Pierwszy dzień Nowenny do św. Antoniego

Data: 2013-06-04 18:21:59
Autor: abc
Pierwszy dzień Nowenny do św. Antoniego
Modlitwa.
O Chwalebny święty Antoni, Ciebie Bóg obdarzył wielkim i zaszczytnym
przywilejem wspomagania ludzi. Tysiącom zwracającym się do Ciebie z różnymi
kłopotami udzielałeś pomocy: umierającym niosłeś pociechę, trędowatym
uwolnienie, chorym zdrowie, studentom jasną myśl, żeglującym bezpieczny
port, uwięzionym wolność, okradzionym własność, a gubiącym ich zgubę. Kto
zresztą zdoła zliczyć tych wszystkich, którzy przez Ciebie otrzymali
pociechę i pomoc, której ciągle obficie udzielasz. Uciekamy się więc do
Ciebie i błagamy o pomoc i radę w tych sprawach, które pragniemy Ci
przedstawić... (chwila cichej modlitwy).

Polecenie próśb i podziękowań Bogu za pośrednictwem św. Antoniego...

Modlitwa na pierwszy dzień nowenny
O Święty Antoni, choć urodzony szlachetnie i w dostatkach, za nic sobie
poczytałeś bogactwa ziemskie. Porzuciłeś je natychmiast, skoro tylko
usłyszałeś wołanie Boże. Proszę Cię, wyjednaj mi u Boga łaskę naśladowania
Ciebie, bym nie przywiązywał się do dóbr tego świata. Wyjednaj mi również
łaskę posłuszeństwa natchnieniom Bożym, które codziennie nawołują mnie do
pokuty.

Litania: http://www.youtube.com/watch?v=ZhdtRbpA51k

Pierwszy dzień Nowenny do św. Antoniego