Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicz a

Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicz a

Data: 2011-06-29 18:09:06
Autor: u2
Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicz a
.... pĂłki co zarzuty wobec ruskich :

http://wpolityce.pl/view/14339/Pierwsze_podsumowanie_pracy_zespolu_Macierewicza__Dziesiatki_dokumentow__Caly_szereg_zarzutow_pod_adresem_Rosjan.html

W czasie prezentacji przedstawiono cały szereg konkretnych zaniedbań
Rosjan, które mogły doprowadzić do katastrofy:



ZŁAMANIE POLSKO-ROSYJSKIEGO POROZUMIENIA Z 1993 ROKU – DOTYCZĄCEGO M.IN.
WARUNKÓW PRZYJMOWANIA SAMOLOTÓW:

- przekazanie błędnych kart podejścia do lądowania,

- nieprzekazanie wymaganych danych meteorologicznych.



NIEPRZYGOTOWANIE LOTNISKA, PERSONELU NA NIM I STANOWISKA KONTROLI:

- niewpuszczenie na lotnisko grup przygotowawczych z kancelarii prezydenta,

- niewłaściwe oświetlenie lotniska,

- niewłaściwe funkcjonowanie bliższej radiolatarni (przerywany sygnał),

- brak badań lekarskich kontrolerów w dniu katastrofy (sfałszowane
protokoły z ich zeznań dotyczce tej kwestii),

- wykonywanie przez kontrolerów (wbrew rosyjskim przepisom) poleceń
wyższego dowództwa rosyjskiej armii w Twerze i Moskwie; według
rosyjskich przepisów, tylko kontroler może decydować o lądowaniu bądź
zamknięciu lotniska.



WPROWADZANIE W BŁĄD ZAŁOGI PRZEZ KONTROLERÓW:

- świadome podawanie nieprawdziwych danych meteorologicznych,

- błędne informowanie, że załoga jest na kursie i na ścieżce (fakt
wykreślony z raportu MAK).



WYCOFANIE OCHRONY PREZYDENTA RP I NIE POINFORMOWANIE O TYM STRONY POLSKIEJ:

- samolot ze sprzętem (samochód pancerny) i ludźmi z Federalnej Służby
Ochrony, którzy mieli – według ustaleń z BOR - chronić prezydenta
odwołano do Moskwy. Nie poinformowano o tym ani prezydenta ani centrali
BOR w Warszawie.



NIEZAMKNIĘCIE LOTNISKA MIMO FATALNEJ POGODY:

- według rosyjskich przepisów kontrolerzy mieli w takiej sytuacji
obowiązek zamknąć lotnisko. Złamali więc prawo,

- Iła-76, jak powiedział przez telefon płk Krasnokutski - „wysłali na
zapasowe do Tweru". Tupolewa nie,

- Decyzję o przyjęciu TU-154 mimo złej pogody i niechęci kontrolerów
podjęła centrala w Moskwie.



NIEPODJĘCIE NATYCHMIASTOWEJ AKCJI RATUNKOWEJ:

- kontrolerzy nie ogłosili natychmiast alarmu dla wszystkich jednostek
ratowniczych z lotniska. Dwie minuty po katastrofie na nagraniach
słychać, jak wciąż zastanawiają się, gdzie jest samolot,

- pierwsza karetka pojawiła się na miejscu katastrofy po 17 minutach,

- inne jednostki ratownicze wezwano dopiero 10 minut po katastrofie,

- pierwszy zespół ratowniczy przyjechał po 17 minutach, kolejne po 29
minutach.



NISZCZENIE DOWODÓW:

- nierzetelne zbadanie terenu katastrofy,

- niezabezpieczenie terenu przed postronnymi osobami,

- niszczenie wraku przez rosyjskich żołnierzy.



UTRUDNIANIE POLSKIEGO POSTĘPOWANIA I ŚLEDZTWA:

- wywiezienie ciał ofiar do Moskwy i przeprowadzenie sekcji zwłok bez
zgody i obecności strony polskiej,

- fałszowanie protokołów sekcji zwłok,

- przejęcie przez Rosję środków łączności oraz aparatury elektronicznej
i nieprzekazanie ich stronie polskiej (m.in. telefon satelitarny),

- fałszowanie zeznań kontrolerów – wycofanie niekorzystnych dla ich
odpowiedzialności,

- fałszowanie zapisów czarnych skrzynek – przekazanie stronie polskiej
kopii zapisów bez 16 sekund nagrania, bez kluczowej komendy „odchodzimy",

- nierealizowanie bądź realizowanie z wielomiesięcznym opóźnieniem
wnioskĂłw dowodowych strony polskiej,

- nieprzekazanie kluczowych dowodĂłw (wraku, czarnych skrzynek) mimo
zakończenia badania przyczyn przez MAK.



WPROWADZANIE PRZEZ ROSJAN OPINII MIĘDZYNARODOWEJ W BŁĄD:

- podawanie fałszywych informacji o czterokrotnym podchodzeniu TU-154M
do lądowania,

- fałszywe oskarżanie przez państwowe media rosyjskie i rosyjskich
urzędników winą pilotów, prezydenta i dowódcy Sił Powietrznych,

- kłamstwa na temat godziny katastrofy, mimo że już w dniu tragedii na
naradzie polskich i rosyjskich prokuratorĂłw podano prawdziwy czas
katastrofy.



Jutro Prawo i Sprawiedliwość ma przedstawić drugą część "białej księgi"
dotyczącą odpowiedzialności przedstawicieli polskich władz.

Data: 2011-06-30 15:33:46
Autor: Tomek
Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicza

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e0b4e26$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
... póki co zarzuty wobec ruskich :

http://wpolityce.pl/view/14339/Pierwsze_podsumowanie_pracy_zespolu_Macierewicza__Dziesiatki_dokumentow__Caly_szereg_zarzutow_pod_adresem_Rosjan.html

W czasie prezentacji przedstawiono cały szereg konkretnych zaniedbań
Rosjan, które mogły doprowadzić do katastrofy:



ZŁAMANIE POLSKO-ROSYJSKIEGO POROZUMIENIA Z 1993 ROKU - DOTYCZĄCEGO M.IN.
WARUNKÓW PRZYJMOWANIA SAMOLOTÓW:

- przekazanie błędnych kart podejścia do lądowania,

- nieprzekazanie wymaganych danych meteorologicznych.



NIEPRZYGOTOWANIE LOTNISKA, PERSONELU NA NIM I STANOWISKA KONTROLI:

- niewpuszczenie na lotnisko grup przygotowawczych z kancelarii prezydenta,

- niewłaściwe oświetlenie lotniska,

- niewłaściwe funkcjonowanie bliższej radiolatarni (przerywany sygnał),

- brak badań lekarskich kontrolerów w dniu katastrofy (sfałszowane
protokoły z ich zeznań dotyczce tej kwestii),

- wykonywanie przez kontrolerów (wbrew rosyjskim przepisom) poleceń
wyższego dowództwa rosyjskiej armii w Twerze i Moskwie; według
rosyjskich przepisów, tylko kontroler może decydować o lądowaniu bądź
zamknięciu lotniska.



WPROWADZANIE W BŁĄD ZAŁOGI PRZEZ KONTROLERÓW:

- świadome podawanie nieprawdziwych danych meteorologicznych,

- błędne informowanie, że załoga jest na kursie i na ścieżce (fakt
wykreślony z raportu MAK).



WYCOFANIE OCHRONY PREZYDENTA RP I NIE POINFORMOWANIE O TYM STRONY POLSKIEJ:

- samolot ze sprzętem (samochód pancerny) i ludźmi z Federalnej Służby
Ochrony, którzy mieli - według ustaleń z BOR - chronić prezydenta
odwołano do Moskwy. Nie poinformowano o tym ani prezydenta ani centrali
BOR w Warszawie.



NIEZAMKNIĘCIE LOTNISKA MIMO FATALNEJ POGODY:

- według rosyjskich przepisów kontrolerzy mieli w takiej sytuacji
obowiązek zamknąć lotnisko. Złamali więc prawo,

- Iła-76, jak powiedział przez telefon płk Krasnokutski - "wysłali na
zapasowe do Tweru". Tupolewa nie,

- Decyzję o przyjęciu TU-154 mimo złej pogody i niechęci kontrolerów
podjęła centrala w Moskwie.



NIEPODJĘCIE NATYCHMIASTOWEJ AKCJI RATUNKOWEJ:

- kontrolerzy nie ogłosili natychmiast alarmu dla wszystkich jednostek
ratowniczych z lotniska. Dwie minuty po katastrofie na nagraniach
słychać, jak wciąż zastanawiają się, gdzie jest samolot,

- pierwsza karetka pojawiła się na miejscu katastrofy po 17 minutach,

- inne jednostki ratownicze wezwano dopiero 10 minut po katastrofie,

- pierwszy zespół ratowniczy przyjechał po 17 minutach, kolejne po 29
minutach.



