Pierwszy full - jaki?

Data: 2009-11-30 23:51:06
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
Witam,

Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno
być. Garść pomocnych informacji:

1) nie będzie to podstawowy rower do przemieszczania się, raczej tylko w
góry oraz na miasto dla przyjemności, jestem z Wrocka. Ot - wjechać na
jakąś górę i z niej zjechać, pojeździć po lesie itd. Raczej bez ścigania
się, chyba że wystartuję w maratonie organizowanym przez obecnego
pracodawcę i go wygram, wtedy mi się spodoba :)
2) jestem początkujący jeśli chodzi o sprzęt i umiejętności jazdy ale mam
zamiar poświęcić temu sporo (w ramach możliwości) czasu i wysiłku,
3) odpada opcja "kup teraz coś taniego i prostego a potem sobie wymienisz
x, y i z - chcę coś od razu na poziomie tak żeby teraz może mnie
przerastało ale żebym mógł (i miał co) wykorzystać te możliwości za rok,
dwa.
4) mile widziana blokada obu amortyzatorów, na wypadek gdyby do tej góry
trzeba było podjechać te 30-50 km. Ideałem by była manetka do przedniego,
5) czytałem coś o "inteligentym zawieszeniu" które nie reaguje na drgania
wynikające z pedałowania - miło byłoby mieć coś takiego,
6) dobrze by było żeby sprzęt nie wymagał specjalistycznego serwisu co 500
km a podstawowe rzeczy można było zrobić samemu, obawiam się zwłaszcza
amortyzatorów które wyglądają na skomplikowane urządzenia.
7) budżet - powiedzmy że do 7 tys. ceny realnej czyli jakieś 8 tys
katalogowej). Najlepiej rocznik 2009- ale może być coś starszego jeśli
będzie miało ZNACZNIE lepszy stosunek możliwości/ceny.

Na razie oglądałem:
1) Giant Anthem X3, model 2010 -
http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/
Podoba mi się BARDZO :)
2) Felt Compultion 2, model 2008 - nie podobał mi się w ogóle, przede
wszystkim rama z tymi udziwnionymi wzmocnieniami, kierownica bardzo szeroka
i gięta, wyglądał jakby się tym nie dało jeździć po mieście.

Z tego co się zorientowałem w cenach to w tych granicach plasują się
jeszcze: - Specialized  FSR XC PRO
- KTM Score RC 4.0
- KTM Lycan 4.0
- Scott Genius 50
- Scott Spark 35

Tyle że nie wiem czym w praktyce różni się np. Genius od Sparka. I jeszcze jedno - mimo wszystkiego co napisałem proszę mi DOradzić a nie
ODradzić tego fulla :)

pozdrawiam
Konrad Inglot

Data: 2009-11-30 16:04:18
Autor: WS
Pierwszy full - jaki?
On 30 Lis, 23:51, Konlin <kon...@post.pl> wrote:

I jeszcze jedno - mimo wszystkiego co napisałem proszę mi DOradzić
a nie  ODradzić tego fulla :)

ja szukalem jakis ~kwartal temu i przy podobnych zalozeniach kupilem w
koncu Gianta Reign 2 (5kPLN z SPD 520)  http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3544
, porownania do innych nie mam, poprzednio jezdzilem na sztywnym
Giancie cos tam... z okolic '95 roku... (zreszta dalej nim jezdze po
miescie...)
przyczepic mozna sie do hamulcow (zwlaszcza przedniego - brak
jakiejkolwiek regulacji - dosc trudno bylo ustawic tak, zeby nie
ocieralo...), amortyzator przedni jakis "malo czuly" tzn. spodziewalem
sie troszke "lepszej" pracy, ale na moja jazde po Beskidzie Zywieckim
jest OK
(jedyne z czym moge porownac prace amortyzatora to motocykl enduro
Yamaha WR450F, ale tam amortyzator kosztuje zapewne tyle, co ten
rower ;) )

WS

Data: 2009-12-01 00:51:49
Autor: Adrian S.
Pierwszy full - jaki?

Tyle że nie wiem czym w praktyce różni się np. Genius od Sparka.

  Genius to rower do swobodnej jazdy turystyczno-rekreacyjnej zwanej All
Mountain, Spark to rower do XC, do ścigania się. Po przeczytaniu Twojego
opisu: Sparka i inne rowery do XC odradzam - są skuteczne na wyścigach ale
są mniej wygodne i wybaczają mniej błędów. Scott Genius ma zdaje się
nietypowy damper i tego bym się bał.   Zawieszenie "yntelygentne" czyli system zapobiegający bujaniu -
współczesne rowery z VPP (w tym wspomniany Giant) mają geometrię
zawieszenia zapobiegającą bujaniu, poza tym damper może mieć też taką
funkcję, potocznie to się nazywa platforma i FOX RP2 ma przełącznik ON/OFF.
Trochę wyższy model FOX RP23 ma trzy ustawienia skuteczności platformy oraz
pozycja OFF.  Twój zasób finansowy na pewno pozwoli Ci wybrać coś dobrego. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-01 11:44:25
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisał w wiadomości news:hf1lpr$5ft$1inews.gazeta.pl...

Scott Genius ma zdaje się
nietypowy damper i tego bym się bał.

dodatkowo radze zobaczyc czy genius ma juz w tylnym trojkacie wymieniany hak. AFAIR modele z poprz. roku i nizej nie maja. Ogolnie swietny rower, ale tez blizej mu raczej do XC niz Freeride' u.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 12:16:09
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
dziki pisze:
dodatkowo radze zobaczyc czy genius ma juz w tylnym trojkacie wymieniany hak. AFAIR modele z poprz. roku i nizej nie maja. Ogolnie swietny rower, ale tez blizej mu raczej do XC niz Freeride' u.

Geniusowi bliżej do XC ? Nic podobnego. Jest to typowy czterozawias i do XC się nie nadaje, o maratonach nie wspominając. Nie te kąty ramy, nie ta pozycja na rowerze, itd.

