Pierwszeństwo tramwaju?

Data: 2018-06-16 00:39:55
Autor: Tomasz Pyra
Pierwszeństwo tramwaju?
Dnia Fri, 15 Jun 2018 19:40:06 +0200, Marek S napisał(a):

Witam Was,

Mam taki przypadek:
http://oskduet.pl/kompendium-wiedzy-o-tramwajach-czesc-2-skrzyzowania

Ostatni film. Sytuacja jest dla mnie kompletnie niejasna. Jeśli samochód jechałby na wprost - ma pierwszeństwo.

No raczej nie ma i moim zdaniem na tej stronie jest błąd.

Pojazd szynowy ma w tej sytuacji pierwszeństwo.
Zgodnie z art. 25.2 kierującego pojazdem szynowym nie dotyczy ust. 1
mówiący o konieczności ustąpienia pierwszeństwa jadącemu prosto lub
skręcającemu w prawo.

Jeśli skręca (na zielonym) w prawo - już go nie ma. Jaki przepis to reguluje? Chodzi mi o wykazanie różnicy między jednym a drugim przypadkiem.

Nie ma różnicy, w obu wypadkach tramwaj ma pierwszeństwo.

Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma
pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której
strony nadjeżdża.

Pierwszeństwo tramwaju?