Pierwszenstwo pieszego

Data: 2020-11-25 17:40:04
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego

Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do  poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

J.

Data: 2020-11-25 17:20:39
Autor: K
Pierwszenstwo pieszego
On 25/11/2020 16:40, J.F. wrote:

Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do  poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

PiS sie teraz skonfliktuje z dwoma kolejnymi grupami spolecznymi, kierowcami za pieszych, pieszymi za zakaz uzywania telefonu na przejsciu dla pieszych. Bedzie fala protestow ;)

Data: 2020-11-25 18:26:35
Autor: _Master_
Pierwszenstwo pieszego
Oczywiście mamy pisać że kisili a skutecznie?

Wszak każdy myślący człowiek wie że pierwszeństwo pieszego to DEBILNY POMYSŁ lewackich odszepieńców ;-)

Data: 2020-11-25 18:37:32
Autor: t-1
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-11-25 o 18:26, _Master_ pisze:
Oczywiście mamy pisać że kisili a skutecznie?

Wszak każdy myślący człowiek wie że pierwszeństwo pieszego to DEBILNY POMYSŁ lewackich odszepieńców ;-)

Lewactwu chodzi o depopulację co maja w programie.

Data: 2020-11-25 18:36:01
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 25.11.2020 o 17:40, J.F. pisze:

Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do  poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

Który to już raz?

--
Shrek

Data: 2020-11-25 21:34:29
Autor: JulEk
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5fbe88e6$0$521$65785112news.neostrada.pl...

Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

J.

Nie jest za późno - na co ?

Data: 2020-11-26 10:21:54
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Na zamordowanie kogoś - np. nielubianej nauczycielki - za półtora roku w zawiasach.

-- -- -
Nie jest za późno - na co?

Data: 2020-11-26 13:30:10
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "JulEk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rpmf69$1sjg$1@gioia.aioe.org...
Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

Nie jest za późno - na co ?

Ustawa jeszcze nie jest zmieniona.

J.

Data: 2020-11-25 21:59:38
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 25.11.2020 o 17:40, J.F. pisze:

Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do  poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

o ile wiem, NA przejściu pieszy ma pierwszeństwo, czy PRZED już też, czy to pobożne życzenie lub obietnica?
Jak to jest teraz z pieszymi na pasach? Ma zachować szczególną ostrożność czy coś jeszcze? Bo moim zdaniem szczególna ostrożność wyklucza korzystanie ze smartfona.
TERAZ żaden pieszy nie dostaje mandatu za korzystanie z pasów jak ciele - bez patrzenia czy kierowca samochodu zdąży wyhamować, czy po wprowadzeniu nowego przepsu coś się zmieni? W sensie: kochanie rozjechałem pieszego na pasach: Rany Boskie pójdziesz do więzienia. Nie nie pójdę bo pisał esemesa - więc zapłaci nam za remont auta? Tak to ma wyglądać? Wątpię, więc przepis jest pozbawiony sensu. to tak jakby wprowadzić zakaz zabijania ludzi od wtorku do piątku w godzinach 13-16.

ToMasz

Data: 2020-11-25 22:53:01
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Wed, 25 Nov 2020 21:59:38 +0100, ToMasz napisał(a):

o ile wiem, NA przejściu pieszy ma pierwszeństwo, czy PRZED już też, czy to pobożne życzenie lub obietnica?

To doprawdy jest głupie podejście. Można inaczej. Nie jest ważne w
którym miejscu się zaczyna pierwszeństwo pieszego. Jeśli tylko zostanie
on poszkodowany na przejściu - winny jest zawsze kierowca. Proste, nie?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-26 04:06:51
Autor: JulEk
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości

Nie jest ważne w
którym miejscu się zaczyna pierwszeństwo pieszego. Jeśli tylko zostanie
on poszkodowany na przejściu - winny jest zawsze kierowca. Proste, nie?
-- Jacek

Czyli pieszy to święta krowa - tak jak w Indiach.

Data: 2020-11-28 10:31:20
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Czyli kierowca to zawsze święta krowa - tak jak w Polsce.
Dziadek jeździli furmanką, ociec rowerem PKS-em, to synalek musi odreagować wiejskie geny i zapierdalać po przejściach.

-- -- -
Czyli pieszy to święta krowa - tak jak w Indiach.

Data: 2020-12-09 17:50:28
Autor: t-1
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-11-28 o 10:31, ąćęłńóśźż pisze:
Czyli kierowca to zawsze święta krowa - tak jak w Polsce.
Dziadek jeździli furmanką, ociec rowerem PKS-em, to synalek musi odreagować wiejskie geny i zapierdalać po przejściach.

ciesz się, że dzisiaj jeżdżą samochody i mają hamulce.
Jakbyś wlazł pod furmankę na pewno by nie zahamowała.

Data: 2020-12-10 07:50:20
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Na szczęście koń ma łeb większy niż kierownicy.

-- -- -
Jakbyś wlazł pod furmankę na pewno by nie zahamowała.

Data: 2020-11-27 00:14:00
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Thu, 26 Nov 2020 13:35:28 +0100, ToMasz napisał(a):

Kierowca stanowi zagrożenie dla pieszego. Więc to kierowca ma zachowywać
szczególną ostrożność a pieszy nie. Może być ślepy i głuchy i pisać smsy
a i tak w razie draki ma być winny kierowca.

a czy widzisz jakieś negatywne konsekwencje takiego przepisu?

