Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu

Data: 2016-11-04 12:52:48
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Thu, 3 Nov 2016 21:25:39 +0100, w
<581b9d49$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <barakady@wp.pl>
napisał(-a):

Z czyjej winy? Czy [A] ma nadal obowiązek ustąpić pierwszeństwa czy może [B] powinien ustąpić pojazdowi chcącemu zająć wolny pas z prawej strony?

Pomóżcie rozwiązać ten problem :)

Jaka linia jest między pasem 3 i 4?
Albo raczej: jaki typ linii przerywanej to jest?
Albo lepiej daj od razu google maps :)

Data: 2016-11-05 01:26:19
Autor: PlaMa
W dniu 2016-11-04 o 12:52, radekp@konto.pl pisze:

Jaka linia jest między pasem 3 i 4?
Albo raczej: jaki typ linii przerywanej to jest?
Albo lepiej daj od razu google maps :)

https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656

Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61

Data: 2016-11-05 09:11:06
Autor: Shrek
W dniu 05.11.2016 o 01:26, PlaMa pisze:
[...]

W rzeczywistości to jeszcze gorzej wygląda, bo teraz są tam jescze resztki jakiegoś starego oznakowania (linia zatrzymania idąca na skos przez pas ruchu;)

Moim zdaniem jest tak, że masz pierwszeństwo przed jadącym środkowym i zjeżdzającym na prawy. W praktyce jakbym zobaczył na środkowym kogoś z prawym kierunkiem, to bym mu profilaktycznie odpuścił.

Tylko raz przypominam sobie przetrenowanie tej sytuacji w praktyce -

https://www.google.pl/maps/@52.2770702,20.9941562,3a,75y,358.69h,89.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ3SmoBPs5vE_RtTMekHGHA!2e0!7i13312!8i6656

ktoś z dokładnie tego miejsca zmieniał na prawy ja już całkiem żwawo na rozbiegówce. Hamowałem dość mocno przed końcem, chwile kombinowałem żeby doczekać się dużej przerwy w samochodach, w końcu wycofałem i już wyjechałem normalnie  rozpędzeniem się na rozbiegówce.

Prawdę mówiąc wtedy byłem przekonany, że to on "był w prawie", teraz dochodzę do wniosku że chyba nie. W praktyce to chyba dość rzadka sytuacja, więc mało kto się nad tym doktoryzuje. Jak już dojedzie do takiej to lepiej odpuścić, bo ten drugi zapewne tego nie analizował, tylko opiera się na intuicji i mądrościach ludowych, a te mu podpowiadają że ma pierwszeństwo.

Shrek

Data: 2016-11-05 10:56:54
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Sat, 5 Nov 2016 01:26:19 +0100, w <581d2731$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61

Szeroka (jeżeli dobrze widzę, bo jej szerokość zamiast x2 to jakieś x1,5), a
więc sprawa oczywista. Włączający się do ruchu, wjeżdżając na jezdnię głównej
drogi, ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim poruszającym się po niej pojazdom.

Data: 2016-11-05 11:17:05
Autor: Shrek
W dniu 05.11.2016 o 10:56, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Jakbyś jeszcze tą podstawę prawną podał, o którą wszyscy proszą;)

Shrek

Data: 2016-11-05 15:21:28
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Sat, 5 Nov 2016 11:17:05 +0100, w <nvkbiu$i64$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
> drogi, ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim poruszającym się po niej pojazdom.

Jakbyś jeszcze tą podstawę prawną podał, o którą wszyscy proszą;)

Mam wklejać definicje skrzyżowania, jezdni, fragmenty rozporządzeń o znakach?
Nie chce mi się. Wysilcie się trochę sami :)

Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu