Pierwszeństwo przejazdu

Data: 2011-04-19 23:32:09
Autor: Przemek
Pierwszeństwo przejazdu
to nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Chyba oczywiste, że A.

A niby z czego ta oczywistość wynika?
Działają światła czyli nie patrzymy na znaki. Jak nie patrzymy na znaki to skręcający w lewo A ma po prawej B więc musi mu ustąpić pierszeństwa. Czyli pierszeństwo na B.
BTW SDD kiedy to A miał pierszeństwo? Robiłem prawo jazdy w 1987 roku i już wtedy światła miały pierszeństwo przed znakami.
Przem

Data: 2011-04-19 22:02:06
Autor: to
Pierwszeñstwo przejazdu
begin Przemek
to nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Chyba oczywiste, że A.

A niby z czego ta oczywistość wynika?

Przecież scancellowalem tego posta, jak go pisałem to nie zwróciłem uwagi na światła. ;)

Data: 2011-04-20 00:13:24
Autor: Przemek
Pierwszeństwo przejazdu
to nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
Przecież scancellowalem tego posta, jak go pisałem to nie zwróciłem uwagi
na światła. ;)

Za póóóóźno ;)
Przem

Data: 2011-04-19 23:42:25
Autor: SDD
Pierwszeñstwo przejazdu

U¿ytkownik "Przemek" <raz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iokv9t$7t4$1news.onet.pl...

BTW SDD kiedy to A mia³ pierszeñstwo? Robi³em prawo jazdy w 1987 roku i ju¿ wtedy ¶wiat³a mia³y pierszeñstwo przed znakami.

Widocznie miales zlego instruktora, albo jednak zle pamietasz.
Wtedy nie bylo tak, ze "gdy swiatla dzialaja, nie patrzymy na znaki".

Bylo, ze "swiatla sa wazneisjze od znakow", ale bylo, ze gdy one nie rozstrzygaja, to wtedy rozstrzygaja znaki, a gdy i one nie rozstrzygaja to dopiero na samym koncu "prawa reka" i inne zasady ogolne.

Oczywiscie postawa "orwellowska" wobec zmieniajacych sie przepisow jest calkiem optymalna - w koncu po co pamietac, jak kiedys sie jezdzilo - wazne jest jak si ejezdzi teraz.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-04-20 00:15:06
Autor: Przemek
Pierwszeñstwo przejazdu
SDD nam wczesniej objawi³(a), a ja odpowiadam:
Widocznie miales zlego instruktora, albo jednak zle pamietasz.
Wtedy nie bylo tak, ze "gdy swiatla dzialaja, nie patrzymy na znaki".

Rêki nie dam, bo za bardzo szanujê, ale utkwi³o mi, ¶wiat³a, znaki, regu³y. W tej kolejno¶ci. I nie by³o to "wa¿niejsze", a w tej kolejno¶ci.

Oczywiscie postawa "orwellowska" wobec zmieniajacych sie przepisow jest calkiem optymalna - w koncu po co pamietac, jak kiedys sie jezdzilo -
wazne  jest jak si ejezdzi teraz.

To inna sprawa, ale akurat to pamiêtam, bo to by³a jedna z bardziej zrozumia³ych, bo rozs±dnych zasad :P
Przem

Data: 2011-04-20 00:30:15
Autor: SDD
Pierwszeñstwo przejazdu

U¿ytkownik "Przemek" <raz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iol1l2$h9h$2news.onet.pl...

Rêki nie dam, bo za bardzo szanujê, ale utkwi³o mi, ¶wiat³a, znaki, regu³y. W tej kolejno¶ci. I nie by³o to "wa¿niejsze", a w tej kolejno¶ci.

No wiec wlasnie. Kiedys na klasycznym skrzyzowaniu (pierwszensttwo na wprost i zielone swiatlo) byloby

*swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
*znaki* jeden i drugi zjezdza z drogi z pierwszenstwem (bedzie dzwon)
*reguly* jeden skreca w lewo, wiec ma z prawej srony tego, ktory skreca w prawo i to tamten ma pierwszenstwo

Na skrzyzowaniu ze schematu natomiast byloby:
*swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
*znaki* jeden jedzie po drodze z pierwszenstwem a drugi ma znak A-7, wiec ten pierwszy ma pierwszenstwo przed drugim

*reguly* okazaly si eniepotrzebne, bo swiatla i znaki daly rade
- wlasnie o tak rozumiana kolejnosc chodzilo

teraz natomiast mamy dla sytuacji z obrazka
*swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
i od razu schodzimy do regul, pomijajac znaki:
*reguly* jeden skreca w lewo, wiec ma z prawej srony tego, ktory skreca w prawo i to tamten ma pierwszenstwo*

* - gdyby A byl pojazdem szynowym mialby na mocy zasad ogolnych pierwszenstwo przed B, gdyby jednak B jechal prosto a nei skrecal, to pojazd szynowy musialby mu ustapic pierwszenstwa (z rozporzadzenia o sygnalach)

 Pozdrawiam
SDD

Pierwszeństwo przejazdu