Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala

Data: 2009-11-05 20:17:50
Autor: Adramelech
Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
Witam

Szykuje się do zakupu piekarnika. Zainteresowały mnie modele combo, pierkanik i mikrofala. Dotychczas używałem osobnej kuchenki mikrofalowej. A takie mają obrotowy talerz. Piekarniki z mikrofalą nie mają tego talerza. Jak się sprawują takie mikrofalew w porówaniu do samodzielnych kuchenek mikrofalowych? Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-11-05 21:47:59
Autor: strach
"Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> wrote in message news:Xns9CBAD8ACD95B7adresutuniema127.0.0.1...
[...]

Mój Whirlpool JT359 ma obrotowy talerz i działa dobrze w obu rolach.

Data: 2009-11-05 21:06:45
Autor: Adramelech
Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
"strach" <strach3@gazeta.pl> Odpowiedz na news:hcvdqo$86g$1atlantis.news.neostrada.pl:

[...]

Konkretnie zastanawiem się nad
http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC84K563.html?source=browse
Ten model nie ma obrotowego talerza. Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-11-05 22:14:24
Autor: Boombastic
[...]

Ja mam kuchenkę mikrofalową Boscha bez obrotowego talerza i nie widzę różnicy w stosunku do tych z obrotowym talerzem. Ale nie jestem z niej zadowolony z co najmniej dwóch powodów: mała objętość wnętrza (kuchenka do zabudowy) i brak talerza typu crisp. Zrobienie frytek na takim talerzu zwykle trwało krócej niż rozgrzewając cały piekarnik. Jak kupisz kombo to nie bedziesz mieć tego problemu.

Data: 2009-11-05 22:47:45
Autor: Moorek
On 5 Lis, 22:06, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
"strach" <stra...@gazeta.pl> Odpowiedz nanews:hcvdqo$86g$1atlantis.news.neostrada.pl:

Konkretnie zastanawiem się nadhttp://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/p...
Ten model nie ma obrotowego talerza.

Ja szykuję się żeby położyć łapki na tym urządzeniu, ale do
zapadnięcia decyzji brakuje widoku wnętrza - w Szczecinie nigdzie nie
mają tego lub podobnego piekarnika. :-(
Jeżeli już byś go kupił to czy mogę prosić o zdjęcie wnętrza?

Data: 2009-11-06 10:14:05
Autor: Arte
Moorek pisze:
[...]

Ja mogę wrzucić zdjęcie wnętrza modelu wyższego, ale dopiero wieczorem. Konkretnie tego modelu Siemensa:
http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB86P572.html?source=browse
Który jest odpowiednikiem tego Boscha:
http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC86P763.html?source=browse

Pozdrawiam,
Krzysiek W.
Arte

Data: 2009-11-06 22:51:00
Autor: Arte
Arte pisze:
Moorek pisze:
[...]

Tak jak obiecałem, udostępniam kilka zdjęć mojego piekarnika. Zdjęcia robione komórką, więc proszę wybaczyć jakość.

1. Tu ogólny widok zamontowanego urządzenia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36ef30a87ed50054.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f384b7ac9fcd1646.html

2. Jak pisałem w innym poście, dzięki kompaktowym wymiarom piekarnika, pod nim zmieściła mi się głęboka szuflada na garnki, co sobie bardzo chwalę. Prezentuje to poniższe zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf2d72993f613359.html

3. No, ale mieliśmy oglądać wnętrze, zatem, oto i one:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb83756ab4b0f275.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a136e433dc50673.html

4. Na tym zdjęciu widać grzałki grilla, oraz magnetron, który jak wspomniałem jest obrotowy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9849d9cd0a0e179d.html

5. Na poprzednich zdjęciach nie było pokazane wyposażenie, zatem teraz wnętrze wraz z blachą do pieczenia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cfcc28ca820bd0c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afe2c536de58937e.html

6. Teraz z kratką grilla i z tacką szklaną:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b55c5afdad59033.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f79b4932b765d1b2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a40803e661f235b.html

Wyposażenie jak widać wkłada się w ukształtowane wyżłobienia po bokach wnętrza. Mimo iż nie są to drabinki, ani prowadnice teleskopowe, to jednak śmiało każdy element można wyciągać w 3/4 długości i się to wyposażenie pewnie trzyma.

Wspominałem też, że użytkuję ten piekarnik dosyć intensywnie, zarówno do pieczenia jak i do gotowania (np. na parze) oraz do typowego mikrofalowego odgrzewania. Jednak jak łatwo zauważyć, wygląda jak nieużywany, a to zasługa czyszczenia pyrolitycznego, które wczoraj było załączone.

7. Na koniec zdjęcie pokazujące w działaniu menu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6ae5bc8751d463ba.html
Jak widać klawisze i pokrętło są bajerancko podświetlone na niebiesko, zaś obsługa jest tekstowa z komunikatami w naszym języku. Akurat dziś nie miałem czasu kiedy zjeść obiadu, no i późno wróciłem do domu. W lodówce zaś miałem przyszykowane ostanie kotlety. Byłem głodny nieprzeciętnie. Wiadomo, smaży się szybko, ale obieranie ziemniaków i ich gotowanie... Zatem postanowiłem zrobić sobie szybkie frytki, z mrożonych, które szczęśliwie mroziły się w zamrażalniku. Jak widać wystarczy w takim wypadku wybrać pod opcję menu ziemniaków, gdzie są właśnie frytki mrożone, podać wagę - w moim przypadku to około 250g (tyle sobie odsypałem), wsypać na blachę i włączyć. Cały proces jak można zauważyć, trwał 9 minut i 45 sekund. Na około trzy minuty przed końcem, piekarnik jeszcze zadzwonił z prośbą o obrócenie na drugą stronę frytek.

