Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

Data: 2018-03-22 13:03:16
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Dnia Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek

Na jutubie jest już film z wypadku:
http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-Tempe-piesza,27943
Na mój rozum zawiódł system. Miał wystarczająco dużo czasu na reakcję,
nawet jakby miała być nie do końca skuteczna. Pamiętajmy że detekcja
przeszkód w świetle widzialnym to tylko część ogólnego systemu detekcji
przeszkód. Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego
światła.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-03-22 05:26:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
-- Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego światła.

podsumowujac zawiodlo wszystko  (Video, Lidar i Radar) bo nawet kiedy widac ja w swietle reflektorow uber nie reaguje

https://www.youtube.com/watch?v=w2pwxv8rFkU
https://www.youtube.com/watch?v=WbW2UgmjJUA

jak zobaczycie Volvo jadace w waszym kierunku to na wszelki wypadek zachowajcie dystans :-)

Data: 2018-03-22 18:49:44
Autor: Tomasz Pyra
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
Dnia Thu, 22 Mar 2018 13:03:16 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Dnia Tue, 20 Mar 2018 00:21:42 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

18 marca miał miejsce pierwszy śmiertelny wypadek

Na jutubie jest już film z wypadku:
http://kopalniawiedzy.pl/Uber-wypadek-Tempe-piesza,27943
Na mój rozum zawiódł system.

Tu jeden klik mniej: https://www.youtube.com/watch?v=Cuo8eq9C3Ec

Istotnie bardzo słabo to wygląda.
Trzeba pamiętać że to jest kręcone jakimś kiepskim dashcamem. To jest ulica
jakoś tam oświetlona latarniami. Może nie wspaniale, ale sądzę że człowiek
bez problemu by widział tą pieszą i zareagował bez problemu.

Miał wystarczająco dużo czasu na reakcję,
nawet jakby miała być nie do końca skuteczna. Pamiętajmy że detekcja
przeszkód w świetle widzialnym to tylko część ogólnego systemu detekcji
przeszkód. Są jeszcze radar i lidar, które nie potrzebują obcego
światła.

Tak i moim zdaniem jedyne co tłumaczy ten wypadek, to to że nie wiemy co
było testowane w danej chwili (inżynierowie pewnie wiedzą).
Jak rozumiem to są nadal samochody testowe (a nie przedprodukcyjne), więc
mogą tam testować różne rzeczy. Np. jazdę bez uwzględnienia odczytów z
niektórych czujników.

Może być też po prostu jakaś awaria podzespołu.

A może też być tak, że taka jest obecna jakość tych systemów.

Data: 2018-03-22 12:17:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu
http://www.businessinsider.de/google-waymo-v-uber-case-explained-2017-5?r=US&IR=T

Antek zassysa z firmowych serwerów 10 GB danych nt m.in. technologii lidar po czym ląduje w Uberze

Pierwsza ofiara śmiertelna autonomicznego samochodu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona