Pierwsza szosówka.

Data: 2009-08-01 14:57:06
Autor: alke
Pierwsza szosówka.
Witam. Chciałem się zapytac czy Merida Road 880-16 Road Bike (http://
www.bicyclestore.com.au/Merida-Road-880-16-Road-Bike-pr-22171.html) to
dobry pomysł na pierwszy rower szosowy. A jeśli nie to jaki
poradzilibyście w podobnym zakresie cenowym. Póki nie wiem czego chcę
nie ma sensu wydawać mnóstwa pieniędzy. Moje doświadczenie z rowerem
to 10 lat kilku różnych zwykłych górali, w których czasem wymienilem
łańcuch, czasem dętkę i ostatnio jeżdziłem trochę na starej szosówce
ojca (gdy ktoś ukradł z klatki mój ostatni rower), ktora szybko się
rozpadła - podobało mi się. Więc nie wiem nic.

Kolejne pytanie to w jakim rozmiarze - mam okolo 181 cm wzrostu, waga
85.

Data: 2009-08-01 14:58:28
Autor: alke
Pierwsza szosówka.
Data: 2009-08-02 00:32:03
Autor: Mateusz
Pierwsza szosówka.
nie mam doświadczenia z szosami w ogóle, ale powinieneś też spojrzeć
na osprzęt - zwłaszcza przerzutki. Ta Sora traci regulację już po
100km - kumpel ma, to mówię.

Data: 2009-08-02 01:28:31
Autor: Kosu
Pierwsza szosówka.
IMO podstawowa szosówka Kross z allegro. Modele z 2007 po 1200 zł. Wyższe za około 1500. Normalnie kosztowały 2 razy tyle (Kross wycofał się z produkcji szosówek - w sumie nie wiem czemu)

Za 2000 zł kupiłbym (kupię za rok-dwa) Giant Defy 4 (lub to co z niego zostanie), bo zostałem nawrócony na tę markę. Poza tym (podobno) rama Defy jest tylko jedna, więc masz 3/4 roweru gratis. Ale na tych Meridach też jeździ sporo ludzi i nie widać w necie jęków, więc pewnie bez różnicy na początek :)

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-02 00:33:58
Autor: Mateusz
Pierwsza szosówka.
no i jezsce jedna rzecz - zamierzasz jeździć w spd czy jak ;) ? też
się przymierzam do zmiany klimatów na szosowe (właściwie z szosy, bo
mam crossa) i wydaje mi się, że jazda na szosówce powinna się zaczynać
co najmniej od nosków. Ale zapewne są tu goście, którzy są bardziej w
temacie.

Data: 2009-08-02 09:50:56
Autor: Kosu
Pierwsza szosówka.
Mateusz wrote:
[...]

Jeżdżę w SPD na MTB, gdzie bywa to problematyczne. Np wczoraj się ostro porysowałem, bo nóżka się nie wypięła i poleciałem na bok. Nawyki z judo zadziałały - wszystkim kolarzom polecam naukę padów :]

Na szosówce wszelkie niewygody wpinanych pedałów znikają. Pedałuje się równo cały czas, cały czas można kręcić w górę. Nie bardzo sobie wyobrażam szosówkę inaczej. Chyba, że ma to być szosówka do transportu w mieście - wtedy noski ze względów praktycznych.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-08-02 12:57:13
Autor: Szewc
Pierwsza szosówka.
Jeżelalke pisze:
   jeżdziłem trochę na starej szosówce
ojca (gdy ktoś ukradł z klatki mój ostatni rower), ktora szybko się
rozpadła - podobało mi się. Więc nie wiem nic.

Jeżeli Ci się podobało i zakładamy, że będziesz jeździł dużo to nie kupowałbym najtańszego roweru. Oprócz dobrej ramy, zwłaszcza na polskie drogi trzeba zwrócić uwagę na koła. Mocne obręcze i raczej więcej niż mniej szprych. Jeżeli chodzi i Gianta - dla mnie ta marka straciła w oczach właśnie, ze względu na to, że daje mniej niż inni za te same pieniądze. No i jeszcze polski dystrybutor, który ma klientów za złodziei. Tym panom już dziękujemy.

Popatrzyłbym jeszcze na Kellysy, Authory, Felty.

pozdr.
Szewc

Data: 2009-08-03 09:39:15
Autor: Raist
Pierwsza szosówka.
Użytkownik "alke" <alek.keska@gmail.com> napisał w wiadomości news:a3dc4f7f-3865-41b1-98a4-21a9ebdd6de1e27g2000yqm.googlegroups.com...
Kolejne pytanie to w jakim rozmiarze - mam okolo 181 cm wzrostu,
waga 85.

ja mam 184 cm i jezdze na ramie 60 cm
rozejrzyj się za przecenionymi Kellysami ARC 1.9 na Sorze i IRC 3.9 na Tiagrze

Raist

Data: 2009-08-03 16:59:00
Autor: alke
Pierwsza szosówka.
Dzięki.