Takich programów jak opisałem powyżej, jest w tym piekarniku 70 i dodatkowo jeszcze kilkadziesiąt (coś pod setkę) podpowiedzi w podręcznej, wbudowanej książce kucharskiej. Bardzo sobie tą automatykę chwalę.

Opisywałem w tym poście piekarnik Siemensa, ale odpowiednik Bosch, to dokładnie to samo, jedynie ten uboższy model nie ma takiej automatyki i nie ma czyszczenia pyrolitycznego i w związku z tym na tylnej ścianie powinna być emalia katalityczna, której mój piekarnik nie potrzebuje. Design Bosch też jest inny, ale nie mniej ciekawy.

Pozdrawiam,
Krzysiek W.
Arte

Data: 2009-11-07 20:01:17
Autor: Adramelech
Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
Arte <krzyswi@onet.eu> Odpowiedz na news:hd25o5$r5r$1news.onet.pl:

[...]

Dziekuje za informacje!

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-11-08 12:43:26
Autor: Arte
Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
Adramelech pisze:

Dziekuje za informacje!

Cieszę się, że pomogłem. :)
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania, to śmiało się pytaj. :)

Krzysiek W.
Arte

Data: 2009-11-09 02:35:28
Autor: Moorek
On 6 Lis, 22:51, Arte <krzy...@onet.eu> wrote:
> Ja mogę wrzucić zdjęcie wnętrza modelu wyższego, ale dopiero wieczorem.

Bomba, :-) dzięki za zdjęcia.
Jestem pod wrażeniem , wszystko można myć jeżeli się chce - nie ma
plastików ani płytek od promiennika mikrofal które często się
przypalają.
Wygląda jak porządny i solidny piekarnik a nie przerośnięta mikrofala
powyginana z nierdzewki (której nie da się umyć z powodu wielu
dziur). :-))
No tak jest czyszczenie pyrolityczne - nie jestem do tego przekonany -
ale trzeba to mieć żeby się przekonać.

Mam jeszcze pytanie - odnośnie tego gotowania na parze - robisz to tak
że wlewasz pod spód wodę do szklanej brytfanki - czy jest jakaś
automatyka z tym związana???

I czy warto dołożyć jeszcze jeden tysiąc żeby mieć nie 30 a 70
programów???

moorek

Data: 2009-11-24 18:58:10
Autor: Koteczek
Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala

I czy warto dołożyć jeszcze jeden tysiąc żeby mieć nie 30 a 70
programów???

moje zdanei jest takie ze informatycy ktorzy te programy sobie ustawiali to niech sobie je sami testuja. Mowie na przykladzie pralki, pipa nie pozwoli Ci skrocic prania bo tak ma zakodowane, a doskonale efekty daje pranie krotsze.

Wszystkie bajery ala gotowanie na parze to tez pic, wage prosi bo ustala czas pracy mikrofal po prostu. Sam mozesz w dowolnej kuchence mikrofalowej gotowac na parze, wystarczy odpowiednie naczynie. 1000zl za kilka lini kodu zaszytych w pamieci urzadzenia to lekka przesada.

Brak teleskopow to porazka - nie kupilbym takiego modelu bez teleskopow (byc moze beda sie klocic z mikrofalami dlatego nie ma u niego tego wyposazenia). Czasami trzeba wysunac na maksa i obrocic kurczaka czy cos przy nim zrobic. Bez teleskopow ryzykujesz bardzo przykra sprawa jak wywalenie goracego kurczaka na dol. To samo z ciastami. Wszystkie pogramy i bajery zastapisz sam odpowiednia wiedza :-)

Data: 2009-11-06 10:09:14
Autor: Arte
Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala
Witaj!

Adramelech pisze:
[...]

Sprawuje się wyśmienicie! Mam porządny piekarnik z wszystkimi zaletami piekarnika a dodatkowo mikrofalówkę, którą często na niskiej mocy używam dodatkowo - szybciej pieką się mięsa i ciasta.

Talerza obrotowego nie ma, ale za to magnetron, czyli element generujący mikrofale, obraca się. Czyli zamiast obrotu potrawy, obraca się samo źródło mikrofal.

[...]

Ja mam taki model Siemensa:
http://www.siemens-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/piekarniki-kompaktowe-i-parowe/HB86P572.html?source=browse

Jest to funkcjonalnie i konstrukcyjnie odpowiedni Boschowskiego modelu:
http://www.bosch-home.pl/produkty/piekarniki-i-kuchenki-mikrofalowe/piekarniki/piekarniki-kompaktowe/HBC86P763.html?source=browse

Czyli modelu wyższego od tego, który sobie upatrzyłeś.

Siemens jest częścią koncernu Bosch i właściwie odpowiednie sobie modele są prawie takie same, jedyna różnica to design zewnętrzny i inny panel sterujący - chociaż funkcjonalnie jest to to samo.

Ponieważ różnice między modelem niższym a wyższym, skupiają się na przede wszystkim automatyce (70 programów, programowanie trójstopniowe, samoczyszczenie pyrolityczne), zatem konstrukcja samego piekarnika jest taka sama. Dlatego gorąco polecam taki piekarnik, ja jestem całkowicie zadowolony! I mimo, iż piekę często, to nigdy nie zdarzyło mi się narzekać na pomniejszoną wielkość wnętrza w stosunku do standardowego piekarnika, za to mam dodatkową dużą szufladę pod nim na garnki.

Pozdrawiam,
Krzysiek W.
Arte

Data: 2009-11-06 17:55:29
Autor: Konrad N.S.
Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> napisał w wiadomości news:Xns9CBAD8ACD95B7adresutuniema127.0.0.1...

[...]

ile taki bosch (lub jego odpowiednik siemens) kosztuje?

Piekarnik z mikrofalą vs mikrofala