Pierwszy android - pytania

Data: 2019-02-07 00:14:54
Autor: Bolko
Pierwszy android - pytania
Najpierw była lumia 640xl.
Nie był to demon szybkości ale działał.
Chociaż podobno brakowało dla tego telefonu apek.
Ja postanowiłem zmienić jak okazało się że google maps nie działa.
A nawigacja w telefonie nie pokazała sądu którego budowniczy siedzi na ławie oskarżonych za łapówki. Wiec chyba miała czas na aktualizacje.
Tak listopadzie zacząłem szukać u chińczyków.
Miałem kilka wybranych modeli i czekałem na promocje.
Ale od blackfriday  (11 listopada) do połowy stycznia.
Jakieś tam były ale mi nie udało się załapać.
Wiec patrząc z prespektywy czasu szkoda czasu na te pierdoły.

Natomiast jak by ktoś chciał kupić telefon na gearbest polecam MonkeyECHO dodatek do chrome który pokazuje jak zmieniała się cena.

W połowie stycznia wybrałem telefon.
Zamówiłem z opcją dostawy priority line.
Coś po trzech tygodniach doszedł. VAT-u nie płaciłem chociaż Morawiecki coś tam krzyczał że sprawdzają paczki.

Telefon Mi Note 3 za 910 zł mam drugi tydzień i chodzi.
I teraz ja mam kilka pytań.
Żona ma Mi A1 który ma antutu 70 kpunktów.
Mój ma Mi Note 3 ma 150 kpunktów.
I po prawdzie nie widzę różnicy.
1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice? 2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android

W moim telefonie jest NFC.
I dla tego bajeru warto było wydać tą kasę.
Chociaż boję się że za chwile nie będę pamietał o pieniądzach offlinowych.
Mam konto w Millenium. I teraz martwi mnie jedna rzecz.
Nawet jak idę do banku osobiście wybrać pieniądze to muszę przynieś dowód.
Żeby pani mnie zweryfikowała.
Teraz w telefonie mogę zrobić przelew i się martwie.
3) Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny. Chodzi że nie mam innego kanału weryfikacji danych (coś ala sms w komputerze) Milenium się chwali że mogę zrobić przelew jednym tapnięciem.

Jednym z minusów lumii był brak apek.
Teraz mam 6/128 czyli prawie tyle co mój laptop i chętnie bym zainstalował jakieś apki. Nawet kilka zainstalowałem tylko jakoś nie widzę potrzeby ich używania.
Poza bankową której się boje trochę używać.
Przejrzałem popularne apki no fajnie że są ale nie widze sensu.
4) Czy są jakieś apki które warto mieć?

Żona ma MI A1 od półroku i ostatnio zuważyła że baterie jej zżera szybko.
5) Można się jakoś bronić przed takimi sytuacjami.

Szybkie ładowanie
Z jednej strony fajna sprawa że szybko.
Ale może lepiej znaleść jakąś słabszą ładowarkę i zostawiać na noc.
6) Co zrobić żeby bateria dłużej pracowała dłużej?

Data: 2019-02-07 11:49:28
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cca0d794-e86c-4b38-9203-6ea9ae433b66@googlegroups.com...
[...]

Hm, Lumia nie korzysta z map Nokia/Ovi/Here ?
One aktualizuja drogi przed ich otwarciem, czasem pare lat przed :-)

W połowie stycznia wybrałem telefon.
Zamówiłem z opcją dostawy priority line.
Coś po trzech tygodniach doszedł.
VAT-u nie płaciłem chociaż Morawiecki
coś tam krzyczał że sprawdzają paczki.

Nie tak glosno, jeszcze moga naliczyc i z karą :-)

Żona ma Mi A1 który ma antutu 70 kpunktów.
Mój ma Mi Note 3 ma 150 kpunktów.
I po prawdzie nie widzę różnicy.
1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice?

W testach Antutu :-)
W grach z ambitna grafika, jesli w tym problem.

2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android

Online coraz lepsze :-)

Here/Nokia. O tyle dobra, ze ma off i online.
A poza tym same wady :-(

Google ma opcje pobrania mapy/trasy, ale co miesiac trzeba powtarzac .... albo przed wyjazdem.

Mapfactor

Be On Road - ale teraz to sie nazywa "Nawigacja GPS"

Osmand ... przestalem uzywac lata temu, bo kiepski, ale chyba sie ulepszyl.

Przejrzałem popularne apki no fajnie że są ale nie widze sensu.
4) Czy są jakieś apki które warto mieć?

lepiej napisz, co ci sprawia klopot

Żona ma MI A1 od półroku i ostatnio zuważyła że baterie jej zżera szybko.
5) Można się jakoś bronić przed takimi sytuacjami.

Nie. Android zyje wlasnym zyciem i niewiele poradzisz :-(

J.

Data: 2019-02-10 11:59:59
Autor: Budzik
Pierwszy android - pytania

W testach Antutu :-)
W grach z ambitna grafika, jesli w tym problem.

Wcale nie musza miec dobrej grafiki.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2019-02-07 12:10:40
Autor: RadoslawF
Pierwszy android - pytania
W dniu 2019-02-07 o 09:14, Bolko pisze:
[...]

W grach. Tych wymagających.

2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android

Jest. Sprawdź sklep play.
Jak nie chcesz ich sprawdzać osobiście to poszukaj jakiego artykułu.

[...]

Teoretycznie jest. Praktycznie lepiej używać do tego komputera
do którego nie dopuszczasz obcych i nie ryzykujesz jego zgubienia
lub kradzieży, czyli stacjonarny.

[...]

Są.
Ale dopóki nie odczuwasz potrzeby ich instalacji nie rób tego.
Zaoszczędzisz na baterii.

[...]

Nie instalować każdego gówna które ktoś poleca jako fajne czy użyteczne.
Wyłączyć automatyczne aktualizacje, namierzanie, śledzenie i
inne jakże niezbędne dla dzieci opcje.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-07 16:09:19
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
1) Tak z ciekawości zapytam gdzie będzie widać różnice?
podczas telefonowanie - nie. 70 tyś to nie dużo, ale też nie mało. galaxy s3 miał 18tyś. Im więcej zadań, programów tym różnica będzie bardziej widoczna

2) Czy jest jakaś nawigacja offlinowe i najlepiej bezpłatna na android
W zasadzie tylko here. osmand jest porąbany,
[...]
bez nfc mozesz płacić blikiem. z nfc - jak kartą i bez netu

3) Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny. Chodzi że nie mam innego kanału weryfikacji danych (coś ala sms w komputerze)
Milenium się chwali że mogę zrobić przelew jednym tapnięciem.
trudno powiedzieć. gdybyś miał zgubić laptopa którym robisz przelewy, a zgubić telefon którym robisz przelewy - telefon jest bezpieczniejszy. ale laptopa nie zgubisz. z trzeciej strony - (u przeciętnego człowieka) karta jest najmniej bezpieczna.
Tak więc nie martw się na przyszłość, ale na wszelki wypadek ogranicz ilość pieniędzy/transakcji/kwoty na transakcje - to ogranicza ewentualne straty. dobry pomysł to pójście z żoną do operatora i zamiana własności karty. tak abyś Ty był właścicielem jej karty ona Twojej. kłania się niebezpiecznik.pl
4) Czy są jakieś apki które warto mieć?
to nie tak. ja mam apkę do geocachingu. Większość ludzi nie wie co to jest i niech tak zostanie. kalkulator mi się nie podobał - wymieniłem. to samo z dialerem, przeglądarką obrazków, kalendarzem, a w zasadzie "wyświetlaczem" na ekranie spotkań. odinstalowuje te które dostałem - instaluje te które chcę. ale i tak w xiaomi naj mniej trzeba wywalać. Skaner - czyli program który z trapezowej fotki kartki robi dobrej jakości ostry, wyraźny prostokąt. słownik wielojęzykowy, youtube vanced - eliminuje reklamy, przeglądarka internetowa, meteo.pl, banki, programy do kamer i przełączników wifi. serwer ftp. to mam, gier nie potrzebuje, choć miałem szachy.

Żona ma MI A1 od półroku i ostatnio zuważyła że baterie jej zżera szybko.
5) Można się jakoś bronić przed takimi sytuacjami.
patrzeć co zżera. odinstaowywać badziewia i nie instalować nie sprawdzonych programów. nawet z oficjalnego sklepu. wręcz bardziej bezpieczne są te z xda, albo f-droida

6) Co zrobić żeby bateria dłużej pracowała dłużej?
ładować mniejszym prądem. jak możesz - ładuj całą noc. najlepsze dla akumulatora jak potrzebujesz - ładuj wysokim napięciem. unikaj 5v i równeoczesnego dużego prądu .
ToMasz

Data: 2019-02-07 17:25:07
Autor: Czarek
Pierwszy android - pytania

W dniu 07.02.2019 o 16:09, ToMasz pisze:
ładuj wysokim napięciem. unikaj 5v i równeoczesnego dużego prądu .

Chyba Twoja wypowiedź jest trochę (a może i nie trochę) pozbawiona sensu.
Akumulator w telefonie zawsze jest ładowany takim samym napięciem niezależnie czy ładowarka jest na 5/9/12V bo to podwyższone napięcie jest tylko na odcinku ładowarka -> układ ładowania w telefonie, więc ładowanie 5V/2A będzie dla akumulatora tak samo szkodliwe/korzystne* jak
9V/1,1A

* niepotrzebne skreślić
--
Czarek

Data: 2019-02-07 19:22:09
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c5c5be2$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mam pewne watpliwosci, czy w telefonie jest jakis ambitny układ ładowania,
czy podłączaja na chama i licza na ograniczenie napiecia przez ładowarke lub kabel ...
Bo jakos duze roznice sa w prądach w zaleznosci od ladowarki i kabla.

Cos mi chodzi po glowie, ze stary Sony-Ericsson i troche mlodsza Nokia pyskowaly, ze jest za duze napiecie.

Jakąś ładowarke USB z napieciem 6V tez mam - to zdaje sie jakis standard.
A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

J.

Data: 2019-02-07 19:51:16
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:

A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

Tak. Orginalna Samsung podnosi z 5v do 5.25v a prąd wtedy płynie 1.35A

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-07 21:19:11
Autor: Czarek
Pierwszy android - pytania

W dniu 07.02.2019 o 20:51, PiteR pisze:
J.F. pisze tak:

A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

Tak. Orginalna Samsung podnosi z 5v do 5.25v a prąd wtedy płynie 1.35A

Ladowarka LG nominalnie 5V/1,55A napięcie pracy około 5,1 - 5,2 V prąd dochodzi do 2A https://ibb.co/CHkTwb3

Ładowarka dwunapięciowa 5/9V HUAWEI
https://ibb.co/2gjHX52

--
Czarek

Data: 2019-02-28 13:17:08
Autor: 1634Racine
Pierwszy android - pytania
PiteR w news:XnsA9EFC9F8A181APanElektroniklocalhost.net
J.F. pisze tak:
A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.
Tak. Orginalna Samsung podnosi z 5v do 5.25v a prąd wtedy płynie 1.35A

moja ladowarka samsungowa oryg.  ma tak:  https://i.imgur.com/zptxf7M.png
to jest dobrze, czy zle?

w praktyce Ampere pokazuje podczas ladowania:  700 z kawalkiem, a najczesciej 800-860 mA,  ok. 3.95 V
to jest dobrze, czy zle?

Data: 2019-02-28 13:47:03
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:
[...]

Z tego nic nie wynika.
O takich drobiazgach sie nie pisze, ale ... 1.0A to raczej nie jest "mocna ladowarka".

w praktyce Ampere pokazuje podczas ladowania:  700 z kawalkiem, a najczesciej 800-860 mA,  ok. 3.95 V
to jest dobrze, czy zle?

Ogolnie w sam raz, tylko czy aby na pewno to jest prawda.

Ma twoj telefon miernik pradu, czy podaje co mu sie wydaje ...

J.

Data: 2019-02-28 21:40:34
Autor: 1634Racine
Pierwszy android - pytania
J.F. w news:5c77d896$0$520$65785112news.neostrada.pl
J.F. pisze tak:
[...]

cos tam wynika... jednak.

1.0A to raczej nie jest "mocna ladowarka".

na przyklad to wynika.
fakt mocne to nie jest, ale: czy powinno byc mocniejsze w "A", czy raczej w
"V"?

w praktyce Ampere pokazuje podczas ladowania:  700 z kawalkiem, a
najczesciej 800-860 mA,  ok. 3.95 V
to jest dobrze, czy zle?
Ogolnie w sam raz, tylko czy aby na pewno to jest prawda.

jesli spojrzec na to tak: w czasie rozladowywania pokazuje okolice 160,200
mA, wiec tak jakby teoretyczny max 1 A byl i praktycznym, skoro ladowanie to
800-860 mA... Oprocz tego jest troche wiecej niz 3.95 V, powiedzmy 4.(1-2)
V.
A czy aby na pewno to jest prawda, to co pokazuje... No coz, to jest pomiar
aplikacja, a nie fachowo-chinska przejsciowka przez usb miedzy ladowarka, a
tel.

Ma twoj telefon miernik pradu, czy podaje co mu sie wydaje ...

a w jakim sensie moze "miec miernik pradu"?
(samsung j3 2016)

Data: 2019-03-01 04:38:24
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:
[...]

na 2A tez napisali 5.0V
A potrafi byc ciut wiecej, zeby kabel przepuscil 2A.

Byc moze w takiej "1A" nie cudowali.

[...]

Albo ma na pokladzie jakis uklad scalony, ktory mierzy rzeczywisty
prad i podaje do Ampere, albo nie ma i ustala w jakis sposob
uposzczony, albo w ogole bierze z sufitu :-)

Trzeba porownac z chnskim miernikiem :-)

J.

Data: 2019-03-01 16:31:10
Autor: 1634Racine
Pierwszy android - pytania
J.F. w news:1cx49onld1tww.1d7l5vm3zlm9p$.dlg40tude.net
J.F. pisze tak:
[...]

prawda jest taka, ze ja to Ampere uzywam sporadycznie i w zasadzie w jednym
celu: *porownanie* ladowarek i kabli. Tylko to wydaje mi sie w miare
wiarygodne, porownanie.
Z wiedza, ze lepszy jest mniejszy amperaz, za to wiekszy woltaz.

Ta ladowarka o ktorej wspomnialem (dalem screen) -- > 5v/1A, w ladowaniu
Ampere DZISIAJ pokazuje 580-90/600mA, ok 4v.

Teraz sprawdzilem, jak jest z inna ladowarka i z tym samym samsungiem -
ladowarka Huawei. Ma namalowane na obudowie output: "5v/2A or 9v/2A"
(co-by-to-nie-znaczylo) i w czasie ladowania Ampere pokazuje:
ok 3.9v i na samym poczatku ladowania ponad 800-700mA, po okolo minucie
spada i jest mniej wiecej 580-600mA

wniosek taki, ze "po jednych pieniadzach" te ladowarki. Niby ta druga ma
teoret. 2A, ale i tak robi to samo , co ladowarka samsungowa.

[...]

no, az tak, to ja nie wnikalem w specyfikacje sprzeciora samsung j3 ... :)

albo nie ma i ustala w jakis sposob
uposzczony,

pewnie tak...

albo w ogole bierze z sufitu :-)

dobre pytanie do Ampere: jak to zbiera.

Trzeba porownac z chnskim miernikiem :-)

w sumie, to o tym gadgecie pisalem poprzednio.

Data: 2019-03-02 02:20:05
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Dnia Fri, 1 Mar 2019 16:31:10 +0100, 1634Racine napisał(a):
[...]

Cudow nie ma - uzywa odpowiedniej funcji systemu.

J.

Data: 2019-03-02 05:36:37
Autor: 1634Racine
Pierwszy android - pytania
J.F. w news:jc4vvl3zo13i.1fkw8btl88n4v$.dlg40tude.net
[...]
... :)
[...]

ok. czy ktos tutaj wie, na czym polega przekaz do Ampere parametrow pradu (ladowania/rozladowania) zakladajac, ze nie jet to " jakis uklad scalony, ktory mierzy rzeczywisty prad i podaje do Ampere"?

Data: 2019-03-02 19:30:41
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 2.03.2019 o 2:20, J.F. pisze:

[...]

O ile ma uprawnienia do używania tejże funkcji systemu :-P

--
ALEX MR
"Służba jest cięższa niż góra, śmierć jest lżejsza niż piórko"

Data: 2019-03-03 11:06:12
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy android - pytania
Sat, 2 Mar 2019 19:30:41 +0100, w <5c7acbd3$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
ALEX MR <kill@spamers.us> napisał(-a):

W dniu 2.03.2019 o 2:20, J.F. pisze:

> O ile ma uprawnienia do używania tejże funkcji systemu :-P

Używa gotowych wskazań systemu -- jest gdzieś tam nawet opis z jakiej zmiennej
systemu korzysta. Nie potrzeba do tego żadnych uprawnień.

Poza tym od Ampere wolę AccuBattery -- mierzy prąd ładowania w funkcji czasu.
Czyli podłączasz i wyłączasz ekran, a po 1h podchodzisz i sprawdzasz ile
przepłynęło.

Data: 2019-02-07 21:01:13
Autor: Czarek
Pierwszy android - pytania

W dniu 07.02.2019 o 19:22, J.F. pisze:
[...]

To się bardzo mylisz. Drugi raz. Jest bardzo ambitny układ ładowania, którego część logiczna jest wbudowana w główny procesor i to ten procesor zajmuje się nadzorem nad parametrami ładowania.
W przypadku akumulatorów głównie litowych i polimerowych podłączenie jakie opisujesz to by było jak wyciągnięcie zawleczki z granatu.

Bo jakos duze roznice sa w prądach w zaleznosci od ladowarki i kabla.

Są. Od 5 V do nawet 20 V

Wtedy była partyzantka, każdy telefon miał inne gniazdo i często ładowarka była dedykowana a tu pisałem o ładowaniu przez mikroUSB/USB-C w telefonach produkowanych w ciągu ostatnich kilku lat.

Jakąś ładowarke USB z napieciem 6V tez mam - to zdaje sie jakis standard.

Indywidualny pomysł jakiegoś producenta dla jakiegoś modelu telefonu

A samsungowa potrafi podniesc napiecie po obciazeniu.

Poczytaj sobie tu: https://www.wiki.xperiasite.pl/Quick_Charge  - napięcie ładowania nie jest podnoszone bo zwiększa się obciążenie ale dlatego, że ładowarka negocjuje parametry ładowania z telefonem

--
Czarek

Data: 2019-02-08 20:10:53
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "Czarek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c5c8e89$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 07.02.2019 o 19:22, J.F. pisze:
[...]
[...]

Tu sie zgadzam, tylko czy wlasnie jest ambitny uklad, czy procesor sprawdza napiecie baterii i wlacza lub wylacza tranzystor ładujący ... bo prawde mowiac to mi to jakos tak wyglada w niektorych telefonach. Starszych telefonach.

W przypadku akumulatorów głównie litowych i polimerowych podłączenie jakie opisujesz to by było jak wyciągnięcie zawleczki z granatu.

Eee, skadindad wiadomo, ze te ogniwa potrafia duzo zniesc.
2A z kontrola napiecia ich nie uszkodza, a wiecej nie poplynie z winy ladowarki i kabla.

A jak poplynie ... przeciez instrukcja pisala, zeby uzywac ładowarki dostarczonej razem z telefonem.

[...]

Ok, USB-C to ambitny uklad.
Ale zwykle micro-USB ? Nie wyglada mi ...

Jakąś ładowarke USB z napieciem 6V tez mam - to zdaje sie jakis standard.
Indywidualny pomysł jakiegoś producenta dla jakiegoś modelu telefonu

Nie, "uniwersalna".  O

https://sklep.lechpol.pl/towar/urz1134/ladowarka-uniwersalna-tel-mp3/5561

I gdzies nawet trafilem na informacje, ze jakis standard na to pozwalal.

[...]

To raczej nie to - bo mowie o takim drobnym podniesieniu, do np 5.5V

Akurat tyle, zeby skompensowac spadek napiecia na kablu ...

J.

Data: 2019-02-08 21:17:10
Autor: Czarek
Pierwszy android - pytania

W dniu 08.02.2019 o 20:10, J.F. pisze:
Ale zwykle micro-USB ? Nie wyglada mi ...

A nie ci nie wygląda.
Mam ładowarkę micro USB 5V/9V i powerbank micro USB 5/9/12V
https://swiatbaterii.pl/power-bank-xiaomi/34577-oryginalny-power-bank-xiaomi-2c-20000mah-nowosc.html#productTabAnchor

--
Czarek

Data: 2019-02-09 09:12:07
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
W dniu 08.02.2019 o 21:17, Czarek pisze:

[...]

ile 18650 jest w środku?
tak przy okazji, testowałeś jego pojemność usb doktorem?

ToMasz

Data: 2019-02-09 10:45:39
Autor: Czarek
Pierwszy android - pytania

W dniu 09.02.2019 o 09:12, ToMasz pisze:
[...]

Nie wiem, nie rozbierałem. Obudowa ma 150 mm/70 mm/24 mm więc sobie policz

tak przy okazji, testowałeś jego pojemność usb doktorem?

Nie, bo mi to nie potrzebne, testy są w sieci bo inni je za mnie zrobili.

--
Czarek

Data: 2019-02-08 21:20:26
Autor: Czarek
Pierwszy android - pytania

[...]

Tej ładowarki nawet kijem bym nie dotknął. Po diabła napicie podwyższane skoro ładować byle telefon będzie pół doby, ale pod warunkiem, że w tym czasie telefon będzie wyłączony ;-)

--
Czarek

Data: 2019-02-09 21:04:34
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Dnia Fri, 8 Feb 2019 21:20:26 +0100, Czarek napisał(a):
[...]

Ogolnie slusznie, ale skads te 6V wytrzasneli.

J.

Data: 2019-02-08 14:51:12
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
W dniu 07.02.2019 o 17:25, Czarek pisze:

[...]

Akumulator w telefonie, aby żyć jak najdłużej powinien pracować w zakresie od (pi razy oko) 20% do 80% naładowania. W tym zakresie najmniej szkodzą mu większe poboru lub dostawy mocy. Wzrost pojemności akumulatorów spowodował wzrost czasu ładowania - proste prawda? Więc producenci zaczęli stosować coraz mocniejsze ładowarki - np 2ampery. ale jak doświadczony elektryk elektronik dostanie w ręce 1 przewód elektryczny wyjęty z kabla usb-microusb, i powiesz mu że tym ma płynąć 2 ampery to parsknie śmiechem. to samo tyczy się styków w microusb. Więc jak przesłać więcej mocy tym samym kablem? Zwiększyć napięcie. dodatkowe straty nie wielkie (choć mogą niepotrzebnie grzać telefon) a mocą można szaleć. Więc zaoferujmy klientom super szybkie ładowanie. A bateria? co nas to obchodzi, jest objęta 6miesięczną gwarancją, więc mamy to w dupie.
Reasumując. radzę ładować baterie powoli. Jednak telefon ma nam służyć nie my jemu. Więc jeśli trzeba naładować szybko, bez różnicy dla baterii, ale z troski o kabel i gniazdo - lepiej ładować wyższym napięciem, niższym prądem.
mam nadzieje że pomogłem.
ToMasz

Data: 2019-03-03 11:08:30
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy android - pytania
Fri, 8 Feb 2019 14:51:12 +0100, w <5c5d8951$0$484$65785112@news.neostrada.pl>,
ToMasz <Nieczytam@orange.pl> napisał(-a):

[...]

Spokojnie popłynie.

Data: 2019-03-03 18:29:16
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Dnia Sun, 03 Mar 2019 11:08:30 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Poplynie, i moze nawet kabla nie stopi, pod warunkiem, ze bedzie
odpowiednio duzy spadek napiecia.

Ale jak w ladowarce jest 5.0V, a akumulator ma miec 4.2V, a kabel ma 1
ohm - to juz nie poplynie.

No chyba, ze w telefonie bedzie przetwornica podnoszaca napiecie.
Mogla by byc, ale raczej nie ma.

J.

Data: 2019-02-28 13:01:29
Autor: 1634Racine
Pierwszy android - pytania
ToMasz w news:5c5c4a1f$0$495$65785112news.neostrada.pl
[..........]
to nie tak. ja mam apkę do geocachingu. Większość ludzi nie wie co to jest i niech tak zostanie. kalkulator mi się nie podobał - wymieniłem. to samo z dialerem,

dialer  - na jaki podmieniles i dokladniej: dlaczego? co takiego ma, czego natywny nie mial?

Skaner - czyli program który z trapezowej fotki kartki robi dobrej jakości ostry, wyraźny prostokąt.

dla samsunga bedzie ok? (wowczas: ktory skaner?)

(oczywiscie dumam nad tym: jak taki skaner dziala, ze "ogarnia" cala strone/kartke, a nie jest ap. fotograficznym....)

Data: 2019-02-07 20:05:22
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
Bolko pisze tak:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

W kompie np jak wchodze na PKO to firewall drze japę

TCP Connection to www.ipko.pl [193.109.225.70:443] was permitted by rule '301 bank PKO 443'

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)
zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-07 23:48:40
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszy android - pytania
W dniu 2019-02-07 o 21:05, PiteR pisze:

[...]

Musisz mieć jakąś starą przeglądarkę, że nie przekierowuje automagicznie na https:// :>

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)

Nono, za routerem ktoś Ci wlezie przez net do telefonu :>

zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

2 klawisze naraz i nawet nie pyta jak zapisać, samo się zapisuje :>

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2019-02-08 17:39:41
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
LordBluzg(R) pisze tak:

[...]

jak nie jak tak? :)

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)

Nono, za routerem ktoś Ci wlezie przez net do telefonu :>

firewalle są od wyłażenia nie włażenia :)
a router jest u Plusa.

zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

2 klawisze naraz i nawet nie pyta jak zapisać, samo się zapisuje
:>

No właśnie. Nie pyta.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-08 14:56:31
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
W dniu 07.02.2019 o 21:05, PiteR pisze:
Bolko pisze tak:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa. Bardzo mocno.

ToMasz

Data: 2019-02-08 17:43:48
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania

Bolko pisze tak:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma
windowsa. Bardzo mocno.

No fakt. Statystycznie to nie jest bezpieczniejszy. Zawsze ma wpływ czynnik pomiędzy foelem a klawiatura ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-08 20:40:42
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 8.02.2019 o 14:56, ToMasz pisze:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa. Bardzo mocno.

A cóż takiego niebezpiecznego w Windowsie? Bo jakoś z 15 lat używam dostępu do konta via net i jakoś nawet złotówka mi z konta wypłyneła.
Bo jeżeli sądzisz że systemy postLinux są bezpieczniejsze, to posiadacze iOS pokazali, że przełamanie najsłabszej linii obrony jest banalnie proste i te systemy są dużo bardziej podatne na ataki :-)

Data: 2019-02-08 21:07:30
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
W dniu 08.02.2019 o 20:40, ALEX MR pisze:
[...]

windows
Bo jakoś z 15 lat używam dostępu do konta via net i jakoś nawet złotówka mi z konta wypłyneła.
Poczytaj może o programach które komuś zaszkodziły. Takie nie celowane, kierowane od ogółu są w przeważającej większości na windowsa. ostatnio było coś o nopietia czy coś takiego. Zaatakowanych chronił backup, nie aktualizacje.
Bo jeżeli sądzisz że systemy postLinux są bezpieczniejsze, to posiadacze iOS pokazali, że przełamanie najsłabszej linii obrony jest banalnie proste i te systemy są dużo bardziej podatne na ataki :-)
Coś nie słyszałem. daj linka prosze.

ToMasz

Data: 2019-02-09 23:06:44
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 8.02.2019 o 21:07, ToMasz pisze:

[...]

Kiedyś był. Obecnie jest coraz bezpieczniejszy.

[...]

Poczytaj o phisingu i tym podobnych technikach. To nie OS jest słabym punktem, tylko użytkownik.

[...]

Jest na Aplefobii, sporo szukania. W skrócie, jakieś malware wyświetlało komunikat że to jest jakaś aktualizacja. I użytkownicy dawali zgodę i uprawnienia. Tak jak wcześniej napisałem, słabym punktem nie jest system, tylko użytkownik.

Data: 2019-02-10 23:08:21
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
[...]

przeczytaj to co jest powyżej. skoro człowiek jest najsłabszym ogniwem (a tu się z Tobą zgadzam) to po co w to wplątujesz systemy operacyjne? Windows był jest i pozostanie najczęściej i najskuteczniej atakowanym systemem. chciałem Ci w napisać jakiego systemu używają banki, ale teraz widzę że celowo te informacje ukrywają. PKO parę lat temu używał Apacha na jakimś linuksie. Czy to jest argument? Samo to że telefon jest mobilny i co chwila korzysta z innej sieci utrudnia "podsłuchiwanie". również to, że w telefonie obsługujesz bank z wnętrza aplikacji, a nie z przeglądarki też nie ułatwia roboty ewentualnym hakerom. i chyba najważniejsze. jak dostaniesz emaila z "fakturą"  w której jest "wirus", to nie zaszkodzi on andoridowi. Nie wtykasz do telefonu pendriva na którym mogą być szkodniki. Ogólnie na telefon mało "sciągasz" bo poco?
Zgadzam się również z tym że windows jest coraz bezpieczniejszy. ale to że jest "coraz" dla mnie nie jest absolutnie wystarczającym argumentem. A z bezpieczeństwem innych systemów operacyjnych jest wogóle dziwna sprawa. Jeśli pojawi się jakakolwiek luka, niedopatrzenie, teoretyczna możliwość włamania - zaraz sprawa jest nagłaśniana. Jakoś przemilczany jest fakt że aby otrzymać praw roota w linuksie jest potrzebny fizyczny dostęp do kompa i odpalenie exploita który potrzebuje 2 godziny na i7 żeby się sztuczka udała. (no)Pietia działał zdalnie i atakował w miarę aktualnego windowsa.
Ja nie widzę, pod kontem bezpieczeństwa, wad "banku" na androida. Z wyłączeniem ewidentnych akcji typu dam Ci login i hasło, albo zgubię telefon bez kodu z kartą podpiętą pod nfc. A już blik z jego kilkunasto sekundowym kodem - moim zdaniem wymiata.
ToMasz

Data: 2019-02-08 21:14:11
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
[...]

napisz jeszcze w jakich bankach masz konta. "sprzedam" Ci ciekawostkę dotyczącą tych banków

ToMasz

Data: 2019-02-09 23:08:18
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 8.02.2019 o 21:14, ToMasz pisze:

[...]

Alior i PKO SA-"Żubr".

Data: 2019-02-12 07:45:58
Autor: Bolko
Pierwszy android - pytania
W dniu piątek, 8 lutego 2019 14:56:34 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa. Bardzo mocno.

ToMasz

Powiem tak nie robiłem jeszcze przelewów w smartfonie bo się boje.
Ale jak robie przez windowsa to dostaję sms któego muszę wpisać w kratki.

W smartfonie wystarczy jednotapnięcie.

Data: 2019-02-08 19:48:32
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9EFCC5CAED44PanElektronik@localhost.net...
Bolko pisze tak:
[...]

A to jakas zaleta ?

Z innymi 443 Cie nie łaczy, czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)
zrzutów ekranu itp
Coś bez myszki jest do kitu.

Szczegolnie odkad banki wymyslilu super strony, gdzie wystarczy najechac kursorem myszki i sie pokazuja nowe mozliwosci.
A w telefonie nie ma kursora :-)

J.

Data: 2019-02-08 19:25:42
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:

[...]

Jeśli zabronisz to nie połączy.

czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?

tak proszę pana

Coś bez myszki jest do kitu.

Szczegolnie odkad banki wymyslilu super strony, gdzie wystarczy najechac kursorem myszki i sie pokazuja nowe mozliwosci.
A w telefonie nie ma kursora :-)

Jest jeśli się podłączy mysz ale maleńki :)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-08 20:57:31
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9F0C5A35F1BFPanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

Ale chyba zabroniles, bo inaczej ... to maly sens.

czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?
tak proszę pana

Jest to jakas zaleta, ale
-trudno te wszystkie numerki spamietac,
-latwo przeoczyc brak powiadomienia. Chyba, ze sie przyzwyczailes, albo masz osobny komputer do lacznosci z bankami, gdzie zabroniles laczenia z https.

Tak troche glupio telefon z myszka :-)

J.

Data: 2019-02-08 23:28:24
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:

A to jakas zaleta ?
Z innymi 443 Cie nie łaczy

Jeśli zabronisz to nie połączy.

Ale chyba zabroniles, bo inaczej ... to maly sens.

Zabroniłem ale tylko dla jednej przeglądarki do banków. Można podać ścieżkę do exe. Generalnie też blokuje wszystko co się da i zjada mi pasmo.

czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?
tak proszę pana

Jest to jakas zaleta, ale
-trudno te wszystkie numerki spamietac

Nie trzeba pamiętać? Firewall pamieta listę IP. Kiedy IP pasuje do regułki wyśwetla okno.

-latwo przeoczyc brak powiadomienia.

okno ma 430 x 460 px

Chyba, ze sie przyzwyczailes

tak

albo masz osobny komputer do lacznosci z bankami, gdzie zabroniles laczenia z https.

mam osobny taki słabiak co yt nie radzi.

[...]

ale na tv 40" już spoko :)
Myszka może być ukryta pod stołem na kolanie.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-10 11:59:59
Autor: Budzik
Pierwszy android - pytania
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

4) Czy są jakieś apki które warto mieć?

Takie które potrzebujesz :)))
U mnie np muzyka, mapy, torque, jakies apki od podrozy samolotem, team viewer, sms backup, yanosik i jakas pojedyncza gierka :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Pierwszy android - pytania