Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

Data: 2018-03-20 14:22:10
Autor: SW3
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki?

A to teraz nie jest określone kto odpowiada za wypadki spowodowane usterką  techniczną?
Błąd komputera (w przypadku samochodu w pełni autonomicznego) czy błąd  przewodu hamulcowego (kierowca wcisnął hamulec a samochód nie hamował) -  żadna różnica.

Co do rozważanego przypadku to nawet nie wiemy czy wina była po stronie  pojazdu czy pieszej.

--
SW3
-- --
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.  /Bastiat

Data: 2018-03-20 18:11:22
Autor: Cavallino
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 20-03-2018 o 14:22, SW3 pisze:
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki?

A to teraz nie jest określone kto odpowiada za wypadki spowodowane usterką techniczną?

A kto powiedział, że to była usterka i że wina była po stronie samochodu?
Z tego co czytałem winną byłą ofiara.

Data: 2018-03-20 19:05:00
Autor: Poldek
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 2018-03-20 o 18:11, Cavallino pisze:
W dniu 20-03-2018 o 14:22, SW3 pisze:
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki?

A to teraz nie jest określone kto odpowiada za wypadki spowodowane usterką techniczną?

A kto powiedział, że to była usterka i że wina była po stronie samochodu?
Z tego co czytałem winną byłą ofiara.

Z tego co czytałem, to samochód w ogóle nie próbował hamować.

Data: 2018-03-21 09:10:09
Autor: Chris
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 2018-03-20 o 19:05, Poldek pisze:
W dniu 2018-03-20 o 18:11, Cavallino pisze:
W dniu 20-03-2018 o 14:22, SW3 pisze:
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki?

A to teraz nie jest określone kto odpowiada za wypadki spowodowane
usterką techniczną?

A kto powiedział, że to była usterka i że wina była po stronie samochodu?
Z tego co czytałem winną byłą ofiara.

Z tego co czytałem, to samochód w ogóle nie próbował hamować.

Nie było śladów hamowania a nie że nie próbował hamować.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-03-21 09:38:29
Autor: Myjk
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
szeryf ogladal video z wypadku

Jest gdzieś film w sieci?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-21 10:58:17
Autor: Poldek
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 2018-03-21 o 09:38, Myjk pisze:
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com

szeryf ogladal video z wypadku

Jest gdzieś film w sieci?


Przecież napisali, że nie opublikują filmu w sieci, bo jest zbyt drastyczny.

Data: 2018-03-21 05:31:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
-- Przecież napisali, że nie opublikują filmu w sieci, bo jest zbyt drastyczny.

sa dwie opcje:
-- ten koles z Ubera do konca wierzyl ze komputer sie obudzi i da po heblach
-- ogladal Harrego Pottera

PS nagranie wyplynie predzej czy pozniej, widzial je policjant, trzeba zrobic kopie na potrzeby procesu sadowego, obejrzy biegly i lawa przysieglych wiec okazji bedzie dosc zreszta uber nie ma przeciez nic do ukrycia choc przyznam ze na miejscu Volvo raczej przemyslalbym wspolprace, budujesz marke super bezpiecznego auta a potem jakies chciwe prosiaczki zalatwiaja ci reklame w mediach calego swiata jak twoj topowy model robi mielonego z pieszego

Data: 2018-03-22 11:39:46
Autor: m4rkiz
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
On 2018-03-21 09:38, Myjk wrote:
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com

szeryf ogladal video z wypadku

Jest gdzieś film w sieci?


https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

Data: 2018-03-22 04:22:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
https://www.youtube.com/watch?v=XtTB8hTgHbM

podsumujmy:
w spokojnym tempie przechodzi (prowadzac rower) jeden pas po czym zostaje trafiona kiedy opuszcza drugi, pseudo driver nie obserwuje drogi a kiedy reaguje jest juz za pozno, wtargniecia tu nie ma, jest slaba widocznosc i przekroczenie predkosci (btw jak to w ogole jest mozliwe zeby ten autonomiczny badziew poruszal sie niezgodnie z przepisami ?) radar nie wykrywa ani czlowieka ani roweru i uber (w trybie zombie) jedzie sobie dalej

ps 50% szansy ze zwykly Kowalski depnalby heble lub odbil w lewo kasujac tylko rower

Data: 2018-03-23 17:54:24
Autor: kk
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 2018-03-22 o 12:22, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=XtTB8hTgHbM

podsumujmy:
w spokojnym tempie przechodzi (prowadzac rower) jeden pas po czym zostaje trafiona kiedy opuszcza drugi, pseudo driver nie obserwuje drogi a kiedy reaguje jest juz za pozno, wtargniecia tu nie ma, jest slaba widocznosc i przekroczenie predkosci (btw jak to w ogole jest mozliwe zeby ten autonomiczny badziew poruszal sie niezgodnie z przepisami ?) radar nie wykrywa ani czlowieka ani roweru i uber (w trybie zombie) jedzie sobie dalej

ps 50% szansy ze zwykly Kowalski depnalby heble lub odbil w lewo kasujac tylko rower

Autonomiczne też miało więcej niż 50%

Data: 2018-03-22 14:50:21
Autor: Myjk
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Thu, 22 Mar 2018 11:39:46 +0100, m4rkiz
https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

Słabo to wygląda, bo to Volvo nawet bez systemu autonomicznego chwali się
hamowaniem awaryjnym w takich sytuacjach. Chyba ze system Volvo został
wyłączony, albo go nie posiadał. :P Niby tłumaczą, że człowiek też by
pewnie nie zareagował, ale to auto powinno w teorii widzieć więcej dzięki
radarowi.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-22 16:30:54
Autor: Robert Wańkowski
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 2018-03-22 o 14:50, Myjk pisze:
Thu, 22 Mar 2018 11:39:46 +0100, m4rkiz

https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

Słabo to wygląda, bo to Volvo nawet bez systemu autonomicznego chwali się
hamowaniem awaryjnym w takich sytuacjach. Chyba ze system Volvo został
wyłączony, albo go nie posiadał. :P Niby tłumaczą, że człowiek też by
pewnie nie zareagował, ale to auto powinno w teorii widzieć więcej dzięki
radarowi.

Może po procesie się dowiemy.
Możliwe, że do testów wyłączyli Lidar.

A tak trochę obok... prawdą jest, że autonomiczne auta muszą mieć mapę terenu?

Myślałem, że wystarczą takie dane jakie maja nawigacje.
Gdzieś mówili, że w Polsce w jakimś mieście będą skanować, aby myśleć o (polskim?) autonomicznym aucie. I bez takiego skanu się nie da.
A może dziennikarz coś przekręcił.

Robert

Data: 2018-03-22 20:09:30
Autor: spider
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 2018-03-22 o 11:39, m4rkiz pisze:
On 2018-03-21 09:38, Myjk wrote:
Wed, 21 Mar 2018 01:31:19 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com

szeryf ogladal video z wypadku

Jest gdzieś film w sieci?


https://youtu.be/HjeR13u74Mg?t=622

Wg mnie niestety to porażka technologii na całej linii. Tym bardziej że to co widzimy na tym filmiku to z pewnością mniej niż byśmy zobaczyli na żywo przez szybę samochodu. Prawidłowa reakcja wyglądałaby np tak:

https://www.youtube.com/watch?v=wes3ph1WL2A&feature=youtu.be&list=PLvtKXa6ljCAFaZmWLuVBYrCR-x4kT1ygR&t=327 A tu auto bezstresowo rozjeżdża klientkę.

Data: 2018-03-22 20:20:29
Autor: spider
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Data: 2018-03-23 00:13:13
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Data: 2018-03-23 09:16:34
Autor: cyklista
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
spider pisze:
Po tym też by pewnie wesoło przejechał:

https://youtu.be/T3MVxAxcOjk?list=PLvtKXa6ljCAFaZmWLuVBYrCR-x4kT1ygR&t=198



a ile w tym samym czasie samochody bez automatu przejechały pieszych?

Data: 2018-03-23 09:44:47
Autor: Myjk
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Fri, 23 Mar 2018 09:16:34 +0100, cyklista
a ile w tym samym czasie samochody bez automatu przejechały pieszych?

Ja dla przykładu jeżdżę 20 lat i nikogo nie przejechałem.
Ty kogoś zabiłeś jadąc samochodem, albo może chociaż widziałeś na własne oczy jak zrobił to inny kierowca?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-23 09:56:15
Autor: cyklista
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Myjk pisze:
Fri, 23 Mar 2018 09:16:34 +0100, cyklista

a ile w tym samym czasie samochody bez automatu przejechały pieszych?

