Pierwszeństwo przejazdu.

Data: 2010-02-13 15:58:15
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Pierwszeństwo przejazdu.

Zmartwił mnie wczoraj fakt nieznajomości przepisów przez kierownika
jakiegoś SUVa na podwarszawskich tablicach. Sytuacja wyglądała następująco:

Kraków, skrzyżowanie ul. Pilotów z Wieniawskiego (lewy górny róg na
rysunku) i Widną (prawy dolny róg na rysunku):

http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/cross.jpg

1. Skąd suv miał wiedzieć, że będziesz za chwilę skręcał w lewo?
2. W zdecydowanej większości przypadków ty skręcałbyś na pas prawy, on na lewy, bo to logiczne i mniej kolizyjne, i zapewniające płynny ruch pojazdów.
3. Pisanie, że miałbyś problem później z zajęciem pasa lewego do skrętu w makdonald i lamę to teoretyzowanie. Nie tam i nie w przypadku, gdy wjeżdżasz na drogę z 2 pasami do ruchu w jednym kierunku, bo wcześniej widziałbyś stojące tam auta i ew. sznurek samochodów za suvem.

Znam te skrzyżowania, jeżdżę przez nie codziennie do pracy.

W innym przypadku, gdyby on chciał wjechać na pas prawy i ty też, w razie kolizji wina byłaby ewidentnie po jego stronie. Ale nikt się tak nie zachowuje, bo to stwarzanie zagrożenia.

Przepisy przepisami, ostrożność i uprzejmość ponad nimi.

Nic się nie stało - przepisy jak zwykle nie są jasne, praktyczne i logiczne, bo tworzą je ludzie, którzy są wożeni.
:>

A teraz luzik itd.

BTW jeśli to było subaru to winieneś puścić i nie grymasić.
;-)

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-02-13 20:36:01
Autor: Mario
Pierwszeństwo przejazdu.
W dniu 2010-02-13 15:58, Zygmunt M. Zarzecki pisze:
[...]

Oczywiście na większości podobnych skrzyżowań skręcający w prawo aby umożliwić płynniejszą jazdę zajmują po skręcie prawy pas, pozostawiając lewy dla tych skręcających w lewo, jednakże wśród tych skręcających w prawo jest 99% uczynnych, ale może zdażyć się z róznych powodów ten 1% tych którzy będą egzekwować (z różnych powodów) swoje pierwszeństwo przejazdu i prawo do wyboru pasu po skręcie. I tutaj każdy normalny kierowca skręcający w lewo powinien mieć świadomośc tego że nie ma w tej sytuacji pierwszeństwa przejazdu i takiemu delikwentowi ładnie umożliwić dalszą jazde wedle jego zachcianek. I myślę, że twórcy tego wątku głownie chodziło o wykazanie tego że niektórzy kierowcy żyja w nieświadomości nie posiadania pierwszeństwa w takich sytuacjach tak jak bohater opowieści - kierowca SUV-a :)

Data: 2010-02-13 21:39:01
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Mario" <maila@u.mienia.niet> napisał w wiadomości news:hl6v2h$h9e$1news.mm.pl...
[...]

i zgodnie z zasadą ograniczonego zaufanie, 100% tych skręcających w prawo, powinno mieć na uwadze, ze 1% tych skręcających w lewo moze nie znac przepisu, zagapić sie, uniknąć zderzenia z przebiegającym przez skrzyżowanie kotem, tylko upuścić papierosa i wjechać na lewy pas nie patrząc, czy jakiś kmiotek czasem nie egzekwuje wlasnie swoich uprawnień do zajęcia tego pasa ponad wszelką logike i kurtuazje.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 21:43:57
Autor: MadMan
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sat, 13 Feb 2010 21:39:01 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

i zgodnie z zasadą ograniczonego zaufanie, 100% tych skręcających w prawo, powinno mieć na uwadze, ze 1% tych skręcających w lewo moze nie znac przepisu

Nieprawda. PoRD art. 4. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-02-13 22:57:38
Autor: J.F.
Pierwszeństwo przejazdu.
On Sat, 13 Feb 2010 21:39:01 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Ale zasada ograniczonego zaufania obowiazuje tylko wtedy gdy cos
wskazuje na nietypowe zachowanie. Np z przeciwka jedzie bmw, dostawczak, autobus  lub taksowka :-)

J.

Data: 2010-02-13 23:37:44
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iv7en5p5ftv9j5als9e8q6tv1msr8fbtl64ax.com...

Ale zasada ograniczonego zaufania obowiazuje tylko wtedy gdy cos
wskazuje na nietypowe zachowanie.
Np z przeciwka jedzie bmw, dostawczak, autobus  lub taksowka :-)

ew punto 1.1. LPG ;)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 23:00:29
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Nie wiem czy zgodnie z tą zasadą, czy z inną, ale przecież w niego nie przywaliłem, tylko zjechałem w końcu na prawy pas, wcześniej tylko ostrzegając go klaksonem o tym, że ja tam jadę w razie gdyby mnie nie widział, mając też na uwadze fakt, że on może nie wiedzieć, że mam prawo zająć pas lewy bo tak mi wygodniej.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2010-02-13 23:37:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl77dr$481$1news.agh.edu.pl...

[...]

tyle, ze sytuacja sprawiła, ze zanim to zrobiles, musiałeś go obtrąbić ... a sprawa tak bardzo Cie ubodła, ze aż na grupe napisałeś - wiec chyba az tak beztrosko nie bylo.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-13 23:45:35
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Na grupie napisałem, bo zdziwiła mnie nieznajomość przepisów przez gościa (i miał do mnie pretensje). Poza tym, była to chyba pierwsza sytuacja, że ktoś się do mnie darł przez otwarte okno.

Data: 2010-02-13 23:50:55
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sat, 13 Feb 2010 23:45:35 +0100, marjan napisał(a):

Na grupie napisałem, bo zdziwiła mnie nieznajomość przepisów przez gościa (i miał do mnie pretensje). Poza tym, była to chyba pierwsza sytuacja, że ktoś się do mnie darł przez otwarte okno.

I co? Tutaj masz to samo LOL.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-13 23:58:38
Autor: marjan
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat pisze:
[...]

True, true..

Inna sprawa, że gówniarz ze mnie i sam się do tego przyznaję, dlatego staram się krytykę przyjmować z pokorą, bo wiem, że sporo jeszcze muszę się nauczyć. Nie wiem tylko dlaczego moje zachowanie było potępione, a gościa z SUVa wręcz pochwalone. Rozumiem, że kultura wymaga aby kogoś wpuścić/ułatwić przejazd. W większości przypadków to robię, ale wiem że to moja dobra wola, tak jak dobrą wolą jest jak ktoś mnie wpuszcza (za co dziękuję ręką lub mrugnięciem kierunkowskazami), a nie ryję się na chama tam, gdzie nie mam pierwszeństwa. Nie widzę jednak powodów, dla których brak mojej dobrej woli, spowodowany niechęcią utrudniania sobie życia (i skorzystaniem z prawa pierwszeństwa przejazdu, które daje mi PoRD) było nazwane buractwem.

Data: 2010-02-13 23:10:53
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
marjan wrote:

[...]

Po raz dziesiąty -- bo masz się trzymać prawej krawędzi jezdni, a nie było żadnego sensownego powodu dla którego miałbyś się pakować od razu na lewy, skoro prawy był wolny, a Ty powoziłeś 1.1 LPG z czterema osobami na pokładzie.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 08:39:30
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia 14 Feb 2010 00:10:53 +0100, to napisał(a):

[...]

Acha, to posiadanie SUVa daje większe prawo do jazdy lewym pasem? Mega LOL!

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-14 07:57:26
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
Przemysław Bernat wrote:

[...]

Czy mógłbyś nie pisać do mnie po pijaku? Byłbym bardzo wdzięczny...

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 08:05:07
Autor: Przembo
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:hl7aqt$6d0$1news.agh.edu.pl...
Przemysław Bernat pisze:
[...]

Kierowca SUVa zachował się po prostu logicznie, chciał zająć skrajny pas licząc od strony z której przyjechał. Sam napisałeś że później skręcił w prawo, nie sugeruje Ci to czegoś? Jemu byłoby wygodniej zająć prawy pas, Tobie lewy, był to kurs kolizyjny, dlatego on spasował na lewym i oczekiwał że zgodnie z logika wjedziesz na prawy. Zgodnie z przepisami nie zawsze oznacza zgodnie z logiką. Ja preferuje logike i Tobie też radze

[...]

W opisanym przez Cieebie przypadku stosowanie się sciśle litery prawa, skręcający w lewo będą musili założyć, że każdy skręcający w prawo może zająć ich pas, skrcanie w lewo ponadto jakby nie patrzeć jest trudniejsze i już masz recepte na zmniejszenie przepustowości skrzyżowań i zmniejszenie płynności ruchu... A stracisz też Ty, chyba że w lewo nie skręcasz - ktoś tu niedawno pisał o gościu który nigdy w lewo nie skręcał :)

Nie widzę jednak powodów, dla których brak mojej dobrej woli, spowodowany niechęcią utrudniania sobie życia (i skorzystaniem z prawa pierwszeństwa przejazdu, które daje mi PoRD) było nazwane buractwem.

To nie buractwo, tylko brak znajomości realiów i faktycznie brak doświadczenia.

Pozdr

Data: 2010-02-14 08:43:45
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sun, 14 Feb 2010 08:05:07 +0100, Przembo napisał(a):

Kierowca SUVa zachował się po prostu logicznie,

Wymusił pierwszeństwo!

Ja preferuje logike i Tobie też radze

Powiedz to policjantowi, który przyjedzie do takiej stłuczki! Ciekawe, czy
podzieli Twoje zdanie o logice.

W opisanym przez Cieebie przypadku stosowanie się sciśle litery prawa, skręcający w lewo będą musili założyć, że każdy skręcający w prawo może zająć ich pas,

A co mają zakładać nie mając pierwszeństwa? Jak wyjeżdżasz z
podporządkowanej, to nie zakładasz, że ci na głównej będą sobie po prostu
jechali, zamiast Ciebie wpuścić?

To nie buractwo, tylko brak znajomości realiów i faktycznie brak doświadczenia.

LOL

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-14 09:25:38
Autor: Przembo
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:19bnjt35kg7x5$.za2srmyww9wr$.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 14 Feb 2010 08:05:07 +0100, Przembo napisał(a):
Kierowca SUVa zachował się po prostu logicznie,
Wymusił pierwszeństwo!

Przynajmniej nie blokował ruchu, zachował się jak pewnie 99% kierowców (strzelam), jakby to był marjan lub Ty to za wami pewnie byłaby duża kolejka. Obserwuje czasem takie "świętojebliwe" podejście i płynność ruchu cierpi strasznie.

Ja preferuje logike i Tobie też radze
Powiedz to policjantowi, który przyjedzie do takiej stłuczki! Ciekawe, czy
podzieli Twoje zdanie o logice.

W mijajacym tygodniu jeden potwierdził, przejechałem na podwójnej ciągłej z metr od policjanta, kiedyś bezpośrednio przy radiowozie ruszyłem na czerwonym... Takich sytuacji było więcej, w jednych byłoby to zupełnie zgodnie z przepisami w innych wręcz przeciwnie... Sytuacji gdy policjant nakazywał mi złamanie prawa nie licze.

[...]

PJ masz od tego roku? Porównanie jest, ujmując to delikatnie, pozbawione sensu.
W opisanej przez marjana sytuacji każdy może przejchać skrzyżowanie bezkolizyjnie by za nim zająć właściwy pas, prędkości do tego są niewielkie. Włączanie się do ruchu może następować na ruchliwej krajówce o jednym pasie ruchu w jednym kierunku...

To nie buractwo, tylko brak znajomości realiów i faktycznie brak
doświadczenia.
LOL

To dorzuce jeszcze krótkowzroczność lub klapki na oczach... Jak jakiś nieżyciowy przepis jest przez niemal wszystkich ignorowany to jest to tylko powód do zadowolenia.

Pozdr

Data: 2010-02-14 10:04:58
Autor: Przemysław Bernat
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sun, 14 Feb 2010 09:25:38 +0100, Przembo napisał(a):

Sytuacji gdy policjant nakazywał mi złamanie prawa nie licze.

Jak już skończysz to gimnazjum i będziesz w wieku, gdy można pójść na kurs
prawa jazdy, to dowiesz się tam, że policjant nie może nakazać Ci złamania
prawa, gdyż sam stanowi prawo. Jeżeli policjant kieruje ruchem, albo wydaje
Ci polecenia, to nie ma znaczenia jakie są znaki, czy kolor światła:
jedynym prawem są wtedy polecenia policjanta. Ale to już na kursie będziesz
miał dokładnie objaśnione: policjant -> sygnalizacja świetlna -> znaki ->
zasady ogólne. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-02-14 11:14:59
Autor: Przembo
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:rg8p06r8i6ht$.1bswp6a8v8vcu.dlg40tude.net...
Dnia Sun, 14 Feb 2010 09:25:38 +0100, Przembo napisał(a):
Sytuacji gdy policjant
nakazywał mi złamanie prawa nie licze.
Jak już skończysz to gimnazjum

Dziekuje za te słowa, tym samym wykazałeś że merytoryka w tej dyskusji Cię nie interesuje, jak również nie masz pojecia jaka jest praktyka na drodze.

Pozdrawiam

Data: 2010-02-15 13:36:11
Autor: Mario
Pierwszeństwo przejazdu.
W dniu 2010-02-14 10:04, Przemysław Bernat pisze:
[...]

I tu rodzi się pytanie ile on dał za prawo jazdy ;) Przerażające jest, że tacy jeżdżą po drogach nie znając nawet podstaw ruchu drogowego.

Data: 2010-02-15 20:08:02
Autor: Przembo
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "Mario" <maila@u.mienia.niet> napisał w wiadomości news:hlbfaf$tp5$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie mierz innych swoją miara :)

Pozdr

PS. Zastanawiające jest jak wszelkie argumenty łatwo jest pominąć znajdując drobny błąd, choć raczej rzekłbym bardzo nieprezcyzyjne stwierdzenie... ale skoro tylko to stanowi  problem to miło mi że w ogólności się ze mną zgadzasz :)

Data: 2010-02-15 12:44:45
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Przemysław Bernat pisze:
[...]

Kultura to sprawa trzeciorzędna. Najpierw pord, potem pord, a dopiero kultura. Każdy musi się uczyć i będzie to trwało całe życie. Niestety ci mundrzejsi w gębie muszą kogość napaść dla lepszego samopoczucia, bo wydaje im się ze wszystko wiedzą. Tacy są najgorsi. Nie byli tam, nie widzieli ale przejechać się po kimś mogą dla zasady. Mnie to wkurza.
neelix

Data: 2010-02-15 12:37:21
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Przemysław Bernat" <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:1xk9gfxl1ao1e.h5wqkvk8d1xc.dlg40tude.net...
[...]

Bo chłopski filozof z własnym widzimisię jest wszędzie. Nie wie, nie widział a poucza.
neelix

Data: 2010-02-14 08:59:22
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Osobnik posiadający mail klero8.tk9@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

najfajniejsze w całej sytuacji jest to, ze lewy pas chciałes zając, ponieważ za chwile miałes skrecac w lewo. tymczasem okazało sie ze zajałes pas prawy, SUV lewy, dojechaliscie do siwateł w miedzyczasie zamieniajac swoja pozycje, pogadaliscie na swiatłach i gosc skrecił w prawo. Abstrahujac od niewiedzy kierownika SUVa, moze ty tez powinienes walnac sie w piers, ze zle oceniłes koniecznosc wjezdzania na lewy pas od razu na krzyzówce?

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2010-02-15 12:35:25
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Kuba (aka cita) pisze:

[...]

I z pewnością nie wiedział, bo dla większości poza deptaniem w pedał gazu reszta jest zbyt trudna i zbyteczna. Niestety taka jest prawda. Przepisy są rozdęte, niespójne, absurdalne i dla większości nieprzyswajalne a na pewno szybko wietrzejące z głowy.
neelix

Data: 2010-02-15 12:08:12
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:hl72le$6lg$1inews.gazeta.pl...

[...]

1%? Gdyby to był 1% to nie byłoby tylu emocji. To jest nagminne choćby z tego powodu, że ludzie w różnym czasie robili PJ, a poza tym po zrobieniu ani razu nie zajrzeli do pord i jeżdżą wg. widzimisię. Mnie wyjechał z gruntowej, bo ja go miałem z prawej. Nie wiedział, ze zmienił się przepis i znak A-5 nie daje mu pierwszeństwa. Pluł się niemiłosiernie. Takich mundrych jest cała masa.
neelix

Data: 2010-02-18 20:09:37
Autor: Adam Płaszczyca
Pierwszeństwo przejazdu.
Dnia Sat, 13 Feb 2010 21:39:01 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

i zgodnie z zasadą ograniczonego zaufanie, 100% tych skręcających w prawo, powinno mieć na uwadze, ze 1% tych skręcających w lewo moze nie znac

Przeczytaj sobie art. 4. PoRD i przestań pierdzielić o tej zasadzie. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-13 23:08:32
Autor: to
Pierwszeństwo przejazdu.
Mario wrote:

I myślę, że twórcy tego wątku
głownie chodziło o wykazanie tego że niektórzy kierowcy żyja w
nieświadomości nie posiadania pierwszeństwa w takich sytuacjach tak jak
bohater opowieści - kierowca SUV-a :)

Co innego, jak skręcają w prawo z dwóch pasów, a co innego, jak z jednego, jak w omawianym przypadku.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-14 08:59:22
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Osobnik posiadający mail maila@u.mienia.niet napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

a ja chciałem tylko zwrocic uwage, aby ten 1% zmniejszac do 0. Nawet jak za 100metrów trzeba bedzie skrecic w lewo.

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2010-02-14 11:17:06
Autor: Przembo
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:14022010.23FA465Cbudzik61.poznan.pl...
[...]

99% prowadzi do stopniowej zmiany tego jednego procenta :)

Pozdr

Data: 2010-02-15 12:03:32
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

[...]

Niestety. Niewiedza jest totalna i jeszcze eksponowana przez chamstwo. Mnie od razu przychodzi na myśl sygnalizator S-3(skręt w lewo) na którym niektórzy zawracają wchodząc w kolizję ze skręcającymi w prawo.
neelix

Data: 2010-02-15 11:25:52
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

Niestety. Niewiedza jest totalna i jeszcze eksponowana przez chamstwo.
Mnie od razu przychodzi na myśl sygnalizator S-3(skręt w lewo) na
którym niektórzy zawracają wchodząc w kolizję ze skręcającymi w prawo.

albo z tramwajem.
Ale to efekt tego, ze ten przepis sie kilka lat temu zmienił.

Data: 2010-02-15 12:55:00
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D207E63CDA00budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie dość, że durnie napisali głupie prawo to jeszcze w nim nieustannie grzebią. Już jest zasadą, że im głupszy minister to częściej grzebie. Teraz w TV produkuje się podinsp. Kąkolewski. Kolejny euforyczny entuzjasta zmian opowiadający bajki, że teraz będzie dużo lepiej i dużo bezpieczniej. Policjanci powinni mieć zakaz lobbingu, komentarzy i uprawiania propagandy, bo bredzą jak tvn wskazujący zwycięzcę (ciągle tego samego) na długo przed wyborami.
neelix

Data: 2010-02-15 12:34:02
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

bo ja wiem, czy nieustannie.
Rzeczywiscie jest tak duzo waznych zmian w pord, jak ta zakazujaca zawracania w omawianej sytuacji?

Data: 2010-02-15 13:48:59
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D2086B42C875budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Grzebią. Żeby chociaż przeanalizowali to co wcześniej napierniczyli, ale oni uważają,żeę jest OK i pierniczą dalej kolejne zagadnienia.
neelix

Data: 2010-02-15 13:59:33
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Osobnik posiadający mail aneelix@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Np.?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2010-02-15 16:01:44
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:15022010.291C23DAbudzik61.poznan.pl...
[...]

ale oni uważają,że jest OK i pierniczą dalej kolejne zagadnienia.
Np.?