Tego który zaproponowałem? Nie widzę. Ale może ty widzisz?

to źle że nie widzisz. zawsze jakieś są. gdyby nie było, to zróbmy jedno wielkie przejście dla pieszych, na wszsytkich drogach poza autostradami i ekspersówkami.
ToMasz

Data: 2020-11-27 06:56:54
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 00:14, ToMasz pisze:

[...]

I tak defacto jest na zachodzie - przejście w rozumieniu naszych kierowców "może przechodzić jak nie jadę bo wtedy wtargiwuje" jest tam po prostu wszędzie. A jak przejście jest oznakowane, to żadnej dyskusji nie ma - pierdolniesz pieszego - jesteś w ciemnej dupie. I nie ma, że mógł patrzeć.

--
Shrek

Data: 2020-11-27 08:11:55
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 06:56, Shrek pisze:
[...]

ostatnio gość z niemieć pokazywał że przejść takich jak u nas, które nie mają sygnalizacji świetlnej, jest garstka. Mają śluzy, gdzie pieszy NIE ma pierwszeństwa.
o tym samym mówi ten pan:

https://youtu.be/-Yc0mtzrgQQ

W skrócie. Jedno przejście na kilometr - kole w oczy, wymusza czujność. przejście co "kwartał" przestaje być zauważane, a szukanie pieszego na każdym z nich tamuje ruch. mocno. nieekologicznie.

ToMasz

Data: 2020-11-27 16:19:08
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 08:11, ToMasz pisze:

[...]

Bo tak jak pisałem przejscie w "naszym" rozumieniu mają wszędzie. Au nas jest nasrane przejść bo... przejścia nie są wbrew nazwie dla pieszych, a przeciw nim - żeby gdzie indziej nie mogli przechodzić - to tak jakby utrzymywać, że ogrodzenie jest dla bydła;) Dlatego jest nasrane, żeby nie było dalej niż 100m bo inaczej można na legalu w większości przypadków przechodzić:P

W skrócie. Jedno przejście na kilometr - kole w oczy, wymusza czujność. przejście co "kwartał" przestaje być zauważane, a szukanie pieszego na każdym z nich tamuje ruch. mocno. nieekologicznie.

Już nie pieprz za przeproszeniem z tą ekologią, bo to bzdurna argumentacja - "skoro więcej smrodze, to powinienem być nagradzany pierwszeństwem":P Sam przyznasz, że mocno bez sensu. To może również pierwszeństwo według norm euro - kto wyższa ten stoi:P

--
Shrek

Data: 2020-11-27 18:20:57
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
Już nie pieprz za przeproszeniem z tą ekologią, bo to bzdurna argumentacja - "skoro więcej smrodze, to powinienem być nagradzany pierwszeństwem":P
nie. skoro ja i ty musimy się spotkać, to niech zatrzyma się ten kto ma mniejsza masę. taka zasada działa na morzach i oceanach i nikt z tego problemu nie robi.
Mało tego, na naszych ulicach też w pewnien sposób to działa. tam gdzie jest więcej aut, tam jest dłużej zielone. Czyli mamy zasadę - w kupie siła.
Z pieszymi mamy dwa problemy. piewszy to brak przewidywalności zachowania. Czyli swieta krowa moze wejść na pasy, lub nie. Więc ilość pasów powoduje naruralne ograniczenie prędkości, nagłe hamowania, brak płynności. Gdyby taki pieszy chcący przejść przez pasy MUSIAŁ podnieść rękę - mielibyśmy szybszą i płynniejszą jazdę. ale panie.... pieszy to nie przeszkolak żeby takie hańbiące, ograniczające wolność i głupie gesty wykonywać. lepiej niech każdy kierowca samochodu zrobi parę gestów pedałami hamulca i gazu. te ruchy są delikatne i ich nie widać.

dalej zwaracam uwagę że dyskusja toczy się w złym kierunku i w dodatku niebezpiecznym. Ja dalej uważam że przepis ze smartfonem jest bez sensu.

ToMasz

Data: 2020-11-27 18:49:45
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 18:20, ToMasz pisze:
[...]

Nie do końca - bo jak rozumiem chodzi ci o to że duże statki mają pierwszeństwo przed jachtami, czy jakoś tak? Otóż te duże są duże, bo przewożą dużo ładunku. W naszym przypadku chesz mieć pierwszeństwo usiłujesz pod pozorem ekologii przyznać tym co swoją dupę ubrali w pótorej tony stali i pierdzą;) Nie. To droga do nikąd. Zresztą bądź konsekwentny - daj pierwszenstwo tirom na osobówkami - to ma więcej sensu, bo one przynajmniej mają powód być duże:P

Mało tego, na naszych ulicach też w pewnien sposób to działa. tam gdzie jest więcej aut, tam jest dłużej zielone. Czyli mamy zasadę - w kupie siła.

Przemyśl to jeszcze raz - w centrum miast w kupie to są piesi:P

Z pieszymi mamy dwa problemy. piewszy to brak przewidywalności zachowania.

Tak, wiem. Lezą do tego przejścia i chuj wie po co:P

Czyli swieta krowa moze wejść na pasy, lub nie.

Wiem. Robią to specjalnie żeby kierowców wkurwiać:P Dochodzą do przejścia i zawracajom:P Rozmawiamy poważnie?

Więc ilość pasów powoduje naruralne ograniczenie prędkości, nagłe hamowania, brak płynności. Gdyby taki pieszy chcący przejść przez pasy MUSIAŁ podnieść rękę - mielibyśmy szybszą i płynniejszą jazdę.

Nie rób z polaków etnicznych idiotów (choć może...). Pieszy idący do przejścia idzie z zasady po to żeby przejść. Wyjątki mogę na jednej ręce na rok policzyć, czyli są statystycznie nie istotne. Uważasz, że polak jest głupszy od niemca czy francuza? Nawet włosi jak rozganiają pieszych to robią to dlatego że tak u nich się robi a nie dlatego, że nie widzą po co i piesi po przejściach łażą:P

ale panie.... pieszy to nie przeszkolak żeby takie hańbiące, ograniczające wolność i głupie gesty wykonywać.

Oczywiście że tak. To może ty pokazuj dwa palce skierowane w górę zanim ruszysz na zielonym i dwa w dół na czerwonym. Bo tak! Japońscy maszyniści tak robią wiec musi mieć sens.

--
Shrek

Data: 2020-12-05 19:27:55
Autor: ii
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 18:49, Shrek pisze:
[...]

Jak będą skrzyżowania z drogami tylko dla TIRów to na pewno te TIRy będą miały na nich pierwszeństwa. No ale nie ma, są tylko skrzyżowania pieszych z samochodami.

Data: 2020-12-05 20:44:25
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 19:27, ii pisze:

[...]

Nie sądzę.

No ale nie ma, są tylko skrzyżowania pieszych z samochodami.

No i co z tego? Osobówce łatwiej się zatrzymać, mniej energii straci. ludzie będą bardziej uważać bo będą się tirów bali. Same korzyści - prawda?

--
Shrek

Data: 2020-12-11 03:23:22
Autor: Poldek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-12-05 o 19:27, ii pisze:
[...]

Skąd wiesz, że to nie są skrzyżowania samochodów z pieszymi?

Data: 2020-11-27 18:53:35
Autor: Cavallino
Pierwszenstwo pieszego
[...]

I ten kto wkracza na czyjeś terytorium.
Czyli jak samochód wjeżdża na chodnik - to przepuszcza pieszych, a jak pieszy na jezdnie, to przepuszcza samochody.

Ciekawe czemu tramwaje nie muszą ustępować pieszym?
Problem jest dokładnie ten sam (tylko skala trochę inna i wartości).

Data: 2020-11-28 10:36:22
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Jak wśród wyborców P0 modne staną się własne tramwaje na dojazd do sklepu po podpaski, to przepis się zmieni w jedną noc.

-- -- -
Ciekawe czemu tramwaje nie muszą ustępować pieszym?

Data: 2020-11-27 20:05:41
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Fri, 27 Nov 2020 18:20:57 +0100, ToMasz napisał(a):

skoro ja i ty musimy się spotkać, to niech zatrzyma się ten kto ma mniejsza masę. taka zasada działa na morzach i oceanach

Jeśli masz o ruchu drogowym takie pojęcie jak o ruchu morskim, to musisz
się sporo douczyć:
http://armator-i-skipper.pl/woda/zeglowanie/jak-to-jest-z-tym-pierwszenstwem/
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-28 00:10:20
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
[...]

panowie moze inaczej. oglądaliście podlinkowany film? Może w Waszych miastach nie ma problemu. ale w aglomeracji śląskiej, są pasy co kwartał. Droga krajowa 94 Bytom, Piłsudskiego, 7 przejść na 520m (policzyłem za Was) Na drodze krajowej!!! jak sobie wyobrażacie płynne przejechanie przez miasto? 30 lat temu taką samą drogą jeździliśmy na urlop, nad morze czy w góry. Ze sklepu wychodzi się wprost na pasy. jak niema pandemii, to o barjerki obok przejścia opierają się ludzie. Gdyby taką droga jeździli ci którzy ustalają owe przepisy - nie sądzę aby one weszły w życie.

Ostatnio w Bytomiu oddano pól kilometra wyremontowanej drogi wraz ze skrzyżowaniami - taka sama sytuacja jak powyżej. tempo 30 i BRAK pasów. wiecie jakie są jaja? JAde autem i nagle piesi wypadają ze sklepu na chodnik, dwa kroki i stopa na ulicy. ja po hamulcach, piesi do tyłu - z uwagami do siebie  - tu przeca niema pasów. Ja bym ich puscił. ale nie jeden ich nie puści, bo nie zdąży, czy pasy będą czy nie. W obecnym przypadku, wkońcu się nauczą że trzeba sie rozejrzeć,  jak domalują pasy - sprawa losowa. Jedynie tempo 30 ograniczy ilośc  zgonów.
Cały czas mi wytykacie jakieś błędy nie związane z tematem. ja się pytam po raz ostatni. co ma zmienić poprawić zakaz korzystania z telefonu na pasach.

ToMasz

Data: 2020-11-28 10:37:58
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Czyli raz na trzy miesiące?
To tylko cztery razy częściej niż co ruski rok.
Gierek im narobił, i żadna władza od 1989 nie odważyła się tego zmienić.

-- -- -
w aglomeracji śląskiej, są pasy co kwartał.

Data: 2020-12-09 07:52:15
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Sat, 28 Nov 2020 00:10:20 +0100, ToMasz napisał(a):

ja się pytam po raz ostatni. co ma zmienić poprawić zakaz korzystania z telefonu na pasach.

Odpowiedź jest trywialna i doprawdy nie widzę celu pytać o to. Ma zmniejszyć ilość najechań na pieszego.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-09 09:44:29
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8l0mwe8fynog.ijnr305uphwe.dlg@40tude.net...
[...]

No ale po co, skoro pieszy ma miec pierwszenstwo i pewnym krokiem wchodzic na pasy, niczym my jadac glowną ulica ? :-)

J.

Data: 2020-11-28 10:34:00
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Synku, co Ty pie.....sz??
Znasz zasadę MPDM o ustępowaniu każdemu będącemu z prawej, każdemu doganianemu, itp. itd.?

-- -- -
niech zatrzyma się ten kto ma mniejsza masę. taka zasada działa na morzach i oceanach i nikt z tego problemu nie robi.

Data: 2020-11-26 00:41:03
Autor: Poldek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-11-25 o 21:59, ToMasz pisze:
[...]

Jedz z taką prędkością, żebyś zdążył wyhamować, to zawsze zdążysz wyhamować. Właśnie do tego to się wszystko sprowadza.

Data: 2020-11-26 06:33:42
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 25.11.2020 o 21:59, ToMasz pisze:

o ile wiem, NA przejściu pieszy ma pierwszeństwo, czy PRZED już też, czy to pobożne życzenie lub obietnica?

Zasadniczo to pierwszenstwo się ustala dla punktów przecinania ruchu. Ale tak - na chodniku pieszy też ma pierwszeństwo przed samochodem;)

Jak to jest teraz z pieszymi na pasach? Ma zachować szczególną ostrożność czy coś jeszcze? Bo moim zdaniem szczególna ostrożność wyklucza korzystanie ze smartfona.

W sensie czytanie internetu czy rozmawianie przez komórkę lub słuchanie muzyki?

TERAZ żaden pieszy nie dostaje mandatu za korzystanie z pasów jak ciele - bez patrzenia czy kierowca samochodu zdąży wyhamować, czy po wprowadzeniu nowego przepsu coś się zmieni?

Podobnie jak kierowcy odwalający bydło na pasach. Po prostu policjni nie ma a jak jest to ma to w dupie.

[...]

Na ogólnie pojętym zachodzi działa.

--
Shrek

Data: 2020-11-28 10:14:50
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Sprzedaż kamer i rejestratorów pójdzie w górę.

-- -- -

Data: 2020-11-27 22:50:40
Autor: Jacek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 25.11.2020 o 17:40, J.F. pisze:

Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do  poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)
Powinno się wykazać, że pojazd hamując przez przejściem i potem ruszając emituje dodatkowo znaczne ilości złowrogich gazów cieplarnianych (w porównaniu z tym, jakby jechał bez zatrzymania), więc to pojazd powinien mieć pierwszeństwo przed pieszym, żeby bronić Planetę i Klimat.
No chyba, że już "góra" wie, że to koniec motoryzacji spalinowej i pozostają nam tylko rowery komunikacja publiczna.
Jacek

Data: 2020-12-09 10:46:16
Autor: SW3
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 22:50, Jacek pisze:
Powinno się wykazać, że pojazd hamując przez przejściem i potem ruszając emituje dodatkowo znaczne ilości złowrogich gazów cieplarnianych

Tu nic nie trzeba wykazywać bo to jest oczywiste. Można by zbadać ile to jest dokładnie.
Ale to jest niezgodne z lewicowymi ideami więc w tym przypadku nie ma co liczyć na "ekologów".

--
SW3

Data: 2020-12-09 17:44:10
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 09.12.2020 o 10:46, SW3 pisze:
[...]

Argumentacja - jestem cięższy bo ubrałem dupę w tonę stali i na dodatek śmierdzę to powinienem mieć s tego powodu pierwszeństwo jest inwalidą. Na pewno wiesz dlaczego.

--
Shrek

Data: 2020-12-09 23:07:35
Autor: RadoslawF
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-12-09 o 17:44, Shrek pisze:

[...]

Kłamiesz lub naginasz rzeczywistość.
Pojazd który co chwile musi zwolnic lub stanąć emituje sporo
więcej zanieczyszczeń od takiego który normalnie jedzie.
Skoro ekologia jest taka ważna to samochód powinien mieć pierwszeństwo
a pieszy powinien grzecznie poczekać.

Pozdrawiam

Data: 2020-11-27 22:57:02
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Fri, 27 Nov 2020 22:50:40 +0100, Jacek napisał(a):

[...]

Daruj sobie przekąs. Z powodu ludzkich strat na przejściach dla pieszych
emituje się porównywalną ilość gazów cieplarnianych co z tytułu
ostrożności kierowców na tych przejściach.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-28 00:18:02
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
[...]

  z powodu ludzkich starat...
te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych

ToMasz

Data: 2020-11-28 00:25:46
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.11.2020 o 00:18, ToMasz pisze:

te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych

Nieprawdą jest jakoby. Nigdzie to się nie udało. Co więcej im bardziej pieszy nie ma pierwszeństwa i nie jest świętą krową na psach tym więcej ich ginie. Nie ma siły - trzeba wybrac albo aspirujemy do europy albo wzorujemy się na azji. Do niedawna wynik był oczywisty;)

--
Shrek

Data: 2020-11-28 08:04:20
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 23:25, Shrek pisze:
[...]

musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

W UK pieszy NIE MA pierwszeństwa na przejściu*, chyba że przejście oznaczone jest błyskającym pomarańczowym światłem - ale i tam pieszy jest zwykle przyzwyczajony, żeby zachować ostrożność i przepuścić samochody, które nie widać żeby się zatrzymywały.
*-Być może ma pierwszeństwo na pasach, tyle że tych pasów nigdzie nie malują...

