Pierwszenstwo pieszego

Data: 2020-11-27 22:57:02
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Fri, 27 Nov 2020 22:50:40 +0100, Jacek napisał(a):

Powinno się wykazać, że pojazd hamując przez przejściem i potem ruszając emituje dodatkowo znaczne ilości złowrogich gazów cieplarnianych (w porównaniu z tym, jakby jechał bez zatrzymania), więc to pojazd powinien mieć pierwszeństwo przed pieszym, żeby bronić Planetę i Klimat.

Daruj sobie przekąs. Z powodu ludzkich strat na przejściach dla pieszych
emituje się porównywalną ilość gazów cieplarnianych co z tytułu
ostrożności kierowców na tych przejściach.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-11-28 00:18:02
Autor: ToMasz
Pierwszenstwo pieszego
[...]

  z powodu ludzkich starat...
te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych

ToMasz

Data: 2020-11-28 00:25:46
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.11.2020 o 00:18, ToMasz pisze:

te straty można w zasadzie pstryknięciem palca wykluczyć z naszej przyszłości. ale to pstryknięcie jest po stronie pieszych

Nieprawdą jest jakoby. Nigdzie to się nie udało. Co więcej im bardziej pieszy nie ma pierwszeństwa i nie jest świętą krową na psach tym więcej ich ginie. Nie ma siły - trzeba wybrac albo aspirujemy do europy albo wzorujemy się na azji. Do niedawna wynik był oczywisty;)

--
Shrek

Data: 2020-11-28 08:04:20
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 27.11.2020 o 23:25, Shrek pisze:
[...]

musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

W UK pieszy NIE MA pierwszeństwa na przejściu*, chyba że przejście oznaczone jest błyskającym pomarańczowym światłem - ale i tam pieszy jest zwykle przyzwyczajony, żeby zachować ostrożność i przepuścić samochody, które nie widać żeby się zatrzymywały.
*-Być może ma pierwszeństwo na pasach, tyle że tych pasów nigdzie nie malują...

Lukasz

Data: 2020-11-28 09:58:24
Autor: Jacek Maciejewski
Pierwszenstwo pieszego
Dnia Sat, 28 Nov 2020 08:04:20 +0000, ddddddddddddd napisał(a):

musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

Co za matoł z ciebie. Do wątku o przjściach dla pieszych wtrącasz
politykę. I jeśli lewicowa Europa to aborcja na życzenie, Konwencja
Stambulska, brak kasy dla rządów robiących pośmiewisko z prawa czy
bezpieczeństwo na drogach to ja się piszę obiema rękoma. Ciekawe co cię
odstręcza w lewicy?
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-01 06:46:08
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
[...]

lewicowa czyli mająca ciebie za idiotę, taka, która wie lepiej od ciebie co jest dla ciebie dobre. Naprawdę wierzysz w to, że gdyby pieszy nie miał pierwszeństwa, a wspaniały rząd nie zorganizował nam aresztu domowego w tym roku, to już byśmy wszyscy wyginęli?

Lukasz

Data: 2020-11-28 11:54:08
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.11.2020 o 09:04, ddddddddddddd pisze:

musisz dodać: albo inspirujemy do europy _lewicowej_

Tu akurat polityka ma małe znaczenie. Ale jak już z klucza politycznego jedziesz, to azjatyckie krajem gdzie pieszy jest uważany za stonkę mają często "socjalistycza" w nazwie. Na przykład słynne "skrzyżowanie w wietnamie" https://www.youtube.com/watch?v=1KEW_ajzYeE - pełna nazwa będzie "skrzyżowanie w republice socjalistycznej wietnamu":P

[...]

Poważnie? klinkąłem losowo w lądku. I rzeczywiście na mniejszych uliczkach nie ma - dlatego że jest tam strefa 30 (w sumie trochę szybciej bo 20 mil) i jak się domyślam wszyscy łażą jak chcą. No i trochę czasu zajęło mi żeby wyjechać na coś większego - i proszę - przejście z pasami, co ich podobno nie ma;)
https://www.google.pl/maps/@51.4982412,-0.098008,3a,75y,24.26h,81.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1K7w0EjzoV6Hbh_VBcJJHQ!2e0!7i16384!8i8192

Uważaj czego sobie życzysz - już pisałem - u nas przejść jest nasrane,m żeby było bliżej niż 100 metrów, bo przejścia nie są dla pieszych a przeciw nim, żeby gdzie indziej ni mogli przejść. Na zachodzi całe centra to jest tempo 30 z wyjątkieem wielopasmówek. Gdzie dla odmiany przejść jest niewiele więcej niż u nas, za to ze światłami. Jak wam światła poustawiają co 200 metrów to dopiero będzie płacz.

--
Shrek

Data: 2020-12-01 07:06:18
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 28.11.2020 o 10:54, Shrek pisze:

> Tu akurat polityka ma małe znaczenie.

Chyba się nie zrozumieliśmy. Dla mnie w Polsce nie rządzi prawica, a lewica to dla mnie tok myślenia. Najpierw dajmy pieszym pierwszeństwo, później przeprowadźmy badania, z których wyniknie, że piesi to idioci, bo wchodzą pod koła (bo tak zostali nauczeni), więc trzeba jeszcze bardziej trzymać wszystkich za mordy. To, że partia nazywa się prawicową, nie oznacza, że to prawica. Komunizmu europejskiego, który nadchodzi szybkim krokiem już nigdy nie nazwiemy komunizmem, będzie obowiązywać nowomowa.

[...]

Londyn to akurat specyficzne miasto, na jego temat się nie wypowiem bo nigdy tam nie byłem

  I rzeczywiście na mniejszych
uliczkach nie ma - dlatego że jest tam strefa 30 (w sumie trochę szybciej bo 20 mil) i jak się domyślam wszyscy łażą jak chcą.

tu gdzie ja jeżdżę często są światła zapalane z przycisku, bez wymalowanej zebry. Jak jest mały ruch to pieszy przechodzi na czerwonym, jak większy to zaświeca czerwone dla samochodów

[...]

o tym właśnie mówiłem - takie przejścia są rzadkością (być może w Londynie nie) i dodatkowo oznaczone są tymi okrągłymi błyskającymi lampkami, które ostrzegają kierowcę, że to jest to miejsce, w którym pieszy może ci wyleźć przed maskę

[...]

no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą szybciej

Gdzie dla odmiany
przejść jest niewiele więcej niż u nas, za to ze światłami. Jak wam światła poustawiają co 200 metrów to dopiero będzie płacz.

W UK akurat światła są całkiem fajne (pomijając ich dublowanie, często nie wiadomo czy to moje światło czy nie, trzeba jechać 'na czuja' ;). Pieszy wciska przycisk i jeśli odejdzie spod przejścia (przejdzie przez ulicę przed zmianą świateł), światła się nie zmienią. Jest to dość częste rozwiązanie, przynajmniej w moim rejonie.

Lukasz

Data: 2020-12-01 19:30:39
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.12.2020 o 08:06, ddddddddddddd pisze:

Chyba się nie zrozumieliśmy.

Nie ma się co rozumieć - przywaliłeś jak łysy grzywką o kant kuli z tym, że przepuszczanie pieszych lewackie. Tym bardziej, że rozmawialiśmy w kontekście azjatyckim, gdzie jest szczególnie widoczne, że im bardziej socjalistyczne państwo tym większy bardak na drogach a nie jakieś wydumane prawa pieszych.

Poważnie? klinkąłem losowo w lądku.

Londyn to akurat specyficzne miasto, na jego temat się nie wypowiem bo nigdy tam nie byłem

Uk ma 66M ludziów. z czego 83% żyje w miastach - 54 miliony. I co szósty mieszka właśnie w lądku. No rzeczywiście - zupełne specyficzne i nie reprezentatywne.

[...]

Są rzadkością bo spora cześć miasta to tempo 30 gdzie piesi łażą gdzie chcą i jak chcą, a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie rzadziej niż u nas. Jak są światła to problem kto ma pierwszeństwo nie istnieje, poza rzadkimi przypadkami jak nie działają. A i wszyscy łażą na czerwonym - nawet porządni niemcy nie wierzą, że u nas kulsoneria za to ściaga. Jeden mnie pytał, bo myślał że go polacy z pracy wkręcają.

no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą szybciej

Jakoś na zachodzie się sprawdza...

--
Shrek

Data: 2020-12-02 07:03:54
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 01.12.2020 o 18:30, Shrek pisze:
[...]

przecież socializm to właśnie lewica

[...]

tak, zupełnie niereprezentatywne. Równie dobrze możesz powiedzieć, że w UK trzeba płacić za wjazd do miasta, bo tak jest w Lądku.

[...]

to zależy od miasta- ją takie, gdzie chętnie wprowadzili by tempo 10, są takie gdzie z dowolnego miejsca do drogi z limitem wyższym niż 50 masz max kilka minut

  gdzie piesi łażą gdzie
chcą i jak chcą,

I to jest podstawa. Pieszy może przechodzić gdzie chce, nie ma pasów na każdym skrzyżowaniu i ustępuje samochodom. Wyjątkiem są nieliczne zebry oraz liczne światła, które najczęściej (wiem, pewnie znajdziesz w lądku inne) nie są załączane czasowo, a nawet jak przycisk zostanie wciśnięty pieszy musi poczekać. Ja jak tu przyjechałem to byłem w szoku, że wyjeżdżając z podwórka gdzieś z pomiędzy ogrodzenia, dzieci idące chodnikiem (reagują tak nie tylko dzieci) się zatrzymały (gdy jeszcze byłem daleko) - gdzie w Polsce nikt by na to nie zareagował (i nie chodzi o to, że chcę mieć pierwszeństwo na chodniku, ale o to, że już dzieci wiedzą, że powinny zaczekać na wyraźny sygnał ze strony kierowcy, że bezpiecznie przejdą

a przez wielopasmówki są przejścia ze światłami nie
rzadziej niż u nas.

tylko u nas, pomijając fakt, że żeby przejść po przekątnej to trzeba zaliczyć dwa przejścia, to światła dla pieszych najczęściej włączają się nawet jak pieszych nie ma

[...]

bo to uczy bezpiecznego zachowania pieszych. Logika 'dajmy pierwszeństwo pieszym, będzie mniej wypadków' to po prostu 'wyłączmy myślenie u pieszych'

no niestety, są miasta w których włodarze najchętniej zrobiliby wszędzie ograniczenie do 10km/h... a później dziwić się, że wszyscy i tak jeżdżą szybciej

Jakoś na zachodzie się sprawdza...

tu gdzie ja jeżdżę nie sprawdza się. To znaczy większość jedzie przepisowo na 50 (30mph), ale jeśli 30mph było gdzieś w terenie niezabudowanym, to wszyscy jeździli 40 (bo faktycznie taka prędkość była tam sensowna, wreszcie podnieśli do 40), jak w dużym mieście zrobili pełno stref 20mph, to ludzie zaczęli jeździć 20mph... przy fotoradarach*

*- przepisowo jeżdżą jeszcze niektóre firmowe samochody, gdzie firma się czepia przekroczeń, oraz samochody z polisą blackbox, gdzie ubezpieczenie jest zależne od stylu jazdy

Lukasz

Data: 2020-12-02 19:21:00
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 02.12.2020 o 08:03, ddddddddddddd pisze:

[...]

No toż ci tłumaczę, że prawa pieszych nie są wcale lewacki - czego najlepszym dowodem jest że największy bardak właśnie panuje w najbardziej socjalistycznych krajach - ergo przywaliłeś jak łysy o kant kuli.

[...]

Raczej jest na odwrót - to ty twierdzisz, że "w anglii nie ma przejść". Więc przez analogię skoro u ciebie nie ma to w lądku też.

I to jest podstawa. Pieszy może przechodzić gdzie chce, nie ma pasów na każdym skrzyżowaniu i ustępuje samochodom.

I słusznie - z tym, że jednak tam gdzie duży ruch to po prostu są światła. Przy czym defacto dla samochodów, bo piesi łażą jak chca.

[...]

