Pierwsze pedaly SPD

Data: 2011-05-04 19:33:05
Autor: atm
Pierwsze pedaly SPD
Witam,
Chcialbym sprobowac spd, zaczynam rozgladac sie za sprzetem dostosowanym do moich potrzeb. Jezdze glownie po lesnych sciezkach, czasem tylko asfalt. Czasem szybsza jazda w terenie.
Biore rowniez pod uwage montaz fotelika dla dziecka.
Znalazlem takie oto pedaly:
http://allegro.pl/nowe-pedaly-spd-shimano-pd-m424-platformy-krakow-i1583407222.html
Z mojego punktu widzenia maja ta zalete, ze zarowno w przypadku jazdy z fotelikiem jak i zima nie bedzie potrzeby zmiany pedalow na platformy.
Czy sa jakies minusy tej konstrukcji?

Co do butow - chcialbym cos turystyczno-gorskiego w wyrazie, zadnych paskow, zarowiastych wstawek itd. Oto moje typy, cena do ok 250zl, rowniez licze na Wasze uwagi:
http://allegro.pl/nowe-buty-shimano-sh-mt33-spd-rozm-46-2011-i1581520947.html
http://allegro.pl/buty-rowerowe-shimano-spd-mtb-sh-mt41-wa-wa-42-i1586496737.html
http://allegro.pl/buty-shimano-sh-mt32br-spd-roz-43-i1572919477.html
http://allegro.pl/buty-shimano-spd-sh-mt60-gore-tex-r-44-2011-i1595583300.html - te najfajniejsze, tyle ze cena nieprzyzwoita, poza tym nie potrzebuje gore w butach rowerowych.

Pozdrawiam.......Rafal

Data: 2011-05-04 11:06:55
Autor: tadek
Pierwsze pedaly SPD

rowniez licze na Wasze uwagi:http://allegro.pl/nowe-buty-shimano-sh-mt33-spd-rozm-46-2011-i1581520...http://allegro.pl/buty-rowerowe-shimano-spd-mtb-sh-mt41-wa-wa-42-i158...http://allegro.pl/buty-shimano-sh-mt32br-spd-roz-43-i1572919477.htmlhttp://allegro.pl/buty-shimano-spd-sh-mt60-gore-tex-r-44-2011-i159558...
- te najfajniejsze, tyle ze cena nieprzyzwoita, poza tym nie potrzebuje
gore w butach rowerowych.

Pozdrawiam.......Rafal

jeżdżę już kilka lat w SM MT 41 i jest Ok. Można w nich chodzić jak w
normalnych butach. Zalet± jest pasek który przytrzymuje sznurowadła
±by się nie pl±tały i wkręciły przypadkiem w łańcuch

Data: 2011-05-04 11:38:41
Autor: triglav
Pierwsze pedaly SPD
Co do butów - przymierz, zanim kupisz. Koniecznie.
Gdy kupowałem swoje, rozmiarówka wpędziła mnie w  konsternacje -
różnica 2 numerów. Kupiłem Specialized, shimano też mierzyłem - to
samo.
Powodzenia!

Data: 2011-05-04 20:47:29
Autor: atm
Pierwsze pedaly SPD
On 2011-05-04 20:38, triglav wrote:
[...]

Dzieki, oczywiscie przymierze wczesniej. Przecwiczylem to juz z okularami.
Czy jest jakas tendencja zeby brac mniejsze lub wieksze buty, czy tez po prostu rozmiar jak dla wygodnych butow noszonych na codzien?
Zdrowko

Data: 2011-05-04 12:13:50
Autor: Piotrpo
Pierwsze pedaly SPD
On 4 Maj, 20:47, atm <_...@vp.pl> wrote:

Dzieki, oczywiscie przymierze wczesniej. Przecwiczylem to juz z okularami..
Czy jest jakas tendencja zeby brac mniejsze lub wieksze buty, czy tez po
prostu rozmiar jak dla wygodnych butow noszonych na codzien?
Lekko pół luĽne - wygodne maj± być.

Data: 2011-05-05 16:04:42
Autor: Ryszard Mikke
Pierwsze pedaly SPD
atm <_@vp.pl> napisał(a):
On 2011-05-04 20:38, triglav wrote:
> [...]

Czy jest jakas tendencja zeby brac mniejsze lub wieksze buty, czy tez po prostu rozmiar jak dla wygodnych butow noszonych na codzien?

Ja nosze 45, rzadziej 44. Rowerowe: Scott 44, Shimano wrecz 43 byly na mnie dobre.