Lukasz

Data: 2020-11-28 09:58:24
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Sat, 28 Nov 2020 08:04:20 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

Co za matoł z ciebie. Do wątku o przjściach dla pieszych wtrącasz
politykę. I jeśli lewicowa Europa to aborcja na życzenie, Konwencja
Stambulska, brak kasy dla rządów robiących pośmiewisko z prawa czy
bezpieczeństwo na drogach to ja się piszę obiema rękoma. Ciekawe co cię
odstręcza w lewicy?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-01 06:46:08
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
[...]

lewicowa czyli mająca ciebie za idiotę, taka, która wie lepiej od ciebie co jest dla ciebie dobre. Naprawdę wierzysz w to, że gdyby pieszy nie miał pierwszeństwa, a wspaniały rząd nie zorganizował nam aresztu domowego w tym roku, to już byśmy wszyscy wyginęli?

Lukasz

Data: 2020-11-28 11:54:08
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.11.2020 o 09:04, ddddddddddddd pisze:

musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

Tu akurat polityka ma małe znaczenie. Ale jak już z klucza politycznego jedziesz, to azjatyckie krajem gdzie pieszy jest uważany za stonkę mają często "socjalistycza" w nazwie. Na przykład słynne "skrzyżowanie w wietnamie" https://www.youtube.com/watch?v=1KEW_ajzYeE - pełna nazwa będzie "skrzyżowanie w republice socjalistycznej wietnamu":P

[...]

Poważnie? klinkąłem losowo w lądku. I rzeczywiście na mniejszych uliczkach nie ma - dlatego że jest tam strefa 30 (w sumie trochę szybciej bo 20 mil) i jak się domyślam wszyscy łażą jak chcą. No i trochę czasu zajęło mi żeby wyjechać na coś większego - i proszę - przejście z pasami, co ich podobno nie ma;)
https://www.google.pl/maps/@51.4982412,-0.098008,3a,75y,24.26h,81.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1K7w0EjzoV6Hbh_VBcJJHQ!2e0!7i16384!8i8192

Uważaj czego sobie życzysz - już pisałem - u nas przejść jest nasrane,m żeby było bliżej niż 100 metrów, bo przejścia nie są dla pieszych a przeciw nim, żeby gdzie indziej ni mogli przejść. Na zachodzi całe centra to jest tempo 30 z wyjątkieem wielopasmówek. Gdzie dla odmiany przejść jest niewiele więcej niż u nas, za to ze światłami. Jak wam światła poustawiają co 200 metrów to dopiero będzie płacz.

--
Shrek

Data: 2020-12-01 07:06:18
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.11.2020 o 10:54, Shrek pisze:

> Tu akurat polityka ma małe znaczenie.

Chyba się nie zrozumieliśmy. Dla mnie w Polsce nie rządzi prawica, a lewica to dla mnie tok myślenia. Najpierw dajmy pieszym pierwszeństwo, później przeprowadźmy badania, z których wyniknie, że piesi to idioci, bo wchodzą pod koła (bo tak zostali nauczeni), więc trzeba jeszcze bardziej trzymać wszystkich za mordy. To, że partia nazywa się prawicową, nie oznacza, że to prawica. Komunizmu europejskiego, który nadchodzi szybkim krokiem już nigdy nie nazwiemy komunizmem, będzie obowiązywać nowomowa.

[...]

Londyn to akurat specyficzne miasto, na jego temat się nie wypowiem bo nigdy tam nie byłem

  I rzeczywiście na mniejszych
uliczkach nie ma - dlatego że jest tam strefa 30 (w sumie trochę szybciej bo 20 mil) i jak się domyślam wszyscy łażą jak chcą.

tu gdzie ja jeżdżę często są światła zapalane z przycisku, bez wymalowanej zebry. Jak jest mały ruch to pieszy przechodzi na czerwonym, jak większy to zaświeca czerwone dla samochodów

[...]

o tym właśnie mówiłem - takie przejścia są rzadkością (być może w Londynie nie) i dodatkowo oznaczone są tymi okrągłymi błyskającymi lampkami, które ostrzegają kierowcę, że to jest to miejsce, w którym pieszy może ci wyleźć przed maskę

[...]

no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą szybciej

Gdzie dla odmiany
przejść jest niewiele więcej niż u nas, za to ze światłami. Jak wam światła poustawiają co 200 metrów to dopiero będzie płacz.

W UK akurat światła są całkiem fajne (pomijając ich dublowanie, często nie wiadomo czy to moje światło czy nie, trzeba jechać 'na czuja' ;). Pieszy wciska przycisk i jeśli odejdzie spod przejścia (przejdzie przez ulicę przed zmianą świateł), światła się nie zmienią. Jest to dość częste rozwiązanie, przynajmniej w moim rejonie.

Lukasz

Data: 2020-12-01 19:30:39
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.12.2020 o 08:06, ddddddddddddd pisze:

Chyba się nie zrozumieliśmy.

Nie ma się co rozumieć - przywaliłeś jak łysy grzywką o kant kuli z tym, że przepuszczanie pieszych lewackie. Tym bardziej, że rozmawialiśmy w kontekście azjatyckim, gdzie jest szczególnie widoczne, że im bardziej socjalistyczne państwo tym większy bardak na drogach a nie jakieś wydumane prawa pieszych.

Poważnie? klinkąłem losowo w lądku.

Londyn to akurat specyficzne miasto, na jego temat się nie wypowiem bo nigdy tam nie byłem

Uk ma 66M ludziów. z czego 83% żyje w miastach - 54 miliony. I co szósty mieszka właśnie w lądku. No rzeczywiście - zupełne specyficzne i nie reprezentatywne.

[...]

