Pierwszeństwo przejazdu.

Data: 2010-02-13 13:23:58
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan wrote:

Zapaliło się zielone, więc na odchodne popukałem mu
palcem w czoło, on mi palcem pokiwał i odjechaliśmy (koleś skręcił w
prawo).

Z Twojego opisu wynika, że zachowałeś się jak ostatni burak, a przepisy załamaliście obaj. Skoro miałeś wolny prawy pas to po cholerę wjeżdżałeś na lewy, skoro widziałeś, że gość skręca? Żeby zaznaczyć swoja obecność q przeciążonym puncie i zatarasować potem drogę? Formalnie pierwszeństwo niby miałeś, ale z drugiej strony masz obowiązek trzymać się prawej krawędzi jezdni, który to obowiązek bez żadnego powodu olałeś.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 14:53:23
Autor: Michal Jankowski
Pierwszeństwo przejazdu.
Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
swojej stronie...

  MJ

Data: 2010-02-13 15:00:21
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sat, 13 Feb 2010 14:53:23 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
swojej stronie...

Tak? Kiedy to było? --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-13 16:32:41
Autor: Michal Jankowski
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat <pbernat@wp.pl> writes:

Dnia Sat, 13 Feb 2010 14:53:23 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
swojej stronie...

Tak? Kiedy to było?

Nie wiem, do kiedy. 40 lat temu byl.

  MJ

Data: 2010-02-13 18:55:09
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sat, 13 Feb 2010 16:32:41 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

Tak? Kiedy to było?

Nie wiem, do kiedy. 40 lat temu byl.

A masz jakie¶ wsparcie? :-) Bo tu mnie zażyłe¶ - 40 lat temu poznali się
moi rodzice.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-14 19:59:22
Autor: Michal Jankowski
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Wydajemisie, ze to powinno byc w tym rozporzadzeniu:

http://msp.money.pl/akty_prawne/dzienniki_ustaw/rozporzadzenie;ministrow;komunikacji;i;spraw,dziennik,ustaw,1968,027,183.html

ale nie umiem wyguglac tresci.

  MJ
PS. Oczywiscie jest niezerowa szansa, ze skleroze mam po prostu...

Data: 2010-02-19 11:57:27
Autor: Bydlę
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat wrote:

> Tak? Kiedy to było?

W PRL.

Jaki¶ aparatczyk uznał, że należy ruszyć co¶ w tej dziedzinie i w ten sposób wyprodukowano 3 kategorie kierowców:

1. tych, którzy wiedz±, że powinni zaj±ć natychmiast prawy pas po skręcie w lewo
2. tych, którzy wiedz±, że powinni zaj±ć natychmiast lewy pas po skręcie w lewo
3. tych, którzy nie wiedz± do której kategorii należy skręcaj±cy.

Tak to teraz działa.

--
Bydlę

Data: 2010-02-13 15:02:46
Autor: Adam
Pierwszeństwo przejazdu.

Uzytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisal w wiadomosci news:kjzk4uh6y3w.fsfccfs1.fuw.edu.pl...
Kiedys byl przepis, ze skrecajacy ma obowiazek zajac skrajny pas po
swojej stronie...

 MJ

Szkoda, ze go juz nie ma.

A.

Data: 2010-02-13 14:57:36
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
to pisze:
marjan wrote:

[...]

Każdy kierujący, opuszczający skrzyżowanie, może zająć dowolny pas ruchu jezdni, na którą wjeżdża. Przepisy nie nakładają obowiązku zajmowania określonego pasa ruchu w trakcie opuszczania skrzyżowania. Wymaga to zachowania szczególnej ostrożności i ścisłego przestrzegania zasad przy zmianie pasa ruchu. Zmieniając zajmowany pas ruchu, kierujący pojazdem zobowiązany jest ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony - art. 22 ust. 4 ustawy prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997 (Dz. U. 58 z 2003r. poz. 515 - tekst jednolity).

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-02-13 14:17:13
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan wrote:

[...]
zmianie pasa ruchu. ZmieniajÄ…c zajmowany pas ruchu, kierujÄ…cy pojazdem
[...]

Masz też obowiązek trzymać się prawej krawędzi jezdni który to obowiązek olałeś wjeżdżając na lewy pas. Gdyby prawy był zajęty lub gdybyś za 50 metrów skręcał w lewo to co innego. Znasz jeden przepis, a resztę olewasz, bo nie pasują do Twoich burackich manewrów?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 17:35:35
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On 13 Feb 2010 15:17:13 +0100,  to wrote:
Masz też obowi±zek trzymać się prawej krawędzi jezdni który to obowi±zek olałe¶ wjeżdżaj±c na lewy pas. Gdyby prawy był zajęty lub gdyby¶ za 50 metrów skręcał w lewo to co innego. Znasz jeden przepis, a resztę olewasz, bo nie pasuj± do Twoich burackich manewrów?

Ale przy skrecaniu ten obowiazek nie jest wymieniony, wiec sytuacja
jest niejasna, a pytania egzaminacyjne chyba wrecz sugeruja ze mozna
wjechac na dowolny.

Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

J.

Data: 2010-02-13 17:22:27
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
J.F. wrote:

Ale przy skrecaniu ten obowiazek nie jest wymieniony, wiec sytuacja jest
niejasna, a pytania egzaminacyjne chyba wrecz sugeruja ze mozna wjechac
na dowolny.

Nie jest wymieniony takĹĽe w wielu innych miejscach i co z tego? Wystarczy, ĹĽe jest raz.

Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

"KierujÄ…cy pojazdem jest obowiÄ…zany jechać moĹĽliwie blisko prawej krawÄ™dzi jezdni."                          ^^^^^^^^^^^^^^^

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 15:28:21
Autor: neelix
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b76dfd3$1news.home.net.pl...
J.F. wrote:

[...]
"Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawÄ™dzi jezdni."                          ^^^^^^^^^^^^^^^

I jak zamierza  skrÄ™cić w lewo zajmujÄ…c lewy pas jest moĹĽliwie blisko prawej krawÄ™dzi. BliĹĽej juĹĽ nie moĹĽna być.

Data: 2010-02-15 17:18:24
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

I jak zamierza  skrÄ™cić w lewo zajmujÄ…c lewy pas jest moĹĽliwie blisko
prawej krawędzi. Bliżej już nie można być.

Póki co jeszcze nie skręcał.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 19:17:41
Autor: neelix
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7981e0$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

I jak zamierza  skrÄ™cić w lewo zajmujÄ…c lewy pas jest moĹĽliwie blisko
prawej krawędzi. Bliżej już nie można być.

Póki co jeszcze nie skręcał.

Nie było mnie tam i Ciebie też raczej nie. Miał natomiast problem z kimś kto złamał prawo.
neelix

Data: 2010-02-15 18:25:30
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Póki co jeszcze nie skręcał.

Nie było mnie tam i Ciebie też raczej nie.

Wynika to jasno z opisu. Jeszcze zdążył pogadać z tym z SUV-a.

Miał natomiast problem z kimś
kto złamał prawo.

Sam też złamał i dodatkowo zachował się ja burak.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-16 13:37:33
Autor: neelix
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b79919a$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

Póki co jeszcze nie skręcał.
Nie było mnie tam i Ciebie też raczej nie.
Wynika to jasno z opisu. Jeszcze zdążył pogadać z tym z SUV-a.

Na pogawędkę zawsze można znaleźć odpowiedni czas. To o niczym nie świadczy. Mnie jak zajechał to dostał reprymendę dopiero na rondzie kiedy zatrzymało nas czerwone. Oczywiście nic do buraka nie trafiło. Rysy twarzy potwierdziły, ze trafić nie mogło.

Miał natomiast problem z kimś
kto złamał prawo.
Sam też złamał i dodatkowo zachował się ja burak.

Nie byłeś tam.
neelix

Data: 2010-02-16 14:22:14
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hle3na$h7h$1atlantis.news.neostrada.pl...

Sam też złamał i dodatkowo zachował się ja burak.

Nie byłeś tam.

a Ty byles ...
Żal.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 16:19:05
Autor: neelix
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hle66c$lsk$1inews.gazeta.pl...

[...]

Dlatego w przeciwieństwie do Ciebie nie upieram się w kwestii okoliczności-warunków. Prawo do zmiany pasa miał i pierwszeństwo też. Reszta to kwestia okolicznosci i oceny warunkow na miejscu.
neelix

Data: 2010-02-16 16:46:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hled67$bdp$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

niczego nie uprawiam, prĂłcz wieczornego seksu :P

W tym wątku mówie tylko tyle, ze kolega autor wątku przesadził, bo mógł po prostu przejechać to skrzyżowanie "po ludzku"
Bez trąbienia, bez krzyczenia na kierowce suwa oraz bez pietnowania nieznajomości przepisów na grupie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 19:26:04
Autor: neelix
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hleek8$ml9$1inews.gazeta.pl...

[...]

Uprawy to chyba nie na tej grupie.

[...]

To wasza ocena jest przesadna i to chyba jedyny problem.
neelix

Data: 2010-02-16 19:48:04
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hleolc$e5i$1nemesis.news.neostrada.pl...

To wasza ocena jest przesadna i to chyba jedyny problem.

nie, ja w ogole nie widzialbym problemu, gdyby nei oburzenie autora wÄ…tku, ze kierowca SUVa to taki cham..

Takich sytuacji na drodze osoba jeżdzaca na codzien samochodem widzi na pęczki i jakby każdy doswiadczony kierowca opisywał to na pmsie, to nie nadążylibyśmy z czytaniem postów.
Niestety widze, ze malkontentów przepisowych jest tu zdecydowanie więcej i zamiast młodego kierowce uświadomic, ze mógł odpuścić i podzielić sie miejscem, jeszcze go podpuszczają, ze należy 'uczyć' innych kierowców na drodze.

Jeden taki nagrywa wykroczenia i zanosi na policje, innny poucza kierowców klaksonem i krzyczy do nich przez szybe, jeszcze inny uważa, ze jesli ktoś nie przestrzega przepisu, to należy zlikwidować ten przepis ...
Masakra.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-17 15:40:47
Autor: neelix
Pierwszeñstwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hlep9b$276$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jak suwak darł mordę na autora wątku to burak.

[...]

Dość tego puszczania chamów i debili, bo mają tupet, bo starego rzęcha, bo mamy nwe auto, itd. Czasem trzeba ich uczyć.

[...]

Głupie i martwe przepisy należy likwidować. Pord jest rozdęty do tego stopnia, ze po latach większość jeździ jak inni czyli na pałę.
neelix

Data: 2010-02-13 18:01:56
Autor: Adam
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Po co miałby być wymieniony, skoro jest w zasadach ogólnych?

Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

Skręcaj±cy w lewo ma obowi±zek zjechać do ¶rodka jezdni (przepis
szczegółowy uchyla zasadę  ogóln±). Po wykonaniu manewru powinien
zgodnie z ogólnym Art. 16 zjechać do prawej krawędzi jezdni (co może
wi±zać się z ust±pieniem pierwszeństwa pojazdom jad±cym prawym pasem)

A.

Data: 2010-02-13 18:23:11
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On Sat, 13 Feb 2010 18:01:56 +0100,  Adam wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Ale przy skrecaniu ten obowiazek nie jest wymieniony
Po co miałby być wymieniony, skoro jest w zasadach ogólnych?

Dla upewnienia sie ze na pewno taka jest wola ustawodawcy.

Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

Skręcaj±cy w lewo ma obowi±zek zjechać do ¶rodka jezdni (przepis
szczegółowy uchyla zasadę  ogóln±).

Przed skrzyzowaniem.

Po wykonaniu manewru powinien
zgodnie z ogólnym Art. 16 zjechać do prawej krawędzi jezdni

A dlaczego po, a nie w trakcie ? Zasady ogolne nadal obowiazuja :-)

J.

Data: 2010-02-13 17:24:32
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
J.F. wrote:

Po wykonaniu manewru powinien
zgodnie z ogólnym Art. 16 zjechać do prawej krawędzi jezdni

A dlaczego po, a nie w trakcie ? Zasady ogolne nadal obowiazuja :-)

W trakcie też. Ma jechać możliwie blisko prawej krawędzi i tyle. Tutaj, nie było żadnych przeszkód, by to zrobić.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 18:39:30
Autor: Adam
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5sndn5d0akvv96clrf0jen98lk55p9ot0k4ax.com...
[...]

Ale wola została na pewno wyrażona ;-)

Poza tym ten rzekomy obowiazek dotyczylby tez skrecajacego w lewo :-)

Skręcaj±cy w lewo ma obowi±zek zjechać do ¶rodka jezdni (przepis
szczegółowy uchyla zasadę  ogóln±).

Przed skrzyzowaniem.

No jasne, że nie po wykonaniu manewru.

Po wykonaniu manewru powinien
zgodnie z ogólnym Art. 16 zjechać do prawej krawędzi jezdni

A dlaczego po, a nie w trakcie ? Zasady ogolne nadal obowiazuja :-)

Obowi±zuj± po wykonaniu manewru (jeżeli przepis szczegółowy
dotycz±cy manewru je uchyla).

A.

Data: 2010-02-14 15:22:19
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b76b469$1news.home.net.pl...
marjan wrote:

[...]
olewasz, bo nie pasujÄ… do Twoich burackich manewrĂłw?

Uparcie bredzisz.
neelix

Data: 2010-02-13 15:07:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl6b4k$rel$1news.agh.edu.pl...
to pisze:
marjan wrote:

[...]

tak tak. Nakrzycz na nas, ze na przepisach sie nie znamy.
Ty mialeś prawo wiec chuj z wszystkimi innymi na drodze, bo przecież *mialeś prawo* .. tylko, ze gdybyś mu pozwolił wjechac na ten pas, to Ty nic byś nie stracił, On po prostu by pojechal, a oboje uniknęlibyście potencjalnej kolizji i choć to nie Ty bylbyś winien, to mialbyś uszkodzony samochód. Po co Ci to? Tylko dlatego, zeby czasem SUV nie był 3m przed Tobą?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 17:39:21
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On Sat, 13 Feb 2010 15:07:34 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
tak tak. Nakrzycz na nas, ze na przepisach sie nie znamy.
Ty miale¶ prawo wiec chuj z wszystkimi innymi na drodze, bo przecież *miale¶ prawo* .. tylko, ze gdyby¶ mu pozwolił wjechac na ten pas, to Ty nic by¶ nie stracił, On po prostu by pojechal, a oboje uniknęliby¶cie potencjalnej kolizji i choć to nie Ty bylby¶ winien, to mialby¶ uszkodzony samochód. Po co Ci to? Tylko dlatego, zeby czasem SUV nie był 3m przed Tob±?

Ale przeciez mu pozwolil.
Tylko ze to nie on powinien pozwalac. Nastepnym razem ten SUV w kogos
przywali, czy droge mu zajedzie, to lepiej teraz przeszkolic.

J.

Data: 2010-02-13 21:11:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:galdn5h5q9p0c60aaleumr1282j5cu2qmf4ax.com...

Ale przeciez mu pozwolil.
Tylko ze to nie on powinien pozwalac. Nastepnym razem ten SUV w kogos
przywali, czy droge mu zajedzie, to lepiej teraz przeszkolic.

ee tam, zrobił wszytsko, zeby nie pozwolić.
Na moje oko to autor w±tku jest pocz±tkuj±cym kierowc±, ktory wzi±ł sobie do serca wykucie PoRD na blache.
Ba problemy z płynn± i bezkolizyjn± zmian± pasa, tr±bi zamiast po prostu omin±ć przeszkode - również płynnie i bezkolizyjnie, bez szkody dla siebie i innych.
Widzisz - czasem jest tak, ze jak kto¶ wymusza, to człowiek musi przyhamować, czy zmienić kierunek jazdy w taki sposob, ze stwarza to realne niebezpieczeństwo i powoduje nieprzewidziane reakcje, jednak w tym wypadku, SUV byl widoczny z daleka, mozna bylo po prostu samemu wpa¶ć na to, ze da mu sie miejsce a samemu bez jakiejkolwiek straty przejechać skrzyżowanie - i do¶wiadczony kierowca wlasnie tak by post±pił, bo nawet nie wpadłby na to, zeby sie na klaksonie rozpychać.
Młody (lub po prostu niedo¶wiadczony) kierowca popełnia takie błędy (tak tak, wg mnei to bł±d, choć wcale nie niezgodny z przepisami), a do¶wiadczony przewiduje takie sytuacje, mało tego wychodzi im na przeciw i po prostu robi miejsce innym - bo ... po prostu tak należy.
Podobnie jest z motocyklami. Nikt nie musi ust±pić im miejsca w korku, bo nie ma takiego nakazu, a jednak s± ludzie, ktorzy zjad± do swojej prawej/lewej. Im to nie szkodzi, a motocyklista pojedzie. Znajd± sie jednak też tacy, co z premedytacj± zajad± droge, zeby czasem motor nie był szybszy, bo przecież oni też musza stać w korku.
Wyjazdy z "trudnych podporz±dkowanych" czy z posesji - ile razy ust±pisz komu¶ pierwszeństwa, nawet jesli go nie ma, kiwniesz ręk± i wpu¶cisz przed siebie. Prawo tego wymaga? Nie. Ale w czym problem.
Nie rozumiem więc w ogole tego w±tku, bo każdy szanuj±cy sie kierowca z doswiadczeniem powinien zjebać młokosa, ze łokciami sie rozpycha, miast troche pokory, kultrury i przede wszystkim uprzejmo¶ci na drodze sie nauczyc.

EOT.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 23:11:37
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On Sat, 13 Feb 2010 21:11:08 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

No ale przeciez przyhamowal i nawet nie narzekal ze ostro czy ze
nieprzewidziane reakcje byly ..

[...]

Z tym ze podobnie mozna by o SUV - nalezalo przewidziec ze ten z
przeciwka moze pojechac dalej niz na prawy pas. Wychodzi na to ze kierowca SUV o tym nie wiedzal, i byc moze zostal
uswiadomiony..

Wyjazdy z "trudnych podporz±dkowanych" czy z posesji - ile razy ust±pisz komu¶ pierwszeństwa, nawet jesli go nie ma, kiwniesz ręk± i wpu¶cisz przed siebie. Prawo tego wymaga? Nie. Ale w czym problem.

Ale wiesz - to jest moja dobra wola, a nie to ze ktos wyjezdza bo
mysli ze ma pierwszenstwo. Owszem, ja moge z daleka przyhamowac zeby luke zwiekszyc, blysnac mu,
pas zmienic - ale oni zazwyczaj nie zmuszaja mnie do hamowania.

[...]

Ale on ma wkrotce interes w lewo, wiec chce zajac lewy pas, do czego
ma prawo .. wiec czemu chcesz na niego krzyczec ? J.

Data: 2010-02-13 23:24:33
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

No jak to? Po prostu chciałem skorzystać z mojego prawa. W końcu mu ust±piłem, i zjechałem na prawy pas.

Na moje oko to autor w±tku jest pocz±tkuj±cym kierowc±, ktory wzi±ł sobie do serca wykucie PoRD na blache.

No jestem, ale PoRD przeczytałem w cało¶ci dopiero ok rok po otrzymaniu PJ, na pamięć go nie znam.

Ba problemy z płynn± i bezkolizyjn± zmian± pasa, tr±bi zamiast po prostu omin±ć przeszkode - również płynnie i bezkolizyjnie, bez szkody dla siebie i innych.

To podaj mi, proszę, t± Twoj± magiczn± radę na zmianę pasa ruchu, gdy bez przerwy jedzie na nim auto za autem. Tak, wiem, można wł±czyć kierunkowskaz i czekać aż kto¶ się zlituje nad zagubion± owieczk± na przemyskich tablicach, ale po co, gdy mog± od razu zaj±ć pas z którego za 100 metrów skręcam w prawo?

[...]

Rozumiem, że jak kto¶ na Tobie wymusza pierwszeństwo to z u¶miechem na twarzy zwalniasz sie/zatrzymujesz, i go przepuszczasz, bo przecież jeste¶ do¶wiadczonym kierowc±?

[...]

Co innego wpu¶cić jeden samochód przed siebie w jeĽdzie na suwak, co innego ułatwić komu¶ zmianę pasa, poprzez zwiększenie luki, a co innego skorzystanie ze swojego pierwszeństwa przejazdu w miejscu, gdzie jest mi tak wygodniej.

[...]

Motocyklistom też nie utrudniam przejazdu w korku, wręcz uważam, że powinni pchać się do przodu - zawsze to korek będzie mniejszy, a przyspieszenie samochodu nie dorówna przyspieszeniu motocykla, więc nie będzie póĽniej problemu z wyprzedzeniem go.

Wyjazdy z "trudnych podporz±dkowanych" czy z posesji - ile razy ust±pisz komu¶ pierwszeństwa, nawet jesli go nie ma, kiwniesz ręk± i wpu¶cisz przed siebie. Prawo tego wymaga? Nie. Ale w czym problem.

W niczym, jak mogę to ułatwiam komu¶ wyjazd.

[...]

Na szczę¶cie nie mam jeszcze do¶wiadczenia, dzięki temu mogę jechać w zgodzie z PoRD :)

Data: 2010-02-13 22:44:42
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan wrote:

ale PoRD przeczytałem w całości dopiero ok rok po otrzymaniu
PJ, na pamięć go nie znam.

To widać...

Ba problemy z płynną i bezkolizyjną zmianą pasa, trąbi zamiast po
prostu ominąć przeszkode - również płynnie i bezkolizyjnie, bez szkody
dla siebie i innych.

To podaj mi, proszÄ™, tÄ… TwojÄ… magicznÄ… radÄ™ na zmianÄ™ pasa ruchu, gdy
bez przerwy jedzie na nim auto za autem.

Wyrównać prędkość, włączyć migacz i wjechać w lukę, takie trudne?

Rozumiem, że jak ktoś na Tobie wymusza pierwszeństwo to z uśmiechem na
twarzy zwalniasz sie/zatrzymujesz, i go przepuszczasz, bo przecieĹĽ
jesteś doświadczonym kierowcą?

Wystarczy nie jeździć jak burak. On miał prawo przypuszczać, że będziesz stosował się do PoRD i jechał możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, czyli w tym wypadku po prawym pasie, który był wolny.

Co innego wpuścić jeden samochód przed siebie w jeździe na suwak, co
innego ułatwić komuś zmianę pasa, poprzez zwiększenie luki, a co innego
skorzystanie ze swojego pierwszeństwa przejazdu w miejscu, gdzie jest mi
tak wygodniej.

"Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni."
 --
cokolwiek

Data: 2010-02-13 23:59:16
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On 13 Feb 2010 23:44:42 +0100,  to wrote:
marjan wrote:
ale PoRD przeczytałem w cało¶ci dopiero ok rok po otrzymaniu
PJ, na pamięć go nie znam.

To widać...

A co - uwazasz ze znasz lepiej ? Czy postapiles inaczej i kurs zaczales od przeczytania ustawy ? :-)

J,

Data: 2010-02-14 14:59:03
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:dkben5pgc0l655qseinmvdbv4c7rk7d49u4ax.com...
marjan wrote:
ale PoRD przeczytałem w cało¶ci dopiero ok rok po otrzymaniu
PJ, na pamięć go nie znam.
To widać...
A co - uwazasz ze znasz lepiej ?

Dobrrrreee. :-)

Czy postapiles inaczej i kurs zaczales od przeczytania ustawy ? :-)

To tylko efekty przerostu ego - megalomanii. Niestety jest kilku takich na grupie.
neelix

Data: 2010-02-14 15:27:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl8vo5$eja$1atlantis.news.neostrada.pl...

To tylko efekty przerostu ego - megalomanii. Niestety jest kilku takich na grupie.

ale zdajesz sobie sprawe, ze przodujesz tej grupie megalomanów?

ps. tak tylko pytam, choć niepotrzebnie, bo ja wiem, ze Ty wszytsko wiesz, wiec to napewno też :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 15:38:55
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl917n$6cq$1inews.gazeta.pl...

[...]

Mylisz się. Nikt nie wie wszystkiego. Fakt, że staram się być przepisowym do bólu (własnego bólu), ale jak każdy czlowiek uczę się całe życie i przy okazji uczę innych.
neelix

Data: 2010-02-14 16:29:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl922r$jni$1atlantis.news.neostrada.pl...

Mylisz się. Nikt nie wie wszystkiego. Fakt, że staram się być przepisowym do bólu (własnego bólu),

jesli to jest prawda, to OK.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 14:56:15
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b772b5a$1news.home.net.pl...

Wystarczy nie jeździć jak burak. On miał prawo przypuszczać, że będziesz
stosował się do PoRD i jechał możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
czyli w tym wypadku po prawym pasie, który był wolny.

Coraz bardziej bredzisz. Włącza lewy kierunkowskaz i zmienia pas jak mu pasuje, bo jest z prawej. Nie ucz innych bo sam nie umiesz jeździć.

[...]

Bredzisz. SkrÄ™cajÄ…c w lewo chyba siÄ™ teleportujesz z prawego. Przy duĹĽym ruchu trzeba być idiotÄ… by na 100m  do skrÄ™tu w lewo pakować siÄ™ na prawy. Skoro znasz ten przepis to dlaczego nie robisz zarzutu temu drugiemu, ze od razu nie kierowaĹ‚ siÄ™ na prawy tylko pajacowaĹ‚ na lewym? Ty jak zwykle funkcjonujesz we wĹ‚asnym Ĺ›wiecie poza granicami absurdu. To nawet nie jest Ĺ›mieszne.

neelix

Data: 2010-02-14 14:19:57
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Osobnik posiadaj±cy mail aneelix@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Bredzisz. Skręcaj±c w lewo chyba się teleportujesz z prawego. Przy
dużym ruchu trzeba być idiot± by na 100m  do skrętu w lewo pakować się
na prawy. Skoro znasz ten przepis to dlaczego nie robisz zarzutu temu
drugiemu, ze od razu nie kierował się na prawy tylko pajacował na
lewym? Ty jak zwykle funkcjonujesz we własnym ¶wiecie poza granicami
absurdu. To nawet nie jest ¶mieszne.

bo argument zeby gosc skrecajacy w lewo kierował sie na pas prawy  a ten skrecajacy w prawo kierował sie w lewo jest...
Przypominam główny cel - uplynnianie ruchu, choc jak widac po tym watku sa tez cele poboczne - zlosliwosc, moralizatorstwo, dydaktyka...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mog± uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2010-02-14 15:36:32
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:14022010.5F57FAFAbudzik61.poznan.pl...
[...]

A może po prostu taka potrzeba i w takim momencie kto¶ chce skorzystać ze swoich praw? Skręcaj±cy w lewo powinien od samego pocz±tku kierować się na prawy, chyba że też skręca w lewo, ale wtedy też musi ust±pić bez szemrania.
neelix

Data: 2010-02-14 16:59:26
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Bredzisz. Skręcaj±c w lewo chyba się teleportujesz z prawego. Przy
dużym ruchu trzeba być idiot± by na 100m  do skrętu w lewo pakować
się na prawy. Skoro znasz ten przepis to dlaczego nie robisz zarzutu
temu drugiemu, ze od razu nie kierował się na prawy tylko pajacował
[...]

czyli ty postulujesz, ze skrecajacy w lewo ma wjechac na prawy pas? Czyli wykonac najbardziej kolizyjny manewr na tym skrzyzowaniu? I zeby było jasne - w pierwszym poscie przyznał ze według prawa marjan miał racje. I w razie stłuczki rowniez racja byłaby po jego stronie. Ale IMO watek nie o tym...

Data: 2010-02-14 18:25:13
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
Budzik wrote:

czyli ty postulujesz, ze skrecajacy w lewo ma wjechac na prawy pas?
Czyli wykonac najbardziej kolizyjny manewr na tym skrzyzowaniu?

Ja bym chciał poznać namiary na ich dilera, musi mieć cholernie mocny towar.

I zeby było jasne - w pierwszym poscie przyznał ze według prawa marjan
miał racje. I w razie stłuczki rowniez racja byłaby po jego stronie. Ale
IMO watek nie o tym...

Pierwszeństwo miał bez wątpienia, ale tez złamał przepis nakazujący mu jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 19:59:24
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik to to@abc.xyz ...

czyli ty postulujesz, ze skrecajacy w lewo ma wjechac na prawy pas?
Czyli wykonac najbardziej kolizyjny manewr na tym skrzyzowaniu?

Ja bym chciał poznać namiary na ich dilera, musi mieć cholernie mocny towar.

:)

I zeby było jasne - w pierwszym poscie przyznał ze według prawa marjan
miał racje. I w razie stłuczki rowniez racja byłaby po jego stronie. Ale
IMO watek nie o tym...

Pierwszeństwo miał bez w±tpienia, ale tez złamał przepis nakazuj±cy mu jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

ja tego nie jestem pewien, ale to w tej całej dyskusji nie ma zadnego znaczenia.

Data: 2010-02-15 11:54:56
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D1FB3DDE974budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Bez przesady. Obowi±zek jazdy przy prawej krawędzi jest dla większo¶ci kieruj±cych obcy, ale dotyczy wszystkich. Jak się da to już w czasie skrętu w lewo trzeba wrzucać prawy kierunkowskaz i kierować się na prawy. Tak uczy się na kursach. Nie raz jednak się nie da i trzeba zostać na lewym ustępuj±c innym. S± takie skrzyżowania "egzaminacyjne" że przy skręcie w prawo wjeżdżasz od razu na lewy. Wszystko zależy od konstrukcji drogi i panuj±cych warunków.
neelix

I zeby było jasne - w pierwszym poscie przyznał ze według prawa marjan miał
racje. I w razie stłuczki rowniez racja byłaby po jego stronie. Ale IMO
watek nie o tym...

W±tek jest o pierwszeństwie przejazdu.
neelix

Data: 2010-02-15 11:17:49
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

W±tek jest o pierwszeństwie przejazdu.

chyba zartujesz - pierwszenstwo zostało ustalone w drugim poscie. Zrób ankiete - zobaczysz, ze 100% napisze, ze pierwszenstwo miał kierowca SUVa.

Data: 2010-02-15 13:32:32
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D207C228A7DAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Może czytamy inne w±tki?
neelix

Data: 2010-02-15 13:59:28
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

chyba nie. :)
imo argument o jezdzie przy prawej krawedzi pojawił sie na zasadzie ze u was bija murzynów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2010-02-15 15:54:29
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:15022010.48A70B97budzik61.poznan.pl...
[...]

Ta prawa krawędĽ była niepotrzebna. Wystarczyło zgodzić się z wymuszeniem.
neelix

Data: 2010-02-15 17:37:06
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

??? Przeciez od samego poczatku pisałem, ze SUV wymusił.

--
Pozdrawia... Budzik
"Bł±d łatwiej można dostrzec niż prawdę,

Data: 2010-02-15 19:05:22
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:15022010.6EC4FA65budzik61.poznan.pl...
[...]

Ale s± tacy, dla których najważniejsza jest prawa.
neelix

Data: 2010-02-15 18:59:17
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

odebrałem to w ten sposób, ze ci ktorzy pisali o prawej chcieli troche bardziej dopiec marjanowi i dodatkowo pokazac mu, ze nawet pod katem prawa nie miał racji.
A ja swojego zdania nie zmieniam. marsjan miał prawo po swojej stronie, ale zachował się jak burak.
Oczywiscie buraka wycofuje, bo potem okazało się, iż jego zachowaniem powodował brak umiejetnosci.

Data: 2010-02-16 13:01:25
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D20C43D6287Abudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No widzisz, miał odwagę się przyznać, a miszcze już chcieli go zje¶ć. Niektórzy maj± odwagę nakleić zielony listek. Nazywanie kogo¶ burakiem musi mieć mocne podstawy oparte na tym, że się było i widziało. Inaczej to napastliwo¶ć w ocenie jest oznak± buractwa.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:20
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

dlatego juz w pierwszym poscie napisałem ze ten burak nie jest całkowicie powazny.
Zeby byc skrupulatnym, ja nie widzialem posta w ktorym marjan jasno powiedziałby, ze chciałby pojechac inaczej ale nie mogl bo nie umie.

Data: 2010-02-16 17:30:23
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
Budzik pisze:
[...]

Jak jak napisałem już wcze¶niej - nie chciałem sobie utrudniać życia, bo wiem, że czasem zmiana pasa na odcinku ok 100 metrów może okazać się trudna do wykonania bez rycia się, a tego nie lubię. Miałem możliwo¶ć wjechać na pas lewy, bo tak mi było wygodniej - tak też uczyniłem. Daleko mi do jakiegokolwiek pouczania innych, bo sam jestem gówniarz i dopiero uczę się jeĽdzić (mam PJ od niecałych 2 lat i przejechane ok. 20-25 kkm, więc bardzo niedużo). Cały ten w±tek założyłem niejako ze zdziwienia, że kole¶ nie miał pojęcia, że miałem w tym miejscu pierwszeństwo. To on otworzył szybę maj±c mi conieco do powiedzenia, ja tylko odpowiedziałem.
Co do usprawniania ruchu - zdecydowanie jestem za, i tak jak wcze¶niej pisałem: gdy dzieje się to moim niewielkim kosztem to oczywi¶cie że tak staram się jeĽdzić. W tym jednak przypadku uznałem, że nie będę szukał sobie utrudnienia, gdy mogę przejechać zgodnie z przepisami zajmuj±c od razu pas, który mi odpowiada. Absolutnie nie zrobiłem tego ze zło¶liwo¶ci, żeby go¶ciowi wyjazd utrudnić, czy też z zazdro¶ci, że facet ma auto 10 razy droższe od mojego.

Aczkolwiek z całej dyskusji wyci±gam wniosek taki, żeby w tego typu sytuacjach po prostu zajmować pas prawy, bo zakładaj±c, że pisz±cy na p.m.s. to jakim¶ stopniu przekrój kierowców jeżdż±cych po naszych drogach, to pewnie w 3 na 10 przypadków gdybym nie odpu¶cił doszłoby do kolizji (a jako¶ nie czuję potrzeby wymiany przodu na czyj¶ koszt).

Data: 2010-02-16 18:59:33
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

wow! byc moze motywacja troche smutna, ale jednak wniosek dobry. Koncze odpowiadac neelixowi, bo juz mi sie nie chce w kolko gadac o tym samym...

Jest nadzieja!

Data: 2010-02-17 15:24:55
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hleh6s$25d$1news.agh.edu.pl...
Budzik pisze:
[...]

Internet absolutnie nie jest reprezentatywny dla ogółu społeczeństwa więc nie należy przejmować się opiniami domorosłych "specjalistów". Nie ma jednej metody. Diabeł tkwi w szczegółach. Ja na argument prawej strony od kogo¶ kto w danym miejscu nie był i nie widział reaguję pustym ¶miechem. Teoria jest dobra dla teoretyków. Praktyka idzie swoj± drog±.
neelix

Data: 2010-02-15 20:03:56
Autor: Przembo
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hlbf1t$5t5$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ja w tym w±tku podobnie jak Budzik nie widziałem ani jednego posta gdzie kto¶ sugerował jakoby kierowca SUVa miał pierwszeństwo... co nie zmienia faktu że marjan pojechał Ľle.
W w±tku padł bardzo fajny link z TVP Kraków, je¶li nie rozumiesz o czym jest w±tek to zastanów się co jest lepsze:
1) jazda taka by na cyklu przejechało 10-15 aut, model kierowcy SUVa
2) egzekwowanie swoich praw za wszelka cene i zmniejszenie przepustowo¶ci skrzyżowania kilkukrotnie

A teraz pytanie ekstra, bo przyznam że jak Ciebie czytam to w każdym po¶cie piszesz co¶ sensownego i skrajnie głupiego zarazem. Co należy robić ze szkodliwymi przepisami?

Wedle przepisów nie wł±czaj±c swiateł zagrażasz bezpieczeństwu ruchu drogowego... czym się róznisz od kierowcy SUVa? Ty wiesz, że łamiesz prawo i stwarzasz zagrożenie, on może i nie wiedział, ale załóżmy że zrobił to z premedytacj±. Kto dał Ci prawo do oceniania i wybierania sobie które przepisy będziesz stosował, oraz dlaczego reszta kirowców takim prawem nie dysponuje?

Pozdr

Data: 2010-02-16 01:29:50
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On Mon, 15 Feb 2010 20:03:56 +0100,  Przembo wrote:
[...]

Spoko spoko. Pytanie pierwsze - czy w tym miejscu i czasie bylo to
potrzebne.
Pytanie drugie - jesli zarzad drogi uwaza to za stosowne, to czemu nie
wymalowal stosownie pasow ruchu ?

A odnosnie tego przykladu z Krakowa - z tego co widze, sytuacja jest
tam o tyle specyficzna, ze te dwa pasy stanowia pewien bufor. Przepustowosc blokuje sie kawalek dalej. Bufor pomoze tylko wtedy, jesli przepustowosc tam dalej jest wieksza
niz przepustowosc obu pasow na swiatlach. Czyli krotko puszczamy
samochody, one zajmuja miejsca na obu pasach, a w czasie czerwonego
wyjezdzaja i bufor sie oproznia.
Jesli przepustowosc bedzie mniejsza, to i tak bedzie zapchane, tylko
korek sie przeniesie kilkadziat metrow.

A co tam dalej jest ? Mam wrazenie ze kolejne swiatla - nie mozna ich
przestawic w fazie zeby puszczaly ruch wczesniej, gdy zblizaja sie
auta z obu skretow ? J.

Data: 2010-02-16 13:05:02
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:hlc5qt$hi5$1news.onet.pl...
[...]

Nie ma złotego i jedynego ¶rodka.

A teraz pytanie ekstra, bo przyznam że jak Ciebie czytam to w każdym po¶cie piszesz co¶ sensownego i skrajnie głupiego zarazem. Co należy robić ze szkodliwymi przepisami?

Naprawić. W każdym razie nie dodawać nowych szkodników.

[...]

To teraz ja powinienem zapytać co palisz, bo masz zwidy, a po nich jakie¶ absurdalne wnioski. Moze Ci się z pasami pomyliło???
neelix

Data: 2010-02-16 13:07:20
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:hlc5qt$hi5$1news.onet.pl...
W w±tku padł bardzo fajny link z TVP Kraków,

Nie chciało się otworzyć więc nie skomentuję.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:27
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

W w±tku padł bardzo fajny link z TVP Kraków,

Nie chciało się otworzyć więc nie skomentuję.

sprobuj jeszcze raz.
Link jest na pewno ok.
http://ww6.tvp.pl/6287,718419,1.view

Data: 2010-02-17 15:26:42
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218C03684F1budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Obrazu nie ma.
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:55
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Bedeeee pisał pooowoooooliiiiii.
Obraz jeeeeest ok.
Byc moze ty nie umiesz posługiwac sie komputerem, moze masz cos nie halo z przegl±darka? W kazdym razie - szukaj problemu u siebie!

Data: 2010-02-19 16:22:35
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22C79BD3385budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

A muszę szukać? Ja nie mam takiego problemu. Będzie bez komentarza. Większo¶ć się otwiera. Nie otwiera się to nie. To jest bez znaczenia.
neelix

Data: 2010-02-19 16:59:30
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Dobre. Rozumiem, ze widziałes co tam jest i skomentowac ci, podciagajac pod swoje teorie bedzoe dosc ciezko.
Rozumiem i akceptuje.

Data: 2010-02-20 13:35:46
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D24B6BDB3A66budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jak zwykle nic nie rozumiesz i słowa pisanego również nie.
neelix

Data: 2010-02-20 13:59:21
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

rozumiem doskonale. Po prostu ci nie wierze, zbyt duzo dziwnych teorii juz wysnułes, a jak masz sie odniesc do programu, w ktorym teorie sa zupelnie nie po twojej mysli - nagle nie mozesz tego programu odtwaorzyc.
U mnie działa w 3 róznych przegladarkach.

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podł±czony do sieci Windows ?

Data: 2010-02-24 15:11:17
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:20022010.2E305A58budzik61.poznan.pl...
[...]

A u mnie nie działa mimo kilkukrotnych prób. Jak widzisz mało mnie to obchodzi. Nie czuje potrzeby instalowania jakich¶ ¶mieci by otwierać materiały bez znaczenia.
neelix

Data: 2010-02-24 16:58:37
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo przej azdu.
Wed, 24 Feb 2010 15:11:17 +0100, w <hm3cnm$t1o$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
"neelix" <aneelix@wp.pl> napisał(-a):

A u mnie nie działa mimo kilkukrotnych prób. Jak widzisz mało mnie to obchodzi. Nie czuje potrzeby instalowania jakich¶ ¶mieci by otwierać materiały bez znaczenia.

Pewnie zaraz będziesz twierdził, że masz poprawnie zainstalowanego Windowsa (no
i że masz rację :) ).
Do tego nie trzeba mieć żadnych "¶mieci".

Data: 2010-02-26 17:45:35
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:n3jao5llbn82fs7ujn6hv5hho7de9ukrs84ax.com...
[...]

Windows instaluje się sam. Wystarczy zainicjować instalkę. Tak mi się do dzisiaj wydawało.
neelix

Data: 2010-02-26 18:04:14
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo przej azdu.
Fri, 26 Feb 2010 17:45:35 +0100, w <hm8u0c$p2r$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
"neelix" <aneelix@wp.pl> napisał(-a):

Windows instaluje się sam. Wystarczy zainicjować instalkę. Tak mi się do dzisiaj wydawało.

No od tego misiewydawało nie działaj± ci najprostsze rzeczy :).

Data: 2010-02-26 18:47:33
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

Windows instaluje się sam. Wystarczy zainicjować instalkę. Tak mi się
do dzisiaj wydawało.

No od tego misiewydawało nie działaj± ci najprostsze rzeczy :).

ROTFL

Data: 2010-02-27 15:43:41
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lnvfo5pja7f954tkm247qkm053obmlk5rj4ax.com...
[...]

Za to działa wiele innych.
neelix

Data: 2010-02-26 18:47:36
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Windows instaluje się sam. Wystarczy zainicjować instalkę. Tak mi się do dzisiaj wydawało.

znowu ci sie wydawało... ;-P

Data: 2010-02-27 15:46:12
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2BC850BBF21budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...
Windows instaluje się sam. Wystarczy zainicjować instalkę. Tak mi się do
dzisiaj wydawało.
znowu ci sie wydawało... ;-P

Tylko nie kituj, że trzeba go notorycznie popychać i że instalka wymaga jakiego¶ specjalnego zaangażowania na poziomie programisty.
neelix

Data: 2010-02-27 15:59:06
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

zaczynasz lawirowac.
Nie twierdze, ze trzeba go *notorycznie* popychac, ani ze wymagajakiegos *specjalnego* zaangazowania na poziomie programisty.
Twierdze ze wydawało ci sie, iz: "Windows instaluje się sam. Wystarczy zainicjować instalkę."

--
Pozdrawia... Budzik
ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±."

Data: 2010-02-28 16:50:47
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:27022010.19DC0CD8budzik61.poznan.pl...
[...]

Widocznie u mnie się sam zainstalował, bo ja w tym czasie z przerw± na serial nr byłem chyba z psem na spacerze.
neelix

Data: 2010-02-28 16:59:07
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

oze miałes odpowiednio spreparowana instalke - normalnie trzeba kilka razy zadziałać.
Ale to nie wazne - miało tylko pokazac, ze znowu ci sie wydawało. :)

Data: 2010-03-06 14:10:48
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2DB35AED083budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No raczej nie wydawało się.
neelix

Data: 2010-03-06 18:28:50
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

No i dobrze.
To pkazuje, jak odporny jestes na argumenty.

Data: 2010-03-19 14:36:22
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D33C34B5BA9Ebudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Na argumęty na pewno.
neelix

Data: 2010-02-13 23:26:20
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan pisze:
[...]

Oczywi¶cie miałem na my¶li w lewo, przepraszam za bł±d.

Data: 2010-02-13 23:35:00
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hl78r0$5g6$1news.agh.edu.pl...

[...]

Jako¶ dziwnym trafem nie mam z tym problemu.

W niczym, jak mogę to ułatwiam komu¶ wyjazd.

No wiec dlaczego nie tym razem?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 23:48:57
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

No a ja mam, dlatego robię to możliwie wcze¶niej (oczywi¶cie nie kilometr wcze¶niej, ale 100 metrów uważam za odpowiedni± odległo¶ć).

W niczym, jak mogę to ułatwiam komu¶ wyjazd.

No wiec dlaczego nie tym razem?

Bo wi±załoby się to z tym, że mógłbym mieć póĽniej sam problem ze zmian± tego pasa na lewy. Z cał± reszt± naprawdę się z Tob± zgadzam, ł±cznie z zasad± "wszyscy się zmie¶cimy", czy jako¶ tak to szło.

Data: 2010-02-14 08:04:24
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan wrote:

No a ja mam, dlatego robię to możliwie wcześniej (oczywiście nie
kilometr wcześniej, ale 100 metrów uważam za odpowiednią odległość).

To może się naucz, zamiast dylać bez sensu lewym pasem bo kiedyś tam skręcasz, jak drogowa pierdoła? ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 14:48:08
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b77ae88$1news.home.net.pl...
marjan wrote:

[...]

A kim Ty jesteś, żebyś bez powodu kogokolwiek pouczał zwłaszcza, że bredzisz byle sobie pobredzić? Pochopne wyciąganie błędnych wniosków nie upoważnia do moralizatorskiegho tonu wyższości. Takim zachowaniem raczej plasujesz się w dolnej strefie stanów niskich. :-(
neelix

Data: 2010-02-15 17:16:27
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

[...]

plasujesz siÄ™ w dolnej strefie stanĂłw niskich. :-(

Bez powodu to Twoim zdaniem.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 18:59:15
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b79816b$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]
upoważnia do moralizatorskiego tonu wyższości. Takim zachowaniem raczej
plasujesz siÄ™ w dolnej strefie stanĂłw niskich. :-(
Bez powodu to Twoim zdaniem.

I to zupełnie wystarcza.
neelix

Data: 2010-02-15 18:22:14
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

[...]
nie upoważnia do moralizatorskiego tonu wyższości. Takim zachowaniem
raczej plasujesz siÄ™ w dolnej strefie stanĂłw niskich. :-(
Bez powodu to Twoim zdaniem.

I to zupełnie wystarcza.

Znowu piłeś?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-16 21:39:28
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

definicji?

Ja nie mam, ale podejrzewam go u Ciebie.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-17 15:15:30
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7b1090$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

definicji?
Ja nie mam, ale podejrzewam go u Ciebie.

Skoro nie potrafisz zająć się sobą to poproś o pomoc specjalistę.
neelix

Data: 2010-02-14 14:34:00
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl79et$a2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bo Ty taki wielce do¶wiadczony jeste¶. Nie roz¶mieszaj miszczu.

W niczym, jak mogę to ułatwiam komu¶ wyjazd.
No wiec dlaczego nie tym razem?

Bo tę drogow± ciemnotę trzeba uczyć skoro wcze¶niej nie nauczyli lub maj± wszystkich w dupie. "Ja nic nie muszę. W Polsce mieszkam" . Co¶ jeszcze chcesz powiedzieć?
neelix

Data: 2010-02-14 13:59:23
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

czyli ty tez widzisz, ze nie zrobił tego ze wzgledu na ten skret za 100 metrów tylko ze zlosliwosci (tak, taka chec uczenia innych odbieram jako zlosliwosc)?

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Data: 2010-02-14 15:40:33
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:14022010.3ADEFFB7budzik61.poznan.pl...
[...]

