Data: 2018-03-20 00:21:42 | |
Autor: Bolko | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego na terenie Stanów Zjednoczonych. Co się stało, kto za to odpowie i jakie będą dalsze konsekwencje?
To się prędzej czy później musiało wydarzyć. Samochód autonomiczny potrącił pieszego, ze skutkiem śmiertelnym. Autonomiczny pojazd należący do Ubera, prawdopodobnie zmodyfikowana wersja Volvo XC90, potrącił kobietę w Stanach Zjednoczonych, w stanie Arizona, dnia 18 marca. Śmiertelny wypadek z udziałem autonomicznego pojazdu jest pierwszym tego typu wypadkiem odnotowanym w historii na terenie Stanów Zjednoczonych. Policjanci z miejscowości Tempe poinformowali, że w momencie wypadku pojazd poruszał się w trybie autonomicznym. Uderzona przez samochód piesza, 49-letnia Elaine Herzberg, nie przechodziła przez ulicę w miejscu do tego wyznaczonym. Kobieta zmarła w szpitalu na skutek odniesionych obrażeń. Co ciekawe, w pojeździe znajdował się pasażer odpowiedzialny za nadzorowanie pojazdu. Prawdopodobnie to właśnie on zostanie postawiony przed sądem. Uber wystosował krótkie oświadczenie w sprawie wypadku za pośrednictwem swojego Twittera: "Nasze serca są z rodziną ofiary wypadku. Współpracujemy z lokalnymi władzami w ich śledztwie na temat wypadku." Przedstawiciele Ubera odmówili dalszego komentarza w sprawie. Uber zawiesił już testy samochodów autonomicznych w Phoenix, Pittsburghu, San Francisco i Toronto. Czy wypadek oznacza długotrwałe zawieszenie testów nad pojazdami autonomicznymi? Pokaże czas. Testy trwają już od 2016 roku. Na przestrzeni tego czasu autonomiczne pojazdy przejeżdżały już m.in. na czerwonym świetle, co budziło liczne głosy sprzeciwu wśród użytkowników dróg i lokalnych władz. Wcześniej, w 2016 roku, w śmiertelnym wypadku brała Tesla Model S, która w trybie autonomicznym nie wykryła ogromnej, 18 kołowej ciężarówki. Samochód z pełną prędkością wjechał pod naczepę, doprowadzając do śmierci 40-letniego kierowcy pojazdu. Dynamiczny rozwój technologii stosowanych w autonomicznych samochodach nakazuje modernizować przepisy prawda, które często nie nadążają za realiami dzisiejszego świata. Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki? Posiadacz pojazdu? Jego właściciel? Wszyscy pasażerowie, solidarnie? Co w sytuacji, gdy pojazd nie będzie miał kierownicy umożliwiającej przejęcie nad nim kontroli? Czy jako potencjalni właściciele pojazdu autonomicznego będziecie w stanie zaufać mu na tyle, aby odpowiadać za ewentualny wypadek, który ów pojazd spowoduje? |
|
Data: 2018-03-20 08:27:58 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 08:21, Bolko pisze:
Co się stało, kto za to odpowie i jakie będą dalsze konsekwencje?A kamerkę miał? :-) Robert |
|
Data: 2018-03-20 08:28:50 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), Bolko
18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu Czyje to wypociny? Źródło? Przeczą sami sobie, debile. Wcześniej, w 2016 roku, w śmiertelnym wypadku brała Tesla Model S, która Co się stało, kto za to odpowie i jakie będą dalsze konsekwencje? Jak zwykle, kierowca samochodu który potrącał. Poza tym artykuł tendencyjny bez znajomości tematu przez autora. Nie wiem po cholere powielać te brednie... -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-20 09:10:24 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 08:28, Myjk pisze:
Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), BolkoCo do Tesli to trochę naciągnęli. Tesla wielokrotnie upominała kierowcę, on chyba film oglądał z tego co pisali. A o Uberze nic nie wiadomo. Jeżeli wskoczyła, zjechała tuż przed maskę.... Teraz nic nie wiemy. Robert |
|
Data: 2018-03-20 01:30:06 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
-- Teraz nic nie wiemy.
Uber idzie na skroty http://wyborcza.pl/7,155287,23004769,sadowe-starcie-gigantow-technologicznych-google-i-uber-procesuja.html "pozyczenie" technologii ktora probuja wkleic do seryjnie produkowanych aut (volvo czy ford) skonczyla sie fatalnie mimo ze na pokladzie byl czlowiek ktory powinien zareagowac Police identified the victim as 49-year-old Elaine Herzberg and said she was walking outside of the crosswalk with a bicycle when she was hit at around 10pm on Sunday. Images from the scene showed a damaged bike. The 2017 Volvo SUV was traveling at roughly 40 miles an hour, and it did not appear that the car slowed down as it approached the woman, said Tempe sergeant Ronald Elcock. Elcock said he had watched footage of the collision, which has not been released to the public. He also identified the operator of the car as Rafael Vasquez, 44, and said he was cooperative and there were no signs of impairment. |
|
Data: 2018-03-20 04:19:59 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Wiadomo też, że samochód Ubera nieznacznie przekroczył prędkość - jechał 38 zamiast 35 mil na godzinę (ok 4 km/h za szybko).
no to zapudlowac programiste terroryste :-) jak widac Uber dokonal niemozliwego i stworzyl autonomicznego wariata drogowego ... co jeszcze potrafi ? jazde na ciemnopomaranczowym ? |
|
Data: 2018-03-20 08:45:07 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Jak stworzysz dziecko sadyste morderce to nie odpowiadasz za to co zrobi. Zabil samochod to samochod do uspienia.
|
|
Data: 2018-03-20 19:09:17 | |
Autor: Poldek | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 16:45, Zenek Kapelinder pisze:
Jak stworzysz dziecko sadyste morderce to nie odpowiadasz za to co zrobi. Zabil samochod to samochod do uspienia. Jak twoje dziecko zabije, to dowiesz się, że to wina samochodu. |
|
Data: 2018-03-21 08:45:48 | |
Autor: t-1 | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 19:09, Poldek pisze:
W dniu 2018-03-20 o 16:45, Zenek Kapelinder pisze: Albo denata. |
|
Data: 2018-03-20 19:56:37 | |
Autor: Seneal | |
Pierwsza ofiara | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości
news:d1c1f0a4-8e13-43b1-8537-0f753f1a473agooglegroups.com... Jak stworzysz dziecko sadyste morderce to nie odpowiadasz za to co zrobi. Zenek, co za herezje wypisujesz. To bóg stwarza człowieka. Czlowiek jest tylko narzedziem boga. Gdy bogu zdarzy sie brak to moze stworzyc dziecko sadystę mordercę. Kogo chcesz uspic ? |
|
Data: 2018-03-20 20:11:33 | |
Autor: Irek.N. | |
Pierwsza ofiara | |
Zenek, co za herezje wypisujesz. Aaachaaa... czyli psychopatyczny morderca w zasadzie zawsze jest niewinny, bo to Bóg miał usterkę jak go stwarzał. Nieźle, podoba mi się :) Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2018-03-20 20:12:58 | |
Autor: Poldek | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 09:10, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2018-03-20 o 08:28, Myjk pisze: Tesla go upominała, on nie ragował, Tesla upominała ponownie, że sytuacja jest niebezpieczna, nie reagował, sytuacja robiła się coraz bardziej niebezpieczna, więc Tesla upominała, on nie reagował, więc Tesla co zrobiła? Wbiła się pod ciężarówkę. Jeśli nie reagował, na wielokrotne upomnienia, to Tesla mogła np. łagodnie zakończyć jazdę. Tesla wolała jednak wbić się pod ciężarówkę. A o Uberze nic nie wiadomo. Jeżeli wskoczyła, zjechała tuż przed maskę.... Teraz nic nie wiemy. Wiemy, że Uber przekraczał dozwoloną prędkość i nie próbował hamować. Możemy się domyślać, czy gdyby kierował człowiek, to kobieta by żyła. Bo np. kierowca widząc idącą mało pewnie kobietę uznałby, że jest ryzyko, że ona wejdzie na jezdnię i wcześniej by zwolnił, albo ją ominął. |
|
Data: 2018-03-21 09:37:05 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Tue, 20 Mar 2018 09:10:24 +0100, Robert Wańkowski
Co do Tesli to trochę naciągnęli. Tesla wielokrotnie upominała kierowcę, on chyba film oglądał z tego co pisali. Bez znaczenia, za kierownicą siedział kierowca który miał nadzorować auto i to on, tak samo jak w przypadku Tesli, będzię poddawany ocenie przez sąd czy to wina jego, czy zmarłej kobiety. Nie auto czy system. Mam tylko nadzieję, że Uber poda do wiadomości przyczynę dlaczego system nie zareagował -- teoretycznie powinien uniknąć takiej sytuacji, bo ZTCW jest dalece bardziej zaawanswoany niż wspomagacz z Tesli. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-21 01:49:02 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
-- Mam tylko nadzieję, że Uber poda do wiadomości przyczynę dlaczego system nie zareagował -- teoretycznie powinien uniknąć takiej sytuacji, bo ZTCW jest dalece bardziej zaawanswoany niż wspomagacz z Tesli.