NISZCZENIE DOWODÓW:

- nierzetelne zbadanie terenu katastrofy,

- niezabezpieczenie terenu przed postronnymi osobami,

- niszczenie wraku przez rosyjskich żołnierzy.



UTRUDNIANIE POLSKIEGO POSTĘPOWANIA I ŚLEDZTWA:

- wywiezienie ciał ofiar do Moskwy i przeprowadzenie sekcji zwłok bez
zgody i obecności strony polskiej,

- fałszowanie protokołów sekcji zwłok,

- przejęcie przez Rosję środków łączności oraz aparatury elektronicznej
i nieprzekazanie ich stronie polskiej (m.in. telefon satelitarny),

- fałszowanie zeznań kontrolerów - wycofanie niekorzystnych dla ich
odpowiedzialności,

- fałszowanie zapisów czarnych skrzynek - przekazanie stronie polskiej
kopii zapisów bez 16 sekund nagrania, bez kluczowej komendy "odchodzimy",

- nierealizowanie bądź realizowanie z wielomiesięcznym opóźnieniem
wniosków dowodowych strony polskiej,

- nieprzekazanie kluczowych dowodów (wraku, czarnych skrzynek) mimo
zakończenia badania przyczyn przez MAK.



WPROWADZANIE PRZEZ ROSJAN OPINII MIĘDZYNARODOWEJ W BŁĄD:

- podawanie fałszywych informacji o czterokrotnym podchodzeniu TU-154M
do lądowania,

- fałszywe oskarżanie przez państwowe media rosyjskie i rosyjskich
urzędników winą pilotów, prezydenta i dowódcy Sił Powietrznych,

- kłamstwa na temat godziny katastrofy, mimo że już w dniu tragedii na
naradzie polskich i rosyjskich prokuratorów podano prawdziwy czas
katastrofy.



Jutro Prawo i Sprawiedliwość ma przedstawić drugą część "białej księgi"
dotyczącą odpowiedzialności przedstawicieli polskich władz.

No gdzie te szczekaczki z ich argumentami? Odpowiecie choć na jeden z powyższych punktów?
Tomek

Data: 2011-06-30 17:17:36
Autor: cirrus
Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicza
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e0c7b6f$0$2493$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e0b4e26$0$2438$65785112news.neostrada.pl...
... póki co zarzuty wobec ruskich :
http://wpolityce.pl/view/14339/Pierwsze_podsumowanie_pracy_zespolu_Macier
ewicza__Dziesiatki_dokumentow__Caly_szereg_zarzutow_pod_adresem_Rosjan.ht
ml  W czasie prezentacji przedstawiono cały szereg konkretnych zaniedbań
Rosjan, które mogły doprowadzić do katastrofy:
ZŁAMANIE POLSKO-ROSYJSKIEGO POROZUMIENIA Z 1993 ROKU - DOTYCZĄCEGO M.IN.
WARUNKÓW PRZYJMOWANIA SAMOLOTÓW:
- przekazanie błędnych kart podejścia do lądowania,
- nieprzekazanie wymaganych danych meteorologicznych.
NIEPRZYGOTOWANIE LOTNISKA, PERSONELU NA NIM I STANOWISKA KONTROLI:
- niewpuszczenie na lotnisko grup przygotowawczych z kancelarii prezydenta,
- niewłaściwe oświetlenie lotniska,
- niewłaściwe funkcjonowanie bliższej radiolatarni (przerywany sygnał),
- brak badań lekarskich kontrolerów w dniu katastrofy (sfałszowane
protokoły z ich zeznań dotyczce tej kwestii),
- wykonywanie przez kontrolerów (wbrew rosyjskim przepisom) poleceń
wyższego dowództwa rosyjskiej armii w Twerze i Moskwie; według
rosyjskich przepisów, tylko kontroler może decydować o lądowaniu bądź
zamknięciu lotniska.
WPROWADZANIE W BŁĄD ZAŁOGI PRZEZ KONTROLERÓW:
- świadome podawanie nieprawdziwych danych meteorologicznych,
- błędne informowanie, że załoga jest na kursie i na ścieżce (fakt
wykreślony z raportu MAK).
WYCOFANIE OCHRONY PREZYDENTA RP I NIE POINFORMOWANIE O TYM STRONY POLSKIEJ:
- samolot ze sprzętem (samochód pancerny) i ludźmi z Federalnej Służby
Ochrony, którzy mieli - według ustaleń z BOR - chronić prezydenta
odwołano do Moskwy. Nie poinformowano o tym ani prezydenta ani centrali
BOR w Warszawie.
NIEZAMKNIĘCIE LOTNISKA MIMO FATALNEJ POGODY:
- według rosyjskich przepisów kontrolerzy mieli w takiej sytuacji
obowiązek zamknąć lotnisko. Złamali więc prawo,
- Iła-76, jak powiedział przez telefon płk Krasnokutski - "wysłali na
zapasowe do Tweru". Tupolewa nie,
- Decyzję o przyjęciu TU-154 mimo złej pogody i niechęci kontrolerów
podjęła centrala w Moskwie.
NIEPODJĘCIE NATYCHMIASTOWEJ AKCJI RATUNKOWEJ:
- kontrolerzy nie ogłosili natychmiast alarmu dla wszystkich jednostek
ratowniczych z lotniska. Dwie minuty po katastrofie na nagraniach
słychać, jak wciąż zastanawiają się, gdzie jest samolot,
- pierwsza karetka pojawiła się na miejscu katastrofy po 17 minutach,
- inne jednostki ratownicze wezwano dopiero 10 minut po katastrofie,
- pierwszy zespół ratowniczy przyjechał po 17 minutach, kolejne po 29
minutach.
NISZCZENIE DOWODÓW:
- nierzetelne zbadanie terenu katastrofy,
- niezabezpieczenie terenu przed postronnymi osobami,
- niszczenie wraku przez rosyjskich żołnierzy.
UTRUDNIANIE POLSKIEGO POSTĘPOWANIA I ŚLEDZTWA:
- wywiezienie ciał ofiar do Moskwy i przeprowadzenie sekcji zwłok bez
zgody i obecności strony polskiej,
- fałszowanie protokołów sekcji zwłok,
- przejęcie przez Rosję środków łączności oraz aparatury elektronicznej
i nieprzekazanie ich stronie polskiej (m.in. telefon satelitarny),
- fałszowanie zeznań kontrolerów - wycofanie niekorzystnych dla ich
odpowiedzialności,
- fałszowanie zapisów czarnych skrzynek - przekazanie stronie polskiej
kopii zapisów bez 16 sekund nagrania, bez kluczowej komendy "odchodzimy",
- nierealizowanie bądź realizowanie z wielomiesięcznym opóźnieniem
wniosków dowodowych strony polskiej,
- nieprzekazanie kluczowych dowodów (wraku, czarnych skrzynek) mimo
zakończenia badania przyczyn przez MAK.
WPROWADZANIE PRZEZ ROSJAN OPINII MIĘDZYNARODOWEJ W BŁĄD:
- podawanie fałszywych informacji o czterokrotnym podchodzeniu TU-154M
do lądowania,
- fałszywe oskarżanie przez państwowe media rosyjskie i rosyjskich
urzędników winą pilotów, prezydenta i dowódcy Sił Powietrznych,
- kłamstwa na temat godziny katastrofy, mimo że już w dniu tragedii na
naradzie polskich i rosyjskich prokuratorów podano prawdziwy czas
katastrofy.
Jutro Prawo i Sprawiedliwość ma przedstawić drugą część "białej księgi"
dotyczącą odpowiedzialności przedstawicieli polskich władz.
No gdzie te szczekaczki z ich argumentami? Odpowiecie choć na jeden z powyższych punktów?
Tomek

Ale z ciebie debil, posłuchaj opinii ekspertow, pilotow itp, a nie fanatycznego ignoranta zaszumionego Antka.

--
stevep

Data: 2011-06-30 17:19:12
Autor: u2
Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierew icza
W dniu 2011-06-30 15:33, Tomek pisze:
No gdzie te szczekaczki z ich argumentami? Odpowiecie choĂŚ na jeden z powyÂższych punktĂłw?



A ty towarzyszu umiecie tylko w liczbie mnogiej ? :)

Data: 2011-07-01 11:25:56
Autor: Tomek
Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicza

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e0c93f0$0$2508$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-06-30 15:33, Tomek pisze:
No gdzie te szczekaczki z ich argumentami? Odpowiecie choa na jeden z
powy?szych punktów?



A ty towarzyszu umiecie tylko w liczbie mnogiej ? :)

Bo ta agentura ma ich tu kilku :-)
Tomek

Pierwsze podsumowanie pracy zespołu Macierewicz a

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona