Pieniądze z niczego -- film z jutuby

Data: 2020-05-24 03:50:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pieniądze z niczego -- film z jutuby
Czy naprawdę aktywa banku to majątek
banku? -- na to pytanie ten pan:

    https://www.youtube.com/watch?v=_VSxaq3vm1A

odpowiedział. (nie -- bo dłużnik może ogłosić upadłość)
[upadłość ukazana jest chyba na końcu filmu -- 24:17 do 25:01]

Czy naprawdę wystarczy mieć 175 pln za 1.5% (niekoniecznie
rocznie) aby wygenerować zysk z pożyczenia 5 kpln, czyli by
rocznie zyskać od (GB SA) 238.7 do (PKO BP SA) 805.7 pln?

-=-

Czy naprawdę bank pożycza komuś pieniądze, których nie ma?
(których KTO nie ma? i JAKI bank?)

Czy naprawdę komercyjny bank pożycza komuś pieniądze, których ów bank nie ma?

Czy naprawdę komercyjny bank pożycza od NBP po 1.5%?

-=-

Rzecz jasna powyższe pytania osadzamy w rzeczywistości sprzed COVID-19.
(10 wrz 2017 r.)

-=-

BTW -- to GB czy GNB?

-=-

'Diament' to pojęcie nieco szersze niż 'brylant' -- tak,
jak 'węgiel' to pojęcie nieco szersze niż 'diament'. ;)

-=-

Obracałem pieniędzmi, których nie miałem.
Od mego klineta bralem zaliczkę i qpowałem towar na qpiecką
krechę -- w pewnej chwili miałem i cudzy towar, i cudze
pieniądze, [pieniądze na utrzymanie tego towaru? ci ludzie:
   https://www.youtube.com/watch?v=o7cDkmcqBFc
zapomneli o utrzymaniu...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-05-24 23:56:59
Autor: J.F.
Pieniądze z niczego -- film z jutuby
Dnia Sun, 24 May 2020 03:50:11 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Tak to z tymi aktywami - zawsze moga sie okazac nic nie warte.

Czy naprawdę wystarczy mieć 175 pln za 1.5% (niekoniecznie
rocznie) aby wygenerować zysk z pożyczenia 5 kpln, czyli by
rocznie zyskać od (GB SA) 238.7 do (PKO BP SA) 805.7 pln?

Cos tu chyba nie tak.
Ostatnio banki maja spory % kapitalow wlasnych, rzedu kilkunastu %.
Choc zaliczaja do nich pieniadze pozyczone na obligacje ...

Czy naprawdę bank pożycza komuś pieniądze, których nie ma?
(których KTO nie ma? i JAKI bank?)
Czy naprawdę komercyjny bank pożycza komuś pieniądze, których ów bank nie ma?

Bankowa kreacja pieniadza jest znana od wiekow, ale czy to mozna tak w
pelni nazwac "pozyczaja pieniadze ktorych nie maja" ?

Czy naprawdę komercyjny bank pożycza od NBP po 1.5%?

W tej chwili byc moze, dawniej ...
-chyba bylo troche drozej,
-mimo, ze mial mozliwosc pozyczania, to tego zazwyczaj nie robil.

NBP publikuje co miesiac "bilans pieniadza", jest tam i pozycja
"naleznosci od bankow", i zazwyczaj bylo tam zero.
Wyjatkiem byl kryzys po 2008 roku, i niedawno Idea czy Getin.

To NBP pozycza od bankow komercyjnych pieniadze, pod haslem "bony pieniezne NBP".

BTW -- to GB czy GNB?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Getin_Noble_Bank

Spolka obecnie nazywa sie Getin Noble Bank SA, i powstala z polaczenia
spolek GB i NB.

A ze woli prowadzic banki pod markami GB i NB, to juz spolki sprawa.

J.

Data: 2020-05-25 03:02:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pieniądze z niczego -- film z jutuby

"J.F." owopct1hidwv$.1jc7qf1o3sn5u.dlg@40tude.net

Czy naprawdę wystarczy mieć 175 pln za 1.5% (niekoniecznie
rocznie) aby wygenerować zysk z pożyczenia 5 kpln, czyli by
rocznie zyskać od (GB SA) 238.7 do (PKO BP SA) 805.7 pln?

Cos tu chyba nie tak.

Więc jak? -- ścinamy faceta na Jutubie?
Już mi kilka razy podpadł za sprawą żydowską...
Zasugerował, że Niemiaszki truły żydków/Żydków, by pozyskać hajs,
choć tu i ówdzie (choćby chudy Goebbels?) słychać, że nie o hajs
szło, lecz o kulturę! Żydki zagrażały Niemcom kulturowo!

Ostatnio banki maja spory % kapitalow wlasnych, rzedu kilkunastu %.
Choc zaliczaja do nich pieniadze pozyczone na obligacje ...

Oscyloskopia XXI wieku? -- ma nadal jako swoje, choć
już kupił za nie obligacje? Czy może źle zrozumiałem?

Tak czy siak -- by pożyczyć komuś, bank musi mieć w swym władaniu!
Czyż nie tak?!

[...]

Otóż to!!! To już druga osoba
    (wcześniej postawiłem link do jakiejś kobiety -- doradcy podatkowego)
poznana przeze mnie w necie tak widząca [jak daltonista kolory?] kreowanie szmalu...

Czy naprawdę komercyjny bank pożycza od NBP po 1.5%?

W tej chwili byc moze, dawniej ...
-chyba bylo troche drozej,

LCZarnecki chyba płacił aż 4% AGlapińskiemu, by mieć na rezerwę... ;)
Można by spokojnie rzec -- NBP pożyczył komercyjnemu coś, czego nie miał! ;)
(pożyczka w efekcie była płaceniem odsetek)

-mimo, ze mial mozliwosc pozyczania, to tego zazwyczaj nie robil.

Dlaczego? Dlaczego Mille pożyczał od klientów na 2.7%,
skoro mógł od NBP pożyczyć na mniejszy %%?

 - czy rząd może do woli pożyczać od NBP?
   (najlepiej -- pożyczać i nie zwracać)
 - czy rząd może do woli pożyczać od komercyjnego?
 - czy komercyjny może do woli pożyczać od NBP?

NBP publikuje co miesiac "bilans pieniadza", jest tam i pozycja
"naleznosci od bankow", i zazwyczaj bylo tam zero.

Bo raczej komercyjni pożyczą od swych klientów, których nazwą deponentami.
[choć to raczej ponętni, nie ponentni...]

Wyjatkiem byl kryzys po 2008 roku, i niedawno Idea czy Getin.

Pamiętam 4%.

[...]

Niech prości ludzie jak najdłużej myślą, że mam tych banków sporo?...

--

Pieniądze z niczego -- film z jutuby