Pierwszeństwo - kolejne wątpliwości

Data: 2011-05-08 18:55:06
Autor: mocniak
Pierwszeństwo - kolejne wątpliwości
W dniu 2011-05-08 16:34, climbus pisze:
Witam

Cały czas nie łapię co będzie jak nowo uchwalona ustawa wejdzie w
życie. Głównie chodzi mi o sytuację:

Jadąc drogą rowerową wzdłuż drogi z pierwszeństwem przejazdu i
zbliżając się do drogi podporządkowanej. Teoretycznie mam i będę miał
pierwszeństwo ale na jakiej podstawie.

Na podstawie znaku pierwszeństwa przejazdu przed przejazdem przy drodze dla rowerów. Nie ma? Pisz do zarządcy drogi.

Dodatkowo kierowcy też nie mają oznakowania. Tzn jest znak ustąp
pierwszeństwa przed drogą rowerową ale linia zatrzymania (trójkąty na
jezdni) jest już za.

To gdzie jest linia zatrzymań nic nie zmienia.

--
Mocniak

Data: 2011-05-08 10:11:40
Autor: Rowerex
On 8 Maj, 17:55, mocniak <mocn...@tlen.pl> wrote:

> [...]

Na podstawie znaku pierwszeństwa przejazdu przed przejazdem przy drodze
dla rowerów. Nie ma? Pisz do zarządcy drogi.

Przy rondach tez znaki powinny stac przed przejazdami?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-14 23:59:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 8 May 2011, Rowerex wrote:

[...]

  A-7?
  Wychodzi, że (jeśli są) to tak.
  Inaczej mamy absurd - A-7 określa pierwszeństwo na *całym* rondzie
(z definicji), zaś kierowca formalnie dowiaduje się o tym *za*
przecięciem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-09 00:45:23
Autor: climbus
On 8 Maj, 18:55, mocniak <mocn...@tlen.pl> wrote:

Na podstawie znaku pierwszeństwa przejazdu przed przejazdem przy drodze
dla rowerów. Nie ma? Pisz do zarządcy drogi.

Czyli dalej wolna amerykanka. Nie mam znaku po prawej droga z
pierwszeństwem więc nie mogę wymagać na skrzyżowaniu pierwszeństwa bo
obowiązują mnie znaki a nie jazda na pamięć.

Zarządcy dróg raczej się nie palą do poprawek.

Napisać nie zaszkodzi. Ktoś ma przykład dobrze oznakowanej drogi dla
rowerów? Isnieje taka w Polsce?

Data: 2011-05-09 07:53:13
Autor: Ryszard Mikke
climbus <climbus@gmail.com> napisał(a):
On 8 Maj, 18:55, mocniak <mocn...@tlen.pl> wrote:

> Na podstawie znaku pierwsze=F1stwa przejazdu przed przejazdem przy drodze
> dla rower=F3w. Nie ma? Pisz do zarz=B1dcy drogi.

Czyli dalej wolna amerykanka. Nie mam znaku po prawej droga z
pierwsze=F1stwem wi=EAc nie mog=EA wymaga=E6 na skrzy=BFowaniu pierwsze=F1s=
twa bo
obowi=B1zuj=B1 mnie znaki a nie jazda na pami=EA=E6.

Zarz=B1dcy dr=F3g raczej si=EA nie pal=B1 do poprawek.

Napisa=E6 nie zaszkodzi. Kto=B6 ma przyk=B3ad dobrze oznakowanej drogi dla
rower=F3w? Isnieje taka w Polsce?

W takiej np. Warszawie, o ile mi wiadomo, nie ma.

W pismie lepiej powolywac sie na przepisy chyba, dobry przyklad najwyzej na
okrase...

rmikke

Data: 2011-05-11 01:20:51
Autor: arturb
W dniu 2011-05-08 18:55, mocniak pisze:
[...]

Są ale kto tu ma pierwszeństwo (zwróć uwagę na znaki poziome) ?:

http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/197096_207404922605670_100000084913618_851712_3802503_n.jpg

http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/200433_207405149272314_100000084913618_851714_5351736_n.jpg

http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/196575_207405285938967_100000084913618_851715_574782_n.jpg

Data: 2011-05-10 23:28:27
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-10, arturb wrote:
[...]

DDRiP zaczyna się dopiero po skrzyżowaniu, więc pierwszeństwo
najnormalniej w świecie ma rowerzysta na jezdni.

http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/196575_207405285938967_100000084913618_851715_574782_n.jpg

To w zasadzie ciekawe, z powodu kompletnie spapranego uznakowania -
braku przejazdu rowerowego. Nie za bardzo wiadomo jak to w ogĂłle
przejeżdżać rowerem.

Pierwszeństwo - kolejne wątpliwości