Są rzadkością bo spora cześć miasta to tempo 30 gdzie piesi łażą gdzie chcą i jak chcą, a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie rzadziej niż u nas. Jak są światła to problem kto ma pierwszeństwo nie istnieje, poza rzadkimi przypadkami jak nie działają. A i wszyscy łażą na czerwonym - nawet porządni niemcy nie wierzą, że u nas kulsoneria za to ściaga. Jeden mnie pytał, bo myślał że go polacy z pracy wkręcają.

no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą szybciej

Jakoś na zachodzie się sprawdza...

--
Shrek

Data: 2020-12-02 07:03:54
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.12.2020 o 18:30, Shrek pisze:
[...]

przecież socializm to właśnie lewica

[...]

tak, zupełnie niereprezentatywne. Równie dobrze możesz powiedzieć, że w UK trzeba płacić za wjazd do miasta, bo tak jest w Lądku.

[...]

to zależy od miasta- ją takie, gdzie chętnie wprowadzili by tempo 10, są takie gdzie z dowolnego miejsca do drogi z limitem wyższym niż 50 masz max kilka minut

  gdzie piesi łażą gdzie
chcą i jak chcą,

I to jest podstawa. Pieszy może przechodzić gdzie chce, nie ma pasów na każdym skrzyżowaniu i ustępuje samochodom. Wyjątkiem są nieliczne zebry oraz liczne światła, które najczęściej (wiem, pewnie znajdziesz w lądku inne) nie są załączane czasowo, a nawet jak przycisk zostanie wciśnięty pieszy musi poczekać. Ja jak tu przyjechałem to byłem w szoku, że wyjeżdżając z podwórka gdzieś z pomiędzy ogrodzenia, dzieci idące chodnikiem (reagują tak nie tylko dzieci) się zatrzymały (gdy jeszcze byłem daleko) - gdzie w Polsce nikt by na to nie zareagował (i nie chodzi o to, że chcę mieć pierwszeństwo na chodniku, ale o to, że już dzieci wiedzą, że powinny zaczekać na wyraźny sygnał ze strony kierowcy, że bezpiecznie przejdą

a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie
rzadziej niż u nas.

tylko u nas, pomijając fakt, że żeby przejść po przekątnej to trzeba zaliczyć dwa przejścia, to światła dla pieszych najczęściej włączają się nawet jak pieszych nie ma

[...]

bo to uczy bezpiecznego zachowania pieszych. Logika 'dajmy pierwszeństwo pieszym, będzie mniej wypadków' to po prostu 'wyłączmy myślenie u pieszych'

no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą szybciej

Jakoś na zachodzie się sprawdza...

tu gdzie ja jeżdżę nie sprawdza się. To znaczy większość jedzie przepisowo na 50 (30mph), ale jeśli 30mph było gdzieś w terenie niezabudowanym, to wszyscy jeździli 40 (bo faktycznie taka prędkość była tam sensowna, wreszcie podnieśli do 40), jak w dużym mieście zrobili pełno stref 20mph, to ludzie zaczęli jeździć 20mph... przy fotoradarach*

*- przepisowo jeżdżą jeszcze niektóre firmowe samochody, gdzie firma się czepia przekroczeń, oraz samochody z polisą blackbox, gdzie ubezpieczenie jest zależne od stylu jazdy

Lukasz

Data: 2020-12-02 19:21:00
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 02.12.2020 o 08:03, ddddddddddddd pisze:

[...]

No toż ci tłumaczę, że prawa pieszych nie są wcale lewacki - czego najlepszym dowodem jest że największy bardak właśnie panuje w najbardziej socjalistycznych krajach - ergo przywaliłeś jak łysy o kant kuli.

[...]

Raczej jest na odwrót - to ty twierdzisz, że "w anglii nie ma przejść". Więc przez analogię skoro u ciebie nie ma to w lądku też.

I to jest podstawa. Pieszy może przechodzić gdzie chce, nie ma pasów na każdym skrzyżowaniu i ustępuje samochodom.

I słusznie - z tym, że jednak tam gdzie duży ruch to po prostu są światła. Przy czym defacto dla samochodów, bo piesi łażą jak chca.

[...]

Tak - oczywiście. Bo instynkt samozachowawczy da się wyłączyć ustawą:P

--
Shrek

Data: 2020-12-03 07:01:47
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 02.12.2020 o 18:21, Shrek pisze:
[...]

mimo wszystko jest to działanie typowo lewackie - obywatel to idiota i państwo zadba o niego lepiej

[...]

Dobrze. W większości UK (nie tylko Anglii), być może z wyłączeniem Londynu jest tak jak napisałem.
Londyn jest specyficzny - tak samo możesz powiedzieć, że przeciętny kasjer nie może sobie pozwolić na zakup mieszkania, bo 1/6 żyje w lądku, gdzie mieszkanie kosztuje grube setki tysięcy

[...]

I jest to IMO najlepsze rozwiązanie (pod warunkiem, że światła nie mają czasówki tylko przycisk i czujnik pieszych)

[...]

Oczywiście, że tak to działa, już nie mam złudzeń. To co się dzieje w około nowej choroby w pełni to potwierdza.
Pieszy mając pierwszeństwo i wiedząc, że 99,9% kierowców je respektuje, przestaje myśleć i wejdzie pod koła pozostałemu promilowi (lub komuś kto się zagapi itd.)

Lukasz

Data: 2020-12-03 17:27:04
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 03.12.2020 o 08:01, ddddddddddddd pisze:

mimo wszystko jest to działanie typowo lewackie - obywatel to idiota i państwo zadba o niego lepiej

Każde prawo tak właśnie działa...

[...]

Nie najgorsze. Mi się w sumie podoba. Kto chce czekać to czeka na swoje zielone, kto chce to lezie na swoją odpowiedzialność.