W modelach tegorocznych jest blokada manetką obu widelców jednocześnie, bardzo dobre rozwiązanie.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 19:41:32
Autor: czarny_kruk
Pierwszy full - jaki?
Cezex pisze:
dziki pisze:
[...]

Chyba pomyliles modele Cezex.

Jezdze na Geniusie od ponad trzech lat, bardzo go lubie i zapewniam Cie, ze jest to rower dokladnie do XC i maratonu ("marathon concept").

Frischi (Thomas Frischknecht) zdobyl na nim tytul mistrza swiata to chyba o czyms swiadczy.

Data: 2009-12-02 10:57:23
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
czarny_kruk pisze:
Jezdze na Geniusie od ponad trzech lat, bardzo go lubie i zapewniam Cie, ze jest to rower dokladnie do XC i maratonu ("marathon concept").

Jest to rower do maratonów, zgadzam się. Natomiast nie zgodzę się, że jest to rower do XC. Pewnie że można na nim jeździć trasy XC, pewnie że będzie wygodnie (aż za) i oczywistym jest, że każdy jego właściciel będzie z niego bardzo zadowolony, w końcu to świetny rower. Ale to nie jest rower do XC.

Frischi (Thomas Frischknecht) zdobyl na nim tytul mistrza swiata to chyba o czyms swiadczy.

Zdobył tytuł mistrza świata MTB, to trochę inny typ trasy i wyścigu. I to że go zdobył wcale nie świadczy o tym, że Genius jest rowerem przeznaczonym do XC. Poza tym Frischi jeździ też na Sparkach, a pewnie jeździłby też na Aspectach gdyby mu Scott kazał :)

--
Cezex

Data: 2009-12-02 09:36:01
Autor: Jedrus
Pierwszy full - jaki?
On 2 Gru, 10:57, Cezex <ce...@redfish.USUN.pl> wrote:
czarny_kruk pisze:

> [...]

przeznaczonym do XC. Poza tym Frischi jeździ też na Sparkach, a pewnie
jeździłby też na Aspectach gdyby mu Scott kazał :)

Niektórzy zapominają, że były (są nadal?) dwa rodzaje Geniusów - RC i
MC. Frischi wygrał na RC. MC był (jest?) bardziej w kierunku AM.

Ja bym brał Speca Stumpjumpera/Lycana/Trance X-a albo coś z tej półki.

Rzuć okiem na ofertę www.canyon.de

Pozdr,
A.

Data: 2009-12-02 19:29:39
Autor: czarny_kruk
Pierwszy full - jaki?
Jedrus pisze:
Niektórzy zapominają, że były (są nadal?) dwa rodzaje Geniusów - RC i
MC. Frischi wygrał na RC. MC był (jest?) bardziej w kierunku AM.

Ja bym brał Speca Stumpjumpera/Lycana/Trance X-a albo coś z tej półki.

Dobrze prawisz o Geniusie i o tym co brac.

Data: 2009-12-01 02:44:38
Autor: Profan Butan
Pierwszy full - jaki?
[...]

wes pod uwage, zabawa z fullem zaczna sie od 15-16 cm skoku. mniejszy
skok daje dosc to dosc mizerne efekty w trudniejszym terenie. Jesli
liczysz sie ze po pierwszym razie ci nie minie moze warto sie
zastanowic na kupnem ramy o wiekszym skoku zeby nie zmieniac zbyt
szybko.

P.b.

Data: 2009-12-01 12:23:19
Autor: Rzaq
Pierwszy full - jaki?

Użytkownik "Profan Butan" napisał w wiadomości

wes pod uwage, zabawa z fullem zaczna sie od 15-16 cm skoku.

Masz racje Arczi.
Trzeba tylko wziąć pod uwagę że przyzwyczajenie jest druga naturą człowieka (jakoś tak to szło) ;)
komuś kto przesiada się z HT (nierzadko ze sportową geometrią) full Enduro wydaje się na początku (ujmując to jednym słowem) mułowaty, łatwiej jest mu przesiąść się na Trail/AM zwłaszcza że taki rower bardzo dobrze spisuje się w łatwym ternie, jednak faktycznie na częste jazdy po górach głownie ze względu na to że jednak kamieni nie da się uniknąć, naturalną koleją rzeczy jest przesiadka na coś o większym skoku i grubszych oponach.

Podsumowując, dodam jeszcze że często wzbraniamy się przed czymś co na początku wydaje nam się niewygodne, ale jak coś jest dobre to bardzo szybko się przestawiamy i nie widzimy możliwości powrotu, tu przykład, może trochę marketingowy ale coś w tym jest ;)
http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/

--
Rzaq

Data: 2009-12-01 04:05:58
Autor: Profan Butan
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 12:23, "Rzaq" <r...@malpa.krowa.org> wrote:

[...]

oczywiscie masz racje Rzaqu , nie pisalem o tym  bo akurat takie
zachowanie przy wyborze pierwszego roweru FS jest bardziej naturalne
tyle, ze  niskoskokowe rowery daja niskie efekty. Jak testowalem w
zakopanem Bullita to pojexgliamsy z zbyt trudny teren i podajzd bardzo
mnie zniechacil to tej ramy . Kupilem mniejsza i potem zalowalem. W
zeszlym roku dalem pticy pozjezdzac bullitem i po powiedzial, ze te
kilka cm wiecej skoku i zaczyna sie zabawa. fakt ze potem jak jak
jechal swoim to ciezko bylo dogonic ale wiadomo ptica  sobie
skrzydelkami pomaga :D

P.B.

