Pierwszeństwo - strefa ruchu, zamieszkna, wewnętrzna

Data: 2012-11-09 14:41:42
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo - strefa ruchu, zamieszkna, wewnętrzna
Zazwyczaj życie jest proste -- jest droga wewnętrzna stosownie oznakowana i
wyjeżdżając z niej włączamy się do ruchu i ust. wszystkim.

A jak jest ze strefą ruchu, strefą zamieszkania?

Ostatnio trafiłem na całkowity burdel w oznakowaniu osiedla. Strefa ruchu,
droga wewnętrzna, strefa zamieszkania -- wszystko się ze sobą krzyżowało.

Potrafiłem wjechać naraz do dwóch stref zamieszkania (dwa znaki po sobie bez
odwołania pierwszego) -- i jak wtedy z pierwszeństwem?

Data: 2012-11-09 16:11:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 9 Nov 2012, radekp@konto.pl wrote:

Zazwyczaj życie jest proste -- jest droga wewnętrzna stosownie oznakowana

  A jak nie jest oznakowana to mamy flejmy na .samochody i .prawo ;)

Potrafiłem wjechać naraz do dwóch stref zamieszkania (dwa znaki po sobie bez
odwołania pierwszego) -- i jak wtedy z pierwszeństwem?

  A jak ma być?
  Wjeżdżasz ze strefy zamieszkania do strefy zamieszkania.
  Co miałby zmienić znak "w środku"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-14 17:15:43
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo - strefa ruchu, zamieszkna, wewnętrzna
Fri, 9 Nov 2012 16:11:34 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1211091602590.2492@quad>,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(-a):

On Fri, 9 Nov 2012, radekp@konto.pl wrote:

> Zazwyczaj życie jest proste -- jest droga wewnętrzna stosownie oznakowana

  A jak nie jest oznakowana to mamy flejmy na .samochody i .prawo ;)

A jeżeli jest oznakowana "Droga wewnętrzna w zarządzie XXX YYY ZZZ"? Znak jest
kodeksowy czy pora na flejma? :)

> [...]

  A jak ma być?
  Wjeżdżasz ze strefy zamieszkania do strefy zamieszkania.

A ten co z niej wyjeżdża ma mi ustąpić pierwszeństwa? On ma ze swojej strony
znak "koniec strefy zamieszkania", ja nie mam, mam kolejną strefę.

Data: 2012-11-14 18:10:21
Autor: RedLite
W dniu 2012-11-14 17:15, radekp@konto.pl pisze:

A ten co z niej wyjeżdża ma mi ustąpić pierwszeństwa? On ma ze swojej strony
znak "koniec strefy zamieszkania", ja nie mam, mam kolejną strefę.

Znak 'koniec strefy zamieszkania' oznacza wyjazd na drogę publiczną. Nie może stać przy wjeździe do strefy.

--

RedLite

Data: 2012-11-14 19:20:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 14 Nov 2012, radekp@konto.pl wrote:

[...]

  Skoro nie musi być oznakowana w ogóle, to ten flejm już był :D

[...]

  Odpowiedz na uwagę RedLite.
  Na pewno ma "koniec strefy zamieszkania" przed... strefą zamieszkania?

  No i proponuję pamiętać o zasadzie "czyjś obowiązek ogólny nie daje
mi żadnych praw" (z "zastrzeżeniem wniosku o ukaranie").
  On może się mylić i mylnie sądzić, że powinien Ci ustąpić pierwszeństwa.
  Ale przecież WIESZ, że tego pierwszeństwa nie masz, bo jesteś
"w strefie". Z tego, że sądzisz, że on jest w błędzie, nie możesz
wywieść własnego pierwszeństwa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-15 16:43:35
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo - strefa ruchu, zamieszkna, wewnętrzna
Wed, 14 Nov 2012 19:20:04 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1211141911450.3092@quad>,

> [...]

  Odpowiedz na uwagę RedLite.
  Na pewno ma "koniec strefy zamieszkania" przed... strefą zamieszkania?

Będę tam ponownie, to się przyjrzę, o ile ogarnę całe oznakowanie.
Wydaje mi się, że "znak koniec strefy" jest tuż przed skrzyżowaniem, a znak
"strefa" tuż za. Czyli skrzyżowanie jest drogą publiczną? :)
(pozostałe odnogi ze skrzyż. to wewnętrzne).

Wyglądało to tak, że pierwsze spółdzielnia postawiła znak strefy na początku
swojego terenu, a następna spółdzielnia oznakowała swoją stefę ("przedłużyła"
to pierwszą).

Data: 2012-11-16 09:07:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 15 Nov 2012, radekp@konto.pl wrote:

Będę tam ponownie, to się przyjrzę, o ile ogarnę całe oznakowanie.

  OK :)

Wydaje mi się, że "znak koniec strefy" jest tuż przed skrzyżowaniem, a znak
"strefa" tuż za. Czyli skrzyżowanie jest drogą publiczną? :)

  Chyba że tak :)
  Ale niekoniecznie skrzyżowanie:

(pozostałe odnogi ze skrzyż. to wewnętrzne).

  Jeśliby trzymać się wersji wyżej, to nie ma skrzyżowania.
  Wyjazdy z dróg wewnętrznych :]

Wyglądało to tak, że pierwsze spółdzielnia postawiła znak strefy na początku
swojego terenu, a następna spółdzielnia oznakowała swoją stefę ("przedłużyła"
to pierwszą).

  Ha, w ten deseń rzeczywiście mogli doprowadzić do takiego stanu jak
wyżej. Albo nie powiadomili miasta (wątpię), albo w mieście tego nikt
nie zauważył (że został placuszek drogi publicznej), albo urzędnicy
mają ten problem leżeć w teczce "nie mamy procedury" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-16 13:58:01
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszeństwo - strefa ruchu, zamieszkna, wewnętrzna
Fri, 16 Nov 2012 09:07:13 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1211160858100.4020@quad>,
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> napisał(-a):

On Thu, 15 Nov 2012, radekp@konto.pl wrote:

> Będę tam ponownie, to się przyjrzę, o ile ogarnę całe oznakowanie.

  OK :)

A zanim to tego dojdzie, to jak wygląda sprawa pierwszeństwa przy wjeździe z
drogi wewnętrznej/strefy ruchu do strefy zamieszkania (dla utrudnienia:
wyjeżdżając ze strefy ruchu jestem z prawej tych co są w strefie zamieszkania).

PS. I mój z tego osiedla: strefa ruchu zaczyna się, po 50m jest znak końca, po
następnych znowu znak początku. Będąc pomiędzy tymi znakami na jakiej jestem
drodze? :)

Data: 2012-11-17 17:49:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 16 Nov 2012, radekp@konto.pl wrote:

[...]

....cisza. Nikt? ;)

  Na dzien dobry zepsula sie klawiatura, nie mam pliterek, jeszcze nie wiem
czy to zasluga sprzetu czy ktoregos ostatniego update (przed chwila wgralem).

  No dobra, to zbieramy dane wejsciowe:
- strefa zamieszkania moze zawierac w sobie rozne kategorie drog.
  Nie widac powodu, aby droga w strefie miala byc wyrozniona pod
  wzgledem pierwszenstwa wobec drogi poza strefa, o tym decydowac
  moze jedynie to czy mamy droge publiczna czy wewnetrzna.
- strefa ruchu to jest droga wewnetrzna (co najmniej jedna).
  Z p. widzenia pierwszenstwa nie widze podstaw, dla ktorych droga
  wewnetrzna w strefie ruchu mialaby byc "inna" niz wewnetrzna
  poza ta strefa
- jesli jest droga wewnetrzna a przecinajaca ja jest twarda, to
  nie ma skrzyzowania, art.2.10. Czyli mamy albo dwie wewnetrzne
  na ktorych stosuje sie zasady "jak na skrzyzowaniu" na mocy
  art.25.1.3 (z wyjatkiem art.25.1.4, ktory tym przepisem nie
  jest objety), albo wlaczanie sie do ruchu na droge publiczna
  z mocy art.17.1.1

  Krotko mowiac, strefom nic do tego, z wyjatkiem faktu ze bedac
w strefie ruchu ma sie informacje iz jest sie na drodze wewnetrznej,
zas w strefie zamieszkania dalej nic nie wiadomo, trzeba wiedziec
jaka w danym miejscu jest droga (wewnetrzna czy publiczna).

PS. I mój z tego osiedla: strefa ruchu zaczyna się, po 50m jest znak końca, po
następnych znowu znak początku. Będąc pomiędzy tymi znakami na jakiej jestem
drodze? :)

*PRAWDOPODOBNIE* wewnetrznej.
  Ale nikt nie broni Ci isc do urzedu gminy/miasta i sprawdzic
w dokumentacji, czy to aby nie ma statusu "publicznego" ;)
(byc moze blednie, ze wzgledu na dlugosc).
  Tyle, ze nic Ci z tej informacji nie przyjdzie, skoro nie ma
ani skrzyzowania ani "skrzyzowania" :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-10 21:43:08
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 09 Nov 2012 14:41:42 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Zazwyczaj życie jest proste -- jest droga wewnętrzna stosownie oznakowana i
wyjeżdżając z niej włączamy się do ruchu i ust. wszystkim.

A jak jest ze strefą ruchu, strefą zamieszkania?

Tak samo.
[...]

Tak jak zawsze - jesli równorzędne, to ten z prawej.

--

Pierwszeństwo - strefa ruchu, zamieszkna, wewnętrzna