Tak - oczywiście. Bo instynkt samozachowawczy da się wyłączyć ustawą:P

Oczywiście, że tak to działa, już nie mam złudzeń.

Brednie. Gdyby piesi się nie bali samochodów to byłaby hatakumba.

Pieszy mając pierwszeństwo i wiedząc, że 99,9% kierowców je respektuje, przestaje myśleć i wejdzie pod koła pozostałemu promilowi (lub komuś kto się zagapi itd.)

Idziesz w niezrozumiałym dla mnie kierunku. Twierdzisz, że ustanowienie jasnych zasad pierwszeństwa działa źle na bezpieczeństwo? To trochę ślepa uliczka z tymi przepisami znakami i światłami:P  Należy natychmiast zlikwidować zasady dotyczące pierwszeństwa, bo ludzie w nie wierzą i potem tragedia jak sie przyzwyczają. Ewentualnie państwo powinno zatrudniać kierowców bombowców, co jeżdzą na odwrót niż mówią zasady, żeby ludzie się nie przyzwyczajali że jak ktoś ma czerwone to nie jedzie - bo potem ktoś się zagapi i przez takie światła som wypatki!

--
Shrek

Data: 2020-12-04 06:53:21
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 03.12.2020 o 16:27, Shrek pisze:
[...]

pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że pociąg musi ustąpić samochodom na przejeździe, maszynista zawsze zwolniłby/zatrzymał się przed przejazdem. To nauczyłoby kierowców, że na przejazd można wjeżdżać na pewniaka, co setny pomyślałby 'wjeżdżam, pociąg jedzie dość wolno, pewnie się zatrzyma, przecież zawsze się zatrzymuje'. Takie zasady, mimo że jasne, byłyby dużo bardziej niebezpieczne, bo gdy maszynista popełni błąd, to dużo ciężej mu go naprawić - podobnie samochód vs. pieszy - kierowcy dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu, a pierwszeństwo pieszego na tak wielu przejściach jak w Polsce, to proszenie się o kłopoty.

Lukasz

Data: 2020-12-04 12:35:40
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Nie umiesz nacisnąć stopą na pedał hamulca??

-- -- -
< kierowcy dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu

Data: 2020-12-05 19:04:05
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 11:35, ąćęłńóśźż pisze:
Nie-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - umiesz nacisnąć stopą na pedał hamulca??

-- -- -
< kierowcy dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu

nigdy nie byłeś pieszym czy kierowcą? ile czasu i metrów zajmuje ci zatrzymanie się będąc pieszym, a ile będąc kierowcą?

Lukasz

Data: 2020-12-06 10:44:56
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Znacznie więcej jako pieszemu.

-- -- -
ile czasu i metrów zajmuje ci zatrzymanie się będąc pieszym, a ile będąc kierowcą?

Data: 2020-12-04 15:17:48
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 07:53, ddddddddddddd pisze:

pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że pociąg musi ustąpić samochodom na przejeździe, maszynista zawsze zwolniłby/zatrzymał się przed przejazdem.

Pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że osobówka ma pierwszeństwo przed z tirem skrzyżowaniu jeśli tak wynika z przepisów...

--
Shrek

Data: 2020-12-05 15:47:23
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 14:17, Shrek pisze:
[...]

dokładnie do tego to dąży - pieszy przed samochodem, osobówka przed tirem...

Lukasz

Data: 2020-12-05 19:05:58
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 16:47, ddddddddddddd pisze:

dokładnie do tego to dąży - pieszy przed samochodem, osobówka przed tirem...

Przepraszam, czy dobrze zrozumiałem - jesteś za tym, że jeśli nie ma świateł to pierwszeństwo na skrzyżowaniach miały tiry?

--
Shrek

Data: 2020-12-05 19:02:20
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 18:05, Shrek pisze:
[...]

Oczywiście. Tak samo jak jestem za tym, żeby pieszy miał pierwszeństwo przed samochodem.

(to ironia jakbyś nie zauważył)

Lukasz

Data: 2020-12-05 21:23:07
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 20:02, ddddddddddddd pisze:

Oczywiście. Tak samo jak jestem za tym, żeby pieszy miał pierwszeństwo przed samochodem.

(to ironia jakbyś nie zauważył)

Ciężko ograrnąć:P

--
Shrek

Data: 2020-12-04 10:38:33
Autor: FR
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5fc911d7$0$560$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- Shrek

Problem w tym, że lezie także na odpowiedzialność kogoś innego,
bo leczony będzie za wspólne pieniądze.

Data: 2020-12-04 15:19:37
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 10:38, FR pisze:

Problem w tym, że lezie także na odpowiedzialność kogoś innego,
bo leczony będzie za wspólne pieniądze.

To straszne. Zaraz - przecież po to wymyślono ubezpieczenia. Przypomnij - czy obywatele nie płacą przypadkiem składki na ubezpieczenie zdrowotne?

--
Shrek

Data: 2020-12-04 16:01:15
Autor: FR
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5fca4578$0$532$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie o tym była mowa.
Wycinasz i później nie wiesz o czym sam pisałeś.

Cytat z twojego postu :
Kto chce czekać to czeka na swoje zielone, kto chce to lezie na swoją odpowiedzialność.

Ubezpieczenia nie po to wymyślono, żeby jakaś święta krowa
właziła "na swoją odpowiedzialność".

Data: 2020-12-04 17:48:39
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 16:01, FR pisze:

Cytat z twojego postu :
Kto chce czekać to czeka na swoje zielone, kto chce to lezie na swoją odpowiedzialność.

Ubezpieczenia nie po to wymyślono, żeby jakaś święta krowa
właziła "na swoją odpowiedzialność".