Odebrałem, że zrobił to ze względu na skręt. Nie widzę zło¶liwo¶ci.
neelix

Data: 2010-02-14 16:59:24
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Po pierwsze sam piszesz, ze ciemnote drogowa trzeba uczyc.
Po drugie ustalilismy juz, ze najlepszym rozwiazaniem tej sytuacji byłoby jednak wjechanie na pas prawy i jako kontynuacja manewru, zmiana pasa na pas lewy, ale juz kierunkowskazem, coby wszyscy widzieli, co sie dzieje.

Data: 2010-02-15 11:45:08
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D1FB48C45FFDbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Oczywi¶cie, że trzeba kierować się rozumem i stosownie do sytuacji, ale 99% kierowców codziennie łamie przepisy i bardzo często te same czuj±c się zupełnie bezkarnie. Jest to konsekwencja niewiedzy, ale w nie mniejszym stopniu po prostu zatwardziałego chamstwa. Walka z chamstwem polega m.in. na korzystaniu ze swoich praw.
neelix

Data: 2010-02-15 11:17:48
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

mysle ze niewiedza to góra 5%, reszta to po prostu swiadome przekraczanie predkosci. No i 5% zostawie na chamstwo.

Data: 2010-02-15 13:39:10
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D207BF32EAF5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Jeste¶ optymist±, a ja realist±. Poziom niewiedzy ro¶nie proporcjoonalnie do upływu lat. ¦wiadome łamanie przepisów oczywi¶cie jest kolejnym i poważnym problemem. Je¶li widzę przejeżdż±j±cego na czerwonym to z pewno¶ci± nie jest to niewiedza, ale już omijanie pojazdów oczekujacych na otwarcie przejazdu (jazda za podwójna ci±gł± pod pr±d) przede wszystkim wynika z niewiedzy i braku wyobraĽni.
neelix

Data: 2010-02-15 13:59:46
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

w sumie masz racje - procent "niewiedzacych" oceniany na podstawie uzywania kierunkowskazów oceniłbym zdecydowanie mniej optymistycznie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małp±.

Data: 2010-02-15 15:52:06
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:15022010.4C9E0CDCbudzik61.poznan.pl...
[...]

Kierunkowskaż to temat wstydliwy-straszny fuj. Sorry, przejeżdżanie na czerwonym może wynikać z niewiedzy. WyobraĽ sobie rondo i sygnalizator na rondzie przed ostatni± jezdni± poprzeczn± czyli przed zjazdem. Nie ma linii zatrzymania w pobliżu sygnalizatora. To nie ważne, że pali się czerwone. Barany podjeżdżaj± do krawędzi linii poprzecznej maj±c czerwone głęboko. To s± takie debile, że nawet nie spojrz± gdzie zatrzymuj± się L-ki. Przecież tyle ich tam jeĽdzi.
neelix

Data: 2010-02-15 17:37:07
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

??? Znowu jestes pijany? :))) Sorry, ale nie łapię pointy.

Do jakiej linii? O czym ty piszesz?

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2010-02-15 19:04:11
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:15022010.3AAE5F53budzik61.poznan.pl...
[...]

Sam piszesz o używaniu kierunkowskazów, których wielu nie używa.

[...]

O linii wyznaczaj±cej pasy ruchu przy lewej krawędzi jezdni poprzecznej.
neelix

Data: 2010-02-15 18:59:17
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Acha, juz myslałem ze masz cos bardziej zawoalowanego na mysli, bo piszesz o jakis kierunkowskazach przez ż itp.

tej, chyba musisz to narysowac...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy my¶l± więcej o pieni±dzach

Data: 2010-02-16 12:57:13
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:15022010.35A68394budzik61.poznan.pl...
[...]

To o to chodzi??? Szybciej my¶lę niż piszę. Czasem odruchowo nacisnę alta. Czy aby nie przesadzasz?

Wystarczy zobaczyć na jakim¶ rondzie.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:25
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

A jak sadzisz? Przeczytaj swoje zdanie:
[...]

Wystarczy napisać po polsku....

Data: 2010-02-16 19:15:20
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218B2C11CD4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No i co???

[...]

Napisałem.
neelix

Data: 2010-02-16 23:59:40
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

A jak sadzisz? Przeczytaj swoje zdanie:
Kierunkowskaż to temat wstydliwy-straszny fuj

No i co???

no i po jakiemu to jest...

Wystarczy zobaczyć na jakim¶ rondzie.
Wystarczy napisać po polsku....

Napisałem.

nie napisałes.

Data: 2010-02-17 15:17:31
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2246FC82A5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Czyli szkoda na Ciebie czasu i klawiatury. Nie będę pytał której partii jeste¶ elektoratem, bo nie chcę być zło¶liwym i nie chcę być pos±dzony o anty... .
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:52
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

zapomniałes napisac ze jestem glupi.
Przeciez jak ktos nie rozumie co ty piszesz, to na ewno on jest głupi.
I wylewa dzieck oz kapiela! Sory, dzieckiem nie bede sie juz zasłaniał... tfu... dzieckiem? znaczy przysłowiem...

Data: 2010-02-19 16:18:15
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22C76005457budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No to teraz przypatrz się jakiego językowego łamańca wyprodukowałe¶ na końcu. Mam Cię za to przeci±gn±ć goł± d..± po nieheblowanej desce, czy lepiej przymknać oko i trzymać się meritum?
neelix

Data: 2010-02-19 16:59:21
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Łamaniec jest jak najbardziej jasny.
Dopóki nie przyznasz sie, ze z tym dzeickiem to cos ci sie, za przeproszeniem, pojebało, to nie mamy o czym w tym subwatku dalej rozmawiac.

Data: 2010-02-14 15:24:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl8u95$bis$1atlantis.news.neostrada.pl...

Bo tę drogow± ciemnotę trzeba uczyć skoro wcze¶niej nie nauczyli lub maj± wszystkich w dupie. "Ja nic nie muszę. W Polsce mieszkam" . Co¶ jeszcze chcesz powiedzieć?
neelix

ta i Ty jestes od tego, zeby uczyć innych przepisów, tak jak jeden Krzy¶ od donoszenia na tych, co popełnili wykroczenie (oczywi¶cie prócz jego wykroczeń)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 15:41:43
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl912b$5k0$1inews.gazeta.pl...

[...]

Po czę¶ci jestem od uczenia innych. :-) 99% kierowców leje na przepisy.
neelix

Data: 2010-02-14 08:59:23
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

skoro do teraz nie zrozumiałes po co, to juz nie zrozumiesz...

Data: 2010-02-14 14:29:03
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hl7114$14e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jak łatwo oceniacie umiejętno¶ci i staż innych! Znajomo¶ć przepisów hańb±. Je¶li wykuł pord to chwała mu za to. Inni też powinni mieć wykuty chociaż w tak oczywistych kwestiach. Je¶li maj± pord w dupie to trzeba ich uczyć na gor±co. Ja uczę. Już nie będę cytował, że mamy prawo oczekiwać od innych przepisowej jazdy. Je¶li kto¶ tego nie ogarnia powinien korzystać z komunikacji zbiorowej.
neelix

Data: 2010-02-15 17:19:47
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Jak łatwo oceniacie umiejętności i staż innych! Znajomość przepisów
hańbą. Jeśli wykuł pord to chwała mu za to. Inni też powinni mieć wykuty
chociaż w tak oczywistych kwestiach. Jeśli mają pord w dupie to trzeba
ich uczyć na gorąco. Ja uczę. Już nie będę cytował, że mamy prawo
oczekiwać od innych przepisowej jazdy.

Na przykład tego, ze marjan będzie trzymał się prawej krawędzi jezdni.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 19:06:29
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b798233$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

Ale nie za wszelkÄ… cenÄ™. Jezdnie miewajÄ… wiele pasĂłw ruchu, ktĂłre sÄ… uĹĽywane stosownie do potrzeb.
neelix

Data: 2010-02-15 18:23:04
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Ale nie za wszelkÄ… cenÄ™. Jezdnie miewajÄ… wiele pasĂłw ruchu, ktĂłre sÄ…
uĹĽywane stosownie do potrzeb.

Nie było potrzeby zajmować lewego. Jeśli marjan nie umie zmieniać pasów ruchu, to niech się nauczy, a nie utrudnia jazdę innym.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 19:59:18
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik to to@abc.xyz ...

Ale nie za wszelk± cenę. Jezdnie miewaj± wiele pasów ruchu, które s±
używane stosownie do potrzeb.

Nie było potrzeby zajmować lewego. Je¶li marjan nie umie zmieniać pasów ruchu, to niech się nauczy, a nie utrudnia jazdę innym.

ale dopóki sie nie nauczy - musiał jechac tak, jak jechał. Taka smutna prawda.

Data: 2010-02-16 13:16:00
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D20D46A693EAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

To raczej ten z suva nie umiał  zmieniać i nawet nie próbował, bo marjan chociaż próbował. Pytanie tylko czy musiał już, ale mnie tam nie było więc nie wiem. Miał prawo zaj±ć dowolny pas i mial pierwszeństwo. Wkurza mnie notoryczne szukanie współwinnego i zwalanie na niego winy. Nawet do s±du nie można mieć zaufania. Mnie jak palant nota bene  w bmw z rej. WE przystawił pod blokiem to nawet straży nie wołałem. Przystawił mnie wieczorem, a odjechał po południu. Fakt, że stałem między budynkiem a ¶mietnikiem, ale musiał mnie widzieć. No i teren osiedlowy.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:27
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

To raczej ten z suva nie umiał  zmieniać i nawet nie próbował, bo marjan chociaż próbował.

probował co?

Data: 2010-02-16 19:17:28
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218C2C0CEACbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

To raczej ten z suva nie umiał  zmieniać i nawet nie próbował, bo marjan
chociaż próbował.
probował co?

Mam zapytać co ćpasz?
neelix

Data: 2010-02-16 23:59:41
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

To raczej ten z suva nie umiał  zmieniać i nawet nie próbował, bo
marjan chociaż próbował.
probował co?

Mam zapytać co ćpasz?

nie umiesz sam podjac decyzji?

Data: 2010-02-17 15:27:49
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22482E515Fbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie mam nic do podejmowania. Co ćpasz?
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:48
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

musisz podjac decyzje, czy masz zapytac.
Widze ze podjałes.
Nic nie cpam.
To teraz napiszesz, co marjan probował? Bo na pewno nie bezkolizyjnie przejechac skrzyzowanie...

Data: 2010-02-19 16:27:20
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22C7DBCB4CBbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Próbował zaj±ć lewy pas ponieważ uznał, że jest mu to potrzebne, bo będzie skręcał w lewo. Tamten zamiast ust±pić pierwszeństwa i zaj±ć pas prawy utrudnił wykonanie manewru. Syndrom lewopasowca.
neelix

Data: 2010-02-19 16:59:29
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

ach to probowal.
No to trzba było od razu mowic, ze twoim koronnym dowodem na to, ze marjan probowal rozsadnie zmienic pas jest to, ze chciał od razu wjechac na lewy, zeby potem nie miec kłopotu ze zmiana pasa.

Data: 2010-02-20 13:36:29
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D24B70073AB8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie mnie oceniać moment.
neelix

Data: 2010-02-20 13:59:22
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

no i ok. Ocenili inni.

--
Pozdrawia... Budzik
"B±dĽ odważny. A jeżeli nie jeste¶, udawaj, ze jeste¶.

Data: 2010-02-24 15:12:31
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:20022010.03C568A7budzik61.poznan.pl...
[...]

Byli tam, widzieli, jakie¶ kwalifikacje? Ocena więc wg. widzimisię czyli bez znaczenia.
neelix

Data: 2010-02-24 17:53:33
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

jezeli dla ciebie cała ta dyskusja z podawaniem odległosci, predkosci itd to ocena według widzimiesię to tak jak w przypadku postów z więcej niz 3 debilami - EOT.

--
Pozdrawia... Budzik
"Pocz±tek i koniec zawsze s± jedno¶ci±."

Data: 2010-02-14 14:24:12
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

[...]

Jakbym czytał siebie. :-)
neelix

Data: 2010-02-13 23:09:52
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.

to pisze:
marjan wrote:

[...]