Ja dla przykładu jeżdżę 20 lat i nikogo nie przejechałem.
Ty kogoś zabiłeś jadąc samochodem, albo może chociaż
widziałeś na własne oczy jak zrobił to inny kierowca?


Wiesz, ja jeżdżę godzinę, dwie dziennie na jednej trasie więc moja obserwacja to jakiś promil wszystkich. Na jednak uważam że skoro policja obsługująca wypadki podaje że w jakimś miesiącu było 20 potrąceń z czego 2 śmiertelne to ma to odzwierciedlenie w rzeczywistych zdarzeniach pomimo że Ja ich nie widziałem.

Czy automaty wejdą czy nie to rozstrzygnie statystyka a nie pojedynczy przypadek medialny (taki to może co najwyżej sprawę opóźnić). Tak jak i weszła automatyka w lotnictwie gdzie też przecież wchodziła z wielkimi oporami i ogromna ostrożnością.

Data: 2018-03-23 10:07:22
Autor: Myjk
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Fri, 23 Mar 2018 09:56:15 +0100, cyklista
Wiesz, ja jeżdżę godzinę, dwie dziennie na jednej trasie więc moja obserwacja to jakiś promil wszystkich. Na jednak uważam że skoro policja obsługująca wypadki podaje że w jakimś miesiącu było 20 potrąceń z czego 2 śmiertelne to ma to odzwierciedlenie w rzeczywistych zdarzeniach pomimo że Ja ich nie widziałem.

To dlatego, że zapominasz o skali. Pojazdów autonomicznych jest tysięczna
promila w stosunku do pojazdów kierowanych przez ludzi. W PL nie ma ani
jednego takiego pojazdu, trudno więc żeby kogoś rozjechał. :P 
Czy automaty wejdą czy nie to rozstrzygnie statystyka a nie pojedynczy przypadek medialny (taki to może co najwyżej sprawę opóźnić). Tak jak i weszła automatyka w lotnictwie gdzie też przecież wchodziła z wielkimi oporami i ogromna ostrożnością.

Statystyki kłamią. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-03-26 22:02:26
Autor: Marcin
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

W dniu 2018-03-23 o 10:07, Myjk pisze:

> To dlatego, że zapominasz o skali. Pojazdów autonomicznych jest tysięczna
> promila w stosunku do pojazdów kierowanych przez ludzi. W PL nie ma ani
> jednego takiego pojazdu, trudno więc żeby kogoś rozjechał. :P

Z drugiej strony kierowcy naturalni ciagle popelniaja te same bledy, niby wszyscy wiedza o pewnych sprawach a mamy je caly czas jako przyczyny wypadkow. A po ustaleniu przyczyn problemu autonomicznego pojazdu, wprowadzeniu poprawek, instalacji uaktualnienia w pojezdzie uzytkownika problem nie powinien sie powtorzyc. Cos jak w lotnictwie.

>
>> Czy automaty wejdą czy nie to rozstrzygnie statystyka a nie pojedynczy
>> przypadek medialny (taki to może co najwyżej sprawę opóźnić). Tak jak i
>> weszła automatyka w lotnictwie gdzie też przecież wchodziła z wielkimi
>> oporami i ogromna ostrożnością.
>
> Statystyki kłamią. :P

Roztrzygnac moga zyski koncernow. Jezeli np. autonomiczny TIR bedzie bardziej oplacalny niz dotychczasowy to firmy transoportowe zmienia auta. I nic tu nie pomoze...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2018-03-21 17:03:17
Autor: Cavallino
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
W dniu 21-03-2018 o 09:10, Chris pisze:
W dniu 2018-03-20 o 19:05, Poldek pisze:
W dniu 2018-03-20 o 18:11, Cavallino pisze:
W dniu 20-03-2018 o 14:22, SW3 pisze:
W dniu 20.03.2018 o 08:21 Bolko <suryga@gmail.com> pisze:

Kto bowiem powinien odpowiadać za tego rodzaju wypadki?

A to teraz nie jest określone kto odpowiada za wypadki spowodowane
usterką techniczną?

A kto powiedział, że to była usterka i że wina była po stronie samochodu?
Z tego co czytałem winną byłą ofiara.

Z tego co czytałem, to samochód w ogóle nie próbował hamować.

Nie było śladów hamowania a nie że nie próbował hamować.

W sensie, że wiesz że próbował?

Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona