Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pierścień tłoka

Pierścień tłoka

Data: 2021-03-06 12:11:57
Autor: PiteR
Pierścień tłoka
in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Dzień dobry.
Mam pytanie.
Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?

tak

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2021-03-06 14:51:21
Autor: Jacek Maciejewski
Pierścień tłoka
Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):

in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Dzień dobry.
Mam pytanie.
Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?

tak

Ale nie w silnikach dwusuwowych.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-07 02:01:24
Autor: JDX
Pierścień tłoka
On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):

in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Dzień dobry.
Mam pytanie.
Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?

tak

Ale nie w silnikach dwusuwowych.

Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma
potrzeby, więc po co komplikować wytwarzanie tłoków?

Data: 2021-03-07 08:06:01
Autor: Jacek Maciejewski
Pierścień tłoka
Dnia Sun, 7 Mar 2021 02:01:24 +0100, JDX napisał(a):

On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sat, 06 Mar 2021 12:11:57 GMT, PiteR napisał(a):

in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Dzień dobry.
Mam pytanie.
Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?

tak

Ale nie w silnikach dwusuwowych.

Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma
potrzeby, więc po co komplikować wytwarzanie tłoków?

W dwusuwach pierścień pływający zahaczałby końcami o krawędzie okienek
wlotowych czy wylotowych, dlatego jego położenie się stabilizuje
niewielkim bolcem. W czterosuwach nie ma okienek.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-07 09:51:07
Autor: JDX
Pierścień tłoka
On 2021-03-07 08:06, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Sun, 7 Mar 2021 02:01:24 +0100, JDX napisał(a):

On 2021-03-06 14:51, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
Ale nie w silnikach dwusuwowych.

Swoją drogą ciekawe, dlaczego w czterosuwach tak nie jest? Bo nie ma
potrzeby, więc po co komplikować wytwarzanie tłoków?

W dwusuwach pierścień pływający zahaczałby końcami o krawędzie okienek
wlotowych czy wylotowych, dlatego jego położenie się stabilizuje
niewielkim bolcem. W czterosuwach nie ma okienek.
Wiem dlaczego tak jest w dwusuwach, ale zastanawia mnie dlaczego tak się
nie robi w czterosuwach, skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.

Data: 2021-03-07 09:40:01
Autor: PiteR
Pierścień tłoka
in <news:604493ff$0$551$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.

to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni".

może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą ;)

Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

Data: 2021-03-07 11:26:55
Autor: JDX
Pierścień tłoka
On 2021-03-07 10:40, PiteR wrote:
in <news:604493ff$0$551$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak:

skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.

to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni".

może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą ;)
No trochę jest urban legend. Np. tutaj
(https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post/montaz-i-demontaz-pierscieni-tlokowych/)
piszą co 120 stopni, a w serwisówce mojej corsy co 180 stopni. :-)

Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.
Raczej chodzi o lepsze uszczelnienie komory spalania podczas pierwszego
rozruchu.

Data: 2021-03-07 18:59:50
Autor: LordBluzg(R)
Pierścień tłoka
W dniu 07.03.2021 o 11:26, JDX pisze:

skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.

to pewnie jest urban legend "ustawić co 120 stopni".

może pisane w nstrukcjach z nadzieją, że rozcięcia później się spotkają
albo będą wędrować współbieżnie i uciekać od siebie a może się zasiedzą
;)
No trochę jest urban legend. Np. tutaj
(https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post/montaz-i-demontaz-pierscieni-tlokowych/)
piszą co 120 stopni, a w serwisówce mojej corsy co 180 stopni. :-)

Być może chodzi o pierwszy rozruch źeby nie zarysowały w jednej linii
cylindra albo nie były po stronie dociskanej tłoka.
Raczej chodzi o lepsze uszczelnienie komory spalania podczas pierwszego
rozruchu.

Raczej o możliwość ręcznego sprawdzenia, PRZED rozruchem, bez użycia rozrusznika (mniejsze tarcie).

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-07 10:03:53
Autor: Jacek Maciejewski
Pierścień tłoka
Dnia Sun, 7 Mar 2021 09:51:07 +0100, JDX napisał(a):

Wiem dlaczego tak jest w dwusuwach, ale zastanawia mnie dlaczego tak się
nie robi w czterosuwach,
Bo to zbędne.

skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.
1. Co ma wspólnego zachodzenie zamków zwłaszcza przy wkładaniu z
stabilizacją położenia pierścieni?
2. Niby dlaczego przy wkładaniu tłoków zamki mają nie zachodzić? Wręcz
przeciwnie, muszą dokładnie zachodzić.


