Pierwsza pomoc, odpowiedzialność

Data: 2009-05-17 19:40:50
Autor: Robert Tomasik
Pierwsza pomoc, odpowiedzialność
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:gupgc0$5fa$1news.interia.pl...
Witam,
jak to jest w Polsce z obowiązkiem udzielania Pierwszej Pomocy oraz z
ewentualną odpowiedzialnością za jej złe udzielenie? Bo słyszałem, że z
jednej strony jest taki obowiązek, a z drugiej można beknąć za niefachowe
udzielenie i spowodowanie szkód. Tylko ile w tym prawdy?

A gdzie o tym słyszałeś?

Co do zasady nieudzielanie komuś pomocy może być karalne. Udzielenie niefachowe, jeśli nie da się dowieść, że celowo tej pomocy udzielałeś niefachowo.

Data: 2009-05-18 08:30:40
Autor: Tristan
Pierwsza pomoc, odpowiedzialność
W odpowiedzi na pismo z niedziela 17 maj 2009 19:40 (autor Robert Tomasik publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <gupige$24v$2@inews.gazeta.pl>):

A gdzie o tym słyszałeś?

Od ludzi i tak podobno jest wg szkolących ich ratowników. Ale chciałbym wiedzieć rzetelnie, a nie z legend urbana.

?
--
Tristan

Data: 2009-05-18 20:19:38
Autor: Szerr
Pierwsza pomoc, odpowiedzialność
Dnia Mon, 18 May 2009 08:30:40 +0200, Tristan napisał(a) w

A gdzie o tym słyszałeś?
Od ludzi

Nauczycieli?
Powtarzasz legendy oświatowe i tyle.

--
Quid leges sine moribus?

Data: 2009-05-18 20:39:19
Autor: Tristan
Pierwsza pomoc, odpowiedzialność
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 20:19 (autor Szerr publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <1br3r2lu0tibs$.13ju4o7w5vsif$.dlg@40tude.net>):

A gdzie o tym słyszałeś?
Od ludzi
Nauczycieli?

Nie sprawdzałem ich statusu społecznego.

Powtarzasz legendy oświatowe i tyle.

Możliwe, temu pytam. Oni mówili, że ratownicy-szkoleniowcy PP tak im mówili. --
Tristan

Pierwsza pomoc, odpowiedzialność