Data: 2009-12-01 12:46:45
Autor: Alfer_z_pracy
Pierwszy full - jaki?
Rzaq napisał:
tu przykład, może trochę marketingowy ale coś w tym jest ;)
http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/

"Do rogów więcej nie wrócimy, gięta kierownica zostaje u nas! Ani razu podczas jazdy nie zabrakło nam rogów, a to najlepszy dowód na to, że bez nich da się żyć. Na dłuższych prostych odcinkach, czy na ostrzejszych podjazdach szersza gięta kierownica w zupełności wystarczała. Stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu złapać kierownice jak najszerzej, żeby mieć możliwość lepszego przeniesienia mocy z rąk przez tułów na nogi podczas siłowych podjazdów, a na wąskiej kierownicy jedynym sposobem na to jest właśnie chwycenie za rogi"

My natomiast (Alfer we własnej osobie) stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu zmienić chwyt na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy również, że na giętej kierownicy mamy zamontowane rogi i to z przedłużką do tyłu (a la Cane Creek) więc gięta się nie kłóci z rogami. A poprawa komfortu jest booooska. Endurowcy spróbujcie, nie pożałujecie :) Rzecz jasna nie jeździ się na rogach po kamulach w dół, wtedy trzymamy kierę po bożemu.

Pzdr
A.

Data: 2009-12-01 06:25:27
Autor: player
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 12:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

[...]

Mnie tam sie jeździ dobrze bez rogów - kiera 680mm,
W 2. rowerze mam giętą 630mm i tez dobrze, wcześniej miałem z rogami
prostą, wiec co komu pasuje.
Osobiscie nie załozyłbym rogów go giętej bo źle to wygląda - kwestia
gustu ;)

--
pozdr.
jay

Data: 2009-12-01 14:50:06
Autor: Ryszard Mikke
Pierwszy full - jaki?
player <bad-biker@gazeta.pl> napisał(a):
On 1 Gru, 12:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

> Dodamy r=F3wnie=BF, =BFe na gi=EAtej
> kierownicy mamy zamontowane rogi i to z przed=B3u=BFk=B1 do ty=B3u (a la =
Cane Creek)
> wi=EAc gi=EAta si=EA nie k=B3=F3ci z rogami. A poprawa komfortu jest booo=
oska.
> Endurowcy spr=F3bujcie, nie po=BFa=B3ujecie :)

Mnie tam sie je=BCdzi dobrze bez rog=F3w - kiera 680mm,
W 2. rowerze mam gi=EAt=B1 630mm i tez dobrze, wcze=B6niej mia=B3em z rogam=
prost=B1, wiec co komu pasuje.
Osobiscie nie za=B3ozy=B3bym rog=F3w go gi=EAtej bo =BCle to wygl=B1da - kw=
estia
gustu ;)

Mam gdzieś, jak wygląda. Wygodnie mi z rogami na gietej, to mam :)

rmikke

Data: 2009-12-01 16:10:05
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
player pisze:
Osobiscie nie załozyłbym rogów go giętej bo źle to wygląda - kwestia
gustu ;)

Czy ja wiem czy źle. Tioga Studd Mini są akurat bardzi krótkie i wygląda całkiem ok. Poza tym jak dla mnie to na pierwszym miejscu stoi efektywność, potem wygoda, a potem wygląd. No ale co kto lubi.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 11:53:03
Autor: Jan Srzednicki
Pierwszy full - jaki?
On 2009-12-01, Alfer_z_pracy wrote:
Rzaq napisał:

[...]

A za to rogi klasyczne (znaczy nie CC "do tyłu") pozwalają na lepszy,
wyższy chwyt na podjazdy. Jak można jeździć bez rogów?...

Data: 2009-12-01 12:02:31
Autor: Ryszard Mikke
Pierwszy full - jaki?
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
On 2009-12-01, Alfer_z_pracy wrote:
> [...]

A za to rogi klasyczne (znaczy nie CC "do tyłu") pozwalają na lepszy,
wyższy chwyt na podjazdy. Jak można jeździć bez rogów?...

...i ogólnie na wychylenie się daleko do przodu w celu przesunięcia
środka ciężkości i zwiększenia nacisku na pedały. Zdarzyło mi się
użyć tego w celu gwałtownego przyspieszenia.

rmikke

Data: 2009-12-01 13:09:21
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
Alfer_z_pracy pisze:
My natomiast (Alfer we własnej osobie) stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu zmienić chwyt na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy również, że

My (Cezex we własnej osobie) także to potwierdzamy i także mamy rogi na giętej kierownicy (Tioga Stud 6 Mini). Poza tym na rogach dużo wygodniej się przyspiesza.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 13:25:49
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisał w wiadomości news:hf2uat$fq9$1achot.icm.edu.pl...

http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/

zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm. Zreszta w rowerze do XC i tak wole ja nizej, bo nie dosc ze jest latwiej na podjazdach to na zdjazdach tez mam lepiej dociazone przednie kolo i rower jest bardziej przewidywalny. W moim przypadku roznica 4-5cm miala duze znaczenie.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 05:03:03
Autor: Profan Butan
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 13:25, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:

zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania
Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm.

Tylko po co takie zabawy zostawiamy mlodziencom, ktorzy jeszcze nie
wiedza co robic w gorach.

p.b.

Data: 2009-12-01 16:31:41
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Uzytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisal w wiadomosci news:b2b4125e-7355-42b2-b776-242e60d5548fj14g2000yqm.googlegroups.com...

Tylko po co takie zabawy zostawiamy mlodziencom, ktorzy jeszcze nie
wiedza co robic w gorach.

zabawy rzecz gustu; lubie po prostu przejechac calosc wycieczki od poczatku do konca - zarowno w dol jak i w gore. Ot, taka ambicja zeby nie zsiadac nigdy z roweru. IMO lepsze to niz dreptanie 1h w gore z buta.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 12:36:28
Autor: Jan Srzednicki
Pierwszy full - jaki?
On 2009-12-01, dziki wrote:
[...]

Ja zrobiłem ostatnio eksperyment - założyłem stromy dość długi mostek
(znaczy, 90mm z kątem 35 stopni zamiast 75mm z kątem 5 stopni w dół).
I.. koszmar na zjazdach! Prawie zabijałem się na krętych ścieżkach w
dół, na których normalnie dawałbym radę bez problemu.

Data: 2009-12-01 17:45:32
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
dziki pisze:

zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm.

Którędy? Zielonym? Podjeżdżałem 1,5 miesiąca temu na swoim Hecklerze ze 150mm z przodu. Całość. :)
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0909/imagepages/image39.html
Podjeżdżał też Spec ze 120 i Cube też koło 120...

"Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych."
                                       św. Augustyn z Hippony

Data: 2009-12-01 17:54:46
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf3h77$3js$1news.onet.pl...

[...]

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 20:03:59
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
dziki pisze:

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

A tam nie próbowałem. Ale może być ciężko. :)

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Data: 2009-12-01 20:09:21
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Tue, 1 Dec 2009 17:54:46 +0100, dziki napisał(a):

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-03 11:10:39
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ujfov8kcoltt$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam.

zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to najprostszym zadaniem.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-03 12:58:20
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 11:10:39 +0100, dziki napisał(a):

Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam.

zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to najprostszym zadaniem.

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt
procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe. --

Data: 2009-12-03 13:05:00
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:h0805s4vsy45$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

[...]

no w tym roku juz nie planuje pokazow niestety ;P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-03 13:28:52
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 13:05:00 +0100, dziki napisał(a):

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt
procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe.

no w tym roku juz nie planuje pokazow niestety ;P

Spokojnie, na wiosnę się zgadamy...

Data: 2009-12-03 17:04:47
Autor: Wojtek Paszkowski
Pierwszy full - jaki?
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:h0805s4vsy45$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

[...]

eee, nie wygląda tak źle... (jak to zwykle na zdjęciach ;)

Najważniejsze, że jest szeroko, więc dobre przełożenie + mocne serducho i na sucho wiele można zdziałać. Może późną wiosną zlot w okolicy zrobimy i potestujemy ;)

pozdr

Data: 2009-12-03 17:35:49
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 17:04:47 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

Może późną wiosną zlot w okolicy zrobimy i potestujemy ;)

Dupa nie zlot! Nie uda się!

A jakby się udał to piszę się nań. A co do górki - na zdjęciu może nie wygląda. W rzeczywistości jest
inaczej, chociaż podjeżdżałem to zdaje się w zeszłym roku, zatem
kondychę miałem znacząco inną. --

Data: 2009-12-03 23:08:39
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
MadMan pisze:

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt
procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe.

Właśnie - jest nierówno, sypko, luźne kamienie i trawa. I to raczej przeszkadza, bo nastromienie dałoby się zdusić.

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2009-12-10 11:49:10
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf9ct3$bdf$1news.onet.pl...
MadMan pisze:

Właśnie - jest nierówno, sypko, luźne kamienie i trawa. I to raczej przeszkadza, bo nastromienie dałoby się zdusić.

dokladnie; najgorsze sa kepki trawy, ktore wybijaja z rytmu. Gdyby tam byl asfalt to bez problemu by sie dalo podjechac.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-04 05:44:37
Autor: Iguan007
Pierwszy full - jaki?
"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:hf3hoe$egs$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf3h77$3js$1news.onet.pl...

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

Ktos wie ile ten podjazd ma %?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-10 20:05:13
Autor: Adrian S.
Pierwszy full - jaki?
dziki wrote:

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

testowałem tam Vmaxa, ale podjechać się dało tylko kawałek. I tylko kawałek
się dało zjeżdżać bez odruchowego hamowania (na fullu).

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-10 23:38:25
Autor: player
Pierwszy full - jaki?
On 10 Gru, 20:05, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:

testowałem tam Vmaxa, ale podjechać się dało tylko kawałek. I tylko kawałek
się dało zjeżdżać bez odruchowego hamowania (na fullu).

Można by pomyslec ze na  fullu to juz sie w ogole nie hamuje :P

--
pozdro.
jay

Data: 2009-12-13 21:28:51
Autor: Adrian S.
Pierwszy full - jaki?
player wrote:

[...]

 Ja za cienki zawodnik jestem niestety :) --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-01 06:40:40
Autor: kml
Pierwszy full - jaki?

Użytkownik "Konlin" <konlin@post.pl> napisał w wiadomości news:9zsl5qksaxqq$.r0w0uoss5voh$.dlg40tude.net...

(cut)

Jeżeli nie jesteś ciężki to pomyśl o poisonie, będzie bardzo tani zestaw i na pierwszego fulla naprawdę ok. Jak Ci się spodoba to opchniesz i kupisz coś innego (lepszego) a jak nie to nie będzie szkoda kasy. Doświadczenia z pierwszej ramy pomoże Ci póżniej przy zmianie systemu. Oczywiście Poison to _NIE_ jest mistrzostwo świata etc stosunek jakość/cena jest naprawde bardzo dobry. Może też pomysleć o składaniu samemu bo potem wystarczy zmienić ramę i graty przełozyć.

Ja mam jakąś awersję do gotowych rowerów :)

kml
Last update 15/11/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy.

Data: 2009-12-01 09:32:19
Autor: Legut
Pierwszy full - jaki?

Na razie oglądałem:
1) Giant Anthem X3, model 2010 -
http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/
Podoba mi się BARDZO :)

No to w czym problem ;)
Bardzo dobry rower - ja bm może chciał większą tarczę z przodu - ale jestem ciężki i się czepiam.

Przymierz się jeszcze do Speca i Scotta - i wybierz to co Ci pasuje.

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-12-01 10:47:25
Autor: CeZ__134
Pierwszy full - jaki?

[...]

Jesli chodzi o fula to w przedziale cenowym co podales mozna juz poszalec:) Z tego co wyczytalem, szukasz raczej czegos pod XC ale w kompletniej zawieszce :) Hmm..skoro napisales ze ma to byc rower glownie w gory, to dlaczego nie postawic na fun i odrobine adrenaliny, zamiast bawic sie w xc po gorach  ?:) Xc masz w miescie i jego okolicach ( masz drugi rower ) :) Jak kupowac fula ktory ma byc glownie katowany w gorach, to brac juz takiego ktorym bedzie mozna raczej pedzic w dol a nie pod gore :) powiem Ci tak: Bierz fula z mozliwie jak najwiekszym skokiem ( skoro nie masz doswiadczenia z fulami ), da Ci to mozliwosc rozwijania sie :)
Skoro miastowe xc masz opanowane to w gorach zaczniesz uprawiac am, enduro :)
Ja Ci napisze ze swojej strony, ze w gorach i tak duzo podchodzi sie z buta :) Pchasz i pchasz czasami dlugoo :)
Ja pchajac prawie dwudziestokilowego kloca nie raz dostalem w doope, ale za to pozniej 10 km zjazd w dol rekompensuje wszystko :)Oczywiscie , zdarzaja sie odcinki gdzie mozna smialo jechac, ale nie ukrywajmy, w gorach takich odcinkow jest malo :) No dobra, koniec biadolenia. Gdybym mial teraz kupowac fula do zabawy w gorach to bralbym;
http://www.bike-center.gr/product_info.php?cPath=140_175&products_id=4293&osCsid=4010487c742d8a058181e7a5e0bc2422

Cena+ geo=fun :)

Mozna by jeszcze zmienic napinacz na taki, ktory zmiesci dwa blaty ( zeby moc wiecej podjezdzac ) Ew, zostawic i niestety ,ale wiekszosc podjazdow pchac :)

CeZ__134

Data: 2009-12-01 11:59:47
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hf2ok3$u9v$1news.onet.pl...

Skoro miastowe xc masz opanowane to w gorach zaczniesz uprawiac am, enduro

miastowe XC; dobre,  hehe.

Ja pchajac prawie dwudziestokilowego kloca nie raz dostalem w doope, ale za to pozniej 10 km zjazd w dol rekompensuje wszystko :)

w moim wieku to juz nie jest przyjemne. Jak mialbym kupic rower do DH to musialbym do bike parkow do Austrii/ Wloch sie wybierac, zeby na nim pojezdzic. Ilez mozna atakowac Stozek, albo Skrzyczne? W Polsce nie ma po prostu tras dedykowanych pod DH. Nie wiem jak mozna sie rozwinac dreptajac 1.5h z buta, a zjezdzajac 10min. IMO taki genius w zupelnosci wystarczy - wjedzie sie tym wszedzie, a i zjedzie bardzo komfortowo tez wszedzie w gorach. Umowmy sie, ze dropow, czy karkolomnych skokow to juz trzeba szukac w specjalnych miejsckowkach.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 20:19:10
Autor: Iguan007
Pierwszy full - jaki?

"CeZ__134" <Nuniez__22@poczta.onet.pl> wrote in message news:hf2ok3$u9v$1news.onet.pl...

[...]

eee, co to za rower gorski ktory pod gore nie jezdzi ;)

No i chyba nie za bardzo pasuje do specyfki roweru ktorego szukal Konlin:
"w góry oraz na miasto dla przyjemnosci, (...) wjechac na
jakas góre i z niej zjechac, pojezdzic po lesie itd. Raczej bez scigania
sie, chyba ze wystartuje w maratonie organizowanym (...)
4) mile widziana blokada obu amortyzatorów, na wypadek gdyby do tej góry
trzeba bylo podjechac te 30-50 km."

Pozdrawiam ,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 12:18:42
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:
Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno
być. Garść pomocnych informacji:

Cenowo zobacz sobie jeszcze Ghosta, całkiem atrakcyjny jest w stosunku do konkurencji.

- Scott Genius 50
- Scott Spark 35

Bierz Geniusa, będzie wygodniejszy. Na Sparku jeżdżę i mogę powiedzieć, że jest to rower zaprojektowany z myślą o ściganiu.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 12:26:15
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
Cezex pisze:
Bierz Geniusa, będzie wygodniejszy. Na Sparku jeżdżę i mogę powiedzieć, że jest to rower zaprojektowany z myślą o ściganiu.

Cofnij. Przeczytałem jeszcze raz co napisałeś i chyba raczej Genius to będzie przerost formy nad treścią. Nie wiem ile zamierzasz jeździć po górach i po jakich górach, ale coś mi się zdaje, że na co dzień lepiej sprawdzi się Spark.

Dla mnie Spark to taki sztywniak z amortyzacją, Genius zaś to już typowa górska kanapa. Jak się przesiądziesz ze sztywniaka na Sparka to nie powinieneś odczuć dużej różnicy w prowadzeniu, poza tym że będzie o niebo wygodniej. Ja jestem bardzo zadowolony i nie zamieniłbym go na nic innego.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 17:36:27
Autor: Iguan007
Pierwszy full - jaki?

"Konlin" <konlin@post.pl> wrote in message
Witam,

Jesli myslisz o Sparku to wczesniej sie nim przejedz. Nie wiem czy wszystkie
modele tak maja, ale spotkalem sie z zaworami amortyzatora (tyl) wystajacymi
nieco poza rame (patrzac od gory). Niby drobiazg ale jesli jezdzisz po
bardzo trudnych trasach to pewnie o ten zawor zahaczysz kilka razy. I nie
jest to przyjemne.

Rama tego FSR XC wyglada bardzo podobnie do ramy Stumpjumpera FSR Expert
ktorego geometrie osobiscie bardzo sobie chwale.Ale  moze nie bierz tego pod
uwage bo jak wiadomo "kazda sroka..." ;)
I jesli zamierzasz jezdzic po mokrych  kamieniach czy zwirze to popros
jeszcze w sklepie o inne opony. Specialized The Captain w takich warunkach
nie sprawuja sie dobrze.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-01 00:21:19
Autor: rybakila
Pierwszy full - jaki?
coz, zanabylem w tym roku anthema x3 '09 http://tinyurl.com/09anthemx3
i zestaw rama+dumper (fox floatR) sprawdzają sie wspaniale. wiadomo,
wyposazenie srednio sciganckie, wiec deore/lx/tora, kola moglyby byc
lzejsze, ale to sie wszystko zajezdzi i po upgradzie mozna dobra mase
uzyskac. miedzy drzewami na singletrackach poraza zwinnoscia:)

ciezko mi sie teraz na sztwniaka miejskiego wsiada

pzdr

maciek

Data: 2009-12-01 17:57:31
Autor: CleaneR
Pierwszy full - jaki?
[...]
[ciah]
pozdrawiam
Konrad Inglot

W tym roku zmienilem Treka Remedy 5 na Speca Enduro Comp SL 2009. Trek byl moim pierwszym fullem, jezdzilo mi sie na nim rewelacyjnie, az tu pojawila sie mozliwosc zmiany i wspomnienia z testowania w lutym b.r. Enduro, wiec zmienilem. Zmiana oczywiscie na duzy plus, zdecydowanie wieksza wygoda na podjazdach (na treku duzo gorzej mi sie podjezdzalo), a zjazdy - miod. Ogolnie jestem bardzo zadowolony i polecam, zabawa jest przednia. Rower ma 150mm z przodu i z tylu, zawieszenie FSR.

z pokladu lotniskowca HMS "INVINCIBLE" specjalnie dla pl.rec.rowery

    Michał "CleaneR" Sciążko

Data: 2009-12-01 22:02:44
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Mon, 30 Nov 2009 23:51:06 +0100, Konlin wrote:

Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno
być.

Żeby pociągnąć wątek dalej odpowiem sam sobie bo nie wiem gdzie się
podczepić. Szczerze mówiąc po opiniach z forów i poście Rybakila byłem zdecydowany na
tego Anthema, Scotty odpadały bo musiałbym jechać po nie do Wawy. Ale,
bardziej żeby się utwierdzić niż poszukać alternatywy, zwiedziłem dzisiaj
jeszcze 2 sklepy. I tak: w jednym jedynym fullem był Spark 50, model 2009, do kupna za jakieś
6 tys. zł. Ale Cezex napisał że to do ścigania a ja chcę jeździć sam,
niekoniecznie na czas.
W drugim mieli sporo Treków i Gary Fisherów, pogadałem dłużej z facetem i
cały mój plan kupna Anthema poszedł się... przejść. Wg niego Anthem to też
rower maratonowy - lekki,o zawieszeniu za twardym i skoku za małym żeby tym
wygodnie jeździć po górach, wg niego min. z przodu to 120 mm. Do moich
zastosowań za lepszy model uznał Treka Fuel EX 7 z 2009 -
http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX7.html. Usiadłem na tym i uczucia mam mieszane - kierownica szeroka, siodełko
ustawione w miarę (ciężko było mierzyć bez pedałów) ok a pozycja dość
wyprostowana, jakoś nie wydawało mi się że można tym śmigać po dziurach i
kamieniach. Inna propozycja to Gary HIFI Plus - http://www.ssc.pl/gf2009/HiFiPlus.htm,
wg niego Gary jest twardszy niż Trek, tego niestety nie przymierzałem.
Żeby nie było że tylko poleca swoje sprzęty, facet powiedział że gdybym się
zdecydował na Gianta to lepiej wziąć coś z serii Trance niż Anthem. A obok
Anthema x3 stoi właśnie Trance x4 w cenie katalogowej 4,8 tys. zł więc
prawie połowa tego co Anthem. Oczywiście klasa osprzętu nie ta ale skoro ma
lepiej pasować...

Możecie jakoś mądrze skomentować te rady? Bo ja z tego wszystkiego zacząłem się zastanawiać czy naprawdę potrzebuję
fulla, w końcu w górach jeszcze ani razu nie byłem i będę mógł wyjechać
pewnie góra 2-3 razy w miesiacu w sezonie. Najwięcej czasu spędzam jeżdżąc
po mieście lub włócząc się drogami po okolicy, może zamiast tego wziąć
jakiegoś HT o sportowym zacięciu? Tyle że HT już mam, co prawda Unibike
Viper czyli ciężkie toczydło ale jest za free bo kasę na niego już wydałem.
No i koła 28" co na szosie lepiej robi. I tak zamiast się cieszyć z nowego nabytku sam sobie sprawiłem problem
łażąc po sklepach. Ech.

pozdrawiam
Konlin

Data: 2009-12-01 23:10:08
Autor: jpogoda
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 22:02, Konlin <kon...@post.pl> wrote:

[...]

Facet ma w 99% rację. Ale to zależy od gór :-)
Mam Anthema 1 '2008 (bez X - 90mm skoku z tyłu i 80mm z przodu) i
rower rzeczywiście nadaje się co najwyżej na Izery i Kaczawy -- czyli
tam gdzie głównie jeżdżę.
A że w porządne góry wybieram się bardzo rzadko (ten 1%...), to
uznałem, że nie będę się męczył z jakąś rozbujaną krową z większym
skokiem na szutrach w swojej okolicy.
Wybierałem między Anthemem a Trance'm.
Wyboru ie żałuję, mimo, że rower jest podobno "do ścigania" w
maratonach, czego nie praktykuję, hehe, a jeździ mi się na nim
wyjątkowo wygodnie.
Porzyczyłem sobie Trance'a na jedna jazdę i nie jeździło mi się
wygodnie -- bo mimo przełożenia podkładek i obrócenia mostka i tak
kierownica była dla mnie za wysoko.
Dlatego zastanów się dobrze, czego naprawdę oczekujesz od fulla i do
czego Ci jest potrzebny, oszacuj w % ile km przejedziesz na nim po
asfalcie, płaskim szutrze, czy prawdziwych górach i wtedy kupuj
sprzęt, który najlepiej wykorzystasz.

--
Jarek Pogoda, Legnica

Data: 2009-12-01 23:21:39
Autor: jpogoda
Pierwszy full - jaki?
On 2 Gru, 08:10, jpogoda <jpog...@gmail.com> wrote:

Porzyczyłem

No ładnie :-) wtórny analfabetyzm i... ślepota, bo mi przecież FF na
pewno podkreślił wężykiem :-)

--
J.P.

Data: 2009-12-01 23:31:27
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:

[...]

2-3 razy w miesiącu to w sumie dużo. Ja jeżdżę rzadziej, ale sezon mam wydłużony. :)
Roweru Ci nie polecę, bo ja, według wielu, zrobiłem krok w tył, przesiadając się z 4zawiasa FSR na 1zawias, ale zupełnie nie żałuję. Ale   ogólnie - z tym skokiem sprzedawca miał rację - 120 mm w góry to minimum. A jak Ci się spodoba enduro/AM, to 120 okaże się za mało.
W mieście też bym się nie przesiadł na trekinga - można jechać szybko na skróty po krawężnikach, schodach, murkach i 10 cm głębokości studzienkach w asfalcie. :)

"Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne"
                                       Przemysław Edgar Gosiewski

Data: 2009-12-02 01:08:58
Autor: player
Pierwszy full - jaki?
[...]

Jedź w góry na tym co masz, najlepiej z jakąś ekipą i zobaczysz sam
czego bedzie Ci brakować.
Lubisz szybko zpierdzielać po kamolach, korzeniach, zjeżdżąć po "
pionowych " ściankach to bierz fulla 150/150
albo więcej nawet, nie lubisz to moze nie warto w ogóle fulla mieć ;)

--
pozdro
jay

Data: 2009-12-02 10:47:52
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:
I tak: w jednym jedynym fullem był Spark 50, model 2009, do kupna za jakieś
6 tys. zł. Ale Cezex napisał że to do ścigania a ja chcę jeździć sam,
niekoniecznie na czas.

Tak jak Ci napisałem w mailu, dla mnie Spark to taki hardtail z amortyzacją. Jeździ się na nim podobnie, tyle że jest bardziej miękko. Jak dla mnie to idealny sprzęt do maratonów bo nie buja, a zapewnia przewagę tam, gdzie HT się poddają. Idealnie to widać właśnie na trasach maratonów, wystarczy trochę korzeni czy kamieni aby wszystkie HT zwolniły, a wszystkie fulle przyspieszyły :)

Jak czytam gdzie i jak zamierzasz nim jeździć, to dla Ciebie sprzęt FR to moim zdaniem przerost formy nad treścią. Owszem, jeśli planujesz sobie zostawić tego starego HT i jeździć nim na co dzień to wtedy ok, na weekendy będziesz miał sprzęt do zabawy. Jeśli jednak to ma być Twój jedyny rower, to poszedłbym właśnie w XC, czyli Spark lub Anthem. Nie będzie Ci przeszkadzał za bardzo w mieście, na szutrówkach sprawi że będzie Ci się jechało jak po asfalcie, a w górach pozwoli na dużo więcej zabawy niż HT.

Uważam też, że przy 150mm będziesz się męczył i nie będziesz tego wykorzystywał. 120mm to już jest dużo. Ja sobie na Sparku zmniejszyłem do 100mm i jeździ mi się dużo lepiej. Owszem, nie szaleję po kamulcach w nie wiadomo jakich górach, ale jak kiedyś tam pojadę to będę jechał 5-10km wolniej i też będę miał z tego frajdę.

I tak zamiast się cieszyć z nowego na  bytku sam sobie sprawiłem problem
łażąc po sklepach. Ech.

Dobrze robisz, chodź, pytaj, czytaj, sprawdzaj i zastanawiaj się. Im więcej roboty wykonasz na tym etapie, tym więcej frajdy będziesz miał potem z jazdy bo rower będzie bardziej do Ciebie dopasowany.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 23:48:33
Autor: dobrov
Pierwszy full - jaki?

[...]

zeszłoroczny:
http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2

Damper z propedalem czyli niby amortyzuje a nie buja.

a za tyle tegoroczny:
http://velo.pl/www/rower/?id=307

Różni się _wyłącznie_:
1) trochę lepszym amorem na przedzie
2) kolorem
3) położeniem insertów do bidona

Data: 2009-12-01 23:58:46
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Tue, 01 Dec 2009 23:48:33 +0100, dobrov wrote:

zeszłoroczny:
http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2

Ładny _ale_:
- potrzebuję ramy L a ta jest niedostęna (mam jakieś 185-7 cm, 70-72 kg),
- z przodu 100 mm a jak się okazuje to może być mało. Chyba że założę
semislicki i będę skakał tylko po krawężnikach i licznych dziurach w kostce
granitowej :)

a za tyle tegoroczny:
http://velo.pl/www/rower/?id=307

Szkoda że nie ma gdzie przymierzyć we Wrocku. No i pytanie na ile cena jest
do zbicia.

pzdr
Konlin

Data: 2009-12-02 10:29:07
Autor: dobrov
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:
[...]

http://velo.pl/www/roweene

Co do wielkości skoku: zapaleni freeridowcy ci powiedzą, że poniżej 160 to
w ogóle nie da się w terenie jeździć. Ortodoksyjni HT-owcy, że to zbędna
masa i strata energii pedałowania.

Zapewniam cię, że z takim skokiem można jechać w terenie zatrważająco szybko.

Niemniej Author ma też coś z większym skokiem:
http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2&id=192
http://velo.pl/www/rower/?id=304

No i kloce z całkiem dużym:
http://velo.pl/www/rower/?id=301

Co do ramy: faktycznie L wydaje się najlepsza - być może XL, na pewno nie M
Mierzę po sobie a mam 180cm

Data: 2009-12-03 00:25:59
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Wed, 02 Dec 2009 10:29:07 +0100, dobrov wrote:

Co do wielkości skoku: zapaleni freeridowcy ci powiedzą, że poniżej 160 to
w ogóle nie da się w terenie jeździć. Ortodoksyjni HT-owcy, że to zbędna
masa i strata energii pedałowania.

OK, zbliżamy się do końca :)
Po dzisiejszej wizycie w kolejnym sklepie zostaję przy skoku 100 mm, na
razie dla mnie góry oznaczają przede wszystkim szutrówki, las, trochę błota
i kamieni. Jak okaże się że brakuje sprzętu to za rok czy dwa wymienię albo
kupię kolejny, 130-150 mm. Cała sprawa sprowadza się teraz do wyboru pomiędzy 2 modelami:
1. Wspominany już Giant Anthem X3, 2010 -
http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/

2. KTM Score RC 4.0, 2010 -
http://www.ktm-bikes.at/mountain/race/full-suspension-alu/scorerc4.0.php

Cena podobna, oba będę miał dostępne we Wrocławiu (nie chcę kupować przez
sieć). Który wybrać patrząc od strony technicznej, parametrów? Z tego co
wysłuchałem sprzedawców i poczytałem to na korzyść Anthema przemawia rama
(Maestro) i hamulce, KTM ma lepszy damper, widelca nie potrafię porównać.
Wizualnie KTM wygrywa. Jak jest z jakością wykonania obu marek?

pozdrawiam
Konlin

Data: 2009-12-02 22:40:02
Autor: jpogoda
Pierwszy full - jaki?
On 3 Gru, 00:25, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
1. Wspominany już Giant Anthem X3, 2010 -http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/
[...]

Tyle powiem: maestro naprawdę działa i to do tego stopnia, że nie
poczujesz zbyt częstej potrzeby włączania blokady (propedal) w
damperze.
Z 2 rowerów w podobnej cenie mając jeździć po szutrach wybrałbym
decydowanie VPP niż 4-zawias, nawet gdyby w tym pierwszym był gorszy
damper.
Nie oznacza to wcale, że RP2 jest gorszy, no może nie ma
kilkustopniowej regulacji propedal, ale daje radę.
Fox na przodzie powinien być lepszy od recona zwłaszcza przy tak małym
skoku -- foxy są (podobno) czulsze na małe nierówności, które będziesz
spotykał zdecydowanie częściej od dużych dziur jeżdżąc po szutrze.
Inna sprawa, że ten ktm jest rzeczywiście ładniejszy... :-)

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-12-03 00:03:48
Autor: rybakila
Pierwszy full - jaki?
o tak, maestro daje rade, w moim anthemie jest float r ustawiony
średnio i nie mogę za bardzo narzekac :)

jakosc wykonania: sporo przeczytasz tu negatywnych opinii o giancie, o
jego serwisie i podejsciu do gwarancji... ale poprzednio mialem gianta
iguane, wytrzymala bardzo wiele, lacznie z dachowaniem samochodu, do
ktorego dachu byla przyczepiona;> i ulegla dopiero zlodziejowi, a
zrobilem na niej ok 30kkm

pzdr

Data: 2009-12-03 10:00:03
Autor: Legut
Pierwszy full - jaki?
[...]

           Już pisałem - bierz co Ci się podoba. Będziesz miał na miejscu dostępne obydwa - to wsiądziesz, pojeździsz 5 minut i już będziesz wiedział który.

Z katalogu to wybrałbym Gianta za: ramę, komponenty i kolor ;)

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-12-04 00:42:40
Autor: TO-masz
Pierwszy full - jaki?
Thu, 3 Dec 2009 00:25:59 +0100, na pl.rec.rowery, Konlin napisał(a):

[...]

Propozycja: Wpadnij do mnie, we Wrocławiu i poprzymierzaj sobie Speca. Masz
do wyboru od maratońskiego Epica ze 100mm skoku, poprzez Stumpa 29" z 100
mm zawieszeniem, dalej Stump 26" 120/120 i Enduro 150/150. Wszystkie w
okolicach kaski o której wspominasz. Więcej info na priv.
No a jeśli nie, to dokładnie to, co mówią koledzy. Bierz sprawdzony,
przemyślany system zawieszenia. Bo tanio to tylko wiadomo gdzie ;)
--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2009-12-04 20:36:25
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Fri, 4 Dec 2009 00:42:40 +0100, TO-masz wrote:

[...]

No niestety, już za późno.

No a jeśli nie, to dokładnie to, co mówią koledzy. Bierz sprawdzony,
przemyślany system zawieszenia. Bo tanio to tylko wiadomo gdzie ;)

Wziąłem :) Metr ode mnie stoi Anthem X3. Dzisiaj go obfotografuję a jutro,
jak będą warunki (jeszcze nie ma błotników) przetestuję.

Dziękuję wszystkim za rady i propozycje. Teraz pewnie będę pytał o serwis i
użytkowanie.

pozdrawiam
Konrad Inglot

Data: 2009-12-04 22:19:34
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:

Dziękuję wszystkim za rady i propozycje. Teraz pewnie będę pytał o serwis i
użytkowanie.

A co mają błotniki do warunków, tym bardziej w fulu? ;)

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                   kat. intelektualista. Jerzy Turowicz

Data: 2009-12-05 00:24:10
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Fri, 04 Dec 2009 22:19:34 +0100, Solar wrote:

A co mają błotniki do warunków, tym bardziej w fulu? ;)

To że test nie będzie w warunkach terenowych tylko miejskich. A głupio się
jeździ po mieście w zabłoconej twarzy :)

pzdr
konlin

Data: 2009-12-04 22:23:29
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Fri, 4 Dec 2009 20:36:25 +0100, Konlin napisał(a):

Wziąłem :) Metr ode mnie stoi Anthem X3. Dzisiaj go obfotografuję a jutro,
jak będą warunki (jeszcze nie ma błotników) przetestuję.

Spokojnie, u mnie lasy cały czas błotniste, będziesz miał gdzie jeździć
:P