Nie wiem jeszcze czy noski czy spd. Bo chcę jeździć i codzień do pracy
i na większe wycieczki. Pewnie w koncu kupie oba. Do Giantów jestem
uprzedzony. Sam nie wiem dlaczego. Miałem rower gianta i niby wszystko
bylo ok, ale jednak nie. Nie wiem o co chodzi.

Szewc pisze:

[...]

A móglbyś podać jakieś przyklady? Byłbym wdzięczny.Całych rowerów, nie
części.

Raist pisze:

rozejrzyj się za przecenionymi Kellysami ARC 1.9 na Sorze i IRC 3.9 na
Tiagrze

ROWER KELLYS IRC 3.9
http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php?prod_id=510&products=product

Opłaca się dokladać te 900 zł? Będzie to pewien problem, obetnie mi
połowę następnej pensji, ale jeśli powiecie mi, że naprawdę warto (nie
mam jak tego zwerifikować, więc wierze na slowo) to można czekać
jeszcze miesiąc.. i nie kupić paru bułek :}

Data: 2009-08-03 17:13:49
Autor: alke
Pierwsza szosówka.
Data: 2009-08-04 09:23:20
Autor: Raist
Pierwsza szosówka.
Użytkownik "alke" <alek.keska@gmail.com> napisał w wiadomości news:20e37778-3939-4d6e-8b29-8d39e0c83edec1g2000yqi.googlegroups.com...
Znów zły link, bo tam tylko XS.
http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/77,0,0,0,7289

roznica miedzy Sorą a Tiagrą głownie odczuwalna jest w klamkomanetkach
w Sorze zrzucasz bieg małym "cyckiem" w górnej części uchwytu, w Tiagrze jest juz tak jak w wyzszych grupach czyli dzwignia na klamce
tak jak do Sory mozna sie jakos przyzwyczaic, to Tiagra daje mozliwosc zrzucania biegu w dolnym chwycie kierownicy
w IRC tylny trojkat jest z rurek karbonowych, ale ile w nich karbonu to nie wiem :)
w drozszym masz siodelko Fizik co na pewno ma jakies znaczenie dla punktu oparcia ;)

Raist

Data: 2009-08-08 19:52:56
Autor: Bartłomiej S
Pierwsza szosówka.
A ja się podepnę pod pytanie.
Co będzie lepsze jako pierwsza szosówka:
Merida 880 czy Kellys arc 1.9??

Data: 2009-08-10 07:28:10
Autor: kubak
Pierwsza szosówka.
On 8 Sie, 19:52, "Bartłomiej S" <barto...@poczta.onet.pl> wrote:
A ja się podepnę pod pytanie.
Co będzie lepsze jako pierwsza szosówka:
Merida 880 czy Kellys arc 1.9??

To ja słowo o tej meridzie. Jeżdże na Małgorzacie od wiosny (2 kkm)..
Kupiłem jako rower treningowy do MTB. Nie mam zastrzeżeń. Sora, nawet
8 rzędowa daje radę. Koła też się nie krzywią (podstawowy mavic).
Jedyna uwaga to przełożenia. Najlżejsze jest tam 39 - 23. Jeżdże sporo
po pagórkach i górkach. Gdyby to był mój jedyny rower to zmieniłbym
kasetę na coś bardziej przyjaznego (26?), a tak traktuję tę
niedogodność jako okazję do treningu siły. Na innych szosówkach nie
jeździłem.
Pozdrawiam
Kuba
mtbkubak.blox.pl

Data: 2009-08-10 20:16:00
Autor: Artur
Pierwsza szosĂłwka.
sobota, 08 sie, Bart?omiej S:
A ja si? podepn? pod pytanie.
Co b?dzie lepsze jako pierwsza szosówka:
Merida 880 czy Kellys arc 1.9??

Też jestem w temacie i myślę o Giant Defy 3/4.

Data: 2009-08-11 11:51:32
Autor: Raist
Pierwsza szosówka.
Użytkownik "Bartłomiej S" <bartonik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5ke3j$qe3$1news.onet.pl...
A ja się podepnę pod pytanie.
Co będzie lepsze jako pierwsza szosówka:
Merida 880 czy Kellys arc 1.9??

ta Merida ma duzo uboższy osprzęt i jesli to miałby byc drugi, treningowy rower to może być
jesli podstawowy, to Kellys jest lepszym rozwiazaniem.

Raist

Pierwsza szosówka.