Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym

Data: 2011-06-03 07:59:50
Autor:
Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym
Usiłuję zrozumieć nowe przepisy ;) I mam prośbę do uczonych w prawie, coby trochę światłej mądrości mi przekazali. Jak mam interpretować przepisy "Art27.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe. Art 27.3. Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez drogę dla rowerów poza jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi"

na przejeździe rowerowym przez tory tramwajowe. W według nowych przepisów tramwaj ma obowiązek zatrzymania się i przepuszczenia rowerzystów?

Data: 2011-06-06 23:50:45
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Jun 2011,   wrote:

Usiłuję zrozumieć nowe przepisy ;)

  :)

jezdnią, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerowi"

na przejeździe rowerowym przez tory tramwajowe. W według nowych przepisów
tramwaj ma obowiązek zatrzymania się i przepuszczenia rowerzystów?

  Mam pytanie zwrotne: a przy torach przecinających jezdnię?
(rozumiem że rozmawiamy o przypadku "prostopadłym")

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-09 08:10:13
Autor:
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(a):
On Fri, 3 Jun 2011,   wrote:

> [...]

  Mam pytanie zwrotne: a przy torach przecinających jezdnię?
(rozumiem że rozmawiamy o przypadku "prostopadłym")

Przy torach przecinających jezdnię, jesteśmy na skrzyżowaniu. Na skrzyżowaniu pierwszeństwo ma tramwaj - to reguluje art. 25.2 PRoD. Wprowadzone nowe przepisy w art. 27 nakazują na przejeździe rowerowym ustąpienie pierwszeństwa rowerzyście przez kierujących innymi pojazdami - tu nie ma wyłączenia dla pojazdów szynowych. Z tego by wynikało, że przed przejazdem rowerowym poza skrzyżowaniem, tramwaj ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa rowerzystom.    "25.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo &#8211; także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
 25.2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której strony nadjeżdża."
 --

Pierwszeństwo na przejeździe rowerowym