A sygnalizacja na rondzie? Nie ma. Każdy miga jak chce. A zakaz wjazdu(skręcanie w lewo) na skrzyżowanie na zielonym? A świecenie w dzień? Przecież oszuści obiecali analizę i ewentualne usunięcie nakazu.Teraz znowu szykują kolejne głupie zmiany. Najpierw powinni usiąść, przeczytać co napieprzyli i zastanowić się nad następnymi bredniami zanim je wprowadzą.
neelix

Data: 2010-02-15 17:37:07
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

i tu zmieniły sie przepisy?

A zakaz wjazdu(skręcanie w lewo) na skrzyżowanie na zielonym?

tu sie zmieniły?

[...]

Po pierwsze mowiłem o waznych zmianach. świecenie sie do takich nie zalicza, poniewaz jego nieznajomosc nie powoduje konsekwencji kolizyjnych.
Po drugie troll warning!

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2010-02-15 19:22:29
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:15022010.5E9EA5F8budzik61.poznan.pl...
[...]

A co ja napisałem?

A zakaz
wjazdu(skręcanie w lewo) na skrzyżowanie na zielonym?
tu sie zmieniły?

j.w.

[...]

A po trzecie przeczytaj pord to zobaczysz co wymaga zmian, a co robią.
neelix

Data: 2010-02-15 19:59:18
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
Użytkownik neelix aneelix@wp.pl ...

A sygnalizacja na rondzie? Nie ma. Każdy miga jak chce.
i tu zmieniły sie przepisy?

A co ja napisałem?

napisałes, ze sie zmieniły (ze pogrzebali)
mozesz przytoczyc kiedy i jakie były wczesniejsze uwarunkowania (przepisy)

Data: 2010-02-16 13:40:38
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D20D4559CE4Fbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Notorycznie grzebią i dokładają nowe brednie, a starych nawet nie usiłują prostować. To jest jeden z powodów dlaczego ludzie nie ogarniają pord.
neelix

Data: 2010-02-16 18:59:25
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

neelix, przestan lac wode. Pytam o konkretne zapisy.

Data: 2010-02-17 15:42:06
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D21C547896D6budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Czytaj pord i śledź zmiany lub propozycje a się dowiesz.
neelix

Data: 2010-02-17 18:44:52
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

tak myslałem, ze nie wiesz.

Data: 2010-02-19 16:55:17
Autor: neelix
Pierwszeństwo przejazdu.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:Xns9D22C85A292D4budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie wiem co spieprzyli wcześniej i czego chyba nawet nie czytają by to poprawić? Skoro nie potrafią napisać czegoś sensownego sami to może powinni skonsultować się z kierowcami i napisać ustawę od początku? Każda kolejna zmiana w tym co jeszcze niespieprzone lub niedotknięte wychodzi nam bokiem. Podam taki prosty przykład. Po jaką cholerę było wymyślać i stawiać znak D-51? Dla picu?
neelix

Data: 2010-02-19 17:08:05
Autor: Budzik
Pierwszeństwo przejazdu.
[...]

nie nelixuj uciekajac od konkretnych pytan.
Albo powiedz, kiedy i w jaki sposób zmieniły sie przepisy dotyczace konkretnych spraw, o których rozmawialismy, albo zwyczajnie przyznaj, ze pieprzyłes od rzeczy.

Data: 2010-02-17 00:50:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Pierwszeństwo przejazdu.
On Sat, 13 Feb 2010, Zygmunt M. Zarzecki wrote:

2. W zdecydowanej większości przypadków ty skręcałbyś na pas prawy, on na lewy, bo to logiczne i mniej kolizyjne, i zapewniające płynny ruch pojazdów.

  Dokładnie na tej samej zasadzie, na której wjeżdżający z podporządkowanej
rusza w "szczelinę" której się spodziewa na drodze z pierwszeństwem, jeśli
ten z pierwszeństwem sygnalizuje zamiar (ROTFL, w Polsce, zamiar, tak,
wiem!) skrętu w prawo.
  Jeśli tamten tak NIE pojedzie, to wjeżdżający ma być przygotowany
(a nie w połowie pasa).

  I tu układ jest ten sam - to skręcający w lewo ma mieć nogę na hamulcu.

pzdr, Gotfryd

Pierwszeństwo przejazdu.