Nie moga byc za luzne, maja sie dobrze trzymac nogi. Z drugiej strony - za
ciasne tez zle, z oczywistych wzgledow. I uwazac, bo czesto rowerowe buty sa
na jakies waskie stopy robione (jakis drozszy model Scotta byl albo za dlugi,
albo za waski na mnie)...

rmikke

Data: 2011-05-04 21:26:45
Autor: atm
Pierwsze pedaly SPD
Data: 2011-05-04 23:44:26
Autor: Piotrpo
Pierwsze pedaly SPD
On 4 Maj, 21:26, atm <_...@vp.pl> wrote:
> Znalazlem takie oto pedaly:
>http://allegro.pl/nowe-pedaly-spd-shimano-pd-m424-platformy-krakow-i1...

Po lekturze watku na forum, chyba odrzuce te pedaly:http://www.forumrowerowe.org/topic/86303-pedaly-shimano-spd-pd-m424-v...

Jeżeli planujesz normaln± jazdę (XC, trochę miasta), to olej wszystkie
namiastki w postaci platform naokoło, po jednej stronie itd. Jeżeli
dodatkowo nie jeste¶ maniakiem lekko¶ci roweru, to najrozs±dniejszym
wyborem prawdopodobnie będ± 520'ki - dobre, sprawdzone konstrukcje.
To oczywiste co napiszę, ale często ludzie zapominaj± o takich
rzeczach - nie ma różnicy w jeĽdzie pomiędzy 520 i XTR (nie pamiętam
symbolu - sorry) różnica w cenie pomiędzy 520 i 540 to 50% więcej w
kasie, 10% mniej na wadze i podobno nieco lepsza trwało¶ć. Do tego o
ile pamiętam łożyska maszynowe, więc można serwisować, tylko czy jest
sens, jeżeli dobre SPD można dostać za mniej niż 100zł.
Rzecz± która wpływa natomiast na komfort jazdy s± buty - znacznie
większy sens ma dołożenie kasy do dobrych butów niż do lepszych
pedałów. Oczywi¶cie nie jest tak jak próbuj± ci wcisn±ć marketingowcy,
że buty za 400zł będ± 2x wygodniejsze od butów za 200zł - po prostu
musisz poszukać czego¶ co ci odpowiada.
A dyskusja pominęła jeszcze do¶ć popularne cranki - jednak cena jest
do¶ć wysoka, a jako¶ć jak wynika z moich obserwacji i krótkich rozmów
w sklepach pozostawia dużo do życzenia (przynajmniej w przypadku
modeli z dolnej półki)

Data: 2011-05-05 08:26:46
Autor: bans
Pierwsze pedaly SPD
W dniu 2011-05-04 21:26, atm pisze:

Po lekturze watku na forum, chyba odrzuce te pedaly:
http://www.forumrowerowe.org/topic/86303-pedaly-shimano-spd-pd-m424-vs-pd-m545-pd-m647/

I słusznie.

Ja proponuję takie, klasyk:

http://allegro.pl/shimano-pedaly-spd-m-520-i1590520843.html

A nakładki można dokupić bez problemu:

http://allegro.pl/nakladki-platformy-na-pedaly-shimano-spd-520-540-i1589266030.html --
bans

Data: 2011-05-05 10:33:42
Autor: Mamut
Pierwsze pedaly SPD
bans {goc@o2.pl} naskrobał:
[...]

No tak, ale w zwykłych butach już nie pojeĽdzi.
Jedynym dobrym pedałem hybrydowym jest PD-A530
http://www.bikestacja.pl/pedaly-turystyczne-turystyczne-shimano-a530-bloki-p-1836.html

Cena w porównaniu do m520-stek niestety chora, kiedys w stacjonarnym kosztowały 130zł.

Data: 2011-05-05 08:38:30
Autor: Jan Srzednicki
Pierwsze pedaly SPD
On 2011-05-05, Mamut wrote:
bans {goc@o2.pl} naskrobał:
[...]
Ja proponujÄ™ takie, klasyk:
http://allegro.pl/shimano-pedaly-spd-m-520-i1590520843.html
A nakładki można dokupić bez problemu:

No tak, ale w zwykłych butach już nie pojeździ.
Jedynym dobrym pedałem hybrydowym jest PD-A530
http://www.bikestacja.pl/pedaly-turystyczne-turystyczne-shimano-a530-bloki-p-1836.html

"wpięcie regulated and set tension wpinania"

Taaa.

Data: 2011-05-05 11:12:57
Autor: bans
Pierwsze pedaly SPD
W dniu 2011-05-05 10:33, Mamut pisze:

A nakładki można dokupić bez problemu:

No tak, ale w zwykłych butach już nie pojeĽdzi.

