Data: 2009-11-30 23:51:06 | |
Autor: Konlin | |
Pierwszy full - jaki? | |
Witam,
Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno być. Garść pomocnych informacji: 1) nie będzie to podstawowy rower do przemieszczania się, raczej tylko w góry oraz na miasto dla przyjemności, jestem z Wrocka. Ot - wjechać na jakąś górę i z niej zjechać, pojeździć po lesie itd. Raczej bez ścigania się, chyba że wystartuję w maratonie organizowanym przez obecnego pracodawcę i go wygram, wtedy mi się spodoba :) 2) jestem początkujący jeśli chodzi o sprzęt i umiejętności jazdy ale mam zamiar poświęcić temu sporo (w ramach możliwości) czasu i wysiłku, 3) odpada opcja "kup teraz coś taniego i prostego a potem sobie wymienisz x, y i z - chcę coś od razu na poziomie tak żeby teraz może mnie przerastało ale żebym mógł (i miał co) wykorzystać te możliwości za rok, dwa. 4) mile widziana blokada obu amortyzatorów, na wypadek gdyby do tej góry trzeba było podjechać te 30-50 km. Ideałem by była manetka do przedniego, 5) czytałem coś o "inteligentym zawieszeniu" które nie reaguje na drgania wynikające z pedałowania - miło byłoby mieć coś takiego, 6) dobrze by było żeby sprzęt nie wymagał specjalistycznego serwisu co 500 km a podstawowe rzeczy można było zrobić samemu, obawiam się zwłaszcza amortyzatorów które wyglądają na skomplikowane urządzenia. 7) budżet - powiedzmy że do 7 tys. ceny realnej czyli jakieś 8 tys katalogowej). Najlepiej rocznik 2009- ale może być coś starszego jeśli będzie miało ZNACZNIE lepszy stosunek możliwości/ceny. Na razie oglądałem: 1) Giant Anthem X3, model 2010 - http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/ Podoba mi się BARDZO :) 2) Felt Compultion 2, model 2008 - nie podobał mi się w ogóle, przede wszystkim rama z tymi udziwnionymi wzmocnieniami, kierownica bardzo szeroka i gięta, wyglądał jakby się tym nie dało jeździć po mieście. Z tego co się zorientowałem w cenach to w tych granicach plasują się jeszcze: - Specialized FSR XC PRO - KTM Score RC 4.0 - KTM Lycan 4.0 - Scott Genius 50 - Scott Spark 35 Tyle że nie wiem czym w praktyce różni się np. Genius od Sparka. I jeszcze jedno - mimo wszystkiego co napisałem proszę mi DOradzić a nie ODradzić tego fulla :) pozdrawiam Konrad Inglot |
|
Data: 2009-11-30 16:04:18 | |
Autor: WS | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 30 Lis, 23:51, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
I jeszcze jedno - mimo wszystkiego co napisałem proszę mi DOradzić ja szukalem jakis ~kwartal temu i przy podobnych zalozeniach kupilem w koncu Gianta Reign 2 (5kPLN z SPD 520) http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3544 , porownania do innych nie mam, poprzednio jezdzilem na sztywnym Giancie cos tam... z okolic '95 roku... (zreszta dalej nim jezdze po miescie...) przyczepic mozna sie do hamulcow (zwlaszcza przedniego - brak jakiejkolwiek regulacji - dosc trudno bylo ustawic tak, zeby nie ocieralo...), amortyzator przedni jakis "malo czuly" tzn. spodziewalem sie troszke "lepszej" pracy, ale na moja jazde po Beskidzie Zywieckim jest OK (jedyne z czym moge porownac prace amortyzatora to motocykl enduro Yamaha WR450F, ale tam amortyzator kosztuje zapewne tyle, co ten rower ;) ) WS |
|
Data: 2009-12-01 00:51:49 | |
Autor: Adrian S. | |
Pierwszy full - jaki? | |
Tyle że nie wiem czym w praktyce różni się np. Genius od Sparka. Genius to rower do swobodnej jazdy turystyczno-rekreacyjnej zwanej All Mountain, Spark to rower do XC, do ścigania się. Po przeczytaniu Twojego opisu: Sparka i inne rowery do XC odradzam - są skuteczne na wyścigach ale są mniej wygodne i wybaczają mniej błędów. Scott Genius ma zdaje się nietypowy damper i tego bym się bał. Zawieszenie "yntelygentne" czyli system zapobiegający bujaniu - współczesne rowery z VPP (w tym wspomniany Giant) mają geometrię zawieszenia zapobiegającą bujaniu, poza tym damper może mieć też taką funkcję, potocznie to się nazywa platforma i FOX RP2 ma przełącznik ON/OFF. Trochę wyższy model FOX RP23 ma trzy ustawienia skuteczności platformy oraz pozycja OFF. Twój zasób finansowy na pewno pozwoli Ci wybrać coś dobrego. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-12-01 11:44:25 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisał w wiadomości news:hf1lpr$5ft$1inews.gazeta.pl...
Scott Genius ma zdaje się dodatkowo radze zobaczyc czy genius ma juz w tylnym trojkacie wymieniany hak. AFAIR modele z poprz. roku i nizej nie maja. Ogolnie swietny rower, ale tez blizej mu raczej do XC niz Freeride' u. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-01 12:16:09 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
dziki pisze:
dodatkowo radze zobaczyc czy genius ma juz w tylnym trojkacie wymieniany hak. AFAIR modele z poprz. roku i nizej nie maja. Ogolnie swietny rower, ale tez blizej mu raczej do XC niz Freeride' u. Geniusowi bliżej do XC ? Nic podobnego. Jest to typowy czterozawias i do XC się nie nadaje, o maratonach nie wspominając. Nie te kąty ramy, nie ta pozycja na rowerze, itd. W modelach tegorocznych jest blokada manetką obu widelców jednocześnie, bardzo dobre rozwiązanie. -- Cezex |
|
Data: 2009-12-01 19:41:32 | |
Autor: czarny_kruk | |
Pierwszy full - jaki? | |
Cezex pisze:
dziki pisze: Chyba pomyliles modele Cezex. Jezdze na Geniusie od ponad trzech lat, bardzo go lubie i zapewniam Cie, ze jest to rower dokladnie do XC i maratonu ("marathon concept"). Frischi (Thomas Frischknecht) zdobyl na nim tytul mistrza swiata to chyba o czyms swiadczy. |
|
Data: 2009-12-02 10:57:23 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
czarny_kruk pisze:
Jezdze na Geniusie od ponad trzech lat, bardzo go lubie i zapewniam Cie, ze jest to rower dokladnie do XC i maratonu ("marathon concept"). Jest to rower do maratonów, zgadzam się. Natomiast nie zgodzę się, że jest to rower do XC. Pewnie że można na nim jeździć trasy XC, pewnie że będzie wygodnie (aż za) i oczywistym jest, że każdy jego właściciel będzie z niego bardzo zadowolony, w końcu to świetny rower. Ale to nie jest rower do XC. Frischi (Thomas Frischknecht) zdobyl na nim tytul mistrza swiata to chyba o czyms swiadczy. Zdobył tytuł mistrza świata MTB, to trochę inny typ trasy i wyścigu. I to że go zdobył wcale nie świadczy o tym, że Genius jest rowerem przeznaczonym do XC. Poza tym Frischi jeździ też na Sparkach, a pewnie jeździłby też na Aspectach gdyby mu Scott kazał :) -- Cezex |
|
Data: 2009-12-02 09:36:01 | |
Autor: Jedrus | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 2 Gru, 10:57, Cezex <ce...@redfish.USUN.pl> wrote:
czarny_kruk pisze: Niektórzy zapominają, że były (są nadal?) dwa rodzaje Geniusów - RC i MC. Frischi wygrał na RC. MC był (jest?) bardziej w kierunku AM. Ja bym brał Speca Stumpjumpera/Lycana/Trance X-a albo coś z tej półki. Rzuć okiem na ofertę www.canyon.de Pozdr, A. |
|
Data: 2009-12-02 19:29:39 | |
Autor: czarny_kruk | |
Pierwszy full - jaki? | |
Jedrus pisze:
Niektórzy zapominają, że były (są nadal?) dwa rodzaje Geniusów - RC i Dobrze prawisz o Geniusie i o tym co brac. |
|
Data: 2009-12-01 02:44:38 | |
Autor: Profan Butan | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 30 Lis, 23:51, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
Witam, wes pod uwage, zabawa z fullem zaczna sie od 15-16 cm skoku. mniejszy skok daje dosc to dosc mizerne efekty w trudniejszym terenie. Jesli liczysz sie ze po pierwszym razie ci nie minie moze warto sie zastanowic na kupnem ramy o wiekszym skoku zeby nie zmieniac zbyt szybko. P.b. |
|
Data: 2009-12-01 12:23:19 | |
Autor: Rzaq | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Profan Butan" napisał w wiadomości wes pod uwage, zabawa z fullem zaczna sie od 15-16 cm skoku. Masz racje Arczi. Trzeba tylko wziąć pod uwagę że przyzwyczajenie jest druga naturą człowieka (jakoś tak to szło) ;) komuś kto przesiada się z HT (nierzadko ze sportową geometrią) full Enduro wydaje się na początku (ujmując to jednym słowem) mułowaty, łatwiej jest mu przesiąść się na Trail/AM zwłaszcza że taki rower bardzo dobrze spisuje się w łatwym ternie, jednak faktycznie na częste jazdy po górach głownie ze względu na to że jednak kamieni nie da się uniknąć, naturalną koleją rzeczy jest przesiadka na coś o większym skoku i grubszych oponach. Podsumowując, dodam jeszcze że często wzbraniamy się przed czymś co na początku wydaje nam się niewygodne, ale jak coś jest dobre to bardzo szybko się przestawiamy i nie widzimy możliwości powrotu, tu przykład, może trochę marketingowy ale coś w tym jest ;) http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/ -- Rzaq |
|
Data: 2009-12-01 04:05:58 | |
Autor: Profan Butan | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 1 Gru, 12:23, "Rzaq" <r...@malpa.krowa.org> wrote:
Masz racje Arczi. oczywiscie masz racje Rzaqu , nie pisalem o tym bo akurat takie zachowanie przy wyborze pierwszego roweru FS jest bardziej naturalne tyle, ze niskoskokowe rowery daja niskie efekty. Jak testowalem w zakopanem Bullita to pojexgliamsy z zbyt trudny teren i podajzd bardzo mnie zniechacil to tej ramy . Kupilem mniejsza i potem zalowalem. W zeszlym roku dalem pticy pozjezdzac bullitem i po powiedzial, ze te kilka cm wiecej skoku i zaczyna sie zabawa. fakt ze potem jak jak jechal swoim to ciezko bylo dogonic ale wiadomo ptica sobie skrzydelkami pomaga :D P.B. |
|
Data: 2009-12-01 12:46:45 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Pierwszy full - jaki? | |
Rzaq napisał:
tu przykład, może trochę marketingowy ale coś w tym jest ;) "Do rogów więcej nie wrócimy, gięta kierownica zostaje u nas! Ani razu podczas jazdy nie zabrakło nam rogów, a to najlepszy dowód na to, że bez nich da się żyć. Na dłuższych prostych odcinkach, czy na ostrzejszych podjazdach szersza gięta kierownica w zupełności wystarczała. Stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu złapać kierownice jak najszerzej, żeby mieć możliwość lepszego przeniesienia mocy z rąk przez tułów na nogi podczas siłowych podjazdów, a na wąskiej kierownicy jedynym sposobem na to jest właśnie chwycenie za rogi" My natomiast (Alfer we własnej osobie) stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu zmienić chwyt na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy również, że na giętej kierownicy mamy zamontowane rogi i to z przedłużką do tyłu (a la Cane Creek) więc gięta się nie kłóci z rogami. A poprawa komfortu jest booooska. Endurowcy spróbujcie, nie pożałujecie :) Rzecz jasna nie jeździ się na rogach po kamulach w dół, wtedy trzymamy kierę po bożemu. Pzdr A. |
|
Data: 2009-12-01 06:25:27 | |
Autor: player | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 1 Gru, 12:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Dodamy również, że na giętej Mnie tam sie jeździ dobrze bez rogów - kiera 680mm, W 2. rowerze mam giętą 630mm i tez dobrze, wcześniej miałem z rogami prostą, wiec co komu pasuje. Osobiscie nie załozyłbym rogów go giętej bo źle to wygląda - kwestia gustu ;) -- pozdr. jay |
|
Data: 2009-12-01 14:50:06 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Pierwszy full - jaki? | |
player <bad-biker@gazeta.pl> napisał(a):
On 1 Gru, 12:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote: Mam gdzieś, jak wygląda. Wygodnie mi z rogami na gietej, to mam :) rmikke -- |
|
Data: 2009-12-01 16:10:05 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
player pisze:
Osobiscie nie załozyłbym rogów go giętej bo źle to wygląda - kwestia Czy ja wiem czy źle. Tioga Studd Mini są akurat bardzi krótkie i wygląda całkiem ok. Poza tym jak dla mnie to na pierwszym miejscu stoi efektywność, potem wygoda, a potem wygląd. No ale co kto lubi. -- Cezex |
|
Data: 2009-12-01 11:53:03 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 2009-12-01, Alfer_z_pracy wrote:
Rzaq napisaĹ: A za to rogi klasyczne (znaczy nie CC "do tyĹu") pozwalajÄ na lepszy, wyĹźszy chwyt na podjazdy. Jak moĹźna jeĹşdziÄ bez rogĂłw?... -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-01 12:02:31 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Pierwszy full - jaki? | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
On 2009-12-01, Alfer_z_pracy wrote:Ĺapani a > za rogi w znacznej czÄĹci wynika z tego, Ĺźe chcemy po prostu zmieniÄchwy t > na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy rĂłwnieĹź, Ĺźe na giÄtej > kierownicy mamy zamontowane rogi i to z przedĹuĹźkÄ do tyĹu (a la CaneCre ek) > wiÄc giÄta siÄ nie kĹĂłci z rogami. A poprawa komfortu jest booooska. > Endurowcy sprĂłbujcie, nie poĹźaĹujecie :) Rzecz jasna nie jeĹşdzi siÄna > rogach po kamulach w dĂłĹ, wtedy trzymamy kierÄ po boĹźemu. ...i ogólnie na wychylenie się daleko do przodu w celu przesunięcia środka ciężkości i zwiększenia nacisku na pedały. Zdarzyło mi się użyć tego w celu gwałtownego przyspieszenia. rmikke -- |
|
Data: 2009-12-01 13:09:21 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
Alfer_z_pracy pisze:
My natomiast (Alfer we własnej osobie) stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu zmienić chwyt na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy również, że My (Cezex we własnej osobie) także to potwierdzamy i także mamy rogi na giętej kierownicy (Tioga Stud 6 Mini). Poza tym na rogach dużo wygodniej się przyspiesza. -- Cezex |
|
Data: 2009-12-01 13:25:49 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisał w wiadomości news:hf2uat$fq9$1achot.icm.edu.pl...
http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/ zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm. Zreszta w rowerze do XC i tak wole ja nizej, bo nie dosc ze jest latwiej na podjazdach to na zdjazdach tez mam lepiej dociazone przednie kolo i rower jest bardziej przewidywalny. W moim przypadku roznica 4-5cm miala duze znaczenie. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-01 05:03:03 | |
Autor: Profan Butan | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 1 Gru, 13:25, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:
Tylko po co takie zabawy zostawiamy mlodziencom, ktorzy jeszcze nie wiedza co robic w gorach. p.b. |
|
Data: 2009-12-01 16:31:41 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Uzytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisal w wiadomosci news:b2b4125e-7355-42b2-b776-242e60d5548fj14g2000yqm.googlegroups.com...
Tylko po co takie zabawy zostawiamy mlodziencom, ktorzy jeszcze nie zabawy rzecz gustu; lubie po prostu przejechac calosc wycieczki od poczatku do konca - zarowno w dol jak i w gore. Ot, taka ambicja zeby nie zsiadac nigdy z roweru. IMO lepsze to niz dreptanie 1h w gore z buta. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-01 12:36:28 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 2009-12-01, dziki wrote:
UĹźytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisaĹ w wiadomoĹci news:hf2uat$fq9$1achot.icm.edu.pl... Ja zrobiĹem ostatnio eksperyment - zaĹoĹźyĹem stromy doĹÄ dĹugi mostek (znaczy, 90mm z kÄ tem 35 stopni zamiast 75mm z kÄ tem 5 stopni w dĂłĹ). I.. koszmar na zjazdach! Prawie zabijaĹem siÄ na krÄtych ĹcieĹźkach w dĂłĹ, na ktĂłrych normalnie dawaĹbym radÄ bez problemu. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-12-01 17:45:32 | |
Autor: Solar | |
Pierwszy full - jaki? | |
dziki pisze:
zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm. Którędy? Zielonym? Podjeżdżałem 1,5 miesiąca temu na swoim Hecklerze ze 150mm z przodu. Całość. :) http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0909/imagepages/image39.html Podjeżdżał też Spec ze 120 i Cube też koło 120... -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych." św. Augustyn z Hippony |
|
Data: 2009-12-01 17:54:46 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf3h77$3js$1news.onet.pl...
zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm. Którędy? Zielonym? Podjeżdżałem 1,5 miesiąca temu na swoim Hecklerze ze 150mm z przodu. Całość. :) chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem: http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-01 20:03:59 | |
Autor: Solar | |
Pierwszy full - jaki? | |
dziki pisze:
chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem: A tam nie próbowałem. Ale może być ciężko. :) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie. |
|
Data: 2009-12-01 20:09:21 | |
Autor: MadMan | |
Pierwszy full - jaki? | |
Dnia Tue, 1 Dec 2009 17:54:46 +0100, dziki napisał(a):
chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem: Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-12-03 11:10:39 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ujfov8kcoltt$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam. zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to najprostszym zadaniem. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-03 12:58:20 | |
Autor: MadMan | |
Pierwszy full - jaki? | |
Dnia Thu, 3 Dec 2009 11:10:39 +0100, dziki napisał(a):
Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam. Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-12-03 13:05:00 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:h0805s4vsy45$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to no w tym roku juz nie planuje pokazow niestety ;P pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-03 13:28:52 | |
Autor: MadMan | |
Pierwszy full - jaki? | |
Dnia Thu, 3 Dec 2009 13:05:00 +0100, dziki napisał(a):
Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt Spokojnie, na wiosnę się zgadamy... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-12-03 17:04:47 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Pierwszy full - jaki? | |
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:h0805s4vsy45$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to eee, nie wygląda tak źle... (jak to zwykle na zdjęciach ;) Najważniejsze, że jest szeroko, więc dobre przełożenie + mocne serducho i na sucho wiele można zdziałać. Może późną wiosną zlot w okolicy zrobimy i potestujemy ;) pozdr |
|
Data: 2009-12-03 17:35:49 | |
Autor: MadMan | |
Pierwszy full - jaki? | |
Dnia Thu, 3 Dec 2009 17:04:47 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):
Może późną wiosną zlot w okolicy zrobimy i potestujemy ;) Dupa nie zlot! Nie uda się! A jakby się udał to piszę się nań. A co do górki - na zdjęciu może nie wygląda. W rzeczywistości jest inaczej, chociaż podjeżdżałem to zdaje się w zeszłym roku, zatem kondychę miałem znacząco inną. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2009-12-03 23:08:39 | |
Autor: Solar | |
Pierwszy full - jaki? | |
MadMan pisze:
Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt Właśnie - jest nierówno, sypko, luźne kamienie i trawa. I to raczej przeszkadza, bo nastromienie dałoby się zdusić. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia. Pozwólmy im umierać przy porodzie." (wczesny) Marcin Luter |
|
Data: 2009-12-10 11:49:10 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf9ct3$bdf$1news.onet.pl...
MadMan pisze: Właśnie - jest nierówno, sypko, luźne kamienie i trawa. I to raczej przeszkadza, bo nastromienie dałoby się zdusić. dokladnie; najgorsze sa kepki trawy, ktore wybijaja z rytmu. Gdyby tam byl asfalt to bez problemu by sie dalo podjechac. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-04 05:44:37 | |
Autor: Iguan007 | |
Pierwszy full - jaki? | |
"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:hf3hoe$egs$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf3h77$3js$1news.onet.pl... Ktos wie ile ten podjazd ma %? Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2009-12-10 20:05:13 | |
Autor: Adrian S. | |
Pierwszy full - jaki? | |
dziki wrote:
chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem: testowałem tam Vmaxa, ale podjechać się dało tylko kawałek. I tylko kawałek się dało zjeżdżać bez odruchowego hamowania (na fullu). -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-12-10 23:38:25 | |
Autor: player | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 10 Gru, 20:05, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:
testowałem tam Vmaxa, ale podjechać się dało tylko kawałek. I tylko kawałek Można by pomyslec ze na fullu to juz sie w ogole nie hamuje :P -- pozdro. jay |
|
Data: 2009-12-13 21:28:51 | |
Autor: Adrian S. | |
Pierwszy full - jaki? | |
player wrote:
On 10 Gru, 20:05, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote: Ja za cienki zawodnik jestem niestety :) -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-12-01 06:40:40 | |
Autor: kml | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Konlin" <konlin@post.pl> napisał w wiadomości news:9zsl5qksaxqq$.r0w0uoss5voh$.dlg40tude.net... (cut) Jeżeli nie jesteś ciężki to pomyśl o poisonie, będzie bardzo tani zestaw i na pierwszego fulla naprawdę ok. Jak Ci się spodoba to opchniesz i kupisz coś innego (lepszego) a jak nie to nie będzie szkoda kasy. Doświadczenia z pierwszej ramy pomoże Ci póżniej przy zmianie systemu. Oczywiście Poison to _NIE_ jest mistrzostwo świata etc stosunek jakość/cena jest naprawde bardzo dobry. Może też pomysleć o składaniu samemu bo potem wystarczy zmienić ramę i graty przełozyć. Ja mam jakąś awersję do gotowych rowerów :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy. |
|
Data: 2009-12-01 09:32:19 | |
Autor: Legut | |
Pierwszy full - jaki? | |
Na razie oglądałem: No to w czym problem ;) Bardzo dobry rower - ja bm może chciał większą tarczę z przodu - ale jestem ciężki i się czepiam. Przymierz się jeszcze do Speca i Scotta - i wybierz to co Ci pasuje. pozdrawiam Legut |
|
Data: 2009-12-01 10:47:25 | |
Autor: CeZ__134 | |
Pierwszy full - jaki? | |
Jesli chodzi o fula to w przedziale cenowym co podales mozna juz poszalec:) Z tego co wyczytalem, szukasz raczej czegos pod XC ale w kompletniej zawieszce :) Hmm..skoro napisales ze ma to byc rower glownie w gory, to dlaczego nie postawic na fun i odrobine adrenaliny, zamiast bawic sie w xc po gorach ?:) Xc masz w miescie i jego okolicach ( masz drugi rower ) :) Jak kupowac fula ktory ma byc glownie katowany w gorach, to brac juz takiego ktorym bedzie mozna raczej pedzic w dol a nie pod gore :) powiem Ci tak: Bierz fula z mozliwie jak najwiekszym skokiem ( skoro nie masz doswiadczenia z fulami ), da Ci to mozliwosc rozwijania sie :) Skoro miastowe xc masz opanowane to w gorach zaczniesz uprawiac am, enduro :) Ja Ci napisze ze swojej strony, ze w gorach i tak duzo podchodzi sie z buta :) Pchasz i pchasz czasami dlugoo :) Ja pchajac prawie dwudziestokilowego kloca nie raz dostalem w doope, ale za to pozniej 10 km zjazd w dol rekompensuje wszystko :)Oczywiscie , zdarzaja sie odcinki gdzie mozna smialo jechac, ale nie ukrywajmy, w gorach takich odcinkow jest malo :) No dobra, koniec biadolenia. Gdybym mial teraz kupowac fula do zabawy w gorach to bralbym; http://www.bike-center.gr/product_info.php?cPath=140_175&products_id=4293&osCsid=4010487c742d8a058181e7a5e0bc2422 Cena+ geo=fun :) Mozna by jeszcze zmienic napinacz na taki, ktory zmiesci dwa blaty ( zeby moc wiecej podjezdzac ) Ew, zostawic i niestety ,ale wiekszosc podjazdow pchac :) CeZ__134 |
|
Data: 2009-12-01 11:59:47 | |
Autor: dziki | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf2ok3$u9v$1news.onet.pl...
Skoro miastowe xc masz opanowane to w gorach zaczniesz uprawiac am, enduro miastowe XC; dobre, hehe. Ja pchajac prawie dwudziestokilowego kloca nie raz dostalem w doope, ale za to pozniej 10 km zjazd w dol rekompensuje wszystko :) w moim wieku to juz nie jest przyjemne. Jak mialbym kupic rower do DH to musialbym do bike parkow do Austrii/ Wloch sie wybierac, zeby na nim pojezdzic. Ilez mozna atakowac Stozek, albo Skrzyczne? W Polsce nie ma po prostu tras dedykowanych pod DH. Nie wiem jak mozna sie rozwinac dreptajac 1.5h z buta, a zjezdzajac 10min. IMO taki genius w zupelnosci wystarczy - wjedzie sie tym wszedzie, a i zjedzie bardzo komfortowo tez wszedzie w gorach. Umowmy sie, ze dropow, czy karkolomnych skokow to juz trzeba szukac w specjalnych miejsckowkach. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2009-12-01 20:19:10 | |
Autor: Iguan007 | |
Pierwszy full - jaki? | |
"CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> wrote in message news:hf2ok3$u9v$1news.onet.pl... Ja pchajac prawie dwudziestokilowego kloca nie raz dostalem w doope, ale za to pozniej 10 km zjazd w dol rekompensuje wszystko :)Oczywiscie , zdarzaja sie odcinki gdzie mozna smialo jechac, ale nie ukrywajmy, w gorach takich odcinkow jest malo :) No dobra, koniec biadolenia. Gdybym mial teraz kupowac fula do zabawy w gorach to bralbym; eee, co to za rower gorski ktory pod gore nie jezdzi ;) No i chyba nie za bardzo pasuje do specyfki roweru ktorego szukal Konlin: "w góry oraz na miasto dla przyjemnosci, (...) wjechac na jakas góre i z niej zjechac, pojezdzic po lesie itd. Raczej bez scigania sie, chyba ze wystartuje w maratonie organizowanym (...) 4) mile widziana blokada obu amortyzatorów, na wypadek gdyby do tej góry trzeba bylo podjechac te 30-50 km." Pozdrawiam , Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2009-12-01 12:18:42 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
Konlin pisze:
Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno Cenowo zobacz sobie jeszcze Ghosta, całkiem atrakcyjny jest w stosunku do konkurencji. - Scott Genius 50 Bierz Geniusa, będzie wygodniejszy. Na Sparku jeżdżę i mogę powiedzieć, że jest to rower zaprojektowany z myślą o ściganiu. -- Cezex |
|
Data: 2009-12-01 12:26:15 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
Cezex pisze:
Bierz Geniusa, będzie wygodniejszy. Na Sparku jeżdżę i mogę powiedzieć, że jest to rower zaprojektowany z myślą o ściganiu. Cofnij. Przeczytałem jeszcze raz co napisałeś i chyba raczej Genius to będzie przerost formy nad treścią. Nie wiem ile zamierzasz jeździć po górach i po jakich górach, ale coś mi się zdaje, że na co dzień lepiej sprawdzi się Spark. Dla mnie Spark to taki sztywniak z amortyzacją, Genius zaś to już typowa górska kanapa. Jak się przesiądziesz ze sztywniaka na Sparka to nie powinieneś odczuć dużej różnicy w prowadzeniu, poza tym że będzie o niebo wygodniej. Ja jestem bardzo zadowolony i nie zamieniłbym go na nic innego. -- Cezex |
|
Data: 2009-12-01 17:36:27 | |
Autor: Iguan007 | |
Pierwszy full - jaki? | |
"Konlin" <konlin@post.pl> wrote in message news:9zsl5qksaxqq$.r0w0uoss5voh$.dlg40tude.net... Witam, Jesli myslisz o Sparku to wczesniej sie nim przejedz. Nie wiem czy wszystkie modele tak maja, ale spotkalem sie z zaworami amortyzatora (tyl) wystajacymi nieco poza rame (patrzac od gory). Niby drobiazg ale jesli jezdzisz po bardzo trudnych trasach to pewnie o ten zawor zahaczysz kilka razy. I nie jest to przyjemne. Rama tego FSR XC wyglada bardzo podobnie do ramy Stumpjumpera FSR Expert ktorego geometrie osobiscie bardzo sobie chwale.Ale moze nie bierz tego pod uwage bo jak wiadomo "kazda sroka..." ;) I jesli zamierzasz jezdzic po mokrych kamieniach czy zwirze to popros jeszcze w sklepie o inne opony. Specialized The Captain w takich warunkach nie sprawuja sie dobrze. Pozdrawiam, Iguan -- -- Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2009-12-01 00:21:19 | |
Autor: rybakila | |
Pierwszy full - jaki? | |
coz, zanabylem w tym roku anthema x3 '09 http://tinyurl.com/09anthemx3
i zestaw rama+dumper (fox floatR) sprawdzają sie wspaniale. wiadomo, wyposazenie srednio sciganckie, wiec deore/lx/tora, kola moglyby byc lzejsze, ale to sie wszystko zajezdzi i po upgradzie mozna dobra mase uzyskac. miedzy drzewami na singletrackach poraza zwinnoscia:) ciezko mi sie teraz na sztwniaka miejskiego wsiada pzdr maciek |
|
Data: 2009-12-01 17:57:31 | |
Autor: CleaneR | |
Pierwszy full - jaki? | |
Użytkownik "Konlin" <konlin@post.pl> napisał w wiadomości news:9zsl5qksaxqq$.r0w0uoss5voh$.dlg40tude.net...
Witam,[ciah] pozdrawiam W tym roku zmienilem Treka Remedy 5 na Speca Enduro Comp SL 2009. Trek byl moim pierwszym fullem, jezdzilo mi sie na nim rewelacyjnie, az tu pojawila sie mozliwosc zmiany i wspomnienia z testowania w lutym b.r. Enduro, wiec zmienilem. Zmiana oczywiscie na duzy plus, zdecydowanie wieksza wygoda na podjazdach (na treku duzo gorzej mi sie podjezdzalo), a zjazdy - miod. Ogolnie jestem bardzo zadowolony i polecam, zabawa jest przednia. Rower ma 150mm z przodu i z tylu, zawieszenie FSR. pozdrawiam -- z pokladu lotniskowca HMS "INVINCIBLE" specjalnie dla pl.rec.rowery Michał "CleaneR" Sciążko |
|
Data: 2009-12-01 22:02:44 | |
Autor: Konlin | |
Pierwszy full - jaki? | |
On Mon, 30 Nov 2009 23:51:06 +0100, Konlin wrote:
Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno Żeby pociągnąć wątek dalej odpowiem sam sobie bo nie wiem gdzie się podczepić. Szczerze mówiąc po opiniach z forów i poście Rybakila byłem zdecydowany na tego Anthema, Scotty odpadały bo musiałbym jechać po nie do Wawy. Ale, bardziej żeby się utwierdzić niż poszukać alternatywy, zwiedziłem dzisiaj jeszcze 2 sklepy. I tak: w jednym jedynym fullem był Spark 50, model 2009, do kupna za jakieś 6 tys. zł. Ale Cezex napisał że to do ścigania a ja chcę jeździć sam, niekoniecznie na czas. W drugim mieli sporo Treków i Gary Fisherów, pogadałem dłużej z facetem i cały mój plan kupna Anthema poszedł się... przejść. Wg niego Anthem to też rower maratonowy - lekki,o zawieszeniu za twardym i skoku za małym żeby tym wygodnie jeździć po górach, wg niego min. z przodu to 120 mm. Do moich zastosowań za lepszy model uznał Treka Fuel EX 7 z 2009 - http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX7.html. Usiadłem na tym i uczucia mam mieszane - kierownica szeroka, siodełko ustawione w miarę (ciężko było mierzyć bez pedałów) ok a pozycja dość wyprostowana, jakoś nie wydawało mi się że można tym śmigać po dziurach i kamieniach. Inna propozycja to Gary HIFI Plus - http://www.ssc.pl/gf2009/HiFiPlus.htm, wg niego Gary jest twardszy niż Trek, tego niestety nie przymierzałem. Żeby nie było że tylko poleca swoje sprzęty, facet powiedział że gdybym się zdecydował na Gianta to lepiej wziąć coś z serii Trance niż Anthem. A obok Anthema x3 stoi właśnie Trance x4 w cenie katalogowej 4,8 tys. zł więc prawie połowa tego co Anthem. Oczywiście klasa osprzętu nie ta ale skoro ma lepiej pasować... Możecie jakoś mądrze skomentować te rady? Bo ja z tego wszystkiego zacząłem się zastanawiać czy naprawdę potrzebuję fulla, w końcu w górach jeszcze ani razu nie byłem i będę mógł wyjechać pewnie góra 2-3 razy w miesiacu w sezonie. Najwięcej czasu spędzam jeżdżąc po mieście lub włócząc się drogami po okolicy, może zamiast tego wziąć jakiegoś HT o sportowym zacięciu? Tyle że HT już mam, co prawda Unibike Viper czyli ciężkie toczydło ale jest za free bo kasę na niego już wydałem. No i koła 28" co na szosie lepiej robi. I tak zamiast się cieszyć z nowego nabytku sam sobie sprawiłem problem łażąc po sklepach. Ech. pozdrawiam Konlin |
|
Data: 2009-12-01 23:10:08 | |
Autor: jpogoda | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 1 Gru, 22:02, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
[...] pogadałem dłużej z facetem i Facet ma w 99% rację. Ale to zależy od gór :-) Mam Anthema 1 '2008 (bez X - 90mm skoku z tyłu i 80mm z przodu) i rower rzeczywiście nadaje się co najwyżej na Izery i Kaczawy -- czyli tam gdzie głównie jeżdżę. A że w porządne góry wybieram się bardzo rzadko (ten 1%...), to uznałem, że nie będę się męczył z jakąś rozbujaną krową z większym skokiem na szutrach w swojej okolicy. Wybierałem między Anthemem a Trance'm. Wyboru ie żałuję, mimo, że rower jest podobno "do ścigania" w maratonach, czego nie praktykuję, hehe, a jeździ mi się na nim wyjątkowo wygodnie. Porzyczyłem sobie Trance'a na jedna jazdę i nie jeździło mi się wygodnie -- bo mimo przełożenia podkładek i obrócenia mostka i tak kierownica była dla mnie za wysoko. Dlatego zastanów się dobrze, czego naprawdę oczekujesz od fulla i do czego Ci jest potrzebny, oszacuj w % ile km przejedziesz na nim po asfalcie, płaskim szutrze, czy prawdziwych górach i wtedy kupuj sprzęt, który najlepiej wykorzystasz. -- Jarek Pogoda, Legnica |
|
Data: 2009-12-01 23:21:39 | |
Autor: jpogoda | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 2 Gru, 08:10, jpogoda <jpog...@gmail.com> wrote:
Porzyczyłem No ładnie :-) wtórny analfabetyzm i... ślepota, bo mi przecież FF na pewno podkreślił wężykiem :-) -- J.P. |
|
Data: 2009-12-01 23:31:27 | |
Autor: Solar | |
Pierwszy full - jaki? | |
Konlin pisze:
Bo ja z tego wszystkiego zacząłem się zastanawiać czy naprawdę potrzebuję 2-3 razy w miesiącu to w sumie dużo. Ja jeżdżę rzadziej, ale sezon mam wydłużony. :) Roweru Ci nie polecę, bo ja, według wielu, zrobiłem krok w tył, przesiadając się z 4zawiasa FSR na 1zawias, ale zupełnie nie żałuję. Ale ogólnie - z tym skokiem sprzedawca miał rację - 120 mm w góry to minimum. A jak Ci się spodoba enduro/AM, to 120 okaże się za mało. W mieście też bym się nie przesiadł na trekinga - można jechać szybko na skróty po krawężnikach, schodach, murkach i 10 cm głębokości studzienkach w asfalcie. :) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne" Przemysław Edgar Gosiewski |
|
Data: 2009-12-02 01:08:58 | |
Autor: player | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 1 Gru, 22:02, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
Możecie jakoś mądrze skomentować te rady? Jedź w góry na tym co masz, najlepiej z jakąś ekipą i zobaczysz sam czego bedzie Ci brakować. Lubisz szybko zpierdzielać po kamolach, korzeniach, zjeżdżąć po " pionowych " ściankach to bierz fulla 150/150 albo więcej nawet, nie lubisz to moze nie warto w ogóle fulla mieć ;) -- pozdro jay |
|
Data: 2009-12-02 10:47:52 | |
Autor: Cezex | |
Pierwszy full - jaki? | |
Konlin pisze:
I tak: w jednym jedynym fullem był Spark 50, model 2009, do kupna za jakieś Tak jak Ci napisałem w mailu, dla mnie Spark to taki hardtail z amortyzacją. Jeździ się na nim podobnie, tyle że jest bardziej miękko. Jak dla mnie to idealny sprzęt do maratonów bo nie buja, a zapewnia przewagę tam, gdzie HT się poddają. Idealnie to widać właśnie na trasach maratonów, wystarczy trochę korzeni czy kamieni aby wszystkie HT zwolniły, a wszystkie fulle przyspieszyły :) Jak czytam gdzie i jak zamierzasz nim jeździć, to dla Ciebie sprzęt FR to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Owszem, jeśli planujesz sobie zostawić tego starego HT i jeździć nim na co dzień to wtedy ok, na weekendy będziesz miał sprzęt do zabawy. Jeśli jednak to ma być Twój jedyny rower, to poszedłbym właśnie w XC, czyli Spark lub Anthem. Nie będzie Ci przeszkadzał za bardzo w mieście, na szutrówkach sprawi że będzie Ci się jechało jak po asfalcie, a w górach pozwoli na dużo więcej zabawy niż HT. Uważam też, że przy 150mm będziesz się męczył i nie będziesz tego wykorzystywał. 120mm to już jest dużo. Ja sobie na Sparku zmniejszyłem do 100mm i jeździ mi się dużo lepiej. Owszem, nie szaleję po kamulcach w nie wiadomo jakich górach, ale jak kiedyś tam pojadę to będę jechał 5-10km wolniej i też będę miał z tego frajdę. I tak zamiast się cieszyć z nowego na bytku sam sobie sprawiłem problem Dobrze robisz, chodź, pytaj, czytaj, sprawdzaj i zastanawiaj się. Im więcej roboty wykonasz na tym etapie, tym więcej frajdy będziesz miał potem z jazdy bo rower będzie bardziej do Ciebie dopasowany. -- Cezex |
|
Data: 2009-12-01 23:48:33 | |
Autor: dobrov | |
Pierwszy full - jaki? | |
zeszłoroczny: http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2 Damper z propedalem czyli niby amortyzuje a nie buja. a za tyle tegoroczny: http://velo.pl/www/rower/?id=307 Różni się _wyłącznie_: 1) trochę lepszym amorem na przedzie 2) kolorem 3) położeniem insertów do bidona |
|
Data: 2009-12-01 23:58:46 | |
Autor: Konlin | |
Pierwszy full - jaki? | |
On Tue, 01 Dec 2009 23:48:33 +0100, dobrov wrote:
zeszłoroczny: Ładny _ale_: - potrzebuję ramy L a ta jest niedostęna (mam jakieś 185-7 cm, 70-72 kg), - z przodu 100 mm a jak się okazuje to może być mało. Chyba że założę semislicki i będę skakał tylko po krawężnikach i licznych dziurach w kostce granitowej :) a za tyle tegoroczny: Szkoda że nie ma gdzie przymierzyć we Wrocku. No i pytanie na ile cena jest do zbicia. pzdr Konlin |
|
Data: 2009-12-02 10:29:07 | |
Autor: dobrov | |
Pierwszy full - jaki? | |
Konlin pisze:
On Tue, 01 Dec 2009 23:48:33 +0100, dobrov wrote: Co do wielkości skoku: zapaleni freeridowcy ci powiedzą, że poniżej 160 to w ogóle nie da się w terenie jeździć. Ortodoksyjni HT-owcy, że to zbędna masa i strata energii pedałowania. Zapewniam cię, że z takim skokiem można jechać w terenie zatrważająco szybko. Niemniej Author ma też coś z większym skokiem: http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2&id=192 http://velo.pl/www/rower/?id=304 No i kloce z całkiem dużym: http://velo.pl/www/rower/?id=301 Co do ramy: faktycznie L wydaje się najlepsza - być może XL, na pewno nie M Mierzę po sobie a mam 180cm |
|
Data: 2009-12-03 00:25:59 | |
Autor: Konlin | |
Pierwszy full - jaki? | |
On Wed, 02 Dec 2009 10:29:07 +0100, dobrov wrote:
Co do wielkości skoku: zapaleni freeridowcy ci powiedzą, że poniżej 160 to OK, zbliżamy się do końca :) Po dzisiejszej wizycie w kolejnym sklepie zostaję przy skoku 100 mm, na razie dla mnie góry oznaczają przede wszystkim szutrówki, las, trochę błota i kamieni. Jak okaże się że brakuje sprzętu to za rok czy dwa wymienię albo kupię kolejny, 130-150 mm. Cała sprawa sprowadza się teraz do wyboru pomiędzy 2 modelami: 1. Wspominany już Giant Anthem X3, 2010 - http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/ 2. KTM Score RC 4.0, 2010 - http://www.ktm-bikes.at/mountain/race/full-suspension-alu/scorerc4.0.php Cena podobna, oba będę miał dostępne we Wrocławiu (nie chcę kupować przez sieć). Który wybrać patrząc od strony technicznej, parametrów? Z tego co wysłuchałem sprzedawców i poczytałem to na korzyść Anthema przemawia rama (Maestro) i hamulce, KTM ma lepszy damper, widelca nie potrafię porównać. Wizualnie KTM wygrywa. Jak jest z jakością wykonania obu marek? pozdrawiam Konlin |
|
Data: 2009-12-02 22:40:02 | |
Autor: jpogoda | |
Pierwszy full - jaki? | |
On 3 Gru, 00:25, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
1. Wspominany już Giant Anthem X3, 2010 -http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/ Tyle powiem: maestro naprawdę działa i to do tego stopnia, że nie poczujesz zbyt częstej potrzeby włączania blokady (propedal) w damperze. Z 2 rowerów w podobnej cenie mając jeździć po szutrach wybrałbym decydowanie VPP niż 4-zawias, nawet gdyby w tym pierwszym był gorszy damper. Nie oznacza to wcale, że RP2 jest gorszy, no może nie ma kilkustopniowej regulacji propedal, ale daje radę. Fox na przodzie powinien być lepszy od recona zwłaszcza przy tak małym skoku -- foxy są (podobno) czulsze na małe nierówności, które będziesz spotykał zdecydowanie częściej od dużych dziur jeżdżąc po szutrze. Inna sprawa, że ten ktm jest rzeczywiście ładniejszy... :-) -- Jarek Pogoda |
|
Data: 2009-12-03 00:03:48 | |
Autor: rybakila | |
Pierwszy full - jaki? | |
o tak, maestro daje rade, w moim anthemie jest float r ustawiony
średnio i nie mogę za bardzo narzekac :) jakosc wykonania: sporo przeczytasz tu negatywnych opinii o giancie, o jego serwisie i podejsciu do gwarancji... ale poprzednio mialem gianta iguane, wytrzymala bardzo wiele, lacznie z dachowaniem samochodu, do ktorego dachu byla przyczepiona;> i ulegla dopiero zlodziejowi, a zrobilem na niej ok 30kkm pzdr |
|
Data: 2009-12-03 00:03:55 | |
Autor: rybakila | |
Pierwszy full - jaki? | |
o tak, maestro daje rade, w moim anthemie jest float r ustawiony
średnio i nie mogę za bardzo narzekac :) jakosc wykonania: sporo przeczytasz tu negatywnych opinii o giancie, o jego serwisie i podejsciu do gwarancji... ale poprzednio mialem gianta iguane, wytrzymala bardzo wiele, lacznie z dachowaniem samochodu, do ktorego dachu byla przyczepiona;> i ulegla dopiero zlodziejowi, a zrobilem na niej ok 30kkm pzdr |
|
Data: 2009-12-03 10:00:03 | |
Autor: Legut | |
Pierwszy full - jaki? | |
K
Cała sprawa sprowadza się teraz do wyboru pomiędzy 2 modelami: Już pisałem - bierz co Ci się podoba. Będziesz miał na miejscu dostępne obydwa - to wsiądziesz, pojeździsz 5 minut i już będziesz wiedział który. Z katalogu to wybrałbym Gianta za: ramę, komponenty i kolor ;) pozdrawiam Legut |
|
Data: 2009-12-04 00:42:40 | |
Autor: TO-masz | |
Pierwszy full - jaki? | |
Thu, 3 Dec 2009 00:25:59 +0100, na pl.rec.rowery, Konlin napisał(a):
On Wed, 02 Dec 2009 10:29:07 +0100, dobrov wrote: Propozycja: Wpadnij do mnie, we Wrocławiu i poprzymierzaj sobie Speca. Masz do wyboru od maratońskiego Epica ze 100mm skoku, poprzez Stumpa 29" z 100 mm zawieszeniem, dalej Stump 26" 120/120 i Enduro 150/150. Wszystkie w okolicach kaski o której wspominasz. Więcej info na priv. No a jeśli nie, to dokładnie to, co mówią koledzy. Bierz sprawdzony, przemyślany system zawieszenia. Bo tanio to tylko wiadomo gdzie ;) -- Pozdro, TO-masz /do adresu email dodaj pl/ |
|
Data: 2009-12-04 20:36:25 | |
Autor: Konlin | |
Pierwszy full - jaki? | |
On Fri, 4 Dec 2009 00:42:40 +0100, TO-masz wrote:
Propozycja: Wpadnij do mnie, we Wrocławiu i poprzymierzaj sobie Speca. Masz No niestety, już za późno. No a jeśli nie, to dokładnie to, co mówią koledzy. Bierz sprawdzony, Wziąłem :) Metr ode mnie stoi Anthem X3. Dzisiaj go obfotografuję a jutro, jak będą warunki (jeszcze nie ma błotników) przetestuję. Dziękuję wszystkim za rady i propozycje. Teraz pewnie będę pytał o serwis i użytkowanie. pozdrawiam Konrad Inglot |
|
Data: 2009-12-04 22:19:34 | |
Autor: Solar | |
Pierwszy full - jaki? | |
Konlin pisze:
Dziękuję wszystkim za rady i propozycje. Teraz pewnie będę pytał o serwis i A co mają błotniki do warunków, tym bardziej w fulu? ;) -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła." kat. intelektualista. Jerzy Turowicz |
|
Data: 2009-12-05 00:24:10 | |
Autor: Konlin | |
Pierwszy full - jaki? | |
On Fri, 04 Dec 2009 22:19:34 +0100, Solar wrote:
A co mają błotniki do warunków, tym bardziej w fulu? ;) To że test nie będzie w warunkach terenowych tylko miejskich. A głupio się jeździ po mieście w zabłoconej twarzy :) pzdr konlin |
|
Data: 2009-12-04 22:23:29 | |
Autor: MadMan | |
Pierwszy full - jaki? | |
Dnia Fri, 4 Dec 2009 20:36:25 +0100, Konlin napisał(a):
Wziąłem :) Metr ode mnie stoi Anthem X3. Dzisiaj go obfotografuję a jutro, Spokojnie, u mnie lasy cały czas błotniste, będziesz miał gdzie jeździć :P -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138 |