uber zaawansowany ? chyba w kradziezy danych :-) https://www.recode.net/2018/2/5/16974668/uber-alphabet-waymo-self-driving-trade-secrets |
|
Data: 2018-03-21 10:00:10 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Wed, 21 Mar 2018 01:49:02 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
uber zaawansowany ? chyba w kradziezy danych :-) Umiałeś kiedyś czytać ze zrozumieniem? Że poprawnie pisać na newsy nigdy nie potrafiłeś, to akurat jasne. :P Odnosiłem się do porównania systemów a nie czy ktoś system robił sam, pożyczył czy ukradł. System na którym jeździł samochód Ubera był bardziej zaawansowany niż system Tesli. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-21 02:05:30 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
-- System na którym jeździł samochód Ubera był bardziej zaawansowany niż system Tesli.
masz jakies miarodajne porownanie ? bo jak dla mnie ukradziony soft wklejony do seryjnego auta innego producenta to lekka slabizna |
|
Data: 2018-03-21 15:21:44 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Tue, 20 Mar 2018 09:10:24 +0100, Robert Wańkowski
Co do Tesli to trochę naciągnęli. Tesla wielokrotnie upominała kierowcę, on chyba film oglądał z tego co pisali. Generalnie nie ma to znaczenia, nie ma czegoś takiego jak autonomiczny samochod który może poruszać się samodzielnie bez nadzoru kierowcy. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-21 17:16:31 | |
Autor: J.F. | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1rp0wujz85zxd.dlg@myjk.org...
Tue, 20 Mar 2018 09:10:24 +0100, Robert Wańkowski Co do Tesli to trochę naciągnęli. Tesla wielokrotnie upominała kierowcę, Generalnie nie ma to znaczenia, nie ma czegoś takiego jak autonomiczny Google pracuje, i kto wie co z tego wyjdzie. Jak na razie i tak podziwiam. J. |
|
Data: 2018-03-21 17:29:14 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Wed, 21 Mar 2018 17:16:31 +0100, J.F.
Generalnie nie ma to znaczenia, nie ma czegoś takiego jak autonomiczny Pewnie coś wyjdzie, ale na dzień dzisiejszy samochód sam jeździć nie możę i za wszelkie czyny popełnione tym albo wobec tego narzędzia, odpowiadają ludzie którzy wchodą weń w interakcję. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-20 14:22:10 | |
Autor: SW3 | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:
Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki? A to teraz nie jest określone kto odpowiada za wypadki spowodowane usterką techniczną? Błąd komputera (w przypadku samochodu w pełni autonomicznego) czy błąd przewodu hamulcowego (kierowca wcisnął hamulec a samochód nie hamował) - żadna różnica. Co do rozważanego przypadku to nawet nie wiemy czy wina była po stronie pojazdu czy pieszej. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2018-03-20 18:11:22 | |
Autor: Cavallino | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 20-03-2018 o 14:22, SW3 pisze:
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze: A kto powiedział, że to była usterka i że wina była po stronie samochodu? Z tego co czytałem winną byłą ofiara. |
|
Data: 2018-03-20 19:05:00 | |
Autor: Poldek | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 18:11, Cavallino pisze:
W dniu 20-03-2018 o 14:22, SW3 pisze: Z tego co czytałem, to samochód w ogóle nie próbował hamować. |
|
Data: 2018-03-21 09:10:09 | |
Autor: Chris | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 19:05, Poldek pisze:
W dniu 2018-03-20 o 18:11, Cavallino pisze: Nie było śladów hamowania a nie że nie próbował hamować. -- Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein |
|
Data: 2018-03-21 09:38:29 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
szeryf ogladal video z wypadku Jest gdzieś film w sieci? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-21 10:58:17 | |
Autor: Poldek | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-21 o 09:38, Myjk pisze:
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com Przecież napisali, że nie opublikują filmu w sieci, bo jest zbyt drastyczny. |
|
Data: 2018-03-21 05:31:12 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
-- Przecież napisali, że nie opublikują filmu w sieci, bo jest zbyt drastyczny.