I napisałe¶ to pod linkiem, w którym pokazywałem drug± aukcję - z nakładkami. A link skasowałe¶. Ło jezu :)))

PodpowiedĽ - to był link do aukcji z nakładkami, dzięki którym można jeĽdzić w zwykłych butach :)))

--
bans

Data: 2011-05-05 17:32:58
Autor: AL
Pierwsze pedaly SPD
[...]

a nie bedzie tendencji, ze platforma zawsze bedzie na dole ?
tzn jesli w przypadku jazdy w zwyklych butach (nie SPD), bedzie problem z polozeniem nogi na pedale, bo przy 'pustym' chwilowo pedale platforma zawsze obroci sie na dol ?
(natomiast przy SPD to byloby ulatwienie, gdyz zaczep zawsze bylby na gorze - mylę się?)

To samo (o ile nie bardziej intensywnie) bedzie sie dzialo przy nakladkach platformy dopinanych na klasyczne SPD.

Pytam, gdyż również rozważam model M424 jako dwustronna platforma-SPD.
Zastosowanie: rower trekingowy, na dalsze jazdy SPD ale czesto robi sie jazdy lokalne, gdzie nie chcialbym specjalnie ubierac butow SPD,
np. chcialbym przejechac w sandalach na dzialke).
Czy model M424 mi to umozliwi?
Czy mechanizm wpinania SPD nie bedzie uwieral i uniemozliwi jednak jazde w 'normalnym' obuwiu na tych pedalach?

Najlepiej gdyby wypowiedzial sie ktos, kto takich pedalow uzywal (SPD z platforma)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-05 17:53:05
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Pierwsze pedaly SPD
AL wrote:

W dniu 2011-05-05 10:33, Mamut pisze:

Jedynym dobrym pedałem hybrydowym jest PD-A530
http://www.bikestacja.pl/pedaly-turystyczne-turystyczne-shimano-a530-bloki-p-1836.html

Cena w porĂłwnaniu do m520-stek niestety chora, kiedys w stacjonarnym
[...]

Jak zakręcę A530, to ustawiają się pionowo.

(natomiast przy SPD to byloby ulatwienie, gdyz zaczep zawsze bylby na
gorze - mylÄ™ siÄ™?)

Pewnie masz racjÄ™. OgĂłlnie jest to pewien kompromis.

--
KrzyĹ›

Data: 2011-05-06 18:35:59
Autor: AL
Pierwsze pedaly SPD
W dniu 2011-05-05 17:53, Krzyś Cierpiętnik pisze:
AL wrote:

[...]

Po przyjrzeniu sie i rozmowie z 'panem z rowerowego'
zakupilem pół na pół - czyli z jednej strony platforma a z drugiej SPD.
(te M424 nie pozwalaja na jazdę w obuwiu z miękką podeszwą)

Nakladki montowane na pedal (w gre wchodzil M520/540) dały bardzo złe rezultaty - z obracaniem pedału.

Za namowa obsługi sklepu wybór padł na model X-93
http://pro-bike.pl/produkty/item_2493_pedaly_vp_x93.html

chociaz nie do konca jeszcze jestem przekonany co do wyboru
- w tej samej cenie byly Authora A-25

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-05-07 16:39:05
Autor: tms
Pierwsze pedaly SPD
On 2011-05-05 17:32, AL wrote:
[...]

Ja używam na codzień M540 a mam dokupione nakładki ale dwie pary - na jazdy wła¶nie rekreacyjne. Da się to założyć z obu stron ale trzeba zakładać niejako jednocze¶nie. Trochę to węższe niż normalne platformy ale do takiego zastosowania jest spoko. Tyle że ostatnio nie chce mi się z tym bawić (choć zakłada się je do¶ć szybko) i prawie zawsze zakładam buty SPD :-)

Data: 2011-05-04 23:20:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pierwsze pedaly SPD
atm, Wed, 04 May 2011 19:33:05 +0200, pl.rec.rowery:
Co do butow - chcialbym cos turystyczno-gorskiego w wyrazie, zadnych paskow, zarowiastych wstawek itd. Oto moje typy, cena do ok 250zl, rowniez licze na Wasze uwagi:

Pamiętaj o jednym: im wygodniej się chodzi, tym mniej wygodniej będzie się
jeĽdzić. Dla mnie zdrowym kompromisem okazał się Spec Sport MTB. Dawał radę
przy 5 stopniach i przy 40.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Pierwsze pedaly SPD