Pierwszy android - pytania

Data: 2019-02-07 20:05:22
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
Bolko pisze tak:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

W kompie np jak wchodze na PKO to firewall drze japę

TCP Connection to www.ipko.pl [193.109.225.70:443] was permitted by rule '301 bank PKO 443'

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)
zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-07 23:48:40
Autor: LordBluzg(R)
Pierwszy android - pytania
W dniu 2019-02-07 o 21:05, PiteR pisze:

[...]

Musisz mieć jakąś starą przeglądarkę, że nie przekierowuje automagicznie na https:// :>

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)

Nono, za routerem ktoś Ci wlezie przez net do telefonu :>

zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

2 klawisze naraz i nawet nie pyta jak zapisać, samo się zapisuje :>

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

-- -
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2019-02-08 17:39:41
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
LordBluzg(R) pisze tak:

[...]

jak nie jak tak? :)

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)

Nono, za routerem ktoś Ci wlezie przez net do telefonu :>

firewalle są od wyłażenia nie włażenia :)
a router jest u Plusa.

zrzutów ekranu itp Coś bez myszki jest do kitu.

2 klawisze naraz i nawet nie pyta jak zapisać, samo się zapisuje
:>

No właśnie. Nie pyta.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-08 14:56:31
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
W dniu 07.02.2019 o 21:05, PiteR pisze:
Bolko pisze tak:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa. Bardzo mocno.

ToMasz

Data: 2019-02-08 17:43:48
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania

Bolko pisze tak:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma
windowsa. Bardzo mocno.

No fakt. Statystycznie to nie jest bezpieczniejszy. Zawsze ma wpływ czynnik pomiędzy foelem a klawiatura ;)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-08 20:40:42
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 8.02.2019 o 14:56, ToMasz pisze:

Czy BANK w smartfonie jest bezpieczny.

Niby tak ale w kompie jest bezpieczniejszy ;)

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa. Bardzo mocno.

A cóż takiego niebezpiecznego w Windowsie? Bo jakoś z 15 lat używam dostępu do konta via net i jakoś nawet złotówka mi z konta wypłyneła.
Bo jeżeli sądzisz że systemy postLinux są bezpieczniejsze, to posiadacze iOS pokazali, że przełamanie najsłabszej linii obrony jest banalnie proste i te systemy są dużo bardziej podatne na ataki :-)

--
ALEX MR
"Służba jest cięższa niż góra, śmierć jest lżejsza niż piórko"

Data: 2019-02-08 21:07:30
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
W dniu 08.02.2019 o 20:40, ALEX MR pisze:
[...]

windows
Bo jakoś z 15 lat używam dostępu do konta via net i jakoś nawet złotówka mi z konta wypłyneła.
Poczytaj może o programach które komuś zaszkodziły. Takie nie celowane, kierowane od ogółu są w przeważającej większości na windowsa. ostatnio było coś o nopietia czy coś takiego. Zaatakowanych chronił backup, nie aktualizacje.
Bo jeżeli sądzisz że systemy postLinux są bezpieczniejsze, to posiadacze iOS pokazali, że przełamanie najsłabszej linii obrony jest banalnie proste i te systemy są dużo bardziej podatne na ataki :-)
Coś nie słyszałem. daj linka prosze.

ToMasz

Data: 2019-02-09 23:06:44
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 8.02.2019 o 21:07, ToMasz pisze:

[...]

Kiedyś był. Obecnie jest coraz bezpieczniejszy.

[...]

Poczytaj o phisingu i tym podobnych technikach. To nie OS jest słabym punktem, tylko użytkownik.

[...]

Jest na Aplefobii, sporo szukania. W skrócie, jakieś malware wyświetlało komunikat że to jest jakaś aktualizacja. I użytkownicy dawali zgodę i uprawnienia. Tak jak wcześniej napisałem, słabym punktem nie jest system, tylko użytkownik.

Data: 2019-02-10 23:08:21
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
[...]

przeczytaj to co jest powyżej. skoro człowiek jest najsłabszym ogniwem (a tu się z Tobą zgadzam) to po co w to wplątujesz systemy operacyjne? Windows był jest i pozostanie najczęściej i najskuteczniej atakowanym systemem. chciałem Ci w napisać jakiego systemu używają banki, ale teraz widzę że celowo te informacje ukrywają. PKO parę lat temu używał Apacha na jakimś linuksie. Czy to jest argument? Samo to że telefon jest mobilny i co chwila korzysta z innej sieci utrudnia "podsłuchiwanie". również to, że w telefonie obsługujesz bank z wnętrza aplikacji, a nie z przeglądarki też nie ułatwia roboty ewentualnym hakerom. i chyba najważniejsze. jak dostaniesz emaila z "fakturą"  w której jest "wirus", to nie zaszkodzi on andoridowi. Nie wtykasz do telefonu pendriva na którym mogą być szkodniki. Ogólnie na telefon mało "sciągasz" bo poco?
Zgadzam się również z tym że windows jest coraz bezpieczniejszy. ale to że jest "coraz" dla mnie nie jest absolutnie wystarczającym argumentem. A z bezpieczeństwem innych systemów operacyjnych jest wogóle dziwna sprawa. Jeśli pojawi się jakakolwiek luka, niedopatrzenie, teoretyczna możliwość włamania - zaraz sprawa jest nagłaśniana. Jakoś przemilczany jest fakt że aby otrzymać praw roota w linuksie jest potrzebny fizyczny dostęp do kompa i odpalenie exploita który potrzebuje 2 godziny na i7 żeby się sztuczka udała. (no)Pietia działał zdalnie i atakował w miarę aktualnego windowsa.
Ja nie widzę, pod kontem bezpieczeństwa, wad "banku" na androida. Z wyłączeniem ewidentnych akcji typu dam Ci login i hasło, albo zgubię telefon bez kodu z kartą podpiętą pod nfc. A już blik z jego kilkunasto sekundowym kodem - moim zdaniem wymiata.
ToMasz

Data: 2019-02-08 21:14:11
Autor: ToMasz
Pierwszy android - pytania
[...]

napisz jeszcze w jakich bankach masz konta. "sprzedam" Ci ciekawostkę dotyczącą tych banków

ToMasz

Data: 2019-02-09 23:08:18
Autor: ALEX MR
Pierwszy android - pytania
W dniu 8.02.2019 o 21:14, ToMasz pisze:

[...]

Alior i PKO SA-"Żubr".

Data: 2019-02-12 07:45:58
Autor: Bolko
Pierwszy android - pytania
W dniu piątek, 8 lutego 2019 14:56:34 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

mocno ryzykowne stwierdzenie zważywszy że większość ludzi ma windowsa. Bardzo mocno.

ToMasz

Powiem tak nie robiłem jeszcze przelewów w smartfonie bo się boje.
Ale jak robie przez windowsa to dostaję sms któego muszę wpisać w kratki.

W smartfonie wystarczy jednotapnięcie.

Data: 2019-02-08 19:48:32
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9EFCC5CAED44PanElektronik@localhost.net...
Bolko pisze tak:
[...]

A to jakas zaleta ?

Z innymi 443 Cie nie łaczy, czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?

Na Androidzie nie umiem jeszcze używać firewalla ;)
zrzutów ekranu itp
Coś bez myszki jest do kitu.

Szczegolnie odkad banki wymyslilu super strony, gdzie wystarczy najechac kursorem myszki i sie pokazuja nowe mozliwosci.
A w telefonie nie ma kursora :-)

J.

Data: 2019-02-08 19:25:42
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:

[...]

Jeśli zabronisz to nie połączy.

czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?

tak proszę pana

Coś bez myszki jest do kitu.

Szczegolnie odkad banki wymyslilu super strony, gdzie wystarczy najechac kursorem myszki i sie pokazuja nowe mozliwosci.
A w telefonie nie ma kursora :-)

Jest jeśli się podłączy mysz ale maleńki :)

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2019-02-08 20:57:31
Autor: J.F.
Pierwszy android - pytania
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9F0C5A35F1BFPanElektronik@localhost.net...
J.F. pisze tak:
[...]

Ale chyba zabroniles, bo inaczej ... to maly sens.

czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?
tak proszę pana

Jest to jakas zaleta, ale
-trudno te wszystkie numerki spamietac,
-latwo przeoczyc brak powiadomienia. Chyba, ze sie przyzwyczailes, albo masz osobny komputer do lacznosci z bankami, gdzie zabroniles laczenia z https.

Tak troche glupio telefon z myszka :-)

J.

Data: 2019-02-08 23:28:24
Autor: PiteR
Pierwszy android - pytania
J.F. pisze tak:

A to jakas zaleta ?
Z innymi 443 Cie nie łaczy

Jeśli zabronisz to nie połączy.

Ale chyba zabroniles, bo inaczej ... to maly sens.

Zabroniłem ale tylko dla jednej przeglądarki do banków. Można podać ścieżkę do exe. Generalnie też blokuje wszystko co się da i zjada mi pasmo.

czy dzieki temu wiesz, ze z wlasciwym IP jestes polaczony ?
tak proszę pana

Jest to jakas zaleta, ale
-trudno te wszystkie numerki spamietac

Nie trzeba pamiętać? Firewall pamieta listę IP. Kiedy IP pasuje do regułki wyśwetla okno.

-latwo przeoczyc brak powiadomienia.

okno ma 430 x 460 px

Chyba, ze sie przyzwyczailes

tak

albo masz osobny komputer do lacznosci z bankami, gdzie zabroniles laczenia z https.

mam osobny taki słabiak co yt nie radzi.

[...]

ale na tv 40" już spoko :)
Myszka może być ukryta pod stołem na kolanie.

--
Piotrek

Let me see your war face.

Pierwszy android - pytania