Pierole (zus) nie robie .. Przychód z praw maj.

Data: 2011-12-08 08:53:18
Autor: Główny Użytkownik
Pierole (zus) nie robie .. Przychód z praw maj.
Witam!

Na szczescie jestem szczesliwcem mogacym rozliczac sie inaczej niz z
dg bowiem z przychodu z praw majatkowych. Bo to glowna i jedyna moja
dzialalnosc.
Ale do rzeczy.

Klienci to glownie firmy, w gre wchodza male kwoty rzedu 35 - 70 zl.
za licencje.
Niestety poważnym problemem jest to że w przypadku sprzedazy firmie to
ona musi zaplacic podatek za mnie. Musze wiec to jakos najmniej
uciazliwie dla takiej firmy zorganizowac.
Pytanie jak to zrobic.

Czy firma nabywajaca licencje na program musi w przypadku małej kwoty
wysyłać jakies deklaracje do urzedu sk. czy wystarczy ze wysle przelew
z podatkiem a ja w rozliczeniu rocznym uwzgledniam te kwoty jako
pobrane zaliczki przez platnika podatku?
Jeżeli jednak musi byc jakis pit to prodsze o wskazowki jaki.
Za umowę robić bedzie faktura vat ktorej znajduje sie pozycja Licencja
na oprogramowanie.

pozdrawiam
i prosze o odpowiedz osoby mające konkretna wiedze

Data: 2011-12-08 18:49:11
Autor: Mateusz M
Pierole (zus) nie robie .. Przychód z praw maj.
mam troche podobny problem. zrobiłem projekt, podpisałem umowe
producent bedzie płacić mi od sztuki jakąś sumę (miesiecznie).jak to zakwalifikowac i rozliczac sie z us/zus