Pierwsza cegła z muru?

Data: 2009-07-02 19:08:03
Autor: Lech
Pierwsza cegła z muru?
Turyści organizujący sobie wycieczki do Poznania są wprowadzani w błąd z
powodu panującego w mediach chaosu informacyjnego odnośnie rzekomego
administracyjnego przymusu zwiedzania naszego miasta wyłącznie w asyście
licencjonowanego przewodnika, a w przypadku braku takiego opiekuna - karania
mandatami. Tymczasem okazuje się, że grupy o charakterze niekomercyjnym nie są
zobowiązane do wynajmu przewodnika turystycznego, a sankcje karne mogą
dotyczyć tylko grup komercyjnych czyli wycieczek organizowanych przez
wyspecjalizowane biura turystyczne prowadzące stałą działalność
zarobkową.Właśnie minęła kolejna rocznica Wypadków Poznańskich, która zbiegła
się z wystosowaniem przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w
Poznaniu takiego oto pisma:

[...]

Poznań, 2009-06-25,
DS.2-424-2/09

Szanowny Pan
Stefan Żurek
Prezes Zarządu
Koła Przewodników PTTK
Im. Marcelego Mottego
w Poznaniu

Szanowny Panie Prezesie.

Departament Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Wielkopolskiego w Poznaniu wzywa Koło Przewodników PTTK im. Marcelego Mottego
w Poznaniu do usunięcia nieprawidłowości w informacji na Państwa stronie
internetowej nt. możliwości sankcji karnych za oprowadzanie grup po Poznaniu
bez posiadania odpowiednich uprawnień.
W ww. informacji brakuje stwierdzenia, że sankcje dotyczą grup komercyjnych.
Przypominamy, że grupy o charakterze niekomercyjnym nie są zobowiązane do
wynajmu przewodnika turystycznego.
Obecna informacja wprowadza osoby zainteresowane w błąd i przyczynia się do
chaosu informacyjnego w mediach, nie tylko lokalnych.
Uprzejmie proszę o informacje mailową o zmianie zapisu na Państwa stronie
internetowej na adres: andrzej.kaleniewicz(at)umww.pl.

Z poważaniem

(-) Tomasz Wiktor

Pierwszy krok w kierunku normalności? Więcej, bo może się okazać, że to
pierwsza cegła wyciągnięta z muru dziwacznej policyjno-prawnej konstrukcji,
jaką jest procedura szykanowania osób, także organizujących społecznie
wypoczynek i turystykę w ramach szkolnych klubów krajoznawczych, parafii,
harcerstwa, jako osoby prywatne itp., dzielących się swoją wiedzą i
doświadczeniem oraz przekazujących informacje krajoznawcze w polskich miastach
i na szlakach turystycznych m.in. w górach.

Lech z Poznania

Data: 2009-07-02 23:28:37
Autor: Kombajn Bizon
Pierwsza cegła z muru?
Miękka klucha Lech  napisał tak:

<ciach>

ja to Cie nawet popieram, ale nastepnym razem sprawdz przed wyslaniem czy przypadkiem w Twoim poscie nie powtarzaja sie jakies fragmenty.

--
W tablicę kluczyk raz i dwa
I spalin kłąb i silnik gra...

Data: 2009-07-03 21:46:42
Autor: Waldek Brygier
Pierwsza cegła z muru?
Kombajn Bizon wrote:
ja to Cie nawet popieram, ale nastepnym razem sprawdz przed wyslaniem
czy przypadkiem w Twoim poscie nie powtarzaja sie jakies fragmenty.

Jak możesz zauważyć w odpowiedzi Titusowi_Atomicusowi, nie ma to dla niego żadnego znaczenia...

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-07-06 08:00:32
Autor: Lech
Pierwsza cegła z muru?
Waldek Brygier <hejszowina@republika.pl> napisał(a):
Kombajn Bizon wrote:
> [...]

Jak możesz zauważyć w odpowiedzi Titusowi_Atomicusowi, nie ma to dla niego żadnego znaczenia...

Bo tu ma zasadnicze znaczenie fakt, że Poznań dał przykład i w czerwcu 2009
roku zrobił pierwszy krok w kierunku zniesienia absurdanych praktyk
szykanowania społeczeństwa, podobnie jak stało się to w czerwcu 1956 roku.

=> http://tinyurl.com/ofd86s

Data: 2009-07-03 02:31:25
Autor: Titus Atomicus
Pierwsza cegła z muru?