Tak - oczywiście. Bo instynkt samozachowawczy da się wyłączyć ustawą:P

--
Shrek

Data: 2020-12-03 07:01:47
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 02.12.2020 o 18:21, Shrek pisze:
[...]

mimo wszystko jest to działanie typowo lewackie - obywatel to idiota i państwo zadba o niego lepiej

[...]

Dobrze. W większości UK (nie tylko Anglii), być może z wyłączeniem Londynu jest tak jak napisałem.
Londyn jest specyficzny - tak samo możesz powiedzieć, że przeciętny kasjer nie może sobie pozwolić na zakup mieszkania, bo 1/6 żyje w lądku, gdzie mieszkanie kosztuje grube setki tysięcy

[...]

I jest to IMO najlepsze rozwiązanie (pod warunkiem, że światła nie mają czasówki tylko przycisk i czujnik pieszych)

[...]

Oczywiście, że tak to działa, już nie mam złudzeń. To co się dzieje w około nowej choroby w pełni to potwierdza.
Pieszy mając pierwszeństwo i wiedząc, że 99,9% kierowców je respektuje, przestaje myśleć i wejdzie pod koła pozostałemu promilowi (lub komuś kto się zagapi itd.)

Lukasz

Data: 2020-12-03 17:27:04
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 03.12.2020 o 08:01, ddddddddddddd pisze:

mimo wszystko jest to działanie typowo lewackie - obywatel to idiota i państwo zadba o niego lepiej

Każde prawo tak właśnie działa...

[...]

Nie najgorsze. Mi się w sumie podoba. Kto chce czekać to czeka na swoje zielone, kto chce to lezie na swoją odpowiedzialność.

Tak - oczywiście. Bo instynkt samozachowawczy da się wyłączyć ustawą:P

Oczywiście, że tak to działa, już nie mam złudzeń.

Brednie. Gdyby piesi się nie bali samochodów to byłaby hatakumba.

Pieszy mając pierwszeństwo i wiedząc, że 99,9% kierowców je respektuje, przestaje myśleć i wejdzie pod koła pozostałemu promilowi (lub komuś kto się zagapi itd.)

Idziesz w niezrozumiałym dla mnie kierunku. Twierdzisz, że ustanowienie jasnych zasad pierwszeństwa działa źle na bezpieczeństwo? To trochę ślepa uliczka z tymi przepisami znakami i światłami:P  Należy natychmiast zlikwidować zasady dotyczące pierwszeństwa, bo ludzie w nie wierzą i potem tragedia jak sie przyzwyczają. Ewentualnie państwo powinno zatrudniać kierowców bombowców, co jeżdzą na odwrót niż mówią zasady, żeby ludzie się nie przyzwyczajali że jak ktoś ma czerwone to nie jedzie - bo potem ktoś się zagapi i przez takie światła som wypatki!

--
Shrek

Data: 2020-12-04 06:53:21
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 03.12.2020 o 16:27, Shrek pisze:
[...]

pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że pociąg musi ustąpić samochodom na przejeździe, maszynista zawsze zwolniłby/zatrzymał się przed przejazdem. To nauczyłoby kierowców, że na przejazd można wjeżdżać na pewniaka, co setny pomyślałby 'wjeżdżam, pociąg jedzie dość wolno, pewnie się zatrzyma, przecież zawsze się zatrzymuje'. Takie zasady, mimo że jasne, byłyby dużo bardziej niebezpieczne, bo gdy maszynista popełni błąd, to dużo ciężej mu go naprawić - podobnie samochód vs. pieszy - kierowcy dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu, a pierwszeństwo pieszego na tak wielu przejściach jak w Polsce, to proszenie się o kłopoty.

Lukasz

Data: 2020-12-04 12:35:40
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Nie umiesz nacisnąć stopą na pedał hamulca??

-- -- -
< kierowcy dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu

Data: 2020-12-05 19:04:05
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 11:35, ąćęłńóśźż pisze:
Nie-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - umiesz nacisnąć stopą na pedał hamulca??

-- -- -
< kierowcy dużo ciężej się zatrzymać niż pieszemu

nigdy nie byłeś pieszym czy kierowcą? ile czasu i metrów zajmuje ci zatrzymanie się będąc pieszym, a ile będąc kierowcą?

Lukasz

Data: 2020-12-06 10:44:56
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
Znacznie więcej jako pieszemu.

-- -- -
ile czasu i metrów zajmuje ci zatrzymanie się będąc pieszym, a ile będąc kierowcą?

Data: 2020-12-04 15:17:48
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 07:53, ddddddddddddd pisze:

pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że pociąg musi ustąpić samochodom na przejeździe, maszynista zawsze zwolniłby/zatrzymał się przed przejazdem.

Pomyślmy - gdyby prawo mówiło, że osobówka ma pierwszeństwo przed z tirem skrzyżowaniu jeśli tak wynika z przepisów...

--
Shrek

Data: 2020-12-05 15:47:23
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 14:17, Shrek pisze:
[...]

dokładnie do tego to dąży - pieszy przed samochodem, osobówka przed tirem...

Lukasz

Data: 2020-12-05 19:05:58
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 16:47, ddddddddddddd pisze:

dokładnie do tego to dąży - pieszy przed samochodem, osobówka przed tirem...

Przepraszam, czy dobrze zrozumiałem - jesteś za tym, że jeśli nie ma świateł to pierwszeństwo na skrzyżowaniach miały tiry?

--
Shrek

Data: 2020-12-05 19:02:20
Autor: ddddddddddddd
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 18:05, Shrek pisze:
[...]

Oczywiście. Tak samo jak jestem za tym, żeby pieszy miał pierwszeństwo przed samochodem.

(to ironia jakbyś nie zauważył)

Lukasz

Data: 2020-12-05 21:23:07
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 05.12.2020 o 20:02, ddddddddddddd pisze:

Oczywiście. Tak samo jak jestem za tym, żeby pieszy miał pierwszeństwo przed samochodem.

(to ironia jakbyś nie zauważył)

Ciężko ograrnąć:P

--
Shrek

Data: 2020-12-04 10:38:33
Autor: FR
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5fc911d7$0$560$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- Shrek

Problem w tym, że lezie także na odpowiedzialność kogoś innego,
bo leczony będzie za wspólne pieniądze.

Data: 2020-12-04 15:19:37
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 10:38, FR pisze:

Problem w tym, że lezie także na odpowiedzialność kogoś innego,
bo leczony będzie za wspólne pieniądze.

To straszne. Zaraz - przecież po to wymyślono ubezpieczenia. Przypomnij - czy obywatele nie płacą przypadkiem składki na ubezpieczenie zdrowotne?

--
Shrek

Data: 2020-12-04 16:01:15
Autor: FR
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:5fca4578$0$532$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie o tym była mowa.
Wycinasz i później nie wiesz o czym sam pisałeś.

Cytat z twojego postu :
Kto chce czekać to czeka na swoje zielone, kto chce to lezie na swoją odpowiedzialność.

Ubezpieczenia nie po to wymyślono, żeby jakaś święta krowa
właziła "na swoją odpowiedzialność".

Data: 2020-12-04 17:48:39
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 04.12.2020 o 16:01, FR pisze:

Cytat z twojego postu :
Kto chce czekać to czeka na swoje zielone, kto chce to lezie na swoją odpowiedzialność.

Ubezpieczenia nie po to wymyślono, żeby jakaś święta krowa
właziła "na swoją odpowiedzialność".

A że niby po co?

--
Shrek

Data: 2020-12-07 14:44:11
Autor: Akarm
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-12-02 o 19:21, Shrek pisze:

No toż ci tłumaczę, że prawa pieszych nie są wcale lewacki - czego najlepszym dowodem jest że największy bardak właśnie panuje w najbardziej socjalistycznych krajach - ergo przywaliłeś jak łysy o kant kuli.

Socjalistyczne to nie lewackie.
A to podłe lewaki wymyśliły, żeby w miejscach, w których ruch samochodowy przecina się z ciągiem pieszym, obniżać chodnik dla wygody samochodziarzy. Wypada się tylko zgodzić, że najwłaściwsze byłoby wyrugowanie tego lewackiego wymysłu z prawa. Jeśli przejazd przez chodnik (zwany teraz przejściem dla pieszych) będzie na normalnej wysokości całego chodnika (czyli kilkanaście centymetrów powyżej poziomu jezdni), to bezpieczeństwo poprawi się znacznie.

A dla tych ludzi, którym nie podoba się lewacka dbałość o użytkowników dróg, krawężniki na tych przejazdach powinny być wyższe i ostrzejsze. Żeby musieli swoje pojazdy przez takie przejazdy ostrożnie przepychać, i to przy pomocy pasażerów.
:D

--
-
           Akarm

Data: 2020-12-07 21:23:02
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 07.12.2020 o 14:44, Akarm pisze:
[...]

Bo jak wiadomo socjalizm wcale lewacki nie jest.

[...]

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

--
Shrek

Data: 2020-12-08 10:28:03
Autor: J.F.
Pierwszenstwo pieszego
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fce8f24$0$510$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To ile maja ?
Bo niektore wroclawskie ... wymagaja prawdziwego SUV, a nie miejskiej atrapy :-)

J.

Data: 2020-12-08 15:49:39
Autor: Shrek
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 08.12.2020 o 10:28, J.F. pisze:

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

To ile maja ?

https://www.google.pl/maps/@12.2934839,76.6248768,3a,63.5y,97.48h,96.34t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMGi7iGBnfgG0XCJw-84sUUjtkR3P0pTMA6AWFn!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMGi7iGBnfgG0XCJw-84sUUjtkR3P0pTMA6AWFn%3Dw203-h100-k-no-pi-10-ya337-ro-0-fo100!7i6144!8i3072

Bo niektore wroclawskie ... wymagaja prawdziwego SUV, a nie miejskiej atrapy :-)

Może nie powinno się wjeżdzać na nie? :P

--
Shrek

Data: 2020-12-12 02:25:17
Autor: ii
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 08.12.2020 o 15:49, Shrek pisze:
[...]

http://niusy.pl/@google.pl/act

No bardzo ładne. Widoczne, nie najedziesz przypadkiem.

Data: 2020-12-08 12:07:04
Autor: Akarm
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 2020-12-07 o 21:23, Shrek pisze:

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

Ale przejazdy przez ciągi piesze (zwane przejściami dla pieszych) też są obniżone do poziomu jezdni.
Skończyć z tym lewactwem!

Ciekawe, jak bardzo zachwyceni byliby kierowcy, gdyby naprawdę zostało zlikwidowane to ich lewackie uprzywilejowanie?

--
-
           Akarm

Data: 2020-12-08 12:26:13
Autor: Cavallino
Pierwszenstwo pieszego
W dniu 08-12-2020 o 12:07, Akarm pisze:
W dniu 2020-12-07 o 21:23, Shrek pisze:

Akurat krawężniki w azji też są znacząco wyższe niż nasze:)

Ale przejazdy przez ciągi piesze (zwane przejściami dla pieszych)

Jaki głąb wymyślił, że przejście dla pieszych przez jezdnię (kawałek jezdni a nie chodnika), to jest przejazd przez ciąg pieszy, a nie odwrotnie (jak jest faktycznie)?

Przejazd przez ciąg pieszy to jest wjazd przez chodnik w bramę....

PLONK WARNING w każdym razie.

Data: 2020-12-02 09:47:28
Autor: ąćęłńóśźż
Pierwszenstwo pieszego
https://wiadomosci.wp.pl/podlaskie-matka-z-4-miesiecznym-dzieckiem-potracona-na-pasach-6581610881858528a

-- -- -
trzeba wybrac albo aspirujemy do europy albo wzorujemy się na azji.

Data: 2020-11-28 08:33:38
Autor: Rom45
Pierwszenstwo pieszego. bóg stworzył.
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomości news:rps1fa$gon$1dont-email.me...
W dniu 27.11.2020 o 22:57, Jacek Maciejewski pisze:

[...]

Do tego potrzebni są mądrzy ludzie.
Niestety mnóstwo jest głupich, bo to bóg stworzył
święte krowy.
Można trochę poprawić boga poprzez edukację, infrastrukturę
i prawo.

Pierwszenstwo pieszego