Pierwszeństwo na parkingu

Data: 2017-02-15 19:43:20
Autor: Jacek
Pierwszeństwo na parkingu
Jak wygląda sprawa pierwszeństwa przejazdu na parkingach pod marketami?
Jest sobie parking mniej więcej taki:

\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\
///////// ////////// //////////

\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\
///////// ////////// ////////// i tak dalej

Tworzą się więc na nim "ulice" i "przecznice".
IMO na całym takim terenie obowiązuje zasada pierwszeństwa z prawej strony.
Niedawno gość mający mnie po prawej stronie ale jadący "ulicą" obtrąbił mnie, że ośmielam się wjeżdżać przed nim.
Jak to jest Waszym zdaniem uregulowane?
Jacek

Data: 2017-02-15 20:41:20
Autor: Cavallino
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 15-02-2017 o 19:43, Jacek pisze:
Jak wygląda sprawa pierwszeństwa przejazdu na parkingach pod marketami?
Jest sobie parking mniej więcej taki:

\\\\\\\\\    \\\\\\\\\\    \\\\\\\\\\
/////////    //////////    //////////

\\\\\\\\\    \\\\\\\\\\    \\\\\\\\\\
[...]

Tak jak piszesz, o ile nie ma znaków mówiących co innego.
Ale lepiej nie ryzykować i nie wyjeżdżać na te "ulice" którymi zasuwa ktoś kto tego nie wie.
Kilka sekund człowieka nie zbawi, a auto może uratować.
Takimi co mieli pierwszeństwo są wybrukowane cmentarze.

Data: 2017-02-15 22:25:18
Autor: re
Pierwszeństwo na parkingu

Użytkownik "Cavallino"

[...]

-- -
Cmentarze z parkingowych kolizji ? :-)

Data: 2017-02-15 22:47:46
Autor: Marcin Kiciński
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu sroda, 15 lutego 2017 22:25:21 UTC+1 uzytkownik re napisal:

Cmentarze z parkingowych kolizji ? :-)

Widzialem kiedys na parkingu pod hipermarketem kolizje zakonczona
dachowaniem, a stad na cmentarz juz niedaleko...

Pozdrawiam
MK

Data: 2017-02-16 12:10:42
Autor: z
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-15 o 20:41, Cavallino pisze:
Tak jak piszesz, o ile nie ma znaków mówiących co innego.

Bo pod tym śniegiem albo ze starości mało widoczne mogą być znaki na jezdni. :-)

Data: 2017-02-16 16:56:36
Autor: J.F.
Pierwszeństwo na parkingu
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o82asv$uqd$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 15-02-2017 o 19:43, Jacek pisze:
Jak to jest Waszym zdaniem uregulowane?
Tak jak piszesz, o ile nie ma znaków mówiących co innego.

Tak jest - ulice, przecznice, a wszystko to "parkingowe uliczki", a wiec rownorzedne.

Chyba, ze sie chcialo wlascicielowi uregulowac.

Ale lepiej nie ryzykować i nie wyjeżdżać na te "ulice" którymi zasuwa ktoś kto tego nie wie.
Kilka sekund człowieka nie zbawi, a auto może uratować.
Takimi co mieli pierwszeństwo są wybrukowane cmentarze.

Parking to raczej nie te predkosci, zeby na cmentarz trafic, chyba, ze zlomowisko miales na mysli :-)

Ale przy wyjedzie na droge publiczna uwazac :-)

J.

Data: 2017-02-16 10:20:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwszeństwo na parkingu
Niemcy wprowadzili ograniczenie prędkości do 10 km/h i nie działa reguła prawej ręki co wymusza ostrożność po obu stronach ... znaki są zbędne ... w Polsce za jakieś 10-15 lat

Data: 2017-02-17 07:14:32
Autor: ddddddddddddd
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 16.02.2017 o 19:20, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Niemcy wprowadzili ograniczenie prędkości do 10 km/h i nie działa reguła prawej ręki co wymusza ostrożność po obu stronach ... znaki są zbędne ... w Polsce za jakieś 10-15 lat

to reguła czego działa?

Łukasz

Data: 2017-02-16 22:51:56
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwszeństwo na parkingu
-- to reguła czego działa?

regula zachowania szczegolnej ostroznosci :-) masz jechac powoli bo na parkingu kreca sie piesi i uwazac na inne samochody a nie zapierdalac jak kurczak bez glowy bo "jestem na pierwszenstwie" wina w razie kolizji zazwyczaj idzie po polowie np stukneli sie obaj cofajac, a recydywistow "leczy" TU zwyzkami ktore sa spore nawet jak na niemieckie zarobki ...  P.

Data: 2017-02-17 12:56:11
Autor: t-1
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-17 o 07:51, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

No dobrze, ale kto wtedy pierwszy jedzie?
Mniej ostrożny?
Bo obaj, aby ostrożnie, do końca się nie da.

Data: 2017-02-17 04:08:09
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwszeństwo na parkingu
-- No dobrze, ale kto wtedy pierwszy jedzie?  Mniej ostrożny? Bo obaj, aby ostrożnie, do końca się nie da.

a jednak jakos udaje sie kazdego dnia od wielu lat powtarzac ten cud :-)

moze jechac ten ktory jest blizej, moze jechac ten ktory ma starsze auto, czeka ten co mu sie nie spieszy albo ten co ma nowe auto :-) zasadniczo *wszyscy* dbaja o plynnosc ruchu - nie tylko swoja wlasna i nawet na konkretnych parkingach typu IKEA ruch jest uspokojony ale plynny ... "szybcy i wsciekli" oczywiscie sie zdarzaja ale gina w masie jadacych spokojnie i przewidywalnie

P.

Data: 2017-02-15 20:41:51
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo na parkingu
Wed, 15 Feb 2017 19:43:20 +0100, w <o827g8$un7$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a):

[...]

Tak jak napisałeś. Gościa zatrzymać obywatelsko i wytłumaczyć.

Data: 2017-02-15 21:05:06
Autor: t-1
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-15 o 19:43, Jacek pisze:
[...]

Rozumiem, ze na ulicy się parkuje.
Więc raczej ulice i aleje.
I wtedy będzie odwrotnie z pierwszeństwem.

Data: 2017-02-15 21:05:34
Autor: Tomasz Pyra
Pierwszeństwo na parkingu
Dnia Wed, 15 Feb 2017 19:43:20 +0100, Jacek napisał(a):

[...]

Uregulowane jest tak jak piszesz.

Ale praktyka jest taka że, każdy parking ma swoje własne, intuicyjne
starszeństwo alejek ważniejszych nad mniej ważnymi i jakakolwiek próba
dyskusji musi się skończyć słuczką albo mordobiciem ;)

Data: 2017-02-15 21:09:29
Autor: Shrek
Pierwszeństwo na parkingu
[...]

Nalezy wykazać się rozsądkiem.

Mój brat jechał "główną", babka wyjechała mu z "mniej głównej" ale miał ją po prawej.

Brat chcąc nie chcąc proponował podpisanie oświadczenia, ale babka wezwała policję. Policjant stwierdził, że wina jest brata, a baba jest idiotką, skoro brata na parkingu obróciło od jej uderzenia o 180 stopni. I szczęście, że na tym się skończyło.

Jak koniecznie chcesz mieć rację, to tak to są teoretycznie równorzędne.

Shrek.

Data: 2017-02-15 21:36:19
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszeństwo na parkingu
[...]

To zalezy od oznaczeń takich parkingów. Czy jest to droga wewnętrzna czy np osiedlowa. Tutaj masz z grubsza opisane:
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-droga-wewnetrzna-a-strefa-ruchu-wiesz-czym-sie-roznia,nId,1397382

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-02-17 01:02:43
Autor: PlaMa
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-15 o 21:36, LordBluzg(R) pisze:

[...]

przeczytałem i chyba głupi jestem bo nie zrozumiałem. Wyjaśnisz/streścisz?

Data: 2017-02-17 22:08:17
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-17 o 01:02, PlaMa pisze:
[...]

Grrr, jeśli nie rozumiesz ponizszego zdania które jest cytatem z tej strony:

Z perspektywy kierowcy oznacza to tyle, że na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o Ruchu Drogowym. Nie wiążą nas np. zapisy mówiące o parkowaniu.

No to już masz problem, bo nijak inaczej nie można tego napisać.

Spróbuję jednak. Skoro w powyższym zdaniu jest treść:
"na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o Ruchu Drogowym" to znaczy że nie obowiązują również "prawe ręce" czy lewe nogi. "Wolna amerykanka" ale oczywiście w zależności od oznaczeń takiego miejsca znakami wymienionymi w tekscie z linka. Coś więcej? Wystarczy teraz zaznajomić się ze znakami które są na wjeździe i reszta chyba prosta?
--
LordBluzg(R)

Data: 2017-02-18 02:57:38
Autor: WS
Pierwszeństwo na parkingu
On Friday, February 17, 2017 at 10:09:09 PM UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

[...]

Nie do konca tak jest, tzn

obowiazuje
2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w za-kresie:
1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

I interpretacja jest taka (jesli nie ma jakis lokalnych regulaminow itp...), ze w razie kolizji/wypadku winnego ustala sie jednak na podstawie zasad PoRD, sprawca jest ten, ktory nie zastosowal sie do PoRD w zakresie "koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;"

WS

Data: 2017-02-18 13:33:13
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-18 o 11:57, WS pisze:
[...]

Tak, tutaj pełna zgoda. Natomiast jeśli chodzi o wszelakie kolizje np pojazdów to raczej będzie współwina, na zasadzie naruszenia mienia. Tzn jeśli jakiś pojazd stał a ktoś w niego wjechał to logiczne że wjeżdżający ponosi winę. W przypadku ruchu dwóch pojazdów bioracych udział w kolizji, będzie współwina itd itp.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-02-18 14:13:25
Autor: PlaMa
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-17 o 22:08, LordBluzg(R) pisze:

Spróbuję jednak. Skoro w powyższym zdaniu jest treść:
"na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o
Ruchu Drogowym" to znaczy że nie obowiązują również "prawe ręce"

karkołomne stwierdzenie. Wczytam się trochę w temat bo uważam, że wyszedłeś za daleko z tą interpretacją.

Wystarczy teraz zaznajomić się ze znakami które są na wjeździe i reszta
chyba prosta?

Zdecydowanie nie jest prosta. Wjeżdżam na teren z D-52 i żadnym innym znakiem. Jak tam jeździć jak twierdzisz, że nie obowiązują zasady pierwszeństwa przejazdu?

Data: 2017-02-18 14:43:49
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-18 o 14:13, PlaMa pisze:
[...]

Chyba coś mylisz. Definicja D-52 podaje:
"D-52
Strefa ruchu.
Stosuje się w celu oznakowania ustalonej strefy ruchu.
Znak ten umieszcza się na początku strefy ruchu na wszystkich drogach doprowadzających do niej ruch.
Decyzję o ustaleniu takiej strefy podejmuje zarządca (właściciel) terenu, na którym położona jest strefa ruchu.
W strefie ruchu stosuje się znaki takie jak na drogach wewnętrznych.

Obowiązuje od 13.05.2011

Znaki te informują że na terenie prywatnym, przed którym są ustawione obowiązują takie same zasady ruchu drogowego jak na drodze publicznej. Co oznacza, że Policja w strefie oznaczonej znakami D-52 oraz D-53 może karać za nieprzepisowe parkowanie, jazdę po spożyciu alkoholu, jazdę z niezapiętymi pasami bezpieczeństwa oraz rozmowę poprzez telefon komórkowy a także za zajmowanie bezprawnie miejsca przeznaczonego dla osób niepełnosprawnych w szczególności pod hipermarketami, nawet gdy funkcjonariusze nie będą wezwani do konkretnego zdarzenia, ale będą na przykład na rutynowym patrolu."

Natomiast D-46 to właśnie "wolna amerykanka" można tam jeździć pojazdem bez uprawnień więc wszelakie zasady PORD nie obowiązują

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-02-23 23:58:17
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo na parkingu
Sat, 18 Feb 2017 14:43:49 +0100, w <o89j3a$go4$1@mx1.internetia.pl>, LordBluzg(R)
<mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Natomiast D-46 to właśnie "wolna amerykanka" można tam jeździć pojazdem bez uprawnień więc wszelakie zasady PORD nie obowiązują

Nie można tam jeździć pojazdem bez uprawnień.

Data: 2017-02-24 13:47:30
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-23 o 23:58, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Jakaś podstawa prawna?

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-02-24 23:38:53
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo na parkingu
Fri, 24 Feb 2017 13:47:30 +0100, w <o8pa2t$fj3$1@mx1.internetia.pl>, LordBluzg(R)
<mkawran@poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2017-02-23 o 23:58, radekp@konto.pl pisze:

> Nie można tam jeździć pojazdem bez uprawnień.

Jakaś podstawa prawna?

Potencjalny mandat za stwarzanie zagrożenia.

Data: 2017-02-25 18:04:15
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-24 o 23:38, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Taa, równie dobrze mozna dostać mandat za posiadanie penisa :>

Oczywiście że jesteś w mylnym błędzie. Na drogach niepublicznych, czyli oznaczonych m.innymi znakiem D-46 można jeździć bez uprawnień. Są to m innymi drogi na prywatnych posesjach (podwórkach) czy na terenach wszelakich torów wyścigowych/samochodowych.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-02-25 22:40:42
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo na parkingu
Sat, 25 Feb 2017 18:04:15 +0100, w <o8sdf0$1hg$1@mx1.internetia.pl>, LordBluzg(R)

> [...]

Oczywiście że jesteś w mylnym błędzie. Na drogach niepublicznych, czyli oznaczonych m.innymi znakiem D-46 można jeździć bez uprawnień. Są to m innymi drogi na prywatnych posesjach (podwórkach) czy na terenach wszelakich torów wyścigowych/samochodowych.

A to już sąd rozstrzygnie.

Znam przypadek, że policja ukarała kierowcę mandatem za jazdę z dzieckiem na
kolanach.
Sąd oddalił zarzuty, ale tylko dlatego, że osoba dorosła miała PJ, kontrolowała
pojazd, więc jednak zagrożenia nie stwarzali.

Data: 2017-02-26 00:29:38
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwszeństwo na parkingu
No ciekawe rozumowanie sądu ale niezbyt dobrze o nich świadczy bo nawet średnio rozgarniety tatko powinien sobie wyobrazić co się stanie z dzieckiem kiedy strzeli poduszka ... inny rodzaj matolka sadza dziecko przed sobą na moto w razie kolizji to dziecko robi za poduszkę niestety jednorazowo

Data: 2017-02-26 09:49:50
Autor: Shrek
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 26.02.2017 o 09:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
No ciekawe rozumowanie sądu ale niezbyt dobrze o nich świadczy bo nawet średnio rozgarniety tatko powinien sobie wyobrazić co się stanie z dzieckiem kiedy strzeli poduszka olizji to dziecko robi za poduszkę niestety jednorazowo

To mocno zależy - do zapierdalania na torze to oczywiscie należy się przypiąć. Do poślizgania się na szutrowym placu jak najbardziej sadzałem młodego na kolanach, łapy na kierownicy i pozwalałem mu sądzić, że to on się tak fajnie ślizga. Od czego miałaby mu poduszka wyskoczyć? A potem dostawał karczera na myjni i "pod przymusem" mył samochód - też niebezpieczne bo jak sobie w oczy pryśnie? Oddałem brudne i szczęściwe dziecko prawowitej matce - dzwoniła , że po 15 minutach pytał się kiedy znów trzeba go bedzie zostawić;)

Na tej zasadzie to dziecko powinno się trzymać w klatce. Nie pamiętasz co sam robiłeś jak młody byłeś? A jednak wszyscy przeżyli.

Większość tego, co jest fajne jest nielegalne, niemoralne, albo powoduje otyłość;)

Co do moto, to na moim ewidentnie z tyłu paxów sadzam, nawet jakiś miniaturowych. Natomiast jak chcesz koniecznie rzucić kamień, to przewiozłem trzech anonimowych gówniarzy wokół placu zabaw, na zdrapkę (sam zostawiłem kask i kurtkę, żeby było sprawiedliwie) - Vmax koło 15km/h. Skubańce pół godziny czekały wcześniej aż aku zmienię i odpalę zagadując jaki fajny moto, czy można usiąść itd;)

Shrek

Data: 2017-02-26 04:35:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Pierwszeństwo na parkingu
99 razy się uda a raz nie i potem mamy wystep takiego pechowego imbecyla w tvn u drzyzgi i zalewanie się łzami ze dramat i tragedia ... znajomy wrzucił taka fotkę (z córką na moto) na fejsbunia ale parę konkretnych uwag od kolegów go wyleczylo :-)

Data: 2017-02-26 13:45:29
Autor: Shrek
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 26.02.2017 o 13:35, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
99 razy się uda a raz nie i potem mamy wystep takiego pechowego imbecyla w tvn u drzyzgi i zalewanie się łzami ze dramat i tragedia ...

99 razy uda się przejść przez przejście a za 100 ci  samochód dzieciaka pierdyknie. I "dziennikarze" z tego materiał też zrobią. Będą łzy, będą chcieli kierowcę kastrować. Żaden argument.

Jeszcze raz zapytam - w wyniku czego miałaby poducha wyskakiwać na szutrowym placu?

znajomy wrzucił taka fotkę (z córką na moto) na fejsbunia ale parę konkretnych uwag od kolegów go wyleczylo :-)

A do moto nawiązujesz - no więc pewnie szybciej szczeniaki na zdrapkę jechali tymi rowerami, co nimi przyjechali niż dookoła tego placu zabaw. A wiesz, że w pewnym domu dziecka motocykliści co roku... a zresztą nieważne...

Ja cię proszę - bez przegięć w żadną stronę. Na tej zasadzie to i na stojący motocykl strach dzieciaka posadzić, bo jeszcze się przewróci.

Shrek

Data: 2017-02-26 12:05:44
Autor: J.F.
Pierwszeństwo na parkingu
Dnia Sat, 25 Feb 2017 22:40:42 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Ale gdzie i kiedy jechal?

Bo jeszcze przewozenie dziecka bez fotelika, pasazera bez pasow ...

J.

Data: 2017-02-15 23:42:32
Autor: WS
Pierwszeństwo na parkingu
Pewnie zalezy od interpretacji, oznakowan itp
Generalnie piersz. z prawej, ale zawsze jest opcja innej interpretacji przepisow, np. ten wyjazd to wyjazd z parkingu na droge, czyli wlaczanie sie do ruchu, np. w Krk tesco zrobilo takie oznakowanie w ewidentny sposob:

http://tnij.org/ptescokrk

WS

Data: 2017-02-16 12:13:53
Autor: z
Pierwszeństwo na parkingu
W dniu 2017-02-16 o 08:42, WS pisze:
[...]

Ha :-)
Dlaczego zawsze pod tesco są problemy "parkingowe"? :-)

Data: 2017-02-16 16:39:13
Autor: Tata
Pierwszeństwo na parkingu
[...]

Elbląg, parking Leclerc, Żeromskiego/Grunwaldzka. Przed każdym wyjazdem z "przecznic" na "ulicę główną" są znaki A7- ustąp pierwszeństwa. Przed ich ustawieniem stłuczki były prawie każdego dnia, policja nakazała ustawić te znaki i jest spokój. Nagranie na Google Maps jest stare, 2012, i tych znaków jeszcze nie było.

Z ukłonami
MJ

Pierwszeństwo na parkingu