Mógłbym stracić - nie wiem czy nie miałbym problemów ze zmianą pasa na lewy (nie mówię, że bym miał, mówię, że nie zwróciłem uwagi, czy za SUVem coś jechało).

potencjalnej kolizji i choć to nie Ty bylbyś winien, to mialbyś uszkodzony samochód. Po co Ci to? Tylko dlatego, zeby czasem SUV nie był 3m przed Tobą?

Pomimo faktu, że jeżdżę Puntem z silnikiem 1.1 z LPG, wartym pewnie z 6 kpln jakoś nie mam kompleksów na tym punkcie, nieważne dla mnie jest czy koleś jechał w SUVie, w Calibrze, w Puncie, w Sierze, czy w maluchu. Z miłą chęcią też przepuszczam kogoś, kto z naprzeciwka skręca w swoje lewo (moje prawo), lub gdy jadę w sznurze aut dość wolno, często robię przed sobą miejsce, aby umożliwić komuś innemu zmianę pasa, uważam to za coś całkowicie normalnego.
Nie widzę natomiast potrzeby utrudniania sobie życia, gdy mam możliwość skorzystać z prawa, które mi to życie ułatwia (znalezienie się od razu na lewym pasie).

Data: 2010-02-13 22:29:32
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan wrote:

Nie widzę natomiast potrzeby utrudniania sobie życia, gdy mam możliwość
skorzystać z prawa, które mi to życie ułatwia (znalezienie się od razu
na lewym pasie).

No właśnie nie masz, bo masz się trzymać prawej krawędzi jezdni, a nie lewej.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 23:37:02
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia 13 Feb 2010 23:29:32 +0100, to napisał(a):

No wła¶nie nie masz, bo masz się trzymać prawej krawędzi jezdni, a nie lewej.

Dlaczego? Jaki przepis mów, że po skręcie w prawo należy trzymać się prawej
krawędzi jezdni? Jaki inny przepis zwalnia z tego obowi±zku skręcaj±cego w
lewo?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-13 22:42:07
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat wrote:

[...]

Jaki inny przepis zwalnia z tego obowiÄ…zku
skręcającego w lewo?

Ten sam. Wiesz co to znaczy "moĹĽliwie blisko", czy teĹĽ jest teĹĽ ta konstrukcja dwuwyrazowa jest dla Ciebie zbyt trudna do zrozumienia?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 23:49:58
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia 13 Feb 2010 23:42:07 +0100, to napisał(a):

Ten sam. Wiesz co to znaczy "możliwie blisko", czy też jest też ta konstrukcja dwuwyrazowa jest dla Ciebie zbyt trudna do zrozumienia?

No to dlaczego pojechał lewym? Dlaczego, skoro na niego wjechał, to nie
zmienił niezwłocznie na prawy? --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-13 22:52:59
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat wrote:

No to dlaczego pojechał lewym?

Narysuj sobie na kartce i pomyśl, jak już wspominałem na tej czy innej grupie, nie jestem trenerem w psychiatryku, żeby odpowiadać na tego rodzaju pytania.

Dlaczego, skoro na niego wjechał, to nie
zmienił niezwłocznie na prawy?

Bo jechała po nim przeciążona kropa marjana.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 15:16:20
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b772d4b$1news.home.net.pl...
Przemysław Bernat wrote:

No to dlaczego pojechał lewym?

Narysuj sobie na kartce i pomyśl, jak już wspominałem na tej czy innej
grupie, nie jestem trenerem w psychiatryku, żeby odpowiadać na tego
rodzaju pytania.

Ty jakoś nie myślisz. Nie potrafisz odpowiedzieć, bo masz bardzo wąski zakres myślenia.

Dlaczego, skoro na niego wjechał, to nie
zmienił niezwłocznie na prawy?

Bo jechała po nim przeciążona kropa marjana.

Nie ośmieszaj się. Powinien ustąpić i wjechać na prawy. Właśnie ten, bo tamten zamierzał skręcić w lewo. Takie trudne???
neelix

Data: 2010-02-14 18:26:31
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Nie ośmieszaj się. Powinien ustąpić i wjechać na prawy. Właśnie ten, bo
tamten zamierzał skręcić w lewo. Takie trudne???

Nie tyle trudne co debilne. Narysuj to sobie na kartce i na własne oczy zobacz, jakie głupoty wypisujesz.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 11:57:55
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b784057$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

[...]

Ja to robię w praktyce. Skoro przepisy tego wymagają to nikt łaski nie robi. Ten lewus gdyby był na egzaminie i zrobił taki numer to by oblał. Prawy to kwestia odległości.
neelix

Data: 2010-02-15 17:17:52
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Ja to robiÄ™ w praktyce.

To niezłą masz praktykę, jak płynie z niej wniosek, że skręcający z lewej powinien wjechać na prawy, a z prawej -- na lewy.

Skoro przepisy tego wymagajÄ… to nikt Ĺ‚aski nie
robi. Ten lewus gdyby był na egzaminie i zrobił taki numer to by oblał.

Ale to nie jest egzamin.

Prawy to kwestia odległości.

?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 19:16:49
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7981c0$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

Ja to robiÄ™ w praktyce.
To niezłą masz praktykę, jak płynie z niej wniosek, że skręcający z lewej
powinien wjechać na prawy, a z prawej -- na lewy.

Bez takich uogólnień. Z lewej skoro nie skręca w lewo to jak najbardziej na prawy, a prawy stosownie do warunków w odpowiednim momencie na lewy. Trzeba robić tak by nie kopać się z innymi pojazdami czyli nie w ostatniej chwili ze skakaniem z pierwszego pasa na trzeci. Raz przydarzyła się taka przesadna sytuacja i nie była wesoła. Pas należy zmieniać dostatecznie wcześnie.

Skoro przepisy tego wymagajÄ… to nikt Ĺ‚aski nie
robi. Ten lewus gdyby był na egzaminie i zrobił taki numer to by oblał.
Ale to nie jest egzamin.

Egzamin to czas wyjątkowo przepisowy. Rzeczywiście, po egzaminie "róbta co chceta". Coraz lepiej.

Prawy to kwestia odległości.
?

Kwestia jak daleko jest do skrętu w lewo i czy da się to zrobić(zmienić pas) później czy tak zapier... na lewym, że później będzie za późno. To są oczywiste rzeczy.]
neelix

Data: 2010-02-15 19:59:19
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Ale to nie jest egzamin.

Egzamin to czas wyj±tkowo przepisowy. Rzeczywi¶cie, po egzaminie
"róbta co chceta". Coraz lepiej.

mysle, ze nie chciałbys widziec ruchu ulicznego, gdyby wszyscy jeżdzili tak, jak na egzaminie.

Data: 2010-02-15 23:04:12
Autor: Tomek Kańka
Pierwszeństwo przejazdu.
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(a)
UĹĽytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Ale to nie jest egzamin.

Egzamin to czas wyjątkowo przepisowy. Rzeczywiście, po egzaminie
"rĂłbta co chceta". Coraz lepiej.

mysle, ze nie chciałbys widziec ruchu ulicznego, gdyby wszyscy jeżdzili tak, jak na egzaminie.

A ja właśnie chciałbym to zobaczyć, choć przez kilka godzin. Wtedy
ostatecznie okazałoby się, kto ma rację. Czy ci, którzy w imię
"płynności" zgadzają, się na łamanie przepisów, czy obóz przeciwny.

--
Tomek

Data: 2010-02-16 05:59:16
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik Tomek Kańka tom@tomkan.eu.org ...

[...]

A ja wła¶nie chciałbym to zobaczyć, choć przez kilka godzin. Wtedy
ostatecznie okazałoby się, kto ma rację. Czy ci, którzy w imię
"płynno¶ci" zgadzaj±, się na łamanie przepisów, czy obóz przeciwny.

mysle, ze pdoobny efekt mamy po opadach sniegu. Miasta stoja, zamiast jechac.

Data: 2010-02-16 08:36:20
Autor: Tomek Kańka
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Nie, po opadach śniegu i deszczu przestrzegany jest tylko jeden przepis:
ograniczenie predkości, za to nagminnie blokowane są skrzyżowania przez
tych, którzy wjechali na nie i nie mieli gdzie zjechać. Dodatkowo
zmniejsza sie "gęstość" samochodów, bo trzeba zachować odległość.

--
Tomek

Data: 2010-02-16 09:30:41
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On Tue, 16 Feb 2010 08:36:20 +0000 (UTC),  Tomek Kańka wrote:
mysle, ze pdoobny efekt mamy po opadach sniegu. Miasta stoja, zamiast jechac.

Nie, po opadach ¶niegu i deszczu przestrzegany jest tylko jeden przepis:
ograniczenie predko¶ci, za to nagminnie blokowane s± skrzyżowania przez
tych, którzy wjechali na nie i nie mieli gdzie zjechać.

Czyli wniosek - spadla przepustowosc na nastepnym odcinku drogi.

Dodatkowo zmniejsza sie "gęsto¶ć" samochodów, bo trzeba zachować odległo¶ć.

Co powinno doprowadzic do tego ze skrzyzowania nie sa blokowane, bo
potem przy zatrzymaniu sie "dobija" do kolejnego samochodu.

J.

Data: 2010-02-16 11:54:52
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

zjechać. Dodatkowo zmniejsza sie "gęsto¶ć" samochodów, bo trzeba
zachować odległo¶ć.

blokowanie - swoja droga. Ale bklokowanie wynika stad, ze nie ma gdzie jechac, bo inni jada wolniej.
A co do zmniejszania gestosci - uwazasz, ze kursanci w L-kach jezdza tak blisko siebie, jak jezdzi sie na codzien?

Data: 2010-02-16 13:31:13
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D217F8E255DAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

A co do zmniejszania gestosci - uwazasz, ze kursanci w L-kach jezdza tak
blisko siebie, jak jezdzi sie na codzien?

L-ki zachowuj± i chc± mieć również z tyłu bezpieczn± odległo¶ć.Nawet egzaminator nakazuje zachować większ±-bezpieczn± odległo¶ć.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:23
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Naprawde - chciałbym kiedys zobaczyc, jak ty jezdzisz. Really!

Data: 2010-02-16 19:18:27
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218CACEBB07budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Bezpiecznie i przepisowo i dla mnie jest to normalne.
neelix

Data: 2010-02-16 23:59:33
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

no to wlasnie mowie, ze chciałbym to zobaczyc.

Data: 2010-02-17 15:29:00
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22531BAFCDbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Ja wiem, że to rzadko¶ć i nawet rozumiem chęć zobaczenia czego¶ normalnego.
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:49
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

ano ,dokładnie o to mi chodzi.... :-)

Data: 2010-02-16 13:28:23
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Tomek Kańka" <tom@tomkan.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnhnklip.n7a.tomtv2.dom.local...
[...]

Czyli wzrasta bezpieczeństwo. Zimą nie ma wypadków to znaczy częściej trafiają się pospolite stłuczki, chociaż też głównie na początku zimy kiedy pierwszy śnieg jest zaskoczeniem dla laików.
neelix

Data: 2010-02-16 13:26:19
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D213F1E92874budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie ma żadnego podobieństwa. Niektóre miasta stoj±, bo przy krawędziach jezdni zalega snieg, którego nikt nie usuwa i zmniejsza się przepustowo¶ć. Przy wyjeżdżaniu z parkingów auta się ryj± i blokuj± ruch. Nie ma to nic wspólnego z przepisow± jazd±. Generalnie pojazdy jad±. Wolniej, ale jad±. Niektórzy mimo wszystko zapieprzaj±.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:25
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

naprawde swietny opis ale na pewno nie rzeczywistosci.
Ostatni opad sniegu w Poznaniu, dwupasmowa jezdnia, zadnego sniegu blokujacego ruch czy innych rzeczy o ktorych piszesz. Droga, ktora normalnie plynnie wpuszcza do miasta, była zakorkowana na odcinku okolo dwóch kilometrów. A podobno to ja nie widze korków w swojej wiosce...

Data: 2010-02-16 19:20:15
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218C879A17budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Trudno w to uwierzyć. Widocznie ptrzesadzasz.
neelix

Data: 2010-02-16 23:59:36
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

trudno uwierzyc w ten korek? ROTFL
Konkretnie: ul. Warszwska, korek stał dokladnie od ulicy Krancowej. Oczywi¶cie Poznań. Do ronda ¦ródka dojazd trwał ponad pol godziny. Normalnie około 3 minut.

Data: 2010-02-17 15:30:39
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D224C961379budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Musiały być inne powody.
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:50
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

ufff, całe szczescie ze wiesz lepiej....
Ale zaraz, 10 postów wczesniej pisałes, ze ogarnia cie pusty smiech, jak ktos komentuje sytuacje w miejscu, gdzie sam nie był...

Data: 2010-02-19 16:32:16
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22C8066E6EBbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

A wiesz, że ich nie było i że to odrobina ¶niegu sparaliżowała wszystkie umysły kieruj±cych owymi pojazdami? Ja dopuszczam inn± losow± ewentualno¶ć.
neelix

Data: 2010-02-19 17:08:05
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Wiem doskonale, ze to snieg. Jechałem tamtędy kilka razy w ciagu dnia. W jedna i drug± strone.
Jeszcze jakie¶ pytania? Nadal wiesz lepiej?

Data: 2010-02-20 13:37:43
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D24B73392552budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Ale to jest slowo przeciwko słowu. Nie wiem czy wiesz i wyci±gasz prawidłowe wnioski.
neelix

Data: 2010-02-20 13:59:25
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

tak to juz bywa w konwersacji.
Niemniej mysle, ze moje slowa poparte sa obserwacjami osób, ktore widza, ze w czasie sniegu miasta sie korkuja nie od tego, ze ulice sie zwezaja, tylko zwyczajnie od tego, ze ludzie jezdza duzo wolniej i przez to zmniejsza sie przeplywowosc skrzyzowan.
Szanuje to, ze ty wyciagasz inne wnioski i korków nie widzisz, no ale dskutowac z tym?

Data: 2010-02-26 17:49:43
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2592A9A213Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Normalni jeżdż± dużo wolniej, ale normalni dzisiaj s± w zdecydowanej mniejszo¶ci. Bez przesady z tym korkowaniem. No chyba, że jest szklanka.
neelix

Data: 2010-02-26 18:47:35
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Normalni jeżdż± dużo wolniej, ale normalni dzisiaj s± w zdecydowanej mniejszo¶ci. Bez przesady z tym korkowaniem. No chyba, że jest szklanka.

Nie wiem jak mam udowodnic ze nie jestem wielbładem.
estes jedyny w Polsce, ktory uwaza, ze po opadzie sniegu miasta sie nie korkuja *TOTALNIE*!

Data: 2010-02-27 15:49:38
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2BC885F1570budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Specjalnie tego nie odczuwam. W normalnych warunkach bywaj± nieporównywalnie większe utrudnienia i korki nawet kilkukilometrowe. Bez przesady. Oczywi¶cie mog± tam jeĽdzić jakie¶ miejscowe patafiany, ale wtedy jest to problem lokalny.
neelix

Data: 2010-02-27 15:59:05
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

W normalnych warunkach bywaj± nieporównywalnie większe utrudnienia i korki nawet kilkukilometrowe.

nie twierdze, ze nie. Lawirujesz.

Data: 2010-02-28 16:51:51
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2CACADA9EBCbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

W normalnych warunkach bywaj± nieporównywalnie
większe utrudnienia i korki nawet kilkukilometrowe.
nie twierdze, ze nie. Lawirujesz.

Tylko nie wierzę w jakie¶ gigantyczne korki z powodu jakiego¶ niewielkiego ¶niegu.
neelix

Data: 2010-02-28 16:59:06
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Tylko nie wierzę w jakie¶ gigantyczne korki z powodu jakiego¶
niewielkiego ¶niegu.

juz ci odpowiadałem. Jestes chyba jedyny w Polsce.

Data: 2010-02-28 18:17:07
Autor: Bydlę
Pierwszeństwo przejazdu.
On 2010-02-28 16:51:51 +0100, "neelix" <aneelix@wp.pl> said:

Tylko nie wierzę w jakie¶ gigantyczne korki z powodu jakiego¶ niewielkiego ¶niegu.

To może zajrzyj do stolicy naszego kraju, gdy prószy ¶nieg?
Zawsze robi± się gigantyczne bo:

- co¶ z nieba leci
- co¶ na drodze leży

Zimowe opony, abeesy, epeesy, do¶wietlania zakrętów, subwoofery, ksenony, naklejki z końmi i nurkami nie pomagaj± - stoj± te barany lub się wlok± jak w pogrzebie.
Choć możnaby dwa razy szybciej - nawet 15 km na godzinę...
;>>>

--
Bydlę

Data: 2010-03-06 14:14:17
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hme8ej$5rr$1inews.gazeta.pl...
On 2010-02-28 16:51:51 +0100, "neelix" <aneelix@wp.pl> said:
[...]

Przeciez patrzę. JeĽdziłem nawet w największe mrozy kiedy płyn nie chciał wylecieć na szyby i na letnich oponach. Przecież nie wszyscy musz± zapierniczać 100/50. Jazda ok. 50 jest wolniejsza niż 100, ale taka powinna być. :-)
neelix

Data: 2010-03-06 18:28:49
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Przeciez patrzę.

Alez wierzymy. Po prostu zastanawiamy sie, jak patrzysz, skoro korków nie widzisz...

Data: 2010-02-16 12:59:19
Autor: Krzysztof Szmergiel
Pierwszeństwo przejazdu.
On 2010-02-15 20:59, Budzik wrote:

mysle, ze nie chciałbys widziec ruchu ulicznego, gdyby wszyscy jeżdzili tak, jak na egzaminie.

Chcialbym to zobaczyc, bylo by plynnie, bez trabienia, i baardzo
przewidywalnie. Zwiekszylaby sie nie tylko plynnosc ale i bezpieczenstwo.

K.

Data: 2010-02-16 13:33:59
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Krzysztof Szmergiel" <krzysztof@szmergiel.com> napisał w wiadomo¶ci news:hle1c1$1rno$1news2.ipartners.pl...
On 2010-02-15 20:59, Budzik wrote:

[...]

Zgadza się. Też chciałbym, aby wreszcie tak było. Jednym z powodów oblewania na egzaminach jest duża ilo¶ć debili na drogach. Nie chc± wypuszczać nowych więc wychładzaj± emocje małolatów ż±dnych drogowego szaleństwa.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:26
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

chyba nigdy za ELKA nie jechałes.
Przy ich sposobie ruszania - w danej fazie swiateł przejedzie 2-3x mniej samochodów niz normalnie.

Data: 2010-02-16 19:21:57
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218B4E17418budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Gruba przesada. Droga to nie tor wy¶cigowy.
neelix

Data: 2010-02-16 23:59:30
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

To, ze droga to nie tor, nie oznacza, ze nie mamy sprawnie ruszac ze swiateł.
Żadnej przesady nie ma w tym co mowie, ustaw sie koło ELKi, rusz zwawo i zobacz o ileszybciej ruszasz niz ona.

Data: 2010-02-17 15:32:27
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2250F53C30budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Zależy od poziomu wyszkolenia. To co proponujesz to jednak wy¶cigi by co¶ pokazać. Jazda to nie wy¶cigi.
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:50
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

brak mi słów.
Moze jakas ankieta? Kto z czytelników rusza wolniej niz przecietna elka?

Data: 2010-02-19 16:38:36
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22C8248D7B6budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Już przeciętna? To już nie każda? Wbrew pozorom s± kursanci jeżdż±cy nawet zbyt dynamicznie. Szybko ruszaj± i gwałtownie hamuj±. Jeden jak pojechał jak pirat na placu po łuku tylko do przodu to już nawet do tyłu nie zd±żył, bo na kopercie skończył mu się egzamin. Jazda to nie wy¶cigi. I tak oba auta spotkaj± się na najbliższych ¶wiatłach.
neelix

Data: 2010-02-19 17:08:06
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

zeby była jasnosc - ja, rozmawiajac o pewnych procesach i zjawiskach rozmawiam o srednich. Znaczy, nie bede postulował likwidacji wszystkich zielonych strzałek, bo ktos kiedys wyjechał neelixowi.
Przypatrzyłem sie dzis dokładnie elkom. Wyprzedzałem ich kilkanascie. Wszystkie blokowały ruch, wyprzedzałem je ze znaczna roznica predkosci jadac jednoczesnie z przepisowa predkoscia. Kolejne pojazdy jadace za elka równiez musiały je wyprzedzac, bo te jechały o wiele wolniej niz limit.
Co prawda ta twoja elka ruszyła zwawo po łuku... ale jednak gdyby wszystkie auta jezdziły jak przecietna elka, to miasta by stały.

Data: 2010-02-20 13:43:07
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D24B7BA12392budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

A sk±d masz te ¶rednie? Je¶li L-ki jechały w zabudowanym to musiały chyba stać by była ta znacz±ca różnica prędko¶ci, bo L-ki jad± 40-50. Wszyscy zapierdzielali¶cie jak w¶ciekli by jak najszybciej łykn±ć L-kę. Nie chciało się jechać przepisowo i tyle. Widzę to codziennie. Gdyby wsyscy jeĽdzili przepisowo to miasta by nie stały. Stoj± z powodu natłoku duzej ilo¶ci pojazdów w krótkim czasie. Ani parkingi, ani skrzyżowania nie s± w stanie ptrzerobić tak dużej ilo¶ci pojazdów. Oczywi¶cie jak kto¶ przelatuje przez miasto to szybciej go nie ma, ale jak jeĽdzi po mie¶cie to je tylko zapycha.
neelix

Data: 2010-02-20 13:59:26
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

napisałem dosc wyraznie - celowo nie przekraczałem predkosci, aby obserowowac to, o czym dyskutowalismy. Tam gdzie była 50 i gdzie po ruszeniu ze skrzyzowania auta jechały juz 50 (na pewno ja tyle jechałem) L-
ka jechała na tyle wolno, ze blokowała ruch, wiec oceniam ze maks 30. Pamietaj, ze w miastach sa rowniez miejsca gdzie mozna jechac wiecej niz 50.

Data: 2010-02-26 17:54:40
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2592EEDD7FBbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

ani skrzyżowania nie s± w stanie przerobić tak dużej ilo¶ci pojazdów.
[...]

Nie jest to norma obci±żaj±ca L-ki. Kursanci wiedz±, że za ¶limaczenie się bed± uwaleni. Malo dynamiczna jazda to gra na czas. Nie przejdzie. Jeżdż± powyżej 40-tu, a wielu jak się nie pohamuje to gotowi i 60 popylać. 30 to się przez próg przejeżdża.
neelix

Data: 2010-02-26 18:47:39
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

ale wiesz, ze w L-ce sie nie uwala, tylko sie uczy jezdzic.

Data: 2010-02-27 15:51:31
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2BC89B5D864budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Znowu się mylisz. W niektórych się uwala.
neelix

Data: 2010-02-27 15:59:05
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Racja, ale jest to mały procent jezdzacych ELEK.
Wazniejsza dla ruchu sa te, w ktorych sie nie uwala.

Data: 2010-02-28 16:52:55
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2CACCB3C0E9budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie taki mały. Wszystko zależy od zdawalno¶ci.
neelix

Data: 2010-02-16 13:19:42
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D20D426B9CF0budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

A niby dlaczego nie?????? Jaka¶ ogólnopolska schiza was ogarnęła? Przecież zasady s± takie same i obowi±zuj± wszystkich. Jak dla kogo¶ za trudne to polecam komunikację zbiorow±.
neelix

Data: 2010-02-16 15:59:22
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

oczywiscie jak zwykle chodzi o wprawe i plynnosc.
Ja pamietam, jak jezdziłem, jak zdawałem egzamin.....

Data: 2010-02-16 19:24:10
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D218C4402F81budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

I tak 500m dalej jest rozkopane, albo stuknęły się dwa wy¶cigowe buraki i dupa z płynno¶ci.
neelix

Data: 2010-02-16 23:59:39
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

naciaganie rzeczywistosci.

Data: 2010-02-17 15:36:29
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D225223F1D5budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

To s± fakty. Ci, którzy wyrwali spod jednych ¶wiateł i zapieprzali jak idioci dolatuj± za wcze¶nie i korkuj± następne skrzyżowanie. L-ka dojeżdż± na spokojnie i przejeżdża płynnie bez zatrzymywania się, a ten który zapieprzał jest dwa auta przed L-k±.
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:56
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

no tak ,z faktami nie da sie dyskutowac.
a przeciez ogolnie przyjeło sie, ze to co neelix nazwie faktem, faktem sie staje.

Data: 2010-02-19 16:44:15
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D22C84C38EF4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Bo neelix na codzień patrzy i analizuje zachowania tych pacanów. Tak samo obserwowałem ilu jeĽdziło bez ¶wiateł przed nakazem i z podniesionym czołem mogę powiedzieć, że było nas tylu, że bez nakazu nie osiagnęliby efektu ogłupienia i okradzenia zdecydowanej większo¶ci kierowcow. Na ¶wiatłach jeĽdziły tylko jednostki podatne na medialne manipulacje. Pewnie to ta sama grupa, która wierzy w sondażowe poparcie dla jedynie słusznej partii i inne medialne brednie.
neelix

Data: 2010-02-19 17:08:04
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

Przypominam twoja teze: nie warto ruszac żwawo ze swiateł, bo za chwile stanie sie przy jakis robotach drogowych.
Dzis przejechałem 200km po miescie - przed zadnymi robotami nie stałem.
Znów nie wiem, jak odniesc sie do tych TWOICH FAKTÓW. Moze dla odróznienia od "prawdziwych" faktów nazywajmy je nelixo-faktami?

Data: 2010-02-20 13:45:23
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D24B803BB69Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Staniesz na najbliższych ¶wiatłach.

Dzis przejechałem 200km po miescie - przed zadnymi robotami nie stałem.
Znów nie wiem, jak odniesc sie do tych TWOICH FAKTÓW. Moze dla odróznienia
od "prawdziwych" faktów nazywajmy je nelixo-faktami?

Chyba na jakie¶ rondo wpadłe¶ rano i zjechale¶ wieczorem.
neelix

Data: 2010-02-20 13:59:20
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

to juz jest zupelnie inna historia, ale to nie sa twoje slowa i nie taka była teza.
Pisałes:
"500m dalej jest rozkopane, albo stuknęły się dwa wy¶cigowe buraki i dupa z płynno¶ci"
Dojazd do swiateł trzeba sobie "wycelowac" - to jasne.
Np. w Poznaniu zielona fala ładnie ustawiona jest na Arciszewskiego - ale zeby sie lapac - trzeba zwawo ruszyc ze swiateł i jechac około 60km/h.
Jak rusze jak L-ka i bede jechał 40 to bede blokował.

[...]

Dokładnie tak - rano wjechałem na rondo i wieczorem zjechałem. To jest własnie nelixo-fakt. Dzieki za przykład.

Data: 2010-02-26 18:01:47
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D25936D66A38budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Czyli mamy znowu wrogie działanie drogowców. Za zmuszanie do zapierniczania powinni wisieć. Nie taka była idea zielonej fali. Zapowiadali, że ograniczaj± prędko¶ć, ale promowani będ± przepisowi kierowcy. Jak masz prawko to chyba logiczne, że pojedziesz 49, ale wtedy i tak dupa, bo powiniene¶ 60. I do czego to prowadzi?   Jeden wniosek jest taki, że L-ka jednak nie jest zawalidrog±. Przyczyn± korków s± Ľle dobrane prędko¶ci i Ľle ustawione ¶wiatła.

Bez obiadu? Wyrazy współczucia.
neelix

Data: 2010-02-26 18:47:38
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

tam jest taki ruch, ze ograniczanie predkosci spowoduje jeszcze wieksze korki i mniejsza przepustowosc.
Poza tym sa odcinki z Vmax=70. Widac - drogowcy wyposrodkowali. I słusznie.

[...]

Tak, nie jadłem wtedy obiadu. Kolejny nelixo-fakt...

Data: 2010-02-27 15:52:48
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9D2BC8EC7EBABbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

A  co, miałe¶ katering?
neelix

Data: 2010-02-27 15:59:06
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

przeanalizuj, kiedy zjechałem z ronda, dojdziesz do tego.

Data: 2010-02-13 23:52:29
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sat, 13 Feb 2010 23:49:58 +0100, Przemysław Bernat napisał(a):

[...]

Te z SUVa oczywi¶cie. On z Anglii był, że nie musiał jechać możliwie blisko
prawej krawędzi?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-14 15:13:04
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:12sw1d87l14dq$.1plj68atkojvb.dlg40tude.net...
[...]

Nie zadawaj takich trudnych pytań. ;-) Na szczę¶cie niektórzy ludzie maj± jeszcze rozum i stosownie do warunków sami decyduję kiedy i gdzie powinni się znaleĽć tym bardziej, ze robi± to przepisowo.
neelix

Data: 2010-02-14 15:08:09
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7727cc$1news.home.net.pl...
marjan wrote:

[...]

Trujesz. Przepis jest ogĂłlny, a kaĹĽda sytuacja jest inna.
neelix

Data: 2010-02-14 15:02:51
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl77vf$4ua$1news.agh.edu.pl...

[...]

Tylko nie przesadzaj z tą uprzejmością, bo na pierwszym miejscu jest prawo. Polska droga to miejsce gdzie jest wszystko tylko nie ma stosowania prawa.
neelix

Data: 2010-02-14 14:23:05
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

to pisze:
marjan wrote:

[...]

Ja myślę, ze po to, by barany wreszcie zaczęły stosować się do przepisów, a jak nie znają to PJ do szuflady. Jednym z powodów wypadków jest właśnie nieustąpienie pierwszeństwa. Też uważam, ze głupotą jest kopanie się z koniem za wszelką cenę. Ważniejsze jest uniknięcie wypadku, ale parę słów ciemniakowi zawsze się należy.
neelix

Data: 2010-02-14 14:58:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl8tkn$a81$1atlantis.news.neostrada.pl...

Ważniejsze jest uniknięcie wypadku, ale parę słów ciemniakowi zawsze się należy.

nie mówie, ze nie. Sam niedawno uswiadamiałem pod swoim blokiem sąsiadowi, ze tam, gdzie on zapierdala nie koniecznie ma pierwszeństwo przede mną wyjeżdzającym spod swojego bloku.
Oczywiście nazwał mnie debilem, bo on jedzie prosto, a ja skręcam w lewo :D (skrzyżowanie T ). A uswiadamialem mu to, nie dlatego, zeby go czegoś nauczyć, tylko, ze raz wyjechalem bardziej i musiał zahamować i zeby sie ze mną minąć ja musialem wycofac, wiec obtrąbił mnie, nakrzyczał, powymachiwał rękoma itd...
Prawda jest taka, ze póki ci z lewej nie przejadą, to ja nie bede mial miejsca, zeby tam wjechać, co nie zmienia faktu, ze mam pierwszeństwo. No i teraz pytanie - mam sie tam pchać na chama i trąbić na wszystkich, czy po prostu puścić ich i spokojnie pojechać dalej...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-14 15:20:44
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl8vi6$de$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pytanie jest retoryczne. W takich sytuacjach kierujemy siÄ™ wyĹĽszym poziomem rozumu. Nie kopiemy siÄ™ z koniem tylko rozwaĹĽamy ewentualne skutki.
neelix

Data: 2010-02-14 15:27:48
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl910p$hie$1atlantis.news.neostrada.pl...

Pytanie jest retoryczne. W takich sytuacjach kierujemy siÄ™ wyĹĽszym poziomem rozumu. Nie kopiemy siÄ™ z koniem tylko rozwaĹĽamy ewentualne skutki.

ta sytuacja wiele sie nie różni od przedstawionej w wątku..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 16:42:09
Autor: Adam
Pierwszeństwo przejazdu.

[...]

Czy przy jeździe na wprost mogę wjechać prawym pasem, a wyjecheć
lewym, nie sygnalizujÄ…c tego manewru? A jeĹĽeli mam obowiÄ…zek sygnalizacji,
to jak można tego dokonać przy skręcie w prawo? Przecież nie skręcam
pod kÄ…tem prostym w lewy pas, ale wjeĹĽdĹĽam z prawego pasa najpierw na
prawy pas ruchu nowej drogi, i potem na lewy, nie sygnalizujÄ…c tego manewru
(bo migam prawym).

A.

Data: 2010-02-13 14:59:29
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia 13 Feb 2010 14:23:58 +0100, to napisał(a):

Formalnie pierwszeństwo niby miałe¶, ale z drugiej strony masz obowi±zek trzymać się prawej krawędzi jezdni, który to obowi±zek bez żadnego powodu olałe¶.

LOL Pierwszeństwo się ma, albo nie - formalnie bez naczenia. A ten z SUVa
to nie miał obowi±zku trzymania się prawej strony i go nie olał? Dlaczego
wjechał na lewy pas? --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-13 14:15:09
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat wrote:

[...]

SUVa to nie miał obowiązku trzymania się prawej strony i go nie olał?
Dlaczego wjechał na lewy pas?

JesteĹ› trzeĹşwy?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-13 15:47:07
Autor: rafal
Pierwszeństwo przejazdu.
to wrote:

JesteĹ› trzeĹşwy?

A jaka różnica? Nawet jeśli jest pijany to przynajmniej nie gada jak idiota.

Data: 2010-02-13 15:59:24
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Pierwszeństwo przejazdu.

JesteĹ› trzeĹşwy?

A jaka różnica? Nawet jeśli jest pijany to przynajmniej nie gada jak
idiota.

Czy on gada? Pisze!
Obaj jesteście pijani.
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-14 15:30:40
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> napisał w wiadomości news:hl6d4j$s2c$2news.interia.pl...

[...]

Co nie zmienia faktu, ze ktoĹ› bredzi. :-)
neelix

Data: 2010-02-14 19:13:16
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Co nie zmienia faktu, ze ktoĹ› bredzi. :-) neelix

Godna podziwu spostrzegawczość i samokrytyka.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 11:59:29
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b784b4c$1news.home.net.pl...
neelix wrote:

Co nie zmienia faktu, ze ktoĹ› bredzi. :-) neelix

Godna podziwu spostrzegawczość i samokrytyka.

Nie odróżniasz krytyki od samokrytyki to jak ogarniasz przepisy? No właśnie nie ogarniasz. :-)
neelix

Data: 2010-02-15 11:25:52
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Co nie zmienia faktu, ze kto¶ bredzi. :-) neelix

Godna podziwu spostrzegawczo¶ć i samokrytyka.

Nie odróżniasz krytyki od samokrytyki to jak ogarniasz przepisy? No
wła¶nie nie ogarniasz. :-)

to chyba ty nie wyczuwasz ironii albo wyczuwasz ale idziesz w zaparte... ;-)

Data: 2010-02-15 17:18:58
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

Co nie zmienia faktu, ze ktoĹ› bredzi. :-) neelix

Godna podziwu spostrzegawczość i samokrytyka.

Nie odróżniasz krytyki od samokrytyki to jak ogarniasz przepisy? No
właśnie nie ogarniasz. :-)

Przecież stwierdziłeś, że ktoś tu bredzi i nawet od razu napisałeś kto.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-15 19:19:08
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b798202$1news.home.net.pl...
neelix wrote:
[...]

To skÄ…d i po co to wywracanie kota ogonem?
neelix

Data: 2010-02-16 16:46:34
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
neelix wrote:

[...]

Nie mam pojęcia dlaczego najpierw przyznałeś się do bredzenia, a teraz coś kręcisz.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-16 19:26:59
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b7acbea$1news.home.net.pl...
neelix wrote:
[...]

Ten brak pojęcia jest już normą u Ciebie.
neelix

Data: 2010-02-14 14:17:17
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4b76a7ee$1news.home.net.pl...
marjan wrote:

[...]

Po raz kolejny widać, że masz bardzo mgliste pojecie o przepisach i bardzo wielu zagadnień nie rozumiesz
neelix

Pierwszeństwo przejazdu.