A że niby po co?

--
Shrek

Data: 2020-12-07 14:44:11
Autor: Akarm
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-12-02 o 19:21, Shrek pisze:

No toż ci tłumaczę, że prawa pieszych nie są wcale lewacki - czego najlepszym dowodem jest że największy bardak właśnie panuje w najbardziej socjalistycznych krajach - ergo przywaliłeś jak łysy o kant kuli.

Socjalistyczne to nie lewackie.
A to podłe lewaki wymyśliły, żeby w miejscach, w których ruch samochodowy przecina się z ciągiem pieszym, obniżać chodnik dla wygody samochodziarzy. Wypada się tylko zgodzić, że najwłaściwsze byłoby wyrugowanie tego lewackiego wymysłu z prawa. Jeśli przejazd przez chodnik (zwany teraz przejściem dla pieszych) będzie na normalnej wysokości całego chodnika (czyli kilkanaście centymetrów powyżej poziomu jezdni), to bezpieczeństwo poprawi się znacznie.

A dla tych ludzi, którym nie podoba się lewacka dbałość o użytkowników dróg, krawężniki na tych przejazdach powinny być wyższe i ostrzejsze. Żeby musieli swoje pojazdy przez takie przejazdy ostrożnie przepychać, i to przy pomocy pasażerów.
:D

--
-
           Akarm

Data: 2020-12-07 21:23:02
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 07.12.2020 o 14:44, Akarm pisze:
[...]

Bo jak wiadomo socjalizm wcale lewacki nie jest.

[...]

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

--
Shrek

Data: 2020-12-08 10:28:03
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fce8f24$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To ile maja ?
Bo niektore wroclawskie ... wymagaja prawdziwego SUV, a nie miejskiej atrapy :-)

J.

Data: 2020-12-08 15:49:39
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 08.12.2020 o 10:28, J.F. pisze:

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

To ile maja ?

https://www.google.pl/maps/@12.2934839,76.6248768,3a,63.5y,97.48h,96.34t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMGi7iGBnfgG0XCJw-84sUUjtkR3P0pTMA6AWFn!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMGi7iGBnfgG0XCJw-84sUUjtkR3P0pTMA6AWFn%3Dw203-h100-k-no-pi-10-ya337-ro-0-fo100!7i6144!8i3072

Bo niektore wroclawskie ... wymagaja prawdziwego SUV, a nie miejskiej atrapy :-)

Może nie powinno się wjeżdzać na nie? :P

--
Shrek

Data: 2020-12-12 02:25:17
Autor: ii
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 08.12.2020 o 15:49, Shrek pisze:
[...]

http://niusy.pl/@google.pl/act

No bardzo ładne. Widoczne, nie najedziesz przypadkiem.

Data: 2020-12-08 12:07:04
Autor: Akarm
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-12-07 o 21:23, Shrek pisze:

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

Ale przejazdy przez ciągi piesze (zwane przejściami dla pieszych) też są obniżone do poziomu jezdni.
Skończyć z tym lewactwem!

Ciekawe, jak bardzo zachwyceni byliby kierowcy, gdyby naprawdę zostało zlikwidowane to ich lewackie uprzywilejowanie?

--
-
           Akarm

Data: 2020-12-08 12:26:13
Autor: Cavallino
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 08-12-2020 o 12:07, Akarm pisze:
W dniu 2020-12-07 o 21:23, Shrek pisze:

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

Ale przejazdy przez ciągi piesze (zwane przejściami dla pieszych)

Jaki głąb wymyślił, że przejście dla pieszych przez jezdnię (kawałek jezdni a nie chodnika), to jest przejazd przez ciąg pieszy, a nie odwrotnie (jak jest faktycznie)?

Przejazd przez ciąg pieszy to jest wjazd przez chodnik w bramę....

PLONK WARNING w każdym razie.

Data: 2020-12-02 09:47:28
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
https://wiadomosci.wp.pl/podlaskie-matka-z-4-miesiecznym-dzieckiem-potracona-na-pasach-6581610881858528a

-- -- -
trzeba wybrac albo aspirujemy do europy albo wzorujemy się na azji.

Data: 2020-11-28 08:33:38
Autor: Rom45
Pierwszenstwo pieszego. bóg stworzył.
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:rps1fa$gon$1dont-email.me...

[...]

Do tego potrzebni są mądrzy ludzie.
Niestety mnóstwo jest głupich, bo to bóg stworzył
święte krowy.
Można trochę poprawić boga poprzez edukację, infrastrukturę
i prawo.

Data: 2020-12-15 16:26:52
Autor: neelix
Pierwszenstwo pieszego

[...]

Dawno napisałem do KPRM. Odpowiedzi brak.

neelix

Data: 2020-12-16 16:11:54
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "neelix"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fd8d5bd$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
Rzad kisi przepisy wprowadzajce pierwszenstwo pieszego ... wiec piszcie do poslow, poki jeszcze nie jest za pozno :-)

Dawno napisałem do KPRM. Odpowiedzi brak.

Dlatego pisz do posla. Oni beda to uchwalac.

J.

Data: 2020-12-17 10:25:54
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Żartujesz, prawda?

-- -- -
pisz do posla.
Oni beda to uchwalac.

Data: 2020-12-17 10:30:20
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fdb2423$0$553$65785112@news.neostrada.pl...
Żartujesz, prawda?

Dlaczego mialbym zartowac ?
Niech posel pozna opinie wyborcow przed glosowaniem.

-- -- -
pisz do posla.
Oni beda to uchwalac.

J.