sa dwie opcje: -- ten koles z Ubera do konca wierzyl ze komputer sie obudzi i da po heblach -- ogladal Harrego Pottera PS nagranie wyplynie predzej czy pozniej, widzial je policjant, trzeba zrobic kopie na potrzeby procesu sadowego, obejrzy biegly i lawa przysieglych wiec okazji bedzie dosc zreszta uber nie ma przeciez nic do ukrycia choc przyznam ze na miejscu Volvo raczej przemyslalbym wspolprace, budujesz marke super bezpiecznego auta a potem jakies chciwe prosiaczki zalatwiaja ci reklame w mediach calego swiata jak twoj topowy model robi mielonego z pieszego |
|
Data: 2018-03-22 11:39:46 | |
Autor: m4rkiz | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
On 2018-03-21 09:38, Myjk wrote:
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622 |
|
Data: 2018-03-22 04:22:19 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
https://www.youtube.com/watch?v=XtTB8hTgHbM
podsumujmy: w spokojnym tempie przechodzi (prowadzac rower) jeden pas po czym zostaje trafiona kiedy opuszcza drugi, pseudo driver nie obserwuje drogi a kiedy reaguje jest juz za pozno, wtargniecia tu nie ma, jest slaba widocznosc i przekroczenie predkosci (btw jak to w ogole jest mozliwe zeby ten autonomiczny badziew poruszal sie niezgodnie z przepisami ?) radar nie wykrywa ani czlowieka ani roweru i uber (w trybie zombie) jedzie sobie dalej ps 50% szansy ze zwykly Kowalski depnalby heble lub odbil w lewo kasujac tylko rower |
|
Data: 2018-03-23 17:54:24 | |
Autor: kk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-22 o 12:22, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=XtTB8hTgHbM Autonomiczne też miało więcej niż 50% |
|
Data: 2018-03-22 14:50:21 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Thu, 22 Mar 2018 11:39:46 +0100, m4rkiz
https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622 Słabo to wygląda, bo to Volvo nawet bez systemu autonomicznego chwali się hamowaniem awaryjnym w takich sytuacjach. Chyba ze system Volvo został wyłączony, albo go nie posiadał. :P Niby tłumaczą, że człowiek też by pewnie nie zareagował, ale to auto powinno w teorii widzieć więcej dzięki radarowi. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-22 16:30:54 | |
Autor: Robert Wańkowski | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-22 o 14:50, Myjk pisze:
Thu, 22 Mar 2018 11:39:46 +0100, m4rkizMoże po procesie się dowiemy. Możliwe, że do testów wyłączyli Lidar. A tak trochę obok... prawdą jest, że autonomiczne auta muszą mieć mapę terenu? Myślałem, że wystarczą takie dane jakie maja nawigacje. Gdzieś mówili, że w Polsce w jakimś mieście będą skanować, aby myśleć o (polskim?) autonomicznym aucie. I bez takiego skanu się nie da. A może dziennikarz coś przekręcił. Robert |
|
Data: 2018-03-22 20:09:30 | |
Autor: spider | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-22 o 11:39, m4rkiz pisze:
On 2018-03-21 09:38, Myjk wrote: Wg mnie niestety to porażka technologii na całej linii. Tym bardziej że to co widzimy na tym filmiku to z pewnością mniej niż byśmy zobaczyli na żywo przez szybę samochodu. Prawidłowa reakcja wyglądałaby np tak: https://www.youtube.com/watch?v=wes3ph1WL2A&feature=youtu.be&list=PLvtKXa6ljCAFaZmWLuVBYrCR-x4kT1ygR&t=327 A tu auto bezstresowo rozjeżdża klientkę. |
|
Data: 2018-03-22 20:20:29 | |
Autor: spider | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Po tym też by pewnie wesoło przejechał:
https://youtu.be/T3MVxAxcOjk?list=PLvtKXa6ljCAFaZmWLuVBYrCR-x4kT1ygR&t=198 |
|
Data: 2018-03-23 00:13:13 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
imbecyle nie ogarneli osobowek a juz pchaja sie w ciezarowki
https://cleantechnica.com/2018/03/11/waymo-uber-tesla-pushing-autonomous-truck-technology-forward/ |
|
Data: 2018-03-23 09:16:34 | |
Autor: cyklista | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
spider pisze:
Po tym też by pewnie wesoło przejechał: a ile w tym samym czasie samochody bez automatu przejechały pieszych? |
|
Data: 2018-03-23 09:44:47 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Fri, 23 Mar 2018 09:16:34 +0100, cyklista
a ile w tym samym czasie samochody bez automatu przejechały pieszych? Ja dla przykładu jeżdżę 20 lat i nikogo nie przejechałem. Ty kogoś zabiłeś jadąc samochodem, albo może chociaż widziałeś na własne oczy jak zrobił to inny kierowca? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-23 09:56:15 | |
Autor: cyklista | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Myjk pisze:
Fri, 23 Mar 2018 09:16:34 +0100, cyklista Wiesz, ja jeżdżę godzinę, dwie dziennie na jednej trasie więc moja obserwacja to jakiś promil wszystkich. Na jednak uważam że skoro policja obsługująca wypadki podaje że w jakimś miesiącu było 20 potrąceń z czego 2 śmiertelne to ma to odzwierciedlenie w rzeczywistych zdarzeniach pomimo że Ja ich nie widziałem. Czy automaty wejdą czy nie to rozstrzygnie statystyka a nie pojedynczy przypadek medialny (taki to może co najwyżej sprawę opóźnić). Tak jak i weszła automatyka w lotnictwie gdzie też przecież wchodziła z wielkimi oporami i ogromna ostrożnością. |
|
Data: 2018-03-23 10:07:22 | |
Autor: Myjk | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Fri, 23 Mar 2018 09:56:15 +0100, cyklista
Wiesz, ja jeżdżę godzinę, dwie dziennie na jednej trasie więc moja obserwacja to jakiś promil wszystkich. Na jednak uważam że skoro policja obsługująca wypadki podaje że w jakimś miesiącu było 20 potrąceń z czego 2 śmiertelne to ma to odzwierciedlenie w rzeczywistych zdarzeniach pomimo że Ja ich nie widziałem. To dlatego, że zapominasz o skali. Pojazdów autonomicznych jest tysięczna promila w stosunku do pojazdów kierowanych przez ludzi. W PL nie ma ani jednego takiego pojazdu, trudno więc żeby kogoś rozjechał. :P Czy automaty wejdą czy nie to rozstrzygnie statystyka a nie pojedynczy przypadek medialny (taki to może co najwyżej sprawę opóźnić). Tak jak i weszła automatyka w lotnictwie gdzie też przecież wchodziła z wielkimi oporami i ogromna ostrożnością. Statystyki kłamią. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2018-03-26 22:02:26 | |
Autor: Marcin | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-23 o 10:07, Myjk pisze: > To dlatego, że zapominasz o skali. Pojazdów autonomicznych jest tysięczna > promila w stosunku do pojazdów kierowanych przez ludzi. W PL nie ma ani > jednego takiego pojazdu, trudno więc żeby kogoś rozjechał. :P Z drugiej strony kierowcy naturalni ciagle popelniaja te same bledy, niby wszyscy wiedza o pewnych sprawach a mamy je caly czas jako przyczyny wypadkow. A po ustaleniu przyczyn problemu autonomicznego pojazdu, wprowadzeniu poprawek, instalacji uaktualnienia w pojezdzie uzytkownika problem nie powinien sie powtorzyc. Cos jak w lotnictwie. > >> Czy automaty wejdą czy nie to rozstrzygnie statystyka a nie pojedynczy >> przypadek medialny (taki to może co najwyżej sprawę opóźnić). Tak jak i >> weszła automatyka w lotnictwie gdzie też przecież wchodziła z wielkimi >> oporami i ogromna ostrożnością. > > Statystyki kłamią. :P Roztrzygnac moga zyski koncernow. Jezeli np. autonomiczny TIR bedzie bardziej oplacalny niz dotychczasowy to firmy transoportowe zmienia auta. I nic tu nie pomoze... Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2018-03-21 17:03:17 | |
Autor: Cavallino | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 21-03-2018 o 09:10, Chris pisze:
W dniu 2018-03-20 o 19:05, Poldek pisze: W sensie, że wiesz że próbował? |
|
Data: 2018-03-20 22:09:30 | |
Autor: Irokez | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 08:21, Bolko pisze:
https://fonplace.pl/autonomiczne-auto-ubera-nie-jest-winne-smierci-pieszego-w-wypadku/ "Sylvia Moir z policji w Tempe mówi dla San Francisco Chronicle: Kierowca powiedział, że to było jak błysk, kiedy przed maską pojawiła się osoba. Pierwszym odczuciem kolizji był dźwięk zderzenia z autem. Mówi się, że pojazd poruszał się z prędkością 38 mil na godzinę w strefie 35 mph, gdy uderzył w 49-letnią Elaine Herzberg, kiedy prowadziła ona rower i postanowiła zmienić kierunek i wkroczyć na jezdnię. Szef policji dodaje, że po obejrzeniu nagrań z kamer z autonomicznego Volvo jest oczywiste, że trudno byłoby uniknąć kolizji w jakimkolwiek trybie. Niezależnie, czy auto byłoby prowadzone przez człowieka, czy przez komputer. Wydaje się więc, że nie jest to wina systemu autonomicznego auta, ale jest to pierwszy przypadek, kiedy pieszy ginie w incydencie z jego udziałem. Wiadomo, że w Arizonie wiele firm testuje swoje autonomiczne auta i to samo właśnie robi Uber. Technologia ta wciąż znajduje się w fazie rozwoju i testów. Pokazuje to jednak, że na chwile obecną system nie jest lepszy i bezpieczniejszy niż ludzki kierowca. Nie gwarantuje to bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu, niezależnie od sytuacji, której nie jest w stanie przewidzieć nikt, ani komputer, ani najlepszy kierowca. Samochody Ubera pokonały już ponad dwa miliony mil w ciągu około trzech lat, a jest to dopiero drugi wypadek z ich udziałem." -- Irokez |
|
Data: 2018-03-20 22:33:08 | |
Autor: T. | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-20 o 08:21, Bolko pisze:
18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem samochodu autonomicznego na terenie Stanów Zjednoczonych. Co się stało, kto za to odpowie i jakie będą dalsze konsekwencje? Nigdy nie miałem zaufania do chińszczyzny... T. |
|
Data: 2018-03-21 07:53:54 | |
Autor: cyklista | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
T. pisze:
a skąd wiesz że ta kobieta była Chinką? |
|
Data: 2018-03-21 11:15:23 | |
Autor: T. | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
W dniu 2018-03-21 o 07:53, cyklista pisze:
T. pisze:Volvo jest chińskie, coraz więcej podzespołów idzie z Chin. Elektryki Volvo będą produkowane wyłącznie w Chinach, a płyty podłogowe do najnowszych modeli też bedą stamtąd. T. |
|
Data: 2018-03-22 13:03:16 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Dnia Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek Na jutubie jest już film z wypadku: http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-Tempe-piesza,27943 Na mój rozum zawiódł system. Miał wystarczająco dużo czasu na reakcję, nawet jakby miała być nie do końca skuteczna. Pamiętajmy że detekcja przeszkód w świetle widzialnym to tylko część ogólnego systemu detekcji przeszkód. Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego światła. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-03-22 05:26:34 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
-- Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego światła.
podsumowujac zawiodlo wszystko (Video, Lidar i Radar) bo nawet kiedy widac ja w swietle reflektorow uber nie reaguje https://www.youtube.com/watch?v=w2pwxv8rFkU https://www.youtube.com/watch?v=WbW2UgmjJUA jak zobaczycie Volvo jadace w waszym kierunku to na wszelki wypadek zachowajcie dystans :-) |
|
Data: 2018-03-22 18:49:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
Dnia Thu, 22 Mar 2018 13:03:16 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
Dnia Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a): Tu jeden klik mniej: https://www.youtube.com/watch?v=Cuo8eq9C3Ec Istotnie bardzo słabo to wygląda. Trzeba pamiętać że to jest kręcone jakimś kiepskim dashcamem. To jest ulica jakoś tam oświetlona latarniami. Może nie wspaniale, ale sądzę że człowiek bez problemu by widział tą pieszą i zareagował bez problemu. Miał wystarczająco dużo czasu na reakcję, Tak i moim zdaniem jedyne co tłumaczy ten wypadek, to to że nie wiemy co było testowane w danej chwili (inżynierowie pewnie wiedzą). Jak rozumiem to są nadal samochody testowe (a nie przedprodukcyjne), więc mogą tam testować różne rzeczy. Np. jazdę bez uwzględnienia odczytów z niektórych czujników. Może być też po prostu jakaś awaria podzespołu. A może też być tak, że taka jest obecna jakość tych systemów. |
|
Data: 2018-03-22 12:17:57 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu | |
http://www.businessinsider.de/google-waymo-v-uber-case-explained-2017-5?r=US&IR=T
Antek zassysa z firmowych serwerów 10 GB danych nt m.in. technologii lidar po czym ląduje w Uberze |
|