)

--
Tomek

Data: 2010-11-05 13:40:53
Autor: jureq
Pieczatka firmy jednoosobowej
Dnia Tue, 02 Nov 2010 10:57:36 +0100, Herald napisał(a):

A tak powaĹźnie, na fakturze od OPa jest TwĂłj NIP?

A coś się zmieniło i faktury telekomunikacyjne dla firm wymagają już
NIP-u?

Data: 2010-11-02 10:58:56
Autor:
[...]

Zapewne dojdzie NIP.

Data: 2010-11-02 11:46:31
Autor: Michał Gut
Pieczatka firmy jednoosobowej
własnie jednoosobowa działalność gospodarczą. Mam w tej chwili telefon
Zapewne dojdzie NIP.

tylko jesli nie ma jeszcze nadanego co raczej malo prawdopodobne.

nipu uzywa swojego osobistego przy prowadzeniu wszystkich swoich jednoosobowych działalności gospodarczych (na przestrzeni zycia, a nie jednoczesnie).

Data: 2010-11-02 15:18:30
Autor: Arek
Pieczatka firmy jednoosobowej
W dniu 2010-11-02 06:06, Marzena pisze:
[..]
[...]

Jeżeli na fakturze podają Twój NIP to może nie ma sensu.
Jeżeli nie to tak.

Radzę Ci jednak zrezygnować póki czas bo właśnie chcesz wkroczyć
na drogę opisaną przeze mnie w cyklu: I Ty zostaniesz nędzarzem.
http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=592

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-10-31 23:27:12
Autor: cef
KK wrote:

Nazwa firmy jednoosobowej to ZAWSZE Twoje imię i nazwisko.

No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

Znowu ktoś myśli, że zarejestrował jakiś dodatkowy byt :-)

Data: 2010-11-01 00:13:37
Autor: tomek
On 31.10.2010 23:27, cef wrote:
KK wrote:

Nazwa firmy jednoosobowej to ZAWSZE Twoje imię i nazwisko.

No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

Znowu ktoś myśli, że zarejestrował jakiś dodatkowy byt :-)

Z drugiej strony skoro przepisy są sprzeczne z tym co ludzie sobie mniemają, to coś nie tak z tymi przepisami.

--
Tomek

Data: 2010-11-01 00:50:15
Autor: Arek
W dniu 2010-11-01 00:13, tomek pisze:
Z drugiej strony skoro przepisy są sprzeczne z tym co ludzie sobie
mniemają, to coś nie tak z tymi przepisami.

Masz rację.
Powinien być przymus rejestracji firmy, poza przypadkami prowadzenia OSOBISTEJ działalności gospodarczej, czyli osobiście świadczonych usług, twórczości itp.

A nawet uważam, że powinna istnieć tylko jedna forma takiej działalności - spółka akcyjna.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-01 08:28:22
Autor: cef
tomek wrote:

[...]

A konkretnie jaka tu sprzeczność?

Ludzie po prostu na początku prowadzenia działalnosci w ogóle nie
rozumieją jak to funkcjonuje. Usiłują chować sie za nazwą (tym dodatkiem do nazwiska),
bo im się wydaje, że bedą "bezpieczniejsi". Zależy im na takiej trochę anonimowości działania.
Stąd się biorą te próby ukrycia nazwiska. Nie zdają sobie sprawy, że te wszyskie dane i tak są  jawne.
Czasem jakiś urząd zrobi głupi wpis niezgodny z przepisami.

Dodatkowo odrobinę czasu wymaga
zrozumienie mechanizmów rządzących finansami: chcą mieć pieniądze odrębnie firmowe i prywatne.
A niektórzy nie rozumieją tego wcale. Mam znajomego, który prowadzi działalność od wielu
dzisięcioleci i ostatnio skarżąc się na brak koniunktury żalił się, że musi do interesu dokładać
"z własnych prywatnych" oszczędności. Zapytałem go, skąd wziął pieniądze na te oszczędności,
to dopiero mu się myślenie uruchomiło, ale nie na długo.

Data: 2010-11-01 08:37:32
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-01 08:28, cef pisze:

[...]

   Taka jest idea prowadzenia DG dla wielu osób.

[...]

   Tylko że w praktyce przyjęło się, że używa się dodatkowych nazw firm, a nie imion i nazwisk ich właścicieli (są na pewno wyjątki, potwierdzające tylko tę regułę).

Dodatkowo odrobinę czasu wymaga
zrozumienie mechanizmów rządzących finansami: chcą mieć pieniądze
odrębnie firmowe i prywatne.

   Co jest w tym dziwnego i nieracjonalnego?

[...]

   I słusznie, że nie na długo. Łączenie na siłę prywatnego z firmowym, mimo że może prawnie formalnie poprawne, nie jest "intuicyjne", a często ktoś prowadząc DG specjalnie chce oddzielić sprawy finansowe prywatne od służbowych.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-01 09:08:45
Autor: cef
Liwiusz wrote:

Ludzie po prostu na początku prowadzenia działalnosci w ogóle nie
rozumieją jak to funkcjonuje. Usiłują chować sie za nazwą (tym
dodatkiem do nazwiska),

  Taka jest idea prowadzenia DG dla wielu osób.

To nie to. Najczęściej chęć ukrycia nazwiska wynika
z konieczności ukrycia zleceniobiorcy za nazwą.
 Po nazwisku to odrazu widać, że znajomy, rodzina itp

  Tylko że w praktyce przyjęło się, że używa się dodatkowych nazw
firm, a nie imion i nazwisk ich właścicieli (są na pewno wyjątki,
potwierdzające tylko tę regułę).

Tak jest rzeczywiście, mnie to nie przeszkadza.
W razie czego sobie sprawdzę.

chcą mieć pieniądze
odrębnie firmowe i prywatne.

  Co jest w tym dziwnego i nieracjonalnego?

Nic. Pisałem tylko o braku zrozumienia.

 Łączenie na siłę prywatnego z firmowym,
mimo że może prawnie formalnie poprawne, nie jest "intuicyjne", a
często ktoś prowadząc DG specjalnie chce oddzielić sprawy finansowe
prywatne od służbowych.

Ależ to się da zrobić bez trudu. Wymaga tylko zrozumienia
skąd się biorą w firmie pieniądze.

Data: 2010-11-01 09:50:26
Autor: Jacek_P
cef napisal:
Liwiusz wrote:
> [...]
> prywatne od służbowych.

Ależ to się da zrobić bez trudu. Wymaga tylko zrozumienia

Bez trudu, ale trzeba wejść z spółkę zoologiczną albo akcyjną.
A tu już dochodzą koszty PK, niestety.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-01 11:10:06
Autor: cef
[...]

Po co spółki?
Wystarczy zrozumienie.

Data: 2010-10-31 23:44:56
Autor: Artur Kosmal
Pieczatka firmy jednoosobowej
W dniu 2010-10-31 23:20, KK pisze:

No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

przeczytaj art. 43.4 kodeksu cywilnego

Data: 2010-11-01 05:54:18
Autor: Michał Gut
Pieczatka firmy jednoosobowej
No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

przeczytaj art. 43.4 kodeksu cywilnego

jak ma firme pare lat i nie uaktualnial wpisu to moze tak miec. ja zmienilem (dodalem imie i nazwisko) dopiero jak jakies przepisy sie zmienily o ktorych poinformowala mnie mila urzedniczka w wydziale dz. gosp.

Data: 2010-11-01 08:40:36
Autor: andrzej
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:ialh5q$vfv$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Odrobinę myślącemu człowiekowi wystarcza do zrozumienia zauważenie, że jego "firma" i on mają taki sam NIP.

--
andrzej

Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
www.auto-szyby.opx.pl
Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

Data: 2010-11-01 08:48:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-01 08:40, andrzej pisze:
[...]

  I co w związku z tym? Taki sam NIP implikuje taką samą nazwę?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-02 02:48:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 1 Nov 2010, Michał Gut wrote:

No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

przeczytaj art. 43.4 kodeksu cywilnego

jak ma firme pare lat i nie uaktualnial wpisu to moze tak miec.

  Tylko dlatego, że formularze w różnych urzędach były "bezprawne".
  Akurat *ten* przepis AFAIR leży od dość dawna...

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-02 11:49:01
Autor: Michał Gut
[...]

nie wykluczam - napisałem jaki był stan faktyczny i to, co powiedziała mi urzedniczka o "zmianie przepisow".

Data: 2010-11-01 10:32:04
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.10.2010 23:20, KK pisze:
No niekoniecznie. nazwe firmy mam inna niz imie i nazwisko

Owszem, inną, ale zawiera w sobie imię i nazwisko.
Jeżeli nazywasz się Karol Kowalski, to twoja firma to:

COŚTAM Karol Kowalski.

gdzie COŚTAM może być w miarę dowolne, w tym również może go nie być
(choć to wredne wobec kontrahentów momentami i komplikuje działanie),
jednak Karol Kowalski będzie w nazwie zawsze występowało.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-01 14:10:28
Autor: zly
Dnia Sun, 31 Oct 2010 23:20:31 +0100, KK napisał(a):

WIec do wystawiania faktur niezbedne na pieczatce jest imie i nazwisko ?

Ani nie potrzebujesz pieczątki, ani nie musisz podpisywać faktur. Jak ktoś
napisał, pełne dane są potrzebne gdybyś chciał  w polu sprzedawca wbijać
pieczątką, zamiast ręcznie
--
marcin

Data: 2010-11-02 11:51:01
Autor: Michał Gut
[...]

sprawdzilem na wlsnej rzyci ze choc prawo tego nie wymaga to ludzie juz owszem. moi klienci nie chca przyjmowac faktur bez pieczeci bo boja sie ze taka jest niewazna. dla swietego spokoju klepie pieczateczki i wszyscy szczesliwi.

Data: 2010-11-02 11:04:38
Autor: PesTYcyD
Pieczatka firmy jednoosobowej
W dniu 2010-10-31 22:57, KK pisze:
czy na pieczatce firmy jednoosobowej powinny znalezc sie takze imie i
nazwisko czy wystarczy sama nazwa firmy? Sa jakies wymogi ?

Generalnie nie ma wymogu posiadania żadnej pieczątki. W związku z tym możesz mieć na niej cokolwiek sobie wymyślisz.

Data: 2010-11-02 11:21:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.11.2010 11:04, PesTYcyD pisze:
Generalnie nie ma wymogu posiadania żadnej pieczątki.

Generalnie nie ma. W szczególności często jest.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Pieczatka firmy jednoosobowej