--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-07 10:42:48
Autor: JDX
Pierścień tłoka
On 2021-03-07 10:03, Jacek Maciejewski wrote:
[...]
skoro zgodnie ze sztuką przynajmniej podczas
wkładania tłoka do cylindra zamki pierścieni powinny być rozstawione
tak, aby nie ,,zachodziły" na siebie.
1. Co ma wspólnego zachodzenie zamków zwłaszcza przy wkładaniu z
stabilizacją położenia pierścieni?
2. Niby dlaczego przy wkładaniu tłoków zamki mają nie zachodzić? Wręcz
przeciwnie, muszą dokładnie zachodzić.
Mam na myśli to, że zamki poszczególnych pierścieni mają być względem
siebie przesunięte. Zapewne chodzi o dodatkowe uszczelnienie komory
spalania zanim olej nie powchodzi we wszelakie szczeliny (np. zamki) i
ich nie uszczelni.

Data: 2021-03-07 11:01:50
Autor: Jacek Maciejewski
Pierścień tłoka
Dnia Sun, 7 Mar 2021 10:42:48 +0100, JDX napisał(a):

Mam na myśli to, że zamki poszczególnych pierścieni mają być względem
siebie przesunięte.

Acha, jasne. Niektóre pierścienie mają zamki schodkowe, stąd moje
zdziwienie że nie miały by zachodzić :) A tobie chodzi o przesunięcie
zamków różnych pierścieni.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-03-06 15:31:16
Autor: robot
Pierścień tłoka
W dniu 06.03.2021 o 13:11, PiteR pisze:
in <news:60436d10$0$558$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Dzień dobry.
Mam pytanie.
Czy pierścień uszczelniający tłoka obraca się podczas pracy silnika?

tak

Dzięki.
Jeszcze jedna rzecz mnie frapuje.
Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina.
wszystkie pierścienie są przecięte.
Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane?

Data: 2021-03-06 14:46:18
Autor: PiteR
Pierścień tłoka
in <news:60439235$0$530$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest
rozwiązane?

W idealnym świecie pierścień się wydłuża od temperatury
ale na tyle żeby nigdy się nie dotknął końcami.

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2021-03-07 09:18:26
Autor: robot
Pierścień tłoka
W dniu 06.03.2021 o 15:46, PiteR pisze:
in <news:60439235$0$530$65785112news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:

Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest
rozwiązane?

W idealnym świecie pierścień się wydłuża od temperatury
ale na tyle żeby nigdy się nie dotknął końcami.

To teraz rozumiem czemu jest ważne żeby te krawędzie przecięcia były równoległe.

pozdro

Data: 2021-03-06 17:51:39
Autor: LordBluzg(R)
Pierścień tłoka
W dniu 06.03.2021 o 15:31, robot pisze:

Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina.
wszystkie pierścienie są przecięte.
Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane?

Odma.
https://www.autocentrum.pl/motoslownik/odma/

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-07 01:58:34
Autor: JDX
Pierścień tłoka
On 2021-03-06 15:31, robot wrote:
[...]
Jeszcze jedna rzecz mnie frapuje.
Tam gdzie pierścień jest przecięty, tam cały czas jest szczelina.
wszystkie pierścienie są przecięte.
Gazy spalania nie przedostają się przez to do dołu? Jak to jest rozwiązane?
Spaliny zawsze, w mniejszym bądź większym stopniu, przedostają się z
komory spalania do skrzyni korbowej bo ani pierścienie idealnie nie
uszczelniają ani sam tłok dokładnie nie przylega do gładzi cylindra (bo
nie może, inaczej by się zatarł). Rolę doszczelniającą pełni tutaj olej
silnikowy. Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni (nie dotyczy dwusuwów,
których tłoki mają zabezpieczenia przed obrotem pierścieni).

Data: 2021-03-07 07:55:32
Autor: cef
Pierścień tłoka
W dniu 2021-03-07 o 01:58, JDX pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Data: 2021-03-07 10:37:09
Autor: LordBluzg(R)
Pierścień tłoka
W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny. Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie. Ma to też związek z "honowaniem" cylindra
https://pl.wikipedia.org/wiki/Honowanie
Gdzie:"Narzędzie wykonuje ruch obrotowy i posuwisto-zwrotny" robiąc coś na kształt "gwintu". Dodatkowo, obracające się pierścienie na tłoku zapewniają nieosadzanie się nagaru w rowkach tłoka, co mogłoby doprowadzić do zapieczenia pierścieni. Wszystko to ma na celu zwiększenie trwałości układu tłokowego. W dwusuwach wygląda to jednak inaczej i trwałość silnika dwusuwowego jest znacznie mniejsza.

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-07 12:03:07
Autor: cef
Pierścień tłoka
W dniu 2021-03-07 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.

Czyli nie ma położenia równowagi?

Data: 2021-03-07 18:55:13
Autor: LordBluzg(R)
Pierścień tłoka
W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.

Czyli nie ma położenia równowagi?

? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia, celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.


--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-07 22:15:08
Autor: cef
Pierścień tłoka
W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.

Czyli nie ma położenia równowagi?

? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia, celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.

Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów   - zakładając np długotrwałą pracę
ze stałymi obrotami i obciążeniem.
I co wtedy?
Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były największe?
Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
i jest dowolnie ustawiony?
Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
ustala zamki zawsze na północ?
O to pytam.

Data: 2021-03-07 22:33:46
Autor: LordBluzg(R)
Pierścień tłoka
W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:
W dniu 2021-03-07 o 18:55, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 12:03, cef pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. ... Pierścienie na tłoku zatem powinny się obracać aby zużywanie było równomierne dla całego pierścienia a nie tylko dla krawędzi najbardziej narażonych na ścieranie.

Czyli nie ma położenia równowagi?

? Przecież w silniku nie chodzi o równowagę w sensie oporów pierścienia, celem zaoszczędzenia energii. Chodzi o trwałość.

Nie jest istotne czy chodzi o trwałość czy największą sprawność czy największą moc. Pytam czy w przypadku pracy jest jakieś położenie pierścieni, które się ustala naturalnie na skutek zachodzących procesów   - zakładając np długotrwałą pracę
ze stałymi obrotami i obciążeniem.
I co wtedy?

No jak? :)

Na skutek przedmuchów układ dąży do optymalnego odciażenia
i pierścienie ustawiają się zamkami w jednej linii, żeby przedmuchy były największe?
Czy układ dąży do maksymalnego zrównoważenia poprzez ustawienie się
na maksymalną szczelność czyli co 120 stopni?
Czy uszczelniające ustawiają się co 180 stopni a zgarniacz kręcie się stale
i jest dowolnie ustawiony?
Czy może na skutek różnych sił przepływająca struga
ustala zamki zawsze na północ?
O to pytam.


A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie.
Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :>

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
                        NASZE KŁAMSTWA SĄ PRAWDĄ

Data: 2021-03-07 23:09:44
Autor: cef
Pierścień tłoka
W dniu 2021-03-07 o 22:33, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 22:15, cef pisze:

A gdzie tam, to losowe ustawienia. Jak pierścień przestanie się obracać z powodu zapieczenia czy wytarcia po owalu to tak zostanie.
Nie ma przecież takiej opcji, że jeśli szczeliny ustawią się w linii, to przedmuch jest największy. To bzdura, powielana przez wielu. Ciśnienie pomiędzy pierścieniami ma obojętne czy to 90 czy 120 stopni przecież :>


OK, pamiętam, że wyciągałem je w kilku kawałkach :-)

Data: 2021-03-08 12:07:01
Autor: robot
Pierścień tłoka
W dniu 07.03.2021 o 10:37, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 07.03.2021 o 07:55, cef pisze:

Dlatego też podczas montażu silnika smaruje się gładź
cylindra olejem bądź po prostu wlewa się się odrobinę oleju do cylindra
,,od góry" silnika (na denko tłoka) - ma to na celu zapewnienie kompresji
podczas pierwszego rozruchu silnika. Dodatkowo podczas składania silnika
zamki pierścieni rozstawia się co 120 stopni

Intrygującym jest fakt, że układ sam nie dąży do miniumum energii
i w czasie eksploatacji nie ustawia zamków w takim położeniu,
które daje najmniejszy opór. I jakie to jest położenie?

Nie byłoby to właściwe.Tłok wbrew pozorom nie pracuje góra/dół idealnie. Podczas pracy wybija się również w owal z uwagi na mocowanie do korbowodu. Przy zużytym silniku idzie to oglądać na dolnej części cylindra, że otwór nie jest okrągły lecz owalny.

Podobno w f1 tłok też jest owalny kiedy jest zimny.
I dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury staje się okrągły.
Między innymi dlatego taką formułe odpala się dopiero po nagrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury.

